Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hond heeft pijn maar waar?
Moderator: moderatorteam
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Mijn hond heeft pijn maar waar?
Spikey is niet lekker maar ik kom er niet achter wat er aan de hand is. Hij loopt vreselijk te hijgen wil alleen maar bij mij op schoot zitten maar ja dat kan natuurlijk niet. Hij is heel erg onrustig maar ik kan niets vinden.
Gisteravond vloog hij vanuit de tuin het huis in. We dachten dat hij gestoken was door een beest en hebben hem helemaal na gekeken maar konden niets vinden. Bij het lopen gaat hij steeds zitten en kijkt hij naar zijn achterhand.
Zijn anaalklieren kunnen het niet zijn want die heeft hij niet meer.
Zaterdagavond heeft hij druppels in zijn nek gehad tegen vlooien en teken zou het daar ook van kunnen komen?
Ik durf hem nu niet te ontwormen eigenlijk.
Nu moet ik wel zeggen dat Spikey een hond is die heel heftig op alles reageert met veel hijgen en onrust.
Hij piept niet. Heeft geen dikke buik of koorts en ook zijn ontlasting was vanmorgen normaal. Als het vandaag zo blijft maar naar de DA denk ik maar wat moet ze dan naar kijken? Heeft iemand hier ideeën?
Ook Laika is niet in haar normale doen.
En ik maak me best wel zorgen.
Gisteravond vloog hij vanuit de tuin het huis in. We dachten dat hij gestoken was door een beest en hebben hem helemaal na gekeken maar konden niets vinden. Bij het lopen gaat hij steeds zitten en kijkt hij naar zijn achterhand.
Zijn anaalklieren kunnen het niet zijn want die heeft hij niet meer.
Zaterdagavond heeft hij druppels in zijn nek gehad tegen vlooien en teken zou het daar ook van kunnen komen?
Ik durf hem nu niet te ontwormen eigenlijk.
Nu moet ik wel zeggen dat Spikey een hond is die heel heftig op alles reageert met veel hijgen en onrust.
Hij piept niet. Heeft geen dikke buik of koorts en ook zijn ontlasting was vanmorgen normaal. Als het vandaag zo blijft maar naar de DA denk ik maar wat moet ze dan naar kijken? Heeft iemand hier ideeën?
Ook Laika is niet in haar normale doen.
En ik maak me best wel zorgen.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: Mijn hond heeft pijn maar waar?
Het kan wel van de vlooien druppels komen.
Als je echt aan pijn denkt zou ik er een bezoekje aan de da aan wagen
Sterkte.
Als je echt aan pijn denkt zou ik er een bezoekje aan de da aan wagen
Sterkte.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik denk dat het de warmte zou kunnen zijn. Van vlooiendruppels kunnen ze soms ook even niet zo lekker zijn, maar dat duurt geen dagen. Ontwormen zou ik ook even laten zitten nu idd. Het is voor honden echt tropisch warm, die reageren meer op warmte dan wij meestal. Maar mijn honden liggen ook de hele dag voor pampus, we wandelen nu heel vroeg en 's avonds laat en voor de rest p&p rondje. Als je honden verder normaal eten, drinken en poepen/plassen, zou ik me nog niet echt zorgen maken. Ze kunnen wel wat lusteloos zijn, de ene hond heeft er meer last van dan de andere.
- blacky
- Zeer actief
Waar hij pijn had is nu waarschijnlijk duidelijk. Zijn linker achterpootje hangt er maar een beetje zielig bij. Vanmorgen nog gewoon lekker gelopen met ze. Daarna moest ik even weg. Bij thuiskomst lekker in de tuin gelaten en daar heeft hij nog een groot gat gegraven. En dan pak ik brokjes en hij komt niet. Dat is heel erg raar. Want brokjes dat is het helemaal voor Spikey.
Ik roep hem uit de tuin en als hij op zijn achterpootjes wil gaan staan voor het brokje lukt dit niet. En dan zie ik dat pootje.
De dierenarts was al gebeld en daar kan ik om 13.00 uur terecht.
Nu maar hopen dat ze kunnen vinden wat het is en dat het makkelijk te verhelpen is. Arme Spikey.
Ik roep hem uit de tuin en als hij op zijn achterpootjes wil gaan staan voor het brokje lukt dit niet. En dan zie ik dat pootje.
De dierenarts was al gebeld en daar kan ik om 13.00 uur terecht.
Nu maar hopen dat ze kunnen vinden wat het is en dat het makkelijk te verhelpen is. Arme Spikey.
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Ach wat zielig voor hem. Hopelijk valt het mee. Sterkte!

Neeltje
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
toen Hazel last had van haar knieën, hapte ze naar haar achterkant. Andere moment vloog ze weg (niet letterlijk
)
wilde alleen maar bij me zijn en zat me continu aan te kijken met van die zielige oogjes. achteraf bleek de knieschijf ernaast te liggen. Piepen deed ze niet als we eraan zaten.
Ook reageert ze heel heftig op vlooien spul in haar nek. Hijgen, onrustig en niet willen eten. Maar dat verdwijnt wel na een paar uurtjes.
Ik geef nu niks meer preventief, vind het gewoon zielig als ik haar zo zie. Iedere dag wordt ze grondig gekamd en na gekeken.
tot nu toe helemaal niks, zelfs geen teken
heel veel succes bij de DA en dat het allemaal meevalt
wilde alleen maar bij me zijn en zat me continu aan te kijken met van die zielige oogjes. achteraf bleek de knieschijf ernaast te liggen. Piepen deed ze niet als we eraan zaten.
Ook reageert ze heel heftig op vlooien spul in haar nek. Hijgen, onrustig en niet willen eten. Maar dat verdwijnt wel na een paar uurtjes.
Ik geef nu niks meer preventief, vind het gewoon zielig als ik haar zo zie. Iedere dag wordt ze grondig gekamd en na gekeken.
tot nu toe helemaal niks, zelfs geen teken
heel veel succes bij de DA en dat het allemaal meevalt
- blacky
- Zeer actief
nou hij kon nog niet lopen toen we weg gingen dus heb ik hem maar in de auto gezet. (DA is 300 meter verder op)
Bij de dierenarts aangekomen liep hij ook wel raar maar toen we naar binnen gingen gebruikte hij zijn pootje weer gewoon.
Nog even met de dierenarts buiten gelopen en zelfs daar liep hij gewoon.
Niets kunnen vinden. Hij gaf nergens pijn aan. Alles was goed, kniebanden, knieschijf, heup en rug niets te vinden en hij gaf nergens pijn aan.
Wie het weet mag het zeggen
Wel pijnstillers meegekregen omdat ik aangaf dat ik dacht dat hij de afgelopen dagen wel pijn heeft gehad.
Zoals je Hazels gedrag beschrijft zo doet Spikey overigens ook. Hij is normaal heel erg op zichzelf en echt geen knuffel hond. Al een paar dagen ligt hij alleen maar bij mij op schoot. Maar nu ligt hij weer zoals anders in de tuin. ik snap er echt niets van.
Bij de dierenarts aangekomen liep hij ook wel raar maar toen we naar binnen gingen gebruikte hij zijn pootje weer gewoon.
Niets kunnen vinden. Hij gaf nergens pijn aan. Alles was goed, kniebanden, knieschijf, heup en rug niets te vinden en hij gaf nergens pijn aan.
Wie het weet mag het zeggen
Wel pijnstillers meegekregen omdat ik aangaf dat ik dacht dat hij de afgelopen dagen wel pijn heeft gehad.
Zoals je Hazels gedrag beschrijft zo doet Spikey overigens ook. Hij is normaal heel erg op zichzelf en echt geen knuffel hond. Al een paar dagen ligt hij alleen maar bij mij op schoot. Maar nu ligt hij weer zoals anders in de tuin. ik snap er echt niets van.
- blacky
- Zeer actief
terwijl ik het vorige bericht typte komt hij weer binnen op 3 poten 
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Oh balen is dat zeg als er niet duidelijk iets mis is. Gekke hond zeg dat hij nu weer op 3 poten loopt.
Geef hem dan een paar dagen een pijnstiller en dan kijken hoe hij loopt. Beterschap
Geef hem dan een paar dagen een pijnstiller en dan kijken hoe hij loopt. Beterschap

- esenhazel
- Zeer actief
idd wat Jolanda zegt, paar dagen rust. Misschien heeft hij wat verrekt.
beterschap
beterschap
- blacky
- Zeer actief
ja dat ga ik ook doen. Er waren geen spieren of banden verdikt vertelde de dierenarts maar ja dan kan nog natuurlijk.
Pl kan het haast niet zijn want die dingen zaten altijd muur vast.
Pl kan het haast niet zijn want die dingen zaten altijd muur vast.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
is zijn voet ook nagekeken?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Pakdebal
nergens even een mistap gemaakt ?blacky schreef:nou hij kon nog niet lopen toen we weg gingen dus heb ik hem maar in de auto gezet. (DA is 300 meter verder op)
Wie het weet mag het zeggen![]()
mijn hond kon niet op zijn achterste poot staan , omdat hij een enorme misstap gemaakt had , en zowat door zijn heup ging .
dus
aangezien hij al naar zijn achterkant keek, schreef je, zou het zijn heup wel eens kunnen zijn , is die onderzocht ?
- blacky
- Zeer actief
Ja de onderkant was na gekeken. Net thuis hem nog eens opschoot gelegd. Op zijn rug. Ik kon toen rustig alles nog eens bekijken. Dit had ik de afgelopen dagen al gedaan en vond de bovenkant van zijn voetje wat dik. nu heeft hij lang haar dus teen voor teen zijn haar opzij geschoven en wat schetst mijn verbazing, tussen zijn tenen zat echt een mega dikke teekrenee-uk schreef:is zijn voet ook nagekeken?
Die kreeg ik er alleen niet uit dus zoon geroepen die Spikey even heeft vast gehouden. Bij het verwijderen spatte de teek uit elkaar (niet fijn kan ik je zeggen) Ik heb toen met een splinter pincet de rest nog verwijderd (ik kon geen kop vinden in het wondje) Ik heb het schoon gespoeld met water en er daarna Betadine op gedaan.
En wel ja meneer loopt weer gewoon.
Een dure teek zullen we maar zeggen. En een kleinzielig hondje
En dat voor een hond die alles durft te doen met mij samen.
- esenhazel
- Zeer actief
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nou dat kan best wel zeer doen hoor, zeker als ie loopt
fijn dat je de oorzaak gevonden hebt
fijn dat je de oorzaak gevonden hebt

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik ben ook een keer zo met Toots bij de dierenarts geweest. Gaf hij ook pijn aan en wilde niet lopen etc. Toen waren zijn anaal klieren verstopt ´´niet eens ontstoken´´.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Goed zo.
Dat is dus gelukkig weer oké. Je zit je altijd kwe niet wat te piekeren wat 't is.
ik wel tenminste als het Moos aangaat. Zorgelijk tiepje.
soms.

Neeltje
-
Pakdebal
komisch, ik had net in een ander topic geschreven , dat ze veel last van " tussen de kussentjes " kunnen hebben , dat vergeet je meestal .blacky schreef: en wat schetst mijn verbazing, tussen zijn tenen zat echt een mega dikke teek![]()
.
en
bij deze hond is dat ook zo ..een heel klein glas scherfje kan al last geven
gelukkig is de oorzaak gevonden
- *Petra*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
- Aantal honden: 6
vorig jaar had een hond van mij ook een teek tussen haar tenen. die is niet kleinzerig en bleef gewoon rustig, ja ze mankte af en toe en ik zag dus ook steeds niks ondanks dat ze aan haar voet aan het likken was. Toen de teek volgezogen was, kon ik hem wel zien en eruit halen was inderdaad niet makkelijk, onze Abby is een harde en piept niet snel, maar ze gilde het uit toen wij de teek eruit haalde. Daarna was ze trouwens ook niet meer mank
Dus ik denk niet dat je hondje wat dat aangaat kleinzerig is
Dus ik denk niet dat je hondje wat dat aangaat kleinzerig is

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.