de spijker op z'n kop pdb, en je moest een weten hoe relaxt dat looptPakdebal schreef: ik zie, dat herder-eiegnaars nergens bang voor zijn, ja, logisch, want andere lopen voor hun naar de overkant ..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bang voor bepaalde rassen?
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Bang voor bepaalde rassen?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Pakdebal
renee-uk schreef:de spijker op z'n kop pdb, en je moest een weten hoe relaxt dat looptPakdebal schreef: ik zie, dat herder-eiegnaars nergens bang voor zijn, ja, logisch, want andere lopen voor hun naar de overkant ..![]()
kan je beter een leeuw nemen, heb je de stad voor jezelf ..
- Bink2009
- Zeer actief
Bink is een herplaatser en ik zag hem hier op de site staan en qua foto sprak hij mij wel aan en ik was verliefd, niet dat ik hem zomaar zonder enige kennis heb genomen hoor ik wist waar ik aan begon (ik had toevallig daarvoor een jaar research gedaan naar bepaalde rassen die mij aanspraken waaronder de stafford). Ook heb ik een paar staffords gekend die super lief waren naar mensen en kinderen en minder/niet naar honden, maar ik vind een mens-sociale hond eigenlijk belangrijker dan hond sociale-hond. Gelukkig woon ik aan de buitenkant van de stad en kom ik misschien 1 hond in de week tegen, dus ik hoef maar af en toe over te steken voor andere honden.Pakdebal schreef:Bink2009 schreef:Ik vind dat geheel logisch, ik heb ook die gedachte, ik ontloop andere honden om te voorkomen dat mijn hond (terecht of onterecht) schade aan kan richten. Met de labrador van mijn oma ontliep ik ook de rassen die op mijn huidige hond lijkt, beter het zekere voor het onzekere nemen en ik heb al te vaak gehoord "doet ie anders nooit".
waarom heb je dan toch voor dit ras gekozen ?..![]()
s het een soort van " wat kan mij nu wat overkomen ? " .![]()
ik zie, dat herder-eiegnaars nergens bang voor zijn, ja, logisch, want andere lopen voor hun naar de overkant ..
Verder is het een wereld hond, rustig, goed mee te werken, super lief voor mensen (klein of groot) en zelfs onze poets turk is die eerst keihard weg rende voor alles wat de naam hond droeg is nu dikke maatjes met hem.
Laatst gewijzigd door Bink2009 op 22 jul 2013 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- renee-uk
- Zeer actief
niet nodig hoor als ik de stoep al voor mezelf en mijn hondje hebPakdebal schreef:kan je beter een leeuw nemen, heb je de stad voor jezelf ..renee-uk schreef:de spijker op z'n kop pdb, en je moest een weten hoe relaxt dat looptPakdebal schreef: ik zie, dat herder-eiegnaars nergens bang voor zijn, ja, logisch, want andere lopen voor hun naar de overkant ..![]()

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik ben ook niet bang voor bepaalde rassen, maar ben weleens bang geweest voor een bepaalde hond.
Die had een gruwelijke koude killersblik in zijn ogen, gelukkig was hij aangelijnd hoor, maar ik keek naar de hond en er bekroop
me een heel onaangenaam gevoel. Ik heb dat nog nooit eerder meegemaakt, wat een kille nare blik had die hond.
Die had een gruwelijke koude killersblik in zijn ogen, gelukkig was hij aangelijnd hoor, maar ik keek naar de hond en er bekroop
me een heel onaangenaam gevoel. Ik heb dat nog nooit eerder meegemaakt, wat een kille nare blik had die hond.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Niet echt bang, maar ik heb het niet zo op Rottweilers en Herders.
Echt bang ben ik voor spinnen en wespen.
Echt bang ben ik voor spinnen en wespen.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Niet bang voor bepaalde rassen.
Wel wantrouwen naar bepaalde honden en hun baas.
En dat heeft niet altijd iets met het ras te maken.
Wel wantrouwen naar bepaalde honden en hun baas.
En dat heeft niet altijd iets met het ras te maken.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
was bang voor boxers na een bijtincident (in mijn gezciht ahum) maar dara ben ik vanaf sinds ik een nest boxerpupjes en hun mama heb mogen knuffelen.
Ben om eerlijk te zijn over het algemeen geen fan van herders (duitse herders met name), heb het gevoel dat ik hun gedrag/karakter niet goed kan lezen. Dit wordt al wel beter trouwens.
Ben om eerlijk te zijn over het algemeen geen fan van herders (duitse herders met name), heb het gevoel dat ik hun gedrag/karakter niet goed kan lezen. Dit wordt al wel beter trouwens.

- Ariane
- Erelid
Grappig, dat hoor je wel vaker.Punzel schreef:Oh god als we het over andere dieren gaan hebben dan meld ik me ook maar even. Ik schijt echt in m'n broek van vogels.moniek&bo schreef:Nee , ik ben niet bang voor een bepaald ras.
Ben wel bang voor losvliegende vogels als ik ergens op visite ben, telt dat ook?
Oh, en schotse hooglanders
Ik heb een kennis en die loopt zo ongeveer gillend weg als ze alleen maar een musje ziet.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
-
nathalie71
Misschien kan Pdb een keer met jou hond komen knuffelen.Is meteen de angst misschien over!!!En hopelijk alle vooroordelenBink2009 schreef:Bink is een herplaatser en ik zag hem hier op de site staan en qua foto sprak hij mij wel aan en ik was verliefd, niet dat ik hem zomaar zonder enige kennis heb genomen hoor ik wist waar ik aan begon (ik had toevallig daarvoor een jaar research gedaan naar bepaalde rassen die mij aanspraken waaronder de stafford). Ook heb ik een paar staffords gekend die super lief waren naar mensen en kinderen en minder/niet naar honden, maar ik vind een mens-sociale hond eigenlijk belangrijker dan hond sociale-hond. Gelukkig woon ik aan de buitenkant van de stad en kom ik misschien 1 hond in de week tegen, dus ik hoef maar af en toe over te steken voor andere honden.Pakdebal schreef:Bink2009 schreef:Ik vind dat geheel logisch, ik heb ook die gedachte, ik ontloop andere honden om te voorkomen dat mijn hond (terecht of onterecht) schade aan kan richten. Met de labrador van mijn oma ontliep ik ook de rassen die op mijn huidige hond lijkt, beter het zekere voor het onzekere nemen en ik heb al te vaak gehoord "doet ie anders nooit".
waarom heb je dan toch voor dit ras gekozen ?..![]()
s het een soort van " wat kan mij nu wat overkomen ? " .![]()
ik zie, dat herder-eiegnaars nergens bang voor zijn, ja, logisch, want andere lopen voor hun naar de overkant ..
Verder is het een wereld hond, rustig, goed mee te werken, super lief voor mensen (klein of groot) en zelfs onze poets turk is die eerst keihard weg rende voor alles wat de naam hond droeg is nu dikke maatjes met hem.
-
Pakdebal
je argument is eerlijk , maar ?. als je research gedaan hebt , dan weet je toch dat zowat ELK ras lief voor kinderen en mensen is ?.Bink2009 schreef:Bink is een herplaatser en ik zag hem hier op de site staan en qua foto sprak hij mij wel aan en ik was verliefd, niet dat ik hem zomaar zonder enige kennis heb genomen hoor ik wist waar ik aan begon (ik had toevallig daarvoor een jaar research gedaan naar bepaalde rassen die mij aanspraken waaronder de stafford). Ook heb ik een paar staffords gekend die super lief waren naar mensen en kinderen en minder/niet naar honden, maar ik vind een mens-sociale hond eigenlijk belangrijker dan hond sociale-hond. Gelukkig woon ik aan de buitenkant van de stad en kom ik misschien 1 hond in de week tegen, dus ik hoef maar af en toe over te steken voor andere honden.
Ik zou geen ras weten , wiens kinderen uitbesteed moesten worden , omdat ze aangevallen werden..
dat argument lees ik altijd , maar een stabij is ook lief voor kinderen ( gezinshond ) en mensen ., dus tja ?..
plus het feit, dat je met zoveel andere rassen nog goed door 1 deur kan , met andere honden !,, altijd meegenomen toch ?..
-
Marion.
Nee, sowieso niet bang voor bepaalde rassen, maar eigenlijk ook niet voor veel honden. Ik loop ook rustig een erf op waar een erfhond bij hoort, wel na eerst uitgebreid kennis gemaakt te hebben met de hond. Maar dan heb ik dus ook geen honden bij me.
Eigenlijk ook als ik met de honden loop, ontloop ik weinig honden. Hooguit blijf ik even wat langer aan de overkant staan als ik zie dat iemand met aangelijnde hond me/ons in de gaten houdt. Niet dat ik bang ben dat het tot een confrontatie komt met mijn honden, maar meer om die andere baas 'gerust' te stellen dat ik heus niet op hem af zal komen
Eigenlijk ook als ik met de honden loop, ontloop ik weinig honden. Hooguit blijf ik even wat langer aan de overkant staan als ik zie dat iemand met aangelijnde hond me/ons in de gaten houdt. Niet dat ik bang ben dat het tot een confrontatie komt met mijn honden, maar meer om die andere baas 'gerust' te stellen dat ik heus niet op hem af zal komen
- Ariane
- Erelid
Hier kan ik geen worst van maken.Pakdebal schreef: Ik zou geen ras weten , wiens kinderen uitbesteed moesten worden
-
nathalie71
Ah...Ariane schreef:Hier kan ik geen worst van maken.Pakdebal schreef: Ik zou geen ras weten , wiens kinderen uitbesteed moesten worden
-
Punzel
- Zeer actief
Helemaal waar, maar toch snap ik ergens wel wat pdb bedoelt (als ik haar goed begrijp althans) . Ik snap ook nooit zo goed dat mensen zeggen "maar staffords zijn zo lief voor kinderen bladibla" er zijn zat rassen die lief zijn voor kinderen en waarmee je ook gewoon over straat kan zonder dat je bang hoeft te zijn dat je hond een andere hond opvreet.Nanna schreef:Dat is niet waar. Ik zou, als ik kleine kinderen had, niet aan een Afghaan beginnen. Niet omdat ze vals zijn maar omdat die vaak druk gedoe van kleine kinderen helemaal niet kunnen waarderen.Pakdebal schreef: als je research gedaan hebt , dan weet je toch dat zowat ELK ras lief voor kinderen en mensen is ?.
En ik kan zo een heel rijtje rassen opdreunen die helemaal niet lief voor mensen zijn(ik laat nu de eigenaars buiten beschouwing) en daar ook nooit op gefokt zijn.
- Liselore
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 6
Niet bang voor rassen, maar ik ben wel erg voorzichtig met erfhonden. De erfhonden bij ons in de buurt hebben de neiging om de straat voor hun erf ook nog als erf te beschouwen. En als ik daar met mijn niet altijd even vriendelijke ridgeback voorbij moet, dan bereid ik me al voor op het geven van een enorme brul. Zowel mijn eigen hond als de erfhond zijn daar meestal wel van onder de indruk, maar leuk vind ik het niet.
-
Pakdebal
Nanna schreef:Dat is niet waar. Ik zou, als ik kleine kinderen had, niet aan een Afghaan beginnen. Niet omdat ze vals zijn maar omdat die vaak druk gedoe van kleine kinderen helemaal niet kunnen waarderen.Pakdebal schreef: als je research gedaan hebt , dan weet je toch dat zowat ELK ras lief voor kinderen en mensen is ?.
En ik kan zo een heel rijtje rassen opdreunen die helemaal niet lief voor mensen zijn(ik laat nu de eigenaars buiten beschouwing) en daar ook nooit op gefokt zijn.
kleine kinderen kan ik mee inkomen, maar dat gegil en getreiter van kinderen ,
geldt dan ook voor de stafford, want elke hond heeft zijn kinder-grens !.....
staarten trekken , en ogen prikken , dat vindt zelfs een stafford niet leuk .
welk ras , buiten een echte waakhond-ras, kan niet met mensen omgaan ?.
-
Pakdebal
Liselore schreef:Niet bang voor rassen, maar ik ben wel erg voorzichtig met erfhonden. De erfhonden bij ons in de buurt hebben de neiging om de straat voor hun erf ook nog als erf te beschouwen. En als ik daar met mijn niet altijd even vriendelijke ridgeback voorbij moet, dan bereid ik me al voor op het geven van een enorme brul. Zowel mijn eigen hond als de erfhond zijn daar meestal wel van onder de indruk, maar leuk vind ik het niet.
ook een fietser is dan niet veilig, heeft niets met je hond te maken , ik fietste en er kwam een Duitse herder achter mij aan rennen ..
ook met hardlopen, kwam een bouvier om het hekwerk dreigend op mij aflopen ..
-
Marion.
Weet je dat kinderen ook gewoon opgevoed kunnen wordenPakdebal schreef:staarten trekken , en ogen prikken , dat vindt zelfs een stafford niet leuk .
-
nathalie71
Al gaat een kind er boven op springen!Zo snel zou hij niet wat doen hoor.Pakdebal schreef:Nanna schreef:Dat is niet waar. Ik zou, als ik kleine kinderen had, niet aan een Afghaan beginnen. Niet omdat ze vals zijn maar omdat die vaak druk gedoe van kleine kinderen helemaal niet kunnen waarderen.Pakdebal schreef: als je research gedaan hebt , dan weet je toch dat zowat ELK ras lief voor kinderen en mensen is ?.
kleine kinderen kan ik mee inkomen, maar dat gegil en getreiter van kinderen ,
geldt dan ook voor de stafford, want elke hond heeft zijn kinder-grens !.....![]()
staarten trekken , en ogen prikken , dat vindt zelfs een stafford niet leuk .
welk ras , buiten een echte waakhond-ras, kan niet met mensen omgaan ?.
-
nathalie71
Marion. schreef:Weet je dat kinderen ook gewoon opgevoed kunnen wordenPakdebal schreef:staarten trekken , en ogen prikken , dat vindt zelfs een stafford niet leuk .
-
Wilm@
Wat een belachelijk oordeel.Pakdebal schreef:
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Het zijn net honden....Marion. schreef:Weet je dat kinderen ook gewoon opgevoed kunnen wordenPakdebal schreef:staarten trekken , en ogen prikken , dat vindt zelfs een stafford niet leuk .
Ik ben bang voor staffords en dat soort aanverwanten en zielig eigenlijk want vaak is het de baas die de schuldige is en geen verantwoordelijkheid neemt.
Heb ook altijd een gruwelijke hekel aan fotos van dat soort honden met een baas erop hond aan de lijn en lekker strak die lijn...?
Waarom?
Kijk eens hoe stoer hij is?? En vervolgens gaan piepen dat mensen van zijn van hun klapkaakje.
Ja vreemd hè....
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Suske schreef:Mechelse Herders

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- renee-uk
- Zeer actief
plus dat je ook nog te maken hebt met de hond zelf.Nanna schreef:Dat is niet waar. Ik zou, als ik kleine kinderen had, niet aan een Afghaan beginnen. Niet omdat ze vals zijn maar omdat die vaak druk gedoe van kleine kinderen helemaal niet kunnen waarderen.Pakdebal schreef: als je research gedaan hebt , dan weet je toch dat zowat ELK ras lief voor kinderen en mensen is ?.
honden zijn individuen en lang niet alle gedrag is rasafhankelijk
mijn luca was bijzonder lief voor mensen en kinderen, mijn cerva moest niks van kinderen weten: beide witte herders
jan vond niks aan andere mensen en ook niet aan kinderen, gina vond ze helemaal geweldig: beide duitse herders
ik denk dat er hier legio mensen zijn die van hun eigen honden dezelfde soort voorbeelden kunnen geven.

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ben niet bang voor een hond, wel voorzichtig als ik met mijn honden loop. dan ga ik echt sommige honden uit de weg.
ik ben eerder bang voor spinnen, hoewel de angst ook wel minder wordt.
ellen
ik ben eerder bang voor spinnen, hoewel de angst ook wel minder wordt.
ellen
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Zo, dat scheelt me typen, ik heb het precies zo!Fabiola17 schreef:Ik was vroeger bang voor alle honden.
Dat is redelijk bij getrokken, heb er nu zelf 1tje, maar grote woeste honden vind ik nog steeds eng.
Vooral de klapkaken, maar dat heeft ook veel te maken met de eigenaren.
Ik "lees" de honden nu veel beter.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Waaronder ikrenee-uk schreef:plus dat je ook nog te maken hebt met de hond zelf.Nanna schreef:Dat is niet waar. Ik zou, als ik kleine kinderen had, niet aan een Afghaan beginnen. Niet omdat ze vals zijn maar omdat die vaak druk gedoe van kleine kinderen helemaal niet kunnen waarderen.Pakdebal schreef: als je research gedaan hebt , dan weet je toch dat zowat ELK ras lief voor kinderen en mensen is ?.
honden zijn individuen en lang niet alle gedrag is rasafhankelijk
mijn luca was bijzonder lief voor mensen en kinderen, mijn cerva moest niks van kinderen weten: beide witte herders
jan vond niks aan andere mensen en ook niet aan kinderen, gina vond ze helemaal geweldig: beide duitse herders
ik denk dat er hier legio mensen zijn die van hun eigen honden dezelfde soort voorbeelden kunnen geven.
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
- Aantal honden: 2
Als ik aan het werk ben voor wawa's een ramp vaak die hondjes
verder heb ik een enorme hekel aan een hond hier in het bos, die is pas asociaal en het baasje vindt het allemaal wel best. Boos dat ze was toen rayos met een hoop stof liet merken dat rijden op hem toch echt geen optie was. Beetje jammer dat mijn been er tussen kwam en die hond zich niet in kon houden 
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home