Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vrouwen missen hond het meest op vakantie
Moderator: moderatorteam
- Mojo2008
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 2
Re: Vrouwen missen hond het meest op vakantie
Voor mij klopt het wel en daarom gaat Mojo gewoon lekker mee op vakantie!
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik zie het al voor me: Ja hoi, dacht ik bel toch maar. Mag ik Figo eventjes?
Nee.
Als we dit, of volgend jaar op vakantie gaan, gaan de honden wel mee.
Dat is omdat ik dat graag wil. Figo is nog jong een beetje onbezonnen en Nani is nog zo kort bij ons. Dan zou ik niet prettig weggaan.
Bovendien lijkt het me ook echt wel genieten om met ze de hort op te gaan.
Maar ik wil ook nog wel eens zonder honden hoor. Gewoon echt niks moeten.
Nee.
Als we dit, of volgend jaar op vakantie gaan, gaan de honden wel mee.
Dat is omdat ik dat graag wil. Figo is nog jong een beetje onbezonnen en Nani is nog zo kort bij ons. Dan zou ik niet prettig weggaan.
Bovendien lijkt het me ook echt wel genieten om met ze de hort op te gaan.
Maar ik wil ook nog wel eens zonder honden hoor. Gewoon echt niks moeten.
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
lang van huis ivm vakantie is niet zo mijn ding. Ik ga liever vaak en wat korter. Hangt ervan af wat we gaan doen of ik ze wel/niet mee neem. Ik heb dan ook de luxe dat ze alledrie kunnen logeren bij de fokker. Super vinden ze het daar. Maar ik vind het niet echt heel fijn ze achter te laten al vermaak ik me prima enweet/en vertrouw erop dat alles fijn voor ze is. Ben toch altijd weer blij dat ik ze weer mag gaan halen hahhaa
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik vind het leuk om met ( een aantal
) honden weg te gaan, maar ik zou dat ook prima even zonder kunnen, lijkt me eigenlijk wel lekker een keertje, dat is echt al heeeeel lang geleden.
en of ik ze dan mis? mmm, nee niet echt, als ik weet dat ze goed zitten, is het gewoon goed, anders ging ik ook niet.
en of ik ze dan mis? mmm, nee niet echt, als ik weet dat ze goed zitten, is het gewoon goed, anders ging ik ook niet.
-
Canecorsosultan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Contacteer:
Ik heb jaren gekampeerd, nooit gekookt op een primusbrander, nooit geslapen op een luchtbed (daar kan ik écht niet op slapen) weinig tot geen insecten in mijn tent. In het donker strompelen naar de wc? ik ken het niet. Douches immer volop beschikbaar en geen gelal van Hollandse hitsKells schreef:Joh, wat voor campings zoek jij dan uit? Ben je weleens in Scandinavië geweest? Toiletten en douches zijn schoon. Koken, eten en afwassen kun je doen in keukens die van alle gemakken voorzien zijn. Wasmachines en drogers zijn op de meeste campings aanwezig. Mocht je een keer geen zin hebben om een tent op te zetten, dan zijn er wel luxe blokhutten te huur.lieke schreef:Safari schreef:Jij zegt het iedere keer zoveel mooier.lieke schreef:Nou, dan ben ik een vreselijke hondenbaas. Die één of twee weken per jaar dat ik met vakantie ga, wil ik zonder de honden. Dan wil ik niet denken aan uitlaten, eten geven, borstelen of wat dan ook. Dan wil ik trouwens ook niet wassen, poetsen of afwassen.
Ik wens een vijf-sterrenhotel mét roomservice en een kamermeisje die mijn bed op maakt en een kellner die mijn eten serveert.![]()
Ik heb gewoon náchtmerries bij het idee op een camping te staan. Fijn, mag ik koken op een primusbrander, op een luchtbed slapen tussen allemaal enge insecten. Midden in de nacht 500m door het donker strompelen naar een wc die door 300 mensen gedeeld moet worden en 's morgens douchen met 50 anderen die 'En we gaan nog niet naar huis' brullen.![]()
Tussendoor op de hand wassen, bedden opmaken en in de beek met koud water afwassen.
Terwijl ik thuis een eigen wasmachine, droger, magnetron en een waterbed heb. Alle comfort van de wereld en vervolgens een fortuin neertellen om eens 'lekker' een paar weken primitief te wezen.
Weer on-topic: Wij nemen de honden altijd mee op vakantie. Een vakantie zonder de honden is voor ons geen vakantie.
Dit alles is te vinden in de populairste streek in Zuid Frankrijk, de Cote D'Azur, op enkele km's van Saint Tropez, en ook nog eens voor een hele aantrekkelijke prijs!! Kan voor die prijs echt geen huisje huren in NL met dezelfde gemakken hoor
Maar ook hier gaan de honden altijd mee, daar stemmen we onze vakantie op af. Tent, huisje, of blokhut, we gaan met de honden of we gaan niet
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
- mireille
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Een paar keer omdat de honden niet mee konden een weekendje zonder hen weg geweest en alhoewel ik dan weet dat ze in prima handen waren belde ik toch elke dag. (en nee niet om met mijn honden te praten, maar gewoon om te vragen hoe alles is gegaan)
Ik heb niet alleen rekening te houden met mijn honden, maar met een hoop meer dieren hier en tja ik ken ze zelf nou eenmaal het beste dus maak me dan zorgen om wat een ander mist en mij wel was opgevallen.
Dus zelfs al ga ik op vakantie en dan het liefst met honden, ik maak me toch altijd zorgen om de dieren die achter blijven.
Voor mij zijn dus de heerlijkste vakanties gewoon thuis en er dagjes op uit trekken met de honden
Ik heb niet alleen rekening te houden met mijn honden, maar met een hoop meer dieren hier en tja ik ken ze zelf nou eenmaal het beste dus maak me dan zorgen om wat een ander mist en mij wel was opgevallen.
Dus zelfs al ga ik op vakantie en dan het liefst met honden, ik maak me toch altijd zorgen om de dieren die achter blijven.
Voor mij zijn dus de heerlijkste vakanties gewoon thuis en er dagjes op uit trekken met de honden
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
haha dat is een ideeMarjoleine schreef:Dus ik neem die klok wel een keer mee naar London en dan kom je daar maar even op de koffierenee-uk schreef:ik ging altijd met een gerust hart weg omdat de honden het prima naar hun zin hadden in het pension en dan vind ik het wel fijn om een week of twee hondloos te zijn en te kunnen doen en laten wat ik wil.
maar nu met rietje-tietje gaat dat niet, die kan ik echt niet in een kennel stoppen en iemand anders voor haar laten zorgen wordt ook niks, dus nu gaan we met riet of we gaan niet.
zo simpel is het inmiddels wel
je kunt natuurlijk ook doorreizen naar cov en er een paar dagen aanplakken

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben ik misschien een uitzondering, ik mis mijn honden geen moment.. ze zitten prima daar waar ze zitten en ik geniet van mijn vakantie... maar ik mis helemaal niemand als ik op vakantie ben.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik vind er niks aan zonder hond. Dan blijf ik liever thuis.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Hier idemdito. Grotere vakanties zijn wij met vouwwagen weg. Luchtbed is dan ook niet aan mij besteed en er ligt nu ook een gewoon ikeamatras op. En we hebben een geheel aanrecht met 3 kookpitjes hoor (of zijn het er nou 4?) Kleine weekendjes weg willen we nog wel eens in kleinere tent doen en daarin slapen we op stretcher. Ligt heerlijk (was ook niet goedkoop btw). In Zwitserland hadden we echt een luxe camping. Prachtig sanitair, licht dat automatisch aanging, heerlijke douches, prachtige eetgelegenheid. Nee daar kon de gemiddelde hotel met enkele sterren zelfs nog wat van leren (heb overigens ook een hoop bagger gezien op andere campings)Canecorsosultan schreef:Ik heb jaren gekampeerd, nooit gekookt op een primusbrander, nooit geslapen op een luchtbed (daar kan ik écht niet op slapen) weinig tot geen insecten in mijn tent. In het donker strompelen naar de wc? ik ken het niet. Douches immer volop beschikbaar en geen gelal van Hollandse hitsKells schreef:Joh, wat voor campings zoek jij dan uit? Ben je weleens in Scandinavië geweest? Toiletten en douches zijn schoon. Koken, eten en afwassen kun je doen in keukens die van alle gemakken voorzien zijn. Wasmachines en drogers zijn op de meeste campings aanwezig. Mocht je een keer geen zin hebben om een tent op te zetten, dan zijn er wel luxe blokhutten te huur.lieke schreef:![]()
Ik heb gewoon náchtmerries bij het idee op een camping te staan. Fijn, mag ik koken op een primusbrander, op een luchtbed slapen tussen allemaal enge insecten. Midden in de nacht 500m door het donker strompelen naar een wc die door 300 mensen gedeeld moet worden en 's morgens douchen met 50 anderen die 'En we gaan nog niet naar huis' brullen.![]()
Tussendoor op de hand wassen, bedden opmaken en in de beek met koud water afwassen.
Terwijl ik thuis een eigen wasmachine, droger, magnetron en een waterbed heb. Alle comfort van de wereld en vervolgens een fortuin neertellen om eens 'lekker' een paar weken primitief te wezen.
Weer on-topic: Wij nemen de honden altijd mee op vakantie. Een vakantie zonder de honden is voor ons geen vakantie.Moet er niet aan denken
![]()
Dit alles is te vinden in de populairste streek in Zuid Frankrijk, de Cote D'Azur, op enkele km's van Saint Tropez, en ook nog eens voor een hele aantrekkelijke prijs!! Kan voor die prijs echt geen huisje huren in NL met dezelfde gemakken hoorEn ja, ook Scandinavië is een hele goede optie
Er is veel meer te vinden qua kamperen dan je wellicht denkt, primitief hoeft het echt niet
![]()
Maar ook hier gaan de honden altijd mee, daar stemmen we onze vakantie op af. Tent, huisje, of blokhut, we gaan met de honden of we gaan niet

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wij zijn sinds Nozem er is (dus inmiddels ruim 9 jaar) niet meer zonder de honden op vakantie geweest. Wel 1x een nachtje in een hotel geslapen, toen waren de honden in pension, maar verder gaan we altijd ergens naartoe waar de honden mee kunnen. Ik vind het wel zo gezellig, en net zoals we thuis wel eens een paar uur weg zijn, doen we dat op vakantie ook gerust. Honden blijven in het huis wat we gehuurd hebben en liggen daar heerlijk te pitten tot we weer terug zijn.
Soms lijkt het me ook wel leuk om weer eens een weekje zonder honden weg te gaan maar ik zou niet weten waar ik ze dan zou moeten laten, aangezien ze niet erg gemakkelijk zijn en ik ze niet met een gerust hart in handen van iemand anders achter zou laten.
Soms lijkt het me ook wel leuk om weer eens een weekje zonder honden weg te gaan maar ik zou niet weten waar ik ze dan zou moeten laten, aangezien ze niet erg gemakkelijk zijn en ik ze niet met een gerust hart in handen van iemand anders achter zou laten.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Voor wat betreft het kamperen. Wij kamperen nogal sober, een tent met alleen een benzinelamp en -fornuis. Maar ik heb nooit het idee dat ik me aan het behelpen ben, als ik in totale afzondering op de mooiste plekken aan het water in Noorwegen sta 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ligt er ann wat voor vakantie het is. vorig jaar hebben we een 12 daagse reis door polen gemaakt en daar konden we geen honden bij gebruiken en zijn dus ook niet mee geweest. dit jaar gaan we naar een huisje in appelscha en gaan de honden gewoon lekker mee.
ellen
ellen
-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
Vanaf pup van een paar maanden tot hij ruim 2 was is hij altijd mee geweest op vakantie.
We hebben een vouwwagen en zoeken dus een hondvriendelijke camping uit, vorig jaar zelfs een speciale hondencamping waar hij los mocht lopen.
Ik ben stapelgek op Doerak maar ik moet heel eerlijk toegeven dat ik het weinig rustgevend vindt als hij mee op vakantie is.
Volgens mij kan Doerak zelf ook niet goed tegen alle veranderingen en vooral stress die een vakantie met zich meebrengt dus op vakantie is hij drukker en soms ronduit vervelender dan normaal.
Hij kan bij sommige honden dan ook echt vervelend gaan doen.
Verder zitten we met het praktische probleem dat we twee jonge kinderen hebben die ook wel eens iets leuks willen doen buiten de zoveelste boswandeling en dat is niet altijd praktisch met een hond.
Wat zich dus resulteert dat papa iets leuks gaat doen en ik met Doerak op de camping blijf.
Afgelopen meivakantie zijn we naar Tenerife geweest en dat was heerlijk!!! Even twee weken niets moeten of hoeven, ook geen hond uitlaten etc.
Tuurlijk mis ik Doerak dan, vaak als ik een andere hond zie maar ik weet ook dat hij het heerlijk heeft in pension. Heerlijk zijn eigen plekje, zijn eigen eten, rust en lekker spelen op zijn tijd.
Dus ja missen doe ik hem wel maar heel eerlijk gezegd vindt ik een vakantie zonder hond toch praktsicher/makkelijker.
We hebben een vouwwagen en zoeken dus een hondvriendelijke camping uit, vorig jaar zelfs een speciale hondencamping waar hij los mocht lopen.
Ik ben stapelgek op Doerak maar ik moet heel eerlijk toegeven dat ik het weinig rustgevend vindt als hij mee op vakantie is.
Volgens mij kan Doerak zelf ook niet goed tegen alle veranderingen en vooral stress die een vakantie met zich meebrengt dus op vakantie is hij drukker en soms ronduit vervelender dan normaal.
Hij kan bij sommige honden dan ook echt vervelend gaan doen.
Verder zitten we met het praktische probleem dat we twee jonge kinderen hebben die ook wel eens iets leuks willen doen buiten de zoveelste boswandeling en dat is niet altijd praktisch met een hond.
Wat zich dus resulteert dat papa iets leuks gaat doen en ik met Doerak op de camping blijf.
Afgelopen meivakantie zijn we naar Tenerife geweest en dat was heerlijk!!! Even twee weken niets moeten of hoeven, ook geen hond uitlaten etc.
Tuurlijk mis ik Doerak dan, vaak als ik een andere hond zie maar ik weet ook dat hij het heerlijk heeft in pension. Heerlijk zijn eigen plekje, zijn eigen eten, rust en lekker spelen op zijn tijd.
Dus ja missen doe ik hem wel maar heel eerlijk gezegd vindt ik een vakantie zonder hond toch praktsicher/makkelijker.

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik vind het heerlijk, zomder honden weg. Maar ik mis ze wel heel erg. Hun aanwezigheid. Het moeten denken aan het uitlaten van ze en eten geven, totaal niet op vakantie.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl