Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jeuk van rodi? Andere KVV?
Moderator: moderatorteam
-
Daantje_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
- Aantal honden: 1
Jeuk van rodi? Andere KVV?
Hoi allemaal,
Heel stom, maar ik las een paar dagen terug dat iemand zijn hond jeuk kreeg van Rodi. Mijn hond krijgt nu denk ik 3-4 jaar Rodi, een halve week Rodi en een halve week brokken (mijn vader wilt geen KVV geven en mijn moeder wel dus dan maar zo). En toen viel het kwartje...
Nou heeft mijn hond wel eens last van jeuk, maar steeds trok het weg en kwam het weer terug. Nu kan het heel goed zijn dat dat komt doordat ze een halve week Rodi krijgt en een halve week brokken. En dat in de dagen dat zij brokken krijgt, de jeuk weg trekt. Ik ben nu aan het experimenteren of het idd aan de Rodi ligt en ze krijgt het de komende maand niet meer. Nu na een paar dagen is de jeuk alweer weg... Dus ik weet haast wel zeker dat het aan de Rodi ligt.
Zijn er andere merken KVV die ik kan geven? En waar kan ik deze merken krijgen? Mijn hond is erg kieskeurig in haar eten, we hebben wel eens smuldier en een ander merk geprobeerd (allemaal uit de supermarkt gehaald) maar daar haalt ze haar neus voor op. Rodi is ze echt verzot op... Bij de dierenwinkel hebben ze ook niet de merken liggen die mijn hond lekker vindt.
Hebben jullie misschien tips voor mij en Juultje, zodat ze binnenkort weer kan smullen van KVV (zonder jeuk)?
Groetjes
Heel stom, maar ik las een paar dagen terug dat iemand zijn hond jeuk kreeg van Rodi. Mijn hond krijgt nu denk ik 3-4 jaar Rodi, een halve week Rodi en een halve week brokken (mijn vader wilt geen KVV geven en mijn moeder wel dus dan maar zo). En toen viel het kwartje...
Nou heeft mijn hond wel eens last van jeuk, maar steeds trok het weg en kwam het weer terug. Nu kan het heel goed zijn dat dat komt doordat ze een halve week Rodi krijgt en een halve week brokken. En dat in de dagen dat zij brokken krijgt, de jeuk weg trekt. Ik ben nu aan het experimenteren of het idd aan de Rodi ligt en ze krijgt het de komende maand niet meer. Nu na een paar dagen is de jeuk alweer weg... Dus ik weet haast wel zeker dat het aan de Rodi ligt.
Zijn er andere merken KVV die ik kan geven? En waar kan ik deze merken krijgen? Mijn hond is erg kieskeurig in haar eten, we hebben wel eens smuldier en een ander merk geprobeerd (allemaal uit de supermarkt gehaald) maar daar haalt ze haar neus voor op. Rodi is ze echt verzot op... Bij de dierenwinkel hebben ze ook niet de merken liggen die mijn hond lekker vindt.
Hebben jullie misschien tips voor mij en Juultje, zodat ze binnenkort weer kan smullen van KVV (zonder jeuk)?
Groetjes

- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Jeuk van rodi? Andere KVV?
De Jumper (diersupermarkt) verkoopt kvv, kocht ik wel eens haaksbarf. De Welkoop verkoop tegenwoordig ook kvv.. Koop er alleen Barfmenu maar ze hebben meer merken, alleen geen idee welke!
Welke Rodi variant geef je? En welke brokken krijgt ze? Kan ook zijn dat ze allergisch is voor een bepaalde diersoort die wel in die Rodi zit en niet in de brokken.
Welke Rodi variant geef je? En welke brokken krijgt ze? Kan ook zijn dat ze allergisch is voor een bepaalde diersoort die wel in die Rodi zit en niet in de brokken.

-
Daantje_
- Zeer actief
Ze kreeg/krijgt van Rodi alle soorten die te koop zijn, meestal compleet. Van de brokken krijgt ze Taste of the Wild, daarvan ook maar net welke op voorraad is. Meestal de visversie. Het zou kunnen dat ze ergens allergisch voor is, maar ik zou niet weten voor wat dan eigenlijk. Graan bijvoorbeeld, ze heeft eerst RC gehad maar nadat deze qua inhoud niet zo best bleek te zijn, zijn we overgestapt naar Taste of the Wild. Dat is denk ik nu 2 jaar terug.

- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Misschien Energique proberen? Dat zijn ook van die handige schijfjes en kwalitatief beter dan Rodi vind ik. Is in veel dierenwinkels wel te krijgen, tenminste bij mij in de buurt.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Taste of the wild is toch granen vrij.. en rodi zit dus wel granen in dus dat kan de boos doener zijn??
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ja, zou graan kunnen zijn want dat zit in Rodi. Ik vind Rodi zelf wat waterig en het ziet eruit alsof het bewerkt is, ik weet niet of dat zo is. Maar dan weet ik niet of ze bijvoorbeeld Carnibest wel zou lusten. Dat is echt rood en bloederig. Rodi zijn van die grijsbruine hamburgers, toch? Misschien dat je bij de Welkoop in de vriezer meer van die soorten kvv kunt vinden zoals Duck, en er zijn er meer, die kvv in plakken leveren. Dat vind ik de 'mindere' soorten kvv omdat het bewerkt lijkt te zijn. Maar het is goed spul hoor, ik ben gewoon zo dat ik alles zo natuurlijk mogelijk wil voeren.
Verder, je zou nog een rolletje Lotgering kunnen proberen, ik weet alleen niet in welke soorten daarvan graan zit, dat zou je moeten nakijken. Smuldier zit graan in. Verder heb je nog Renske, dat is eigenlijk een soort blikvoer. Het vlees is wat minder lang en heet verwarmd dan met blikvoer dus wel wat beter van kwaliteit. Daar zit in veel soorten wel rijst, graan weet ik niet eigenlijk.
Ja, of je besteld gewoon kippenvlees en rundvlees ofzo, bij degomeat, is veel goedkoper dan in de supermarkt. Dan krijg je een grote zak met alleen hompen kip of rundvlees, niks anders erbij. Die kun je klein snijden, misschien is dat iets? Het is geen totaalvoer maar dat is op zich niet erg omdat ze nog de brokken erbij krijgt.
Verder, je zou nog een rolletje Lotgering kunnen proberen, ik weet alleen niet in welke soorten daarvan graan zit, dat zou je moeten nakijken. Smuldier zit graan in. Verder heb je nog Renske, dat is eigenlijk een soort blikvoer. Het vlees is wat minder lang en heet verwarmd dan met blikvoer dus wel wat beter van kwaliteit. Daar zit in veel soorten wel rijst, graan weet ik niet eigenlijk.
Ja, of je besteld gewoon kippenvlees en rundvlees ofzo, bij degomeat, is veel goedkoper dan in de supermarkt. Dan krijg je een grote zak met alleen hompen kip of rundvlees, niks anders erbij. Die kun je klein snijden, misschien is dat iets? Het is geen totaalvoer maar dat is op zich niet erg omdat ze nog de brokken erbij krijgt.
-
Daantje_
- Zeer actief
Ik heb inderdaad goede verhalen gehoord over Energique, ik ga eens kijken of dat hier ergens te verkrijgen is.Saschesfloor schreef:Misschien Energique proberen? Dat zijn ook van die handige schijfjes en kwalitatief beter dan Rodi vind ik. Is in veel dierenwinkels wel te krijgen, tenminste bij mij in de buurt.
Ik denk dat dat het is ja, die granen. Zeker nu ze al een klein weekje geen Rodi heeft gehad, zijn de rode plekken alweer weg en heeft ze een heel stuk minder jeuk.jacq1970 schreef:Taste of the wild is toch granen vrij.. en rodi zit dus wel granen in dus dat kan de boos doener zijn??
Ik wil in elk geval KVV geven waar geen graan in zit, dus mijn eerste optie is om ergens Energique te vinden en anders een alternatief te geven waar geen graan in zit. We hebben wel eens ander soort KVV gegeven, maar daar haalde ze haar neus voor op :')Fizgig schreef:Ja, zou graan kunnen zijn want dat zit in Rodi. Ik vind Rodi zelf wat waterig en het ziet eruit alsof het bewerkt is, ik weet niet of dat zo is. Maar dan weet ik niet of ze bijvoorbeeld Carnibest wel zou lusten. Dat is echt rood en bloederig. Rodi zijn van die grijsbruine hamburgers, toch? Misschien dat je bij de Welkoop in de vriezer meer van die soorten kvv kunt vinden zoals Duck, en er zijn er meer, die kvv in plakken leveren. Dat vind ik de 'mindere' soorten kvv omdat het bewerkt lijkt te zijn. Maar het is goed spul hoor, ik ben gewoon zo dat ik alles zo natuurlijk mogelijk wil voeren.
Mijn vader heeft een giga vriezer, maar helaas; hij wilt brokken voeren. Mijn moeder heeft een kleine vriezer, vandaar dat die 'hamburgers' zo handig zijn, klein en compact. Blikvoer durf ik niet hoor, dat hebben we ooit eens gegeven, maar daar kreeg ze vreselijke diarree van. Dat wil ik haar niet nog een keer aan doen
Positieve verhalen dus over Energique, ik hoop echt dat ik het ergens kan krijgen!Kells schreef:Aan de brokken kan het volgens mij niet liggen. Die van mij krijgen ook TotW en ze doen het er prima op. Mijn vorige hond kreeg ook jeuk van Rodi. Ik ben toen overgestapt op Energique en daar ging het goed op.

- SandraMecx
- Actief
- Mijn ras(sen): West highland white terrier
- Aantal honden: 3
Ik ben zeer positief over Alaska.
Wordt hier zeer met smaak gegeten.
Wij kopen de combidoos en hebben dan allerlei smaken beschikbaar.
Wordt hier zeer met smaak gegeten.
Wij kopen de combidoos en hebben dan allerlei smaken beschikbaar.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
In Energique zitten volgens de website wel granen, in Duck volgens mij ook.Daantje_ schreef:Ik heb inderdaad goede verhalen gehoord over Energique, ik ga eens kijken of dat hier ergens te verkrijgen is.Saschesfloor schreef:Misschien Energique proberen? Dat zijn ook van die handige schijfjes en kwalitatief beter dan Rodi vind ik. Is in veel dierenwinkels wel te krijgen, tenminste bij mij in de buurt.
Ik denk dat dat het is ja, die granen. Zeker nu ze al een klein weekje geen Rodi heeft gehad, zijn de rode plekken alweer weg en heeft ze een heel stuk minder jeuk.jacq1970 schreef:Taste of the wild is toch granen vrij.. en rodi zit dus wel granen in dus dat kan de boos doener zijn??
Ik wil in elk geval KVV geven waar geen graan in zit, dus mijn eerste optie is om ergens Energique te vinden en anders een alternatief te geven waar geen graan in zit. We hebben wel eens ander soort KVV gegeven, maar daar haalde ze haar neus voor op :')Fizgig schreef:Ja, zou graan kunnen zijn want dat zit in Rodi. Ik vind Rodi zelf wat waterig en het ziet eruit alsof het bewerkt is, ik weet niet of dat zo is. Maar dan weet ik niet of ze bijvoorbeeld Carnibest wel zou lusten. Dat is echt rood en bloederig. Rodi zijn van die grijsbruine hamburgers, toch? Misschien dat je bij de Welkoop in de vriezer meer van die soorten kvv kunt vinden zoals Duck, en er zijn er meer, die kvv in plakken leveren. Dat vind ik de 'mindere' soorten kvv omdat het bewerkt lijkt te zijn. Maar het is goed spul hoor, ik ben gewoon zo dat ik alles zo natuurlijk mogelijk wil voeren.
Mijn vader heeft een giga vriezer, maar helaas; hij wilt brokken voeren. Mijn moeder heeft een kleine vriezer, vandaar dat die 'hamburgers' zo handig zijn, klein en compact. Blikvoer durf ik niet hoor, dat hebben we ooit eens gegeven, maar daar kreeg ze vreselijke diarree van. Dat wil ik haar niet nog een keer aan doen
Positieve verhalen dus over Energique, ik hoop echt dat ik het ergens kan krijgen!Kells schreef:Aan de brokken kan het volgens mij niet liggen. Die van mij krijgen ook TotW en ze doen het er prima op. Mijn vorige hond kreeg ook jeuk van Rodi. Ik ben toen overgestapt op Energique en daar ging het goed op.
Ik meng smuldier en Carnibest en dat bevalt erg goed. (carnibest alleen is me te duur en op smuldier alleen deden ze het niet goed. Deze combi werkt perfect. Voor de momenten dat ik vergeten ben te ontdooien heb ik Purizon brokken in huis.
Groetjes, Marjan
-
Daantje_
- Zeer actief
Ah ok, anders dan ga ik gewoon alle KVV merken vergelijken en zoek ik degene waar geen graan in zit. En hopelijk is er hier ook iets verkrijgbaar...!

- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Hier ook Energique, kleinere verpakkingen (3kg) haal ik bij een tuincentrum (Ranzijn). Ook wil een dierenwinkel het wel bestellen voor je.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
-
Daantje_
- Zeer actief
Wat blijkt? Juul heeft vlooien! Ineens overal jeuk, rode plekken, en ik maar denken dat het van de Rodi kwam. Ik ga haar eerst goed behandelen tegen de vlooien en ondertussen geef ik weer rodi. Als de vlooienplaag over is en ze blijft toch jeuk houden, dan kan ik weer opnieuw van de rodi afhalen.
Ik kon overigens alleen Prins hier vinden in de buurt en dat blijkt ook graanvrij te zijn. Is Prins een beetje goed, als ik deze zou willen geven aan Juul?
Ik kon overigens alleen Prins hier vinden in de buurt en dat blijkt ook graanvrij te zijn. Is Prins een beetje goed, als ik deze zou willen geven aan Juul?

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Heb je de vlooien ook gezien of denk je dit alleen vanwegen de rode plekken?Daantje_ schreef:Wat blijkt? Juul heeft vlooien! Ineens overal jeuk, rode plekken, en ik maar denken dat het van de Rodi kwam. Ik ga haar eerst goed behandelen tegen de vlooien en ondertussen geef ik weer rodi. Als de vlooienplaag over is en ze blijft toch jeuk houden, dan kan ik weer opnieuw van de rodi afhalen.
Luna van mij had namelijk ook een enorme allergische reactie op rodi, vreselijke jeuk, rode plekken
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Daantje_
- Zeer actief
Nee ze heeft echt vlooien, ik was namelijk naar de dierenarts gegaan voor inenting en o.a. dus voor die rode plekken. En toen dus vlooien gevonden...

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ah ome, succes ermee!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Prins is wel goed maar ook relatief duurDaantje_ schreef:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Daantje_
- Zeer actief
Dankje! Ze heeft een prikje gekregen tegen de jeuk, pipet en over twee dagen ook wassen met speciale shampoo voor de gevoelige huid om alles weg te spoelen. Gelukkig had ze er niet veel hoor, een aantal maar. Wat wel vreemd is, ik borstel haar zo vaak, ze heeft een lichte vacht en huid dus normaal gesproken vind ik ze zo. Dit keer waren ze mij te slim af.Lunatic schreef:Ah ome, succes ermee!