Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke betaalbare brok icm kvv?
Moderator: moderatorteam
-
Vica
Welke betaalbare brok icm kvv?
Mijn beagle van 6 maanden krijgt zowel brok als kvv.
Ze is ietsje te zwaar (ribben zijn niet overal meer voelbaar) en een echte vreetzak.
Ik heb haar nog niet zo lang en ze kreeg bij de vorige eigenaar supermarkt diner brok.
Ik ben overgestapt op Total Bite puppybrokken (volgens de vrouw in de dierenwinkel vergelijkbaar met royal canin qua samenstelling) en ze doet het hier redelijk goed op. Mooie drollen en glanzende vacht. Maar ze poept heeel vaak, zeker 4x per dag.
Ze krijgt ook geregeld kvv (renske, rodi, smuldier enz) maar omdat ik vaak van huis ben en het heen en weer slepen van kvv niet mijn ding is wil ik wel brok erbij houden.
Welke brokken zouden jullie zo aanraden?
Orijen is mij te duur.
Taste of the Wild zou echt het absolute maximum zijn qua prijs, maar als het nog iets goedkoper kan dan heeel graag.
Ze is ietsje te zwaar (ribben zijn niet overal meer voelbaar) en een echte vreetzak.
Ik heb haar nog niet zo lang en ze kreeg bij de vorige eigenaar supermarkt diner brok.
Ik ben overgestapt op Total Bite puppybrokken (volgens de vrouw in de dierenwinkel vergelijkbaar met royal canin qua samenstelling) en ze doet het hier redelijk goed op. Mooie drollen en glanzende vacht. Maar ze poept heeel vaak, zeker 4x per dag.
Ze krijgt ook geregeld kvv (renske, rodi, smuldier enz) maar omdat ik vaak van huis ben en het heen en weer slepen van kvv niet mijn ding is wil ik wel brok erbij houden.
Welke brokken zouden jullie zo aanraden?
Orijen is mij te duur.
Taste of the Wild zou echt het absolute maximum zijn qua prijs, maar als het nog iets goedkoper kan dan heeel graag.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
- Aantal honden: 1
Re: Welke betaalbare brok icm kvv?
Prins gaat hier goed. En bestaat in zowel brok als vlees.
-
lets have fun
Taste of the wild bevalt hier goed en profine ook.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Bij zooplus heb je Purizon, deze brok heeft een hoog vleespercentage (70%) en is nog iets goedkoper dan taste of the wild.
Groetjes, Marjan
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik heb lupo sensitive, is een graanvrije brok bij zooplus verkrijgbaar, combineer ik met carnibest kvv en barf voor erbij. Ik dacht zo'n 4,5 euro per kilo, als je een grote zak neemt dan natuurlijk. Je hebt daar ook een soort in met wat minder calorieën, dat voerde ik toen Bruno zijn teen had gebroken en lijnrust had. Het is voor minder actieve honden, dus wel handig als dieetbrok, zeg maar. Zelfde prijs is die.
-
Vica
Purizon is duurder dan Taste of the wild. Ok, scheelt niet veel maar bij de laatste krijg je 100 gram meer voor dezelfde prijs hihi.
Lupo zit wel heeel veel aardappelzetmeel in. Is dat niet juist slecht?
Het is wel weer een stuk goedkoper.
Het voer wat ze nu krijgt zit maar 14% vlees in dus ze zal er in ieder geval wel makkelijk op vooruit gaan.
Taste of the wild is niet in winkels te krijgen of wel?
Het voer wat ze nu krijgt zit maar 14% vlees in dus ze zal er in ieder geval wel makkelijk op vooruit gaan.
-
Vica
En Applaws, is dat wat? Is ook net zo duur als Taste of the wild en zit 75% vlees in en geen granen.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hier ook voornamelijk Taste of de Wild naast de kvv, bevalt heel goed!
- Nawosh
- Zeer actief
Voor de honden ken ik het niet maar de kattenbrok bevalt goed.Vica schreef:En Applaws, is dat wat? Is ook net zo duur als Taste of the wild en zit 75% vlees in en geen granen.
Purizon was altijd voordeliger dan taste of the wild, dat is dan onlangs veranderd denk ik. ( scheelt wel heeeel veel
Groetjes, Marjan
- Fizgig
- Zeer actief
Naar welke prijzen kijk jij? Want ik neem altijd de grootste verpakking van 15 of 20 kilo. Van die prijs ga ik uit. Als je één kilo koopt, ben je sowieso veel meer kwijt. Dus je moet niet de 1 kilo versie vergelijken hoor. Purizon is dan 3,70 per kilo. Lupo sensitive 3,10 per kilo, Taste of the wild 4,00 per kilo, Markus Muhle (ook een goeie brok) 2,33 per kilo, Lukullus 2,83 per kilo. Orijen is 6,15 per kilo.Vica schreef:Purizon is duurder dan Taste of the wild. Ok, scheelt niet veel maar bij de laatste krijg je 100 gram meer voor dezelfde prijs hihi.
Die zijn allemaal graanvrij en over het algemeen wordt dan vaak gekozen voor aardappel om die te vervangen. En dat is prima voeding voor honden, aardappel. Ik heb ook hondenkoekjes van meradog met kalkoen en aardappel. Sommige mensen denken dat honden geen aardappel mogen maar dat klopt niet.
Allemaal bij zooplus verkrijgbaar, vanaf 4,95 geen verzendkosten, ik bestel alles dus ook daar, ook brokjes voor de katten.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ga eens kijken of je kleine proef zakjes kun krijgen en dan maar zien waar je hond het goed op doet, t lijkt me de meest logische aanpak.
waar de ene hond het super op doet, gaat de ander van aan de schijt, en anders om
waar de ene hond het super op doet, gaat de ander van aan de schijt, en anders om
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Goedkoopste meuk bij Lidl scoren 
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik ben nog niet beters tegengekomen dan pro plan
-
Simone88
- Actief
- Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
- Aantal honden: 3
Dog lovers gold!
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
-
S@ndr@
- Zeer actief
nah, voor mij dan weer niet,
t blijft maatwerk, ik zou wel gaan voor een brok die wat minder aanzet als je hond al iets geïsoleerd is, kan helpen een keuze te maken
t blijft maatwerk, ik zou wel gaan voor een brok die wat minder aanzet als je hond al iets geïsoleerd is, kan helpen een keuze te maken
- Saskialappie
- Actief
- Mijn ras(sen): Een Kruising tekkel/labrador Doris en een labrador-pup Nola
Farmfood geperste brokken voer ik samen met kvv. De honden vinden het lekker en ze doen het er goed op
Groetjes Saskia en een pootje van Doris en Nola

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Volgens mij is Renske geen KVV, toch? En in Rodi (in elk geval de niet-exclusive versie dan) zit volgens mij ook graan? Dus misschien kun je ook naar je keuze KVV kijken. Darf Eko bijvoorbeeld is niet erg duur en volgens mij toch gezonder.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Voer hier dog lovers gold i.c.m. smuldier en onze border pup/puber van 6 maanden doet het er prima op!Lizzie. schreef:+1Simone88 schreef:Dog lovers gold!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
-
Vica
Ik heb kleine verpakkingen van purizon besteld om te proberen.
Op zooplus is deze ook bij grote verpakkingen niet goedkoper dan Taste of the wild hoor. De dubbelpak (2 grote verpakkingen) weet ik niet.
Maar de verhouding vlees/groente is naar mijn idee beter.
Ben benieuwd hoe het gaat.
Valt mij ook op dat Mickey haar jeuk niet weg gaat. Ze krapte heel veel toen ze hier kwam. Vlooienkuur gehad en ik kan ook echt geen vlooien vinden.
Ze zat toen dus op supermarkt diner en de jeuk is veel minder geworden na de overstap op Total Bite icm kvv, maar echt helemaal weg gaat het niet.
Op zooplus is deze ook bij grote verpakkingen niet goedkoper dan Taste of the wild hoor. De dubbelpak (2 grote verpakkingen) weet ik niet.
Maar de verhouding vlees/groente is naar mijn idee beter.
Ben benieuwd hoe het gaat.
Valt mij ook op dat Mickey haar jeuk niet weg gaat. Ze krapte heel veel toen ze hier kwam. Vlooienkuur gehad en ik kan ook echt geen vlooien vinden.
Ze zat toen dus op supermarkt diner en de jeuk is veel minder geworden na de overstap op Total Bite icm kvv, maar echt helemaal weg gaat het niet.
- Fizgig
- Zeer actief
Misschien moet je deze site eens doorlezen, over jeuk bij honden. http://www.dierenkliniekdeventer.nl/gez ... ogie/hond/Het kan best even duren voor je de oorzaak te pakken hebt. Als het om een voedselallergie gaat, dan kun je een eliminatie-dieet proberen, waarbij je verschillende diersoorten aanbiedt, op een bepaalde manier. Kun je veel over vinden als je 'eliminatiedieet' intypt bij zoeken op dit forum.
Vaak zijn honden allergisch voor granen, dus vaak als men dan iets gaat voeren zonder graan, verdwijnen de klachten vanzelf. Maar als dat niet zo is, kan er iets anders aan de hand zijn, of zijn ze voor iets anders allergisch dan voor graan. Daar heb je dan wel de hulp van een dierenarts nodig natuurlijk.
Ik vergelijk altijd de meest voordelige kiloprijs, bij zooplus staat de kiloprijs er altijd bij, onder de gewone prijs. Die is het laagst als je de grootste hoeveelheid koopt, vaak is dat 2 keer 15 of 20 kilo inderdaad. Maar die gaan wel op hier. Brokken kun je meestal ook lang bewaren, de geperste alleen minder lang dan de gebakken. Purizon is een gebakken brok trouwens. Prima brok, vind ik. Ik weet niet hoe groot jouw hond is, maar ik koop altijd groot in want dat is het goedkoopst.
Vaak zijn honden allergisch voor granen, dus vaak als men dan iets gaat voeren zonder graan, verdwijnen de klachten vanzelf. Maar als dat niet zo is, kan er iets anders aan de hand zijn, of zijn ze voor iets anders allergisch dan voor graan. Daar heb je dan wel de hulp van een dierenarts nodig natuurlijk.
Ik vergelijk altijd de meest voordelige kiloprijs, bij zooplus staat de kiloprijs er altijd bij, onder de gewone prijs. Die is het laagst als je de grootste hoeveelheid koopt, vaak is dat 2 keer 15 of 20 kilo inderdaad. Maar die gaan wel op hier. Brokken kun je meestal ook lang bewaren, de geperste alleen minder lang dan de gebakken. Purizon is een gebakken brok trouwens. Prima brok, vind ik. Ik weet niet hoe groot jouw hond is, maar ik koop altijd groot in want dat is het goedkoopst.
-
Vica
Het is een bealge van 12 kilo 
Nu dus de graanvrije brok en ook kvv ga ik volledig graanvrij geven (sommige zitten volgens mij toch granen in). Mocht de jeuk blijven zal ik een bezoekje aan de dierenarts brengen
Nu dus de graanvrije brok en ook kvv ga ik volledig graanvrij geven (sommige zitten volgens mij toch granen in). Mocht de jeuk blijven zal ik een bezoekje aan de dierenarts brengen
- Fizgig
- Zeer actief
In Rodi en Smuldier zit iig graan, je kunt bv Carnibest proberen, zit alleen rijst in. Er zijn er meer zonder graan, ze geven het meestal aan wat erin zit.
-
Lizzie.
- Zeer actief
en niet te vaak overstappen op ander voer, het duurt ongeveer 2 maanden dat het lichaam er aan gewend is.

-
Vica
2 maanden? Dat is nieuw voor mij. Ik dacht altijd 2 weken..
Maar goed, ik wil zowiezo over op kwalitatief beter voer dan dat ze nu krijgt. Dat is mijn voornaamste reden.
Maar goed, ik wil zowiezo over op kwalitatief beter voer dan dat ze nu krijgt. Dat is mijn voornaamste reden.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Nawosh
- Zeer actief
In smuldier vleescompleet zit geen graan hoor, die is glutenvrij...(en ik dacht de rest van de smaken ook)Fizgig schreef:In Rodi en Smuldier zit iig graan, je kunt bv Carnibest proberen, zit alleen rijst in. Er zijn er meer zonder graan, ze geven het meestal aan wat erin zit.
Groetjes, Marjan
- Fizgig
- Zeer actief
Gut, je hebt gelijk ook, ik ben in de war. Er zit rund in. Daar had ik het laatst elders over dus dat haalde ik even door elkaar, mijn excuus.Nawosh schreef:In smuldier vleescompleet zit geen graan hoor, die is glutenvrij...(en ik dacht de rest van de smaken ook)Fizgig schreef:In Rodi en Smuldier zit iig graan, je kunt bv Carnibest proberen, zit alleen rijst in. Er zijn er meer zonder graan, ze geven het meestal aan wat erin zit.
- Nawosh
- Zeer actief
Geeft niet hoor, er zijn ook zoveel soorten, houd ze allemaal maar eens uit elkaarFizgig schreef:Gut, je hebt gelijk ook, ik ben in de war. Er zit rund in. Daar had ik het laatst elders over dus dat haalde ik even door elkaar, mijn excuus.Nawosh schreef:In smuldier vleescompleet zit geen graan hoor, die is glutenvrij...(en ik dacht de rest van de smaken ook)Fizgig schreef:In Rodi en Smuldier zit iig graan, je kunt bv Carnibest proberen, zit alleen rijst in. Er zijn er meer zonder graan, ze geven het meestal aan wat erin zit.
Edit: iPad wilde wat anders typen dan ik
Groetjes, Marjan
- Dragan2013
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cane Corso en franse bulldog
Hier ook dog lovers gold!
Groetjes Claudia en een poot van Dragan & Raisa