Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wolf doodgereden in Noordoostpolder?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Joswolf
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
Contacteer:

Re: Wolf doodgereden in Noordoostpolder?

Ongelezen bericht door Joswolf »

Dat lijkt ook meer op een Duitse herder maar er lopen wel vaker honden weg en ook Saarloos of tjechen maar die lopen meestal niet zo ver weg. Die vallen dan onderweg wel op daar die zich niet zo verstoppen als een wolf. Maar ook de wolfhonden rassen is wel enkele keren een wolf terug ingekruist en dat zou zomaar als wolf aangezien worden en die kunnen ook vluchtgedrag vertonen en verwilderen. Maar dat zou het DNA moeten aantonen wanneer men het juiste DNA heeft opgestuurd. Ik kan ook wel een dier vinden en haren van een ander dier opsturen. Ik zat pas nog in Spanje tussen de Iberische wolven als ik daar een plukje haar van had willen mee nemen was dat niet zo moeilijk die vlogen wel wat rond want ze hadden net geruid. Daarom was het ook beter wanneer een neutrale partij die monstertjes afneemt, niemand is echt neutraal maar iig neutraler dan een organisatie die er geld aan verdiend wanneer het de eerste echte is.
Jos
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Joswolf schreef:Dat lijkt ook meer op een Duitse herder maar er lopen wel vaker honden weg en ook Saarloos of tjechen maar die lopen meestal niet zo ver weg. Die vallen dan onderweg wel op daar die zich niet zo verstoppen als een wolf. Maar ook de wolfhonden rassen is wel enkele keren een wolf terug ingekruist en dat zou zomaar als wolf aangezien worden en die kunnen ook vluchtgedrag vertonen en verwilderen. Maar dat zou het DNA moeten aantonen wanneer men het juiste DNA heeft opgestuurd. Ik kan ook wel een dier vinden en haren van een ander dier opsturen. Ik zat pas nog in Spanje tussen de Iberische wolven als ik daar een plukje haar van had willen mee nemen was dat niet zo moeilijk die vlogen wel wat rond want ze hadden net geruid. Daarom was het ook beter wanneer een neutrale partij die monstertjes afneemt, niemand is echt neutraal maar iig neutraler dan een organisatie die er geld aan verdiend wanneer het de eerste echte is.
Jos
Dus jij denkt echt dat ze dat zouden doen?? Een plukje haar van een wolf uit een dierentuin opsturen alszijnde een plukje haar van het gevonden dier, zodat ze kunnen zeggen dat het een wolf is??? En waarom zouden ze dat dan überhaupt doen? Wat is de reden dat jij deze mensen helemaal niet vertrouwd en eigenlijk ook vindt dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn??
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Even een quote dan maar uit de eerder door mij geplaatste link:
Door een goede actie van de vinders, de Dierenambulance en de gemeente, kon vrijdag 5 juli op dit dier sectie worden verricht.

Dit gebeurde te Utrecht bij het Dutch Wildlife Health Centre DWHC van de Universiteit Utrecht. Naast deskundigen van het DWHC (pathologisch onderzoek) waren experts van Alterra (ecologisch onderzoek) en van Naturalis Biodiversity Center (anatomisch, morfologisch onderzoek) bij het onderzoek aanwezig. Ook werden monsters voor nadere analyse verzameld voor het RIVM (veterinair) en het CVI (veterinair onderzoek).
Ja, ik denk dat ze allemaal gek zijn, onder één hoedje spelen en aan de slag zijn gegaan met een plukje haar waarvan ze niet zeker weten of het überhaupt aan de "wolf" heeft gezeten. Is dat niet een tíkkeltje ver gezocht??
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

Ik weet niet, of ik paranoïde ben. Dat mag een ander beslissen. Het is wel allemaal heel toevallig, dat er een wolf wordt aangereden in Nederland. Vlakbij waar biologen en zeer diervriendelijke partijen zo graag wolven willen hebben.

Heeft die wolf ook nog een bever in z'n maag. Helemaal om te sidderen. Waar komt dat dier vandaan? OVP? Is die wolf reeds onder de hekken door gekropen?
Waren daar wel bevers?

De spijsvertering van een vleeseter gaat snel.

Joswolf mag vertellen hoe snel. Volgens mij vandaag gegeten, morgen gescheten. Dat is dus ongeveer 100 km. Daar moet die bever ongeveer hebben gezeten.
Trek maar eens een cirkel.

Mulder mag misschien verstand hebben van vossen, maar een vos is nog geen wolf. Volgens mij, is dit allemaal voor publikatie. Wij verwachten een "roedel"wolven, en dit is de eerste. Een teef van 3 jaar in wintervacht in de zomer.

Prachtig, maar ik geloof er niet in. Het heeft meer te maken met de propaganda van de "De natuur moet zijn gang gaan machine".
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Het zaakje stinkt, zeggen ze dan. Bevers ruiken vast ook niet erg lekker.
nyckle
Zeer actief

nyckle schreef:
Ik weet niet, of ik paranoïde ben. Dat mag een ander beslissen. Het is wel allemaal heel toevallig, dat er een wolf wordt aangereden in Nederland. Vlakbij waar biologen en zeer diervriendelijke partijen zo graag wolven willen hebben.

Heeft die wolf ook nog een bever in z'n maag. Helemaal om te sidderen. Waar komt dat dier vandaan? OVP? Is die wolf reeds onder de hekken door gekropen?
Waren daar wel bevers?

De spijsvertering van een vleeseter gaat snel.

Joswolf mag vertellen hoe snel. Volgens mij vandaag gegeten, morgen gescheten. Dat is dus ongeveer 100 km. Daar moet die bever ongeveer hebben gezeten.
Trek maar eens een cirkel.

Mulder mag misschien verstand hebben van vossen, maar een vos is nog geen wolf. Volgens mij, is dit allemaal voor publikatie. Wij verwachten een "roedel"wolven, en dit is de eerste. Een teef van 3 jaar in wintervacht in de zomer.

Prachtig, maar ik geloof er niet in. Het heeft meer te maken met de propaganda van de "De natuur moet zijn gang gaan machine".

Bevers zitten er zat in NL. Zie de goedgekeurde waarnemingen van het afgelopen jaar: Bever in kaart.
Dan moet je ze als wolf wel tegen komen.....

Ik huiver (beef) bij zulke antwoorden over de bevolking van bevers in Nederland. En nog meer van mensen die zulke conclusies trekken...
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Maar hoe groot is de kans dat ze een bever tegenkomt, 1000 keer kleiner dan dat ik een haas tegenkom.
Maar citeer-Dus jij denkt echt dat ze dat zouden doen?? Een plukje haar van een wolf uit een dierentuin opsturen alszijnde een plukje haar van het gevonden dier, zodat ze kunnen zeggen dat het een wolf is??? En waarom zouden ze dat dan überhaupt doen? Wat is de reden dat jij deze mensen helemaal niet vertrouwd en eigenlijk ook vindt dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn??"

Ik zeg nergens dat ik dat denk. Maar om te voorkomen dat men dat kann denken laat je Monsters nehmen en onderzoek doen door iemand die geen baat bij een bepaalde uitslag heeft.
En dan kun je wel wantrouwen krijgen als je geweerd wordt en er niet bij mag komen. Op de vraag waarom zouden ze dat doen. Nu dat weet ik niet Maar men krijgt bv wel extra bezoekers voor "de eerste echte wilde wolf" en niet wanneer het een grap is of een hybride of beter wolfkruising. En dat scheelt want wat komt daar voor een bezoekersaantal? 100000 of 200000. Tel uit.
Jos
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Overigens bij deze Foto zou ik me afvragen wat dat bloed daar onder de staart doet. Buiten de wintervacht die al opvalt. Elke honndeskundige zou toch aan een mogelike loopsheid denken want de verwonding is toch alleen aan het hoofd. En een druppeltje bloed bij de dierenarts controlleren op Progesteron en weet het zeker. Want een wintervacht of loopsheid is bij de wolf erg periodegebonden. Loops worden ze alleen in februarie tot begin maart. Dus als het dier ingevroren was en gestorven enkele maanden geleden kann dat wel of wanneer het een kruising wolf x wolfhond is dan kann daar ook variatie zitten in de loopsheid en in de vachtwissel.
Jos
nyckle
Zeer actief

Kells schreef:
Joswolf schreef:Maar hoe groot is de kans dat ze een bever tegenkomt, 1000 keer kleiner dan dat ik een haas tegenkom.
Maar citeer-Dus jij denkt echt dat ze dat zouden doen?? Een plukje haar van een wolf uit een dierentuin opsturen alszijnde een plukje haar van het gevonden dier, zodat ze kunnen zeggen dat het een wolf is??? En waarom zouden ze dat dan überhaupt doen? Wat is de reden dat jij deze mensen helemaal niet vertrouwd en eigenlijk ook vindt dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn??"

Ik zeg nergens dat ik dat denk. Maar om te voorkomen dat men dat kann denken laat je Monsters nehmen en onderzoek doen door iemand die geen baat bij een bepaalde uitslag heeft.
En dan kun je wel wantrouwen krijgen als je geweerd wordt en er niet bij mag komen. Op de vraag waarom zouden ze dat doen. Nu dat weet ik niet Maar men krijgt bv wel extra bezoekers voor "de eerste echte wilde wolf" en niet wanneer het een grap is of een hybride of beter wolfkruising. En dat scheelt want wat komt daar voor een bezoekersaantal? 100000 of 200000. Tel uit.
Jos
Zoals ik al eerder zei, vrij groot: KLIK! Ik geloof er trouwens helemaal niets van dat Naturalis zou liegen over de herkomst van deze wolf. Ik geloof ook niet dat de bezoekers aantallen zo gaan oplopen.
Ik stel voor, dat jij eens op jacht gaat, en een laten we zeggen met een zwarte roodstaart moet zien te krijgen. Wel in een etmaal. Zoiets is het ook, dat een wolf een bever weet te vangen.
nyckle
Zeer actief

Ik hoop dat je zwarte roodstaart heeft gesmaakt. :engel: Je zegt zelf al een paar dagen geleden, dat je dat vogeltje hebt gezien. Hoe denk je dat de kans is, dat een wolf de kans krijgt een bever te zien, en dan ook nog te pakken?
nyckle
Zeer actief

:tongue: Volgens mij heb jij meer verstand van verzekeren.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

nyckle schreef:
Kells schreef:Zoals ik al eerder zei, vrij groot: KLIK! Ik geloof er trouwens helemaal niets van dat Naturalis zou liegen over de herkomst van deze wolf. Ik geloof ook niet dat de bezoekers aantallen zo gaan oplopen.
Ik stel voor, dat jij eens op jacht gaat, en een laten we zeggen met een zwarte roodstaart moet zien te krijgen. Wel in een etmaal. Zoiets is het ook, dat een wolf een bever weet te vangen.
Iets zegt mij dat een wolf een bever eerder in de smiezen heeft dan ik een zwarte roodstaart. Iets met zintuigen.

In het gebied in kwestie rammelt het van de bevers. Ik zie regelmatig sporen. En ik loop er niet met honger hoor.
Ik denk toch dat een wolf anders op dergelijke sporen reageert dan ik, eigenlijk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
nyckle
Zeer actief

Ik denk, dat je helemaal geen sporen kunt lezen.
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Ik zei ook dat een haas eerder te krijgen is die zwemt niet onderwater. Er zijn wel waterkonijnen die nutrias of beverrat. Maar stuur daar je hond maar eens achterna die krijgen ze niet zomaar en bovendien heb je die tanden ooit gezien? Maar goed als je honger hebt en die bever niet snel wegduikt.
Jos
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

nyckle schreef:Ik denk, dat je helemaal geen sporen kunt lezen.
Bedoel je mij, mop?
Je bent misschien niet heel goed in denken? ;)

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Joswolf schreef:Ik zei ook dat een haas eerder te krijgen is die zwemt niet onderwater. Er zijn wel waterkonijnen die nutrias of beverrat. Maar stuur daar je hond maar eens achterna die krijgen ze niet zomaar en bovendien heb je die tanden ooit gezien? Maar goed als je honger hebt en die bever niet snel wegduikt.
Jos
Jos, ik heb geen flauw idee en jij weet ongetwijfeld meer van hoe wolven jagen.
Maar ik weet wel dat er in de streek in kwestie echt zát bevers zijn. En over het algemeen zijn ze bepaald niet op hun hoede ook.

edit: bedoel je trouwens geen muskusratten? Die vangen mijn wetters wel als ik ze de kans geef, maar goed, dat zijn geen erg agressieve dieren, al zijn ze wel redelijk snel.
Beverrat zit hier niet volgens mij.

Afbeelding

nyckle
Zeer actief

De kans, dat een buitenlandse wolf een Nederlands bever pakt, is gelijk aan dat een van jullie een zwarte roodstaart vangt door zout op de staart te strooien.
nyckle
Zeer actief

Maar onderzoek moet uitsluitsel geven. Ook een bever heeft dna.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

nyckle schreef:De kans, dat een buitenlandse wolf een Nederlands bever pakt, is gelijk aan dat een van jullie een zwarte roodstaart vangt door zout op de staart te strooien.
Die beestjes hebben geen paspoort.
Een wolf kan een bever pakken, waar die ook zit; heeft ie alleen z'n eigen vermogens voor nodig.
Zal dat doen wanneer de mogelijkheid zich voordoet, zoals ie elke andere prooi pakt zodra de mogelijkheid zich voordoet.
Hoeft dat niet binnen een etmaal te doen, heeft daarin geen opdracht en hoeft zich ook niet te houden aan een bepaald dier.
Als de kans er is, neem je 'm.
Dat de kans er op, als prooidier, kleiner is tov willekeurig ander prooidier, maakt ook niet uit.
Als deze wolf, de dag voordat ie aangereden werd, een bever te pakken had, misschien wel de eerste uit d'r leven, vindt je die terug in de maag.
Dat hele kansenverhaal zegt niet zoveel; is een manier van mensen om dingen beheersbaar te maken.
In het echte leven (de vrije natuur), gebeuren dingen gewoon.
Wiel
nyckle
Zeer actief

Vraag aan Jos. Hoe snel is de spijsvertering van een wolf? Carnivoren hebben een snel darmsysteem.

Die bever is volgens mij genuttigd binnen 8 uur. In wintervacht wel te verstaan.
Fizgig
Zeer actief

En ik denk dus dat er zoveel vragen zijn omdat er niemand leiderschap toont vanuit de regering en visie is er ook al niet echt. Samenhang en dat uitdragen naar het volk toe, ook niet. Dat zorgt voor verlies van vertrouwen van de burger en die gaat zelf op zoek of gaat zelf handelen. Iedereen vindt het belangrijker kiezers te trekken voor zichzelf dan om samenhang uit te dragen. Kom toch gewoon met een plan oid en geef mensen serieus antwoord op de vragen die ze hebben, ik vind dat een taak van volksvertegenwoordigers die ze niet erg serieus nemen. Ze komen er samen niet uit op allerlei vlakken en dat merk je als burger, dan blijft de burger onzeker zoekende. Ze hebben gewoon geen verstand van leiderschap. Leiderschap, daar hoort ook bij, mensen duidelijkheid bieden bij kwesties waar veel discussie, onrust of onduidelijkheid over is.

Ik vind de regering van nu niet veel doen om ervoor te zorgen dat men niet zelf zich allerlei dingen af gaat vragen. In de tachtiger jaren, waren ze er vast anders mee omgegaan. Had ook zijn nadelen. Maar nu neemt niemand meer echt leiding, niemand neemt het voortouw en dan kan het gebeuren dat iedereen door elkaar heen gaat roepen en niemand meer weet waar het eigenlijk over gaat. En dat stoort mij dus, doe je werk eens gewoon. Zo'n zootje kunnen alleen gezagsdragers in goede banen leiden. Maar ja, Rutte kan natuurlijk wel erg leuk schaterlachen.
Fizgig
Zeer actief

Célie schreef:
Fizgig schreef:Het zaakje stinkt, zeggen ze dan. Bevers ruiken vast ook niet erg lekker.
Jawel daar maken ze zelfs smaakstoffen van voor in ijs :D
Euwh. Ik sla een hapje over hoor. Wat voor soort ijs is dat dan. Want ik ben vegetarisch he. Al eet ik honderd keer liever een koe eigenlijk, als ik dan toch ga bekeren.
nyckle
Zeer actief

aha, een vageterrier
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Joswolf schreef:Ik zei ook dat een haas eerder te krijgen is die zwemt niet onderwater. Er zijn wel waterkonijnen die nutrias of beverrat. Maar stuur daar je hond maar eens achterna die krijgen ze niet zomaar en bovendien heb je die tanden ooit gezien? Maar goed als je honger hebt en die bever niet snel wegduikt.
Jos
Ik wil niet vervelend zijn maar mijn toen 12-jarige Max heeft ooit een halfwas beverrat gevangen en gedood. Gewoon in een watergang hier.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Fizgig
Zeer actief

nyckle schreef:aha, een vageterrier
Whahaha, die kende ik nog niet. Die had mijn vriend kunnen bedenken, die is ook van de woordgrapjes. En van mij in de zeik nemen vanwege mijn vegetarisch eten, doet ie nog steeds na 21 jaar. Dat vind ik wel grappig hoor, ik noem hem carnivoor, hij mij vegeteur, hahaha. Hij eet het liefst grote hompen dode koe, hahaha. En ik maak het voor hem klaar, al 21 jaar. Dus veel te klagen heeft ie niet. Hij zegt dat ik goed vlees kan bakken maar ik weet niet of dat zo is want zelf kan ik het niet proeven.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Jos
Ik wil niet vervelend zijn maar mijn toen 12-jarige Max heeft ooit een halfwas beverrat gevangen en gedood. Gewoon in een watergang hier.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Fizgig
Zeer actief

Célie schreef:
Fizgig schreef:
Célie schreef:
Fizgig schreef:Het zaakje stinkt, zeggen ze dan. Bevers ruiken vast ook niet erg lekker.
Jawel daar maken ze zelfs smaakstoffen van voor in ijs :D
Euwh. Ik sla een hapje over hoor. Wat voor soort ijs is dat dan. Want ik ben vegetarisch he. Al eet ik honderd keer liever een koe eigenlijk, als ik dan toch ga bekeren.
Vanilleroomijs

Is een uitzending over geweest bij de keuringsdienst van waarde

DEEL 1
DEEL 2
Okee, ik weet genoeg. Geen vanille ijs meer voor mij. Ik heb toch liever chocoladeijs, hahaha.
nyckle
Zeer actief

Even een herinnering. Een bever is geen beverrat en ook geen muskusrat.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

nyckle schreef:Even een herinnering. Een bever is geen beverrat en ook geen muskusrat.
Dat zegt geen mens hier, hoor.
Maar lezen is niet je sterkste kant, heb ik de indruk.

Afbeelding

nyckle
Zeer actief

Ik kreeg de indruk, dat bever en beverrat even talrijk aanwezig zijn. Moet je maar eens goed lezen Marjoleine.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”