Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nakomelingen van Fiona, Dalmatiner
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Contacteer:
Nakomelingen van Fiona, Dalmatiner
Nakomelingen Fiona. Hetzelfde verzoek geldt ook voor mijn Dalmaat Fiona. Ze is geboren 21 juli 1992. Wie kan de nakomelingen van Fiona lokaliseren. Ze heeft ooit een nestje van 11 pups gehad. Bij de fokker.
Het NHSB nummer van Fiona is 1841909. Vader Angelo vd Alwierrema en moeder is Kim. De fokker bestaat niet meer. Dus via die weg kom ik er niet achter.
Ik ben gewoon benieuwd.
Bedankt!
Nel
Het NHSB nummer van Fiona is 1841909. Vader Angelo vd Alwierrema en moeder is Kim. De fokker bestaat niet meer. Dus via die weg kom ik er niet achter.
Ik ben gewoon benieuwd.
Bedankt!
Nel
Laatst gewijzigd door Nel van Wijngaarden op 15 nov 2003 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Van de opbrengst van mijn schilderijen gaat altijd een deel naar een goed doel voor dieren. Momenteel is dat www.dierenthuis.nl

- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
-
- Actief
- Contacteer:
Ja, natuurlijk stom van me. Het NHSB nummer van Fiona is1 1841909Elmar schreef:Ik kan je niet helpen, maar misschien heb je een NHSB nummer, voor het geval er meer Dalmaten zijn die Fiona heten?
vandser is Angelo vd Alwierrema en moeder is Kim. Ik zal het in de tekst nog veranderen.
Bedankt!
Nel

Van de opbrengst van mijn schilderijen gaat altijd een deel naar een goed doel voor dieren. Momenteel is dat www.dierenthuis.nl

-
- Vaste gebruiker
Lokaliseren kan ik ze niet voor je maar ik kan wel kijken of ik ze kan vinden in de stamboomboeken die ik thuis heb staan. De namen van de honden en de stamboomnummers zijn dan bekend.
Je kunt proberen om via de rasvereniging adressen van mensen te achterhalen maar ik geef je weinig kans. In verband met de privacywetgeving zullen adresgegevens niet vrij gegeven worden. Ze zijn er wel, tenminste ze horen er te zijn als er stambomen voor de pups zijn afgegeven. De namen en adressen van de kopers zijn dan vermeld op de zogenaamde blauwtjes (kopie van de stamboomaanvraag) en deze horen in het archief van een vereniging te zitten.
Weet je door welke hond Fina gedekt is en in welk jaar? Hebben de pups een kennelnaam meegekregen en zo ja welke dan? Dit vergemakkelijkt het zoeken.
Je kunt proberen om via de rasvereniging adressen van mensen te achterhalen maar ik geef je weinig kans. In verband met de privacywetgeving zullen adresgegevens niet vrij gegeven worden. Ze zijn er wel, tenminste ze horen er te zijn als er stambomen voor de pups zijn afgegeven. De namen en adressen van de kopers zijn dan vermeld op de zogenaamde blauwtjes (kopie van de stamboomaanvraag) en deze horen in het archief van een vereniging te zitten.
Weet je door welke hond Fina gedekt is en in welk jaar? Hebben de pups een kennelnaam meegekregen en zo ja welke dan? Dit vergemakkelijkt het zoeken.
-
- Actief
- Contacteer:
Neen, helaas weet ik niet door wie Fiona gedekt is...... en welke kennelnaam de pups hebben meegekregen. het was een kleine fokker en hij is er al lang mee gestopt. Ja en ik kan me voorstellen dat er geen adresgegevens vrijgegeven mogen worden. Dan wordt het moeilijk zoeken vrees ik.........Maan schreef:Lokaliseren kan ik ze niet voor je maar ik kan wel kijken of ik ze kan vinden in de stamboomboeken die ik thuis heb staan. De namen van de honden en de stamboomnummers zijn dan bekend.

groetjes Nel

-
- Vaste gebruiker
Wie was de fokker van Fiona dan, beter is nog...wie was de fokker van de pups van Fiona? Ook dat helpt in de zoektocht.
Ik weet niet of je lid bent van de rasvereniging? Als dat wel zo is zou je een oproepje in het clubblad kunnen plaatsen met het verzoek of eigenaren contact met je op willen nemen.
De fokker van de reu is nog actief en ook die zou je aan kunnen schrijven met de vraag of hij nog iets weet van de pups.
Ik weet niet of je lid bent van de rasvereniging? Als dat wel zo is zou je een oproepje in het clubblad kunnen plaatsen met het verzoek of eigenaren contact met je op willen nemen.
De fokker van de reu is nog actief en ook die zou je aan kunnen schrijven met de vraag of hij nog iets weet van de pups.
-
- Actief
- Contacteer:
De fokker van Fiona was ene meneer Signer. En inderdaad, als de fokker van de reu nog actief is..........dan is het misschien te achterhalen!Maan schreef:Wie was de fokker van Fiona dan, beter is nog...wie was de fokker van de pups van Fiona? Ook dat helpt in de zoektocht.

-
- Vaste gebruiker
De fokker van Fiona was inderdaad Dhr. Signer. Fiona had 4 broertjes en 3 zusjes. Eén broertje was een leverkleur, 1 zusje was evenals Fiona ook lever. De fokker heeft Fiona niet gehouden maar ze is verkocht aan mensen in Oudebildtzijl. Waren dat ook de fokkers van de pups van Fiona of is ze later weer doorverkocht?
De fokker van de vader van Fiona was niet de eigenaar van deze hond. Er was een eigenaar uit Noord-Holland. Fiona is geboren in Westhoek. Of de fokker van Fiona ook lid was van de rasvereniging kan ik nu ff niet achterhalen maar ik denk het niet.
Het zusje van Fiona heeft in 1994 een nest van 9 pups gehad. Dit zusje was bij Dhr. Signer gebleven die toen niet meer in Westhoek woonde.
De nakomelingen van Fiona kan ik nog even niet vinden. Zijn de pups ook met stamboom verkocht? In dat geval moeten ze in de stamboeken van de Raad staan maar die jaargangen heb ik hier niet. Ik moet dan verder zoeken in de boeken die bij kennissen staan. Ik heb gegevens tot 1994 op papier staan en daar komen ze niet in voor en mijn database op de pc is nog niet compleet tot heden. Weet je een geboortejaar?
De fokker van de vader van Fiona was niet de eigenaar van deze hond. Er was een eigenaar uit Noord-Holland. Fiona is geboren in Westhoek. Of de fokker van Fiona ook lid was van de rasvereniging kan ik nu ff niet achterhalen maar ik denk het niet.
Het zusje van Fiona heeft in 1994 een nest van 9 pups gehad. Dit zusje was bij Dhr. Signer gebleven die toen niet meer in Westhoek woonde.
De nakomelingen van Fiona kan ik nog even niet vinden. Zijn de pups ook met stamboom verkocht? In dat geval moeten ze in de stamboeken van de Raad staan maar die jaargangen heb ik hier niet. Ik moet dan verder zoeken in de boeken die bij kennissen staan. Ik heb gegevens tot 1994 op papier staan en daar komen ze niet in voor en mijn database op de pc is nog niet compleet tot heden. Weet je een geboortejaar?
-
- Actief
- Contacteer:
[quote="Maan"]De fokker van Fiona was inderdaad Dhr. Signer. Fiona had 4 broertjes en 3 zusjes. Eén broertje was een leverkleur, 1 zusje was evenals Fiona ook lever. De fokker heeft Fiona niet gehouden maar ze is verkocht aan mensen in Oudebildtzijl. Waren dat ook de fokkers van de pups van Fiona of is ze later weer doorverkocht?
De nakomelingen van Fiona kan ik nog even niet vinden. Zijn de pups ook met stamboom verkocht? In dat geval moeten ze in de stamboeken van de Raad staan maar die jaargangen heb ik hier niet. Ik moet dan verder zoeken in de boeken die bij kennissen staan. Ik heb gegevens tot 1994 op papier staan en daar komen ze niet in voor en mijn database op de pc is nog niet compleet tot heden. Weet je een geboortejaar?[/quote
Wat een informatie al!! Goed zeg! Fiona kwam bij ons in juni 1994. Ze heeft begin van dat jaar pups gehad. Ook zag je dat nog aan haar tepels. We hebben haar gekocht van de heer Signer zelf. Dus is ze waarschijnlijk weer teruggegaan......Meer weet ik niet van de pups......
De nakomelingen van Fiona kan ik nog even niet vinden. Zijn de pups ook met stamboom verkocht? In dat geval moeten ze in de stamboeken van de Raad staan maar die jaargangen heb ik hier niet. Ik moet dan verder zoeken in de boeken die bij kennissen staan. Ik heb gegevens tot 1994 op papier staan en daar komen ze niet in voor en mijn database op de pc is nog niet compleet tot heden. Weet je een geboortejaar?[/quote
Wat een informatie al!! Goed zeg! Fiona kwam bij ons in juni 1994. Ze heeft begin van dat jaar pups gehad. Ook zag je dat nog aan haar tepels. We hebben haar gekocht van de heer Signer zelf. Dus is ze waarschijnlijk weer teruggegaan......Meer weet ik niet van de pups......

-
- Vaste gebruiker
Ik heb de gegevens van 1994 nog een keer nagekeken en het nest van Fiona komt daar niet in voor. Dat kan in ieder geval 2 dingen betekenen. Of mijn gegevens over dat jaar zijn niet compleet en daar kom ik dan wel achter om in de stamboeken van de Raad te snuffelen (maar dat kost ff wat meer tijd) of het nest van Fiona is zonder stamboom gefokt. Maar dat vind ik niet zo voor de hand liggen. Haar zusje heeft namelijk in oktober 1994 een nest gekregen en dat is ook met stamboom verkocht dus waarom zouden de pups van Fiona geen stamboom meegekregen hebben?
De moeder van Fiona heeft in 1993 nog een nest gekregen en ook die zijn met stamboom.
Ehh ik ben nu verder gegaan met zoeken in 1993 en ik kom een nest van een Fiona tegen met nagenoeg hetzelfde NHSB nummer met 1 typefout? Het nummer wat erbij staat is 1841009. De eigenaar is dezelfde als waar ze als pup aan verkocht is alleen een andere woonplaats. Dit moet dezelfde hond zijn.
Ik weet nu zeker dat de fokker van deze pups geen lid was van de rasvereniging omdat Fiona 13 maanden was toen ze haar nest kreeg. Dit was toen ook al niet toegestaan volgens de voorwaarden van de rasvereniging. Ze heeft 11 pups gekregen op 31-08-1993. Drie reutjes, allen zwart/wit en 8 teefjes waarvan 2 lever en de rest zwart.
De stambomen van deze pups zijn in december 1993 aangevraagd en ik vermoed dat Fiona daarna teruggegaan is naar haar fokker. Vermoedelijk is ze begin 1994 weer loops geweest en daarna verschrikkelijk schijnzwanger geworden wat haar tepels in juni 1994 kan verklaren. Ik sluit uit dat ze in de tussentijd nog een nest heeft gehad omdat ik daar geen gegevens van kan vinden maar zeker ben ik daar niet van aangezien de fokker geen lid was van de rasvereniging waren er ook geen regels voor wat betreft het aantal keren fokken met een teef in een bepaalde periode.
De moeder van Fiona heeft in 1993 nog een nest gekregen en ook die zijn met stamboom.
Ehh ik ben nu verder gegaan met zoeken in 1993 en ik kom een nest van een Fiona tegen met nagenoeg hetzelfde NHSB nummer met 1 typefout? Het nummer wat erbij staat is 1841009. De eigenaar is dezelfde als waar ze als pup aan verkocht is alleen een andere woonplaats. Dit moet dezelfde hond zijn.
Ik weet nu zeker dat de fokker van deze pups geen lid was van de rasvereniging omdat Fiona 13 maanden was toen ze haar nest kreeg. Dit was toen ook al niet toegestaan volgens de voorwaarden van de rasvereniging. Ze heeft 11 pups gekregen op 31-08-1993. Drie reutjes, allen zwart/wit en 8 teefjes waarvan 2 lever en de rest zwart.
De stambomen van deze pups zijn in december 1993 aangevraagd en ik vermoed dat Fiona daarna teruggegaan is naar haar fokker. Vermoedelijk is ze begin 1994 weer loops geweest en daarna verschrikkelijk schijnzwanger geworden wat haar tepels in juni 1994 kan verklaren. Ik sluit uit dat ze in de tussentijd nog een nest heeft gehad omdat ik daar geen gegevens van kan vinden maar zeker ben ik daar niet van aangezien de fokker geen lid was van de rasvereniging waren er ook geen regels voor wat betreft het aantal keren fokken met een teef in een bepaalde periode.
-
- Actief
- Contacteer:
Hee wat een goede informatie! Dan heeft Fiona ook vroeg (veel te vroeg) haar pups gehad!! Waarom toch? Bij ons is ze ook weer schijnzwanger geweest. We hebben haar daarna laten sterilisseren omdat ze een baarmoederonsteking kreeg. Nou een heel verleden dus! Ik denk dat hier het spoor naar de pups zal eindigen, want meer kan je niet achterhalen denk ik! Heel erg bedankt voor je gezoek en gespit!! Zeer gewaardeerd!!Maan schreef:Ik heb de gegevens van 1994 nog een keer nagekeken en het nest van Fiona komt daar niet in voor. Dat kan in ieder geval 2 dingen betekenen. Of mijn gegevens over dat jaar zijn niet compleet en daar kom ik dan wel achter om in de stamboeken van de Raad te snuffelen (maar dat kost ff wat meer tijd) of het nest van Fiona is zonder stamboom gefokt. Maar dat vind ik niet zo voor de hand liggen. Haar zusje heeft namelijk in oktober 1994 een nest gekregen en dat is ook met stamboom verkocht dus waarom zouden de pups van Fiona geen stamboom meegekregen hebben?

Groetjes, Nel