Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slecht ter been zijn.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Re: Slecht ter been zijn.

Ongelezen bericht door Sas »

~Suzanne~ schreef:
bouvierpoedel schreef:Kun je vechtende honden uit elkaar halen.? Wat een gekke vraag en of dat belangrijkk is. Kun je ook een aanstormende vrachtwagen stopppen die je hond gaat doodrijden.? Kun je de plomp in duiken als je hond dreigd te verzuipen en en en .....

Heel veel honden hebben met een 1,5 uur genoeg beweging naast de plaspoeprondjes. Je legt hem thuis toch niet gelijk aan de ketting of in bench.
Dat van die vechtende honden was een voorbeeld. Kun je snel bukken om hem iets uit de bek te nemen enzo?
Ben je snel genoeg als hij iets pakt van de grond of als er anderszins een nood-situatie is?

Suzanne
sjongejongejonge, zullen we alle blinden hun hond ook maar afnemen dan?
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Char7 schreef:
alinelaila schreef:3 keer per dag een half uur vind ik persoonlijk wat weinig. Of doe je daarnaast ook nog kortere poep&plas rondes?
Als ik kijk naar mijn hond zou hij het zeer onprettig vinden als hij maar 3 keer per dag zijn behoefte zou kunnen doen namelijk.
Nou daar ben ik het niet mee eens als ik kijk naar mijn hond.
We laten hem in totaal 4 keer uit, waarvan 1 grote ronde, 2 x max 10 minuten en 's avonds een ff gauw plassen ronde voor het slapen.
Daarnaast ga ik 2 keer in de week met hem hardlopen.
Meer heeft hij echt niet nodig hoor, en zelfs al zou ik dat hardlopen achterwege laten vind hij het nog wel best.
Je kan een hond ook maar meer en meer conditie geven, dan hebben ze idd niet genoeg aan en willen ze meer en meer.

helemaal eens!
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik ben ook slecht te been, maar sta er gelukkig niet alleen voor.
Maar ik denk als je een ouder gezelschap hondje zou nemen die thuis ook lekker mag rennen en espringen na harte lust dat het best haalbaar is
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Sas schreef:sjongejongejonge, zullen we alle blinden hun hond ook maar afnemen dan?
:LOL:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, er zijn best honden die het daarmee kunnen doen hoor, als ze verder niet de hele dag in hun mand hoeven liggen
ik loop ook niet alle dagen heel veel met die grote, maar kan niet zeggen dat ie daar nu problemen mee heeft :19:
S@ndr@
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:
bouvierpoedel schreef:Kun je vechtende honden uit elkaar halen.? Wat een gekke vraag en of dat belangrijkk is. Kun je ook een aanstormende vrachtwagen stopppen die je hond gaat doodrijden.? Kun je de plomp in duiken als je hond dreigd te verzuipen en en en .....

Heel veel honden hebben met een 1,5 uur genoeg beweging naast de plaspoeprondjes. Je legt hem thuis toch niet gelijk aan de ketting of in bench.
Dat van die vechtende honden was een voorbeeld. Kun je snel bukken om hem iets uit de bek te nemen enzo?
Ben je snel genoeg als hij iets pakt van de grond of als er anderszins een nood-situatie is?

Suzanne
weet je Suzanne, ik ben prima ter been, maar als mijn hond niet wil, kan ik niets met hem, dat maakt me dus oncapabel wie dan wel capabel is weet ik niet.
je kunt dit soort dingen ook overdrijven, wat als,..........ja zo lust ik er nog wel 6 :19:
labranwk
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever, Duitse Herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door labranwk »

Het wel of niet ingrijpen bij problemen met andere honden is niet afhankelijk van die gehandicapte hondeneigenaar, maar van de niet oplettende hondeneigenaar (en die kan rustig op 2 benen zonder krukken lopen ;-) ) Ik kan dat dan ook geen reden vinden om iemand maar geen hond te adviseren vanwege het feit dat je er niet achteraan kunt rennen.
Zo kreeg ik ooit eens te horen "als je niet wilt dat er een hond tegen je aanspringt, moet je niet naar een losloopgebied gaan". Interessante stelling... want ik mag dus mijn honden niet een losloop wandeling geven, omdat iemand anders zijn hond niet onder controle heeft... Ik mis die klepel soms hoor als ik de bel heb horen luiden in dit soort situaties. Lijkt toch een stukje mentaliteit van een ieder!
Groetjes Dorine en de hondenbende!
Afbeelding

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Of zoals op pagina 1 van http://www.collie-in-nood.com Miss Daisy (een couchpotato) is een bichon frisee teefje van 6 jaar of Anton de Cairn Terrier van 7,5 jaar?
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Maeve schreef:
labranwk schreef:Wat een heerlijk hondje die Willow!
Wat betreft handicap en hond, medisch gezien had ik 12 jaar terug al in een rolstoel moeten zitten en weet je waarom ik loop? Precies, ik nam honden :D
En ook dit is helemaal waar :ok: Mijn honden zijn m'n beste "therapeuten" en samen bouwen we weer conditie op.
Maar dat gaat natuurlijk niet altijd op :wink:

Ik vind Willow helemaal :I: :I:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ariane schreef:
Maeve schreef:
Wat betreft handicap en hond, medisch gezien had ik 12 jaar terug al in een rolstoel moeten zitten en weet je waarom ik loop? Precies, ik nam honden :D
En ook dit is helemaal waar :ok: Mijn honden zijn m'n beste "therapeuten" en samen bouwen we weer conditie op.

Uiteraard niet, maar TS kan zelf wel bepalen of dit voor haar geldt..ging ik voor het gemak van uit :wink:
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Maeve schreef:
Ariane schreef:
Maeve schreef:

Uiteraard niet, maar TS kan zelf wel bepalen of dit voor haar geldt..ging ik voor het gemak van uit :wink:
Absoluut, daar heb je gelijk in.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
S@ndr@
Zeer actief

die dus, en dat heeft niets me je benen te maken neem ik aan :LOL:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

weet je wat het is?
je kunt je nog zo goed voorbereiden en allerlei situaties bedenken en daar oplossingen voor vinden en als dat hondje er dan straks is gebeurt er iets dat je niet voorzien hebt en zul je moeten improviseren.
dat is het voordeel en tegelijk het nadeel van honden, het zijn levende wezens en geen robotjes met voorgeprogrammeerd gedrag en een uitknopje ;)

als ik het zo lees krijgt je toekomstige hondje het prima bij je, veel succes met de zoektocht :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Ik heb bekkeninstabiliteit,rugklachten en spier en gewrichtsklachten.

Ik heb een half jaar helemaal niet kunnen lopen.Heb het rustig aan op kunnen bouwen en heb hard gevochten om daar te komen waar ik nu ben.(Dat begon meer dan 11 jaar geleden)

Ik heb toen der tijd Dydo in huis genomen.Een rustige Maltezer van toen 4 jaar oud.
Dankzij hem heb ik steeds meer kunnen lopen.(Wel liet mijn dochter hem ook tussen door uit)Dydo ging 5x per dag lopen waarvan 1 langer rondje.

Uiteindelijk kon ik steeds wat verder lopen.
Op mijn slechte dagen was ik blij dat ik geen grote hond had.En vergeet de winter niet.Je wilt denk ik niet onderuit getrokken worden.

Over het algemeen neemt een gezelschap hondje genoegen met wat kleinere rondjes.Al willen ze ook wel graag wandelen.Ook kun je spelletjes voor binnen aanschaffen om hem/haar bezig te houden.

Schaf liever geen werkhond of jachthond aan.Die willen echt graag veel bewegen en uitdaging.

Ook is een oudere hond misschien een optie.

Ik weet niet wat je vooruitzichten zijn maar dan kun je in de toekomst beter kijken hoe het met je gaat.
in Principe ben ik nu sterk genoeg om bijv.een Boxer of Labrador te kunnen houden en uitlaten,lopen,werken,fietsen etc.Maar ik weet niet of het goed blijft gaan.In de winter ervaar ik meer pijn en heb ik soms dagen dat een lange wandeling voor mij erg zwaar is.

Bovendien wil ik de hond graag overal mee naar toe nemen.Vandaar toch weer de keus op een klein hondje.
Maar Shih Tzu`s zijn wel iets anders dan een Maltezer.Zij willen graag lang wandelen als het even kan.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

renee-uk schreef:weet je wat het is?
je kunt je nog zo goed voorbereiden en allerlei situaties bedenken en daar oplossingen voor vinden en als dat hondje er dan straks is gebeurt er iets dat je niet voorzien hebt en zul je moeten improviseren.
dat is het voordeel en tegelijk het nadeel van honden, het zijn levende wezens en geen robotjes met voorgeprogrammeerd gedrag en een uitknopje ;)

als ik het zo lees krijgt je toekomstige hondje het prima bij je, veel succes met de zoektocht :ok:
:ok:
nathalie71

Nanna schreef:Willow verbleef 2 weken op het terrein van volkstuintjes. Niemand weet hoe hij daar is gekomen, maar het is waarschijnlijk een verhaal zoals zo veel andere verhalen, iemand heeft zijn hond achtergelaten zodat iemand anders voor hem zou zorgen. Aangekomen in het asiel was hij geschrokken van het lawaai en had stress.Willow is een aparte hond qua vacht – hij is klein, heeft bruine streepjes, terwijl langere delen vacht grijs zijn van kleur. Willow is zeer sociaal, braaf en kan goed omgaan met andere honden. De vrijwilligers leren hem nu om aan de riem te lopen. Willow is zeer rustig, zelfs tijdens bijvoorbeeld het kammen of nagels knippen blijft hij kalm. Willow verheugt zich op contact met mensen. Wanneer de gelegenheid zich daartoe voordoet, zit hij meteen op schoot en vraagt om knuffels. Het is een hond om op de zitbank te liggen (als de baas dat toelaat natuurlijk) en op knuffels wachten. Willow houdt ook van kinderen.

:mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Wat een snoepie!!!! :I:
nathalie71

Lizanne schreef:
renee-uk schreef:weet je wat het is?

+ :ok: :D :D
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

~Suzanne~ schreef:

Suzanne

wat maak jij toch een spannende avonturen mee allemaal :cheer:
mijn dagelijkse kreupele rondjes zijn maar saai :ugh:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
aai
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Berner Sennen kruising

Ongelezen bericht door aai »

Coraline schreef:
Ik weet niet of je aandoening progressief is? mijn handicaps zijn redelijk onder controle, ik kan uitgaan van de situatie die ik nu heb en wil behouden.

En qua stofzuigen ga ik een robot aanschaffen. Iemand ervaring mee?
Hoi coraline,

Ik ben zelf niet zozeer slecht ter been, maar wel 'gehandicapt' en met een hond. Ik heb een hartspierziekte en mijn hart pompt nog voor zo'n 25%. Daardoor ben ik geen echte wandelaar en op termijn heb ik een transplantatie nodig.

Ook ik heb net als jij eerst rondjes geoefend; welke honden-rondjes kan ik lopen en wat houd ik vol? Ik denk dat honden zich erg aanpassen aan de situatie en als jij in geval van nood je vader in kan schakelen, dat het dan goed komt.
Bij ons kan de hond wel zelf de tuin in en uit, dat vind ik heel prettig.

En over die stofzuiger; ik heb er één van de aldi aangeschaft twee weken geleden, en het bevalt me goed. Nu hebben wij een rommelig huishouden met een kind van een jaar, een pup en een niet heel opgeruimde moeder (euh.. Ik) dus hij loopt nog wel eens vast. In een gordijn, onder een onhandig stuk speelgoed, etc. maar ik nemer desondanks blij mee!
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Coraline schreef:Ik ben alleenstaand. Mijn ouders wonen toevallig vier straten verderop. Mijn vader, gepensioneerd, wandelaar en natuurliefhebber, wil de hond graag ook meenemen om te gaan wandelen.
Maar de basis ligt natuurlijk bij mij.
Lopen hou ik drie keer een half uur vol. Daarnaast wil ik ook de hond uitdagen en zelf van alles gaan doen. Ik kan dan blijven zitten. Alleen is dat nu moeilijk oefenen.
Ik wil voor een herplaatser gaan.
Een oude herplaatser. Alleen hebben die weer het nadeel dat ze op oude leeftijd niet altijd zo lang meer hun plas op kunnen houden. Dus dan zal je de hond iets vaker uit moeten laten om te plassen.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Sas schreef:
~Suzanne~ schreef:

Suzanne
sjongejongejonge, zullen we alle blinden hun hond ook maar afnemen dan?
Ik snap Suzanne best. Je kan niet alles voorkomen, maar als hondeneigenaar moet je wel van alles kunnen voorkomen vind ik. In bepaalde situaties zou ik dan ook zeker geen hond nemen, zoals bijvoorbeeld de situatie van ts. Maar dat is een persoonlijke keuze, dat wil niet zeggen dat honden van mensen in zo'n positie tekort komen.
Een hond uit rasgroep 9 (gezelschapshonden) zou wel passen in de situatie van ts.
twinkeltje
moderator

nathalie71 schreef:Maar Shih Tzu`s zijn wel iets anders dan een Maltezer.Zij willen graag lang wandelen als het even kan.
Denk niet dat daar verschil in is een Maltezer wil dat net zo graag
Afbeelding
nathalie71

twinkeltje schreef:
nathalie71 schreef:Maar Shih Tzu`s zijn wel iets anders dan een Maltezer.Zij willen graag lang wandelen als het even kan.
Ja dat is ook zo,ik zeg het denk ik een beetje raar. :oeps:

Shih`s zijn wat harder,kunnen beter tegen een stootje en zijn lichamelijk wat sterker,gespierder.

Neemt niet weg dat Shih`s met een kortere neus misschien weer minder uithoudings- vermogen hebben.

Dydo mocht ook graag lang wandelen.Ik denk dat iedere hond dat graag wil.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

nathalie71 schreef:
twinkeltje schreef:
Ja dat is ook zo,ik zeg het denk ik een beetje raar. :oeps:

Shih`s zijn wat harder,kunnen beter tegen een stootje en zijn lichamelijk wat sterker,gespierder.

Neemt niet weg dat Shih`s met een kortere neus misschien weer minder uithoudings- vermogen hebben.

Dydo mocht ook graag lang wandelen.Ik denk dat iedere hond dat graag wil.
Nou echt niet iedere hond. Heeft niet alleen te maken met ras, maar ook met karakter. Hier in het dorp woont een vrouw met 2 Shi Tzu. Een kan ze uren mee gaan wandelen en de ander is niet voort te slepen.
twinkeltje
moderator

Juist mijn Maltezer kon ook rustig 10 kilometer flink door lopen was in haar goede tijd ook gespiert en kon tegen een stootje ik denk dat ze van lichaamsbouw niet veel schelen.
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Willow lijkt me trouwens een kruising (?) Schotse Terrier. Ruwhaar, brindle, lange neus, compact gespierd lichaam, lange vacht.. Erg leuk vind ik zelf maar je moet er wel van houden. Zijn hoofd is kort geplukt en zijn lijf hebben ze blijkbaar lang gelaten.

Waar ik vroeger woonde was er een oudere dame die een net zo op leeftijd zijnde Fox Terrier had. Hondje was niet zo sociaal maar goed opgevoed. Eerst liepen ze samen met de rollator en gooide zij op een veld met een werparm de bal voor hem. Later reed ze met de scootmobiel en zat hij keurig op het treeplankje.

We zijn inmiddels verhuisd trouwens, dus geen idee hoe het nu met hen gaat, maar ik vond het een prachtig gezicht.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Coraline schreef:En qua stofzuigen ga ik een robot aanschaffen. Iemand ervaring mee?
Jup.
En meer hier.
Ik vind het ideaal.
Ik zou je een hond aanraden met baard, liefst een knipvacht, dat verhaart namelijk zo goed als niet. Dan blijft er nog wel zooi in hangen maar qua rui scheelt het veel en dat lijkt me aan te raden voor jou. Rui is een ander woord voor wekenlang alsmaar bossen haar vinden (en oprapen) en dat zou ik niet opzoeken.
Sterker, mijn gewrichten zijn niet ideaal en ik weet dat het niet handig is (want ruiende honden en dus een robotstofzuiger ;) ).

En zoek een hondsociaal hondje. Vanwege die discussie met andere honden, dat is ook niet handig (hoewel je daar ook weer niet zó zwaar aan moet tillen).
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Muk schreef:Een hond uit rasgroep 9 (gezelschapshonden) zou wel passen in de situatie van ts.
Want? :scratch:
Ik heb zo'n ding uit rasgroep 9.
Staat vooraan om herrie te schoppen (al doet ze niks behalve schelden) en vreet 100.000 keer vaker iets als ze de kans krijgt en krijg je met geen mogelijkheid te pakken dan (en verdraaid, al die ukken vreten als dwazen volgens mij).
En er zijn er zat in die rasgroep die een aanzienlijk ego hebben.
Iets te kort door de bocht dus al is het makkelijker dan een amstaf.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Wat een leuke hond die Willow... :I:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”