zal even bij het begin beginnen....
Een kleine 1,5 maand geleden ben ik met Magnum bij de DA geweest, omdat hij ineens vanuit het niets een bult onder zijn rechter oog kreeg. De DA heeft toen alles bekeken en bevoelt, de bult voelt hard aan maar Magnum geeft geen pijn aan. Ook heeft ze even zijn tanden bekeken die onder de bult zitten, maar vanaf de buiten kant is niks te zien, maar dit zegt helemaal niks.
Heb met de DA gepraat over hoe en wat als ik er wat aan zou laten doen, Magnum zal onder narcose moeten dan word er een foto gemaakt en van daaruit word er meteen gehandeld door een operatie. Heb het ook gehad over andere optie's aangezien Magnum natuurlijk achteruit gaat door zijn nierfalen.
We hebben toen een niercontrole gedaan, en tja de uitslag was natuurlijk niet goed maar dat wisten we al.
Ook was Magnum 3 kilo afgevallen, en dat is best veel, aangezien Magnum van zichzelf nooit dik is geweest en juist eigenlijk altijd flink schraal is. Ook het snelle vermoeid zijn, het vele slapen enz... laat zien dat hij achteruit gaat. De DA vond het dus niet verstandig om hem te opereren aangezien de operatie flink zwaar zal zijn voor een hond die al aan het achteuit gaan is. Dus toen besloten om te kijken wat we met AB konden doen. De AB sloeg meteen goed aan en de bult slonk iets en is een hele tijd rustig geweest gelukkig, ook heeft Magnum geen pijn en eet hij nog als een bouwvakker.
Helaas is sinds deze week de bult aan het groeien, en zal ik toch de knoop door moeten hakken.
Wil Magnum eigenlijk geen operatie's enz... meer laten onder gaan, maar hij is ondanks alles gewoon nog te goed om hem met iets te laten rondlopen wat wel eens pijnlijk kan worden. (hij geeft nu absoluut geen pijn aan, hou dat goed in de gaten). Dus ga van de week even langs de DA, om nog even wat dingen te vragen over de operatie enz.... en dan eens kijken wanneer ik vrij kan krijgen van het werk, zodat ik bij hem kan zijn met de operatie en de dagen erna.
Dus tja Magnum zal er toch aan moeten geloven, en dan maar hopen dat hij er goed doorheen komt mijn ventje.
Sorry voor de lange tekst.