Met die hitte doe ik dat Vlinder niet aan.Dat wordt nog leuk komende week met 30 graden
Ben net een uur met Vlinder wezen wandelen en dat gaat steeds beter
Ook weer andere honden tegen gekomen en ook dat werpt zijn vruchten af.
Ze kent de omgeving nu al aardig en raakt meer op haar gemak.
Ze gaat soms nog wel achter me zitten om de boel te verkennen als er andere honden aan komen.
Ik laat haar,blijf kalm en reageer er niet op.
Als er een lieve hond bij haar wil snuffelen zeg ik,dat is een lief hondje,ga maar kijken.Dat stelt haar gerust merk ik.En dat komt ze rustig achter mijn benen vandaan.
Het is voor mij soms nog af tasten wat de bedoelingen van een andere hond zijn richting Vlinder.
Omdat ze zo bang is voor andere honden hoop ik niet dat ze een flinke negatieve ervaring op doet want dan kan ik straks weer van voor af aan beginnen.
Zo kwam er net een los lopende blonde Labrador aan.Die ging op 50 meter afstand van ons liggen.
Vervolgens neemt hij een super sprint richting Vlinder die daar best van schrok
Maar de Lab kwam alleen maar 1x op haar af sprinten,kleine snuffel, om vervolgens in het gras te gaan snuffelen.
Vlinder werd nieuwsgierig en wilde wel met hem spelen....de Lab had geen interesse.
De vrouw moest ook lachen ze zij,het is zo,n held.Stoer op een andere hond af stuiven maar uiteindelijk is hij best bang.
Ik vond de eerste actie moeilijk inschatten.
Waarom ging hij opeens liggen en daarna op Vlinder afstuiven?
Maar de hond had een goede blik en het vrouwlijke baasje was ook een oke persoon om het zo maar te zeggen.
Het blijft soms lastig om in te schatten.Vooral met grote honden.
Ik heb laatst een soort gelijk iets met een Beagle gehad en die wilde ook alleen maar spelen.Die ging ook op afstand liggen om vervolgens hard op Vlinder af te komen.
Zij vliegt dan weg met staart tussen de benen en binnen een minuut is het goed