Er is eigenlijk niks wat ik echt vreselijk vind.Misschien minder mooi,dat dan wel.
Ik vind de Bedlington terrier lelijk.(Maar ik adoreer de bullterrier dan weer wel!!!Daar zit de Bedlington in gekruist)

Moderator: moderatorteam

Ik vind de Duitse herder (met de rechte rugMessi schreef:Ik heb al veel voorbij zien komen welke honden jullie geweldig vinden.
Nu ben ik wel benieuwd welke honden jullie niet zelf zouden willen, maar wel leuk vinden.
En waarom dan.

Hier sluit ik me helemaal bij aan.Ayronna schreef:Alles met een schofthoogte onder de 40 cm. Dat is mij gewoon veel te klein.
Verder geen Staffords etcetera, hoewel ik ze heel mooi vind, maar er lopen hier zo veel honden rond in de buurt dat ik niet een mogelijk hondagressieve hond wil.
En verder nog rassen waarvan bekend is dat er veel erfelijke gebreken in het ras zitten. Ik wil wel een béétje een gezond ras of kruising.
Wat ik wel wil is een middenmaat of grote hond met veel will-to-please en een hoge intelligentie
Bijna niemand heeft de vraag goed gelezenrenee-uk schreef:oh, ik heb ook niet goed gelezen
ik vind amerikaanse akita's de mooiste honden die er zijn, maar weet zeker dat ik niet overweg kan met hun zelfstandige karakter en daarom zal er hier nooit een komen.
hovawarts vind ik ook helemaal geweldig, maar ook die zijn, vrees ik, helaas net wat te eigengereid voor mij
nouja, daarom heb ik er ook geenDeDiana schreef:Bijna niemand heeft de vraag goed gelezenrenee-uk schreef:oh, ik heb ook niet goed gelezen
ik vind amerikaanse akita's de mooiste honden die er zijn, maar weet zeker dat ik niet overweg kan met hun zelfstandige karakter en daarom zal er hier nooit een komen.
hovawarts vind ik ook helemaal geweldig, maar ook die zijn, vrees ik, helaas net wat te eigengereid voor mij![]()
Grappig dat jij de Amerikaanse akita noemt, dat had ik helemaal niet verwacht bij jou als herdermens

Oeps ik zie het nuDeDiana schreef: Bijna niemand heeft de vraag goed gelezen![]()
. Ik geloof dat dit inderdaad wel een beetje mijn wensenlijstje opsomt (en ik ben dan ook helemaal verliefd op jions hondenJion schreef:
Ik wil geen te kleine of te grote hond, geen mens- of hondagressieve hond, geen hond met veel haar, een hoog inteeltpercentage, die kwijlt, die over-waaks is, en die overdreven gericht is op de baas of juist overdreven zelfstandig is.

Het had mijn tekst kunnen zijnDeDiana schreef:Ik vind bijna alle honden leuk, maar veel rassen passen gewoon niet zo goed bij mij of bij mijn wensen.
Staffords vind ik erg leuk als actieve sporthond, maar door de grote kans op hondagressie zou ik nooit een stafford nemen.
Veel jachthonden vind ik ook leuk, maar ik wil een hond die makkelijk en probleemloos los kan lopen zonder de benen te nemen om te gaan jagen (en zonder daar steeds alert op te moeten zijn), dus ook geen jachthonden voor mij.
De Saarloos wolfhond vind ik prachtig, maar ik denk niet dat de onafhankelijke aard bij mij past, en het slecht alleen kunnen blijven zou ook een probleem zijn.