Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gevriesdroogde verse voeding

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

PepperenAngel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler (03-07-2013 overleden)
Jack Russell
Aantal honden: 2
Contacteer:

Gevriesdroogde verse voeding

Ongelezen bericht door PepperenAngel »

Wat is jullie ervaring met gevriesdroogde verse voeding?
- Is het voedzaam genoeg?
- Zit er alles in wat een hond nodig heeft. Ook eentje die nog in de groei is?

Ik krijg binnenkort een hond (erbij) en ik wil hem op ander voer over laten gaan dan weer hij nu op staat.
Veel merken brokken heb ik al gezien/over gelezen en toen kwam ik de gevriesdroogde voeding tegen.

Hoor graag jullie ervaringen!
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Gevriesdroogde verse voeding

Ongelezen bericht door sirene »

Waar geef je niet gewoon complete dieprvriesvoeding (KVV) ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
PepperenAngel
Vaste gebruiker
Jack Russell
Contacteer:

Eigenlijk wil ik gewoon een goeie brok gaan geven maar ik kwam dus dat vriesgedroogde tegen en wil graag ervaringen hier over horen.
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Gevriesdroogd is vrij prijzig in vergelijking met andere voedingen.

Op dit moment is K9 de grootste het nadeel daarvan vindt ik dat het blijft drijven op het water wat je moet toevoegen.
Dan heb je nog gewoon gedroogde voeding zoals Ziwipeak daar zijn de mijne wel heel blij mee en daar doen ze het ook goed op (dat voer je gewoon droog)

Inmiddels komt Orijen binnenkort ook met een gevriesdroogde voeding, maar deze is nu nog niet in NL te koop. Wel de gevriesdroogde snacks / beloningssnoepjes en daar doen ze hier zowat een moord voor. Niet alleen de honden maar de kat ook :F:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Gedroogd diepvriesvoer is voornamelijk bedoeld om mee te nemen op reis; het is niet bedoeld (en veel te duur) als standaard-voer.

Of het verder 100% compleet is... ik denk het wel maar weet het dus niet zeker.

Suzanne
PepperenAngel
Vaste gebruiker
Jack Russell
Contacteer:

Sarah, Suzanne, bedankt voor jullie reactie.

Dat Ziwipeak ziet er goed uit maar ook nog vrij prijzig net al K9. Lijkt me wel iets om als beloning te gaan gebruiken.

Inmiddels heb ik een webshop bereid gevonden om mij verschillende proefzakjes toe te sturen van goede graanvrije brokken.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

~Suzanne~ schreef:Gedroogd diepvriesvoer is voornamelijk bedoeld om mee te nemen op reis; het is niet bedoeld (en veel te duur) als standaard-voer.
K9 Natural is zeker wel te voeren als hoofdvoer en zo wordt het ook op de markt gebracht. Dat het als hoofdvoer niet te betalen is klopt, maar dat wil niet zeggen dat het niet compleet is.
Sarah5 schreef:Op dit moment is K9 de grootste het nadeel daarvan vindt ik dat het blijft drijven op het water wat je moet toevoegen.
Als je lauwwarm water gebruikt en die stukken dan een beetje doorprakt lukt het wel om er een papje van te maken, ik gebruik iets meer dan de helft van de aanbevolen hoeveelheid water om het aan te maken. En dan een bak water ernaast natuurlijk, maar die gebruikt ze eigenlijk nooit.

Ik ben in ieder geval groot fan, maar gebruik het ook alleen op vakantie anders ga ik hartstikke failliet. Mijn hond verkiest K9 absoluut boven rauw of brok!
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Sarah5
Zeer actief
Berner Sennen x Beagle

Tallie schreef:
~Suzanne~ schreef:Gedroogd diepvriesvoer is voornamelijk bedoeld om mee te nemen op reis; het is niet bedoeld (en veel te duur) als standaard-voer.
K9 Natural is zeker wel te voeren als hoofdvoer en zo wordt het ook op de markt gebracht. Dat het als hoofdvoer niet te betalen is klopt, maar dat wil niet zeggen dat het niet compleet is.

Ligt er een beetje aan welk formaat hond je hebt, bij een chi is het best te doen denk ik :ok:
Sarah5 schreef:Op dit moment is K9 de grootste het nadeel daarvan vindt ik dat het blijft drijven op het water wat je moet toevoegen.
Als je lauwwarm water gebruikt en die stukken dan een beetje doorprakt lukt het wel om er een papje van te maken, ik gebruik iets meer dan de helft van de aanbevolen hoeveelheid water om het aan te maken. En dan een bak water ernaast natuurlijk, maar die gebruikt ze eigenlijk nooit.

Ik ben in ieder geval groot fan, maar gebruik het ook alleen op vakantie anders ga ik hartstikke failliet. Mijn hond verkiest K9 absoluut boven rauw of brok!
Zelf kijk ik erg uit naar de Orijen gevriesdroogd, deze is ook met bot en al en dit schijnen een soort kleine hamburgertjes te worden zodra ze in warm water komen.
Daar zit je met een hond van 15 kilo op 7 'medaillons' per dag. In een zak zitten 30 stuks (verkoopprijs afhankelijk van de smaak tussen de €36 - €41 per zak)

Nu weet ik alleen niet hoe dit zich verhoudt met K9
Tallie
Zeer actief
Contacteer:

Sarah5 schreef:Nu weet ik alleen niet hoe dit zich verhoudt met K9
Voor Tallies 20 kilo krijgt ze 4-5 maatscheppen K9 per dag, 1 maatschep is 12,5 gram. Met 1 zak van 500 gram kan ik dus ongeveer een week.

Van die medaillons zou ze er 8,5 moeten hebben, dus ik zou een dag of 3 met zo'n zak Orijen kunnen, die dan dubbel zo duur is :schrik:
Afbeelding
Sarah5
Zeer actief
Berner Sennen x Beagle

Tallie schreef:
Sarah5 schreef:Nu weet ik alleen niet hoe dit zich verhoudt met K9
Voor Tallies 20 kilo krijgt ze 4-5 maatscheppen K9 per dag, 1 maatschep is 12,5 gram. Met 1 zak van 500 gram kan ik dus ongeveer een week.

Van die medaillons zou ze er 8,5 moeten hebben, dus ik zou een dag of 3 met zo'n zak Orijen kunnen, die dan dubbel zo duur is :schrik:
Dat is dan weer jammer
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Sarah5 schreef:
Tallie schreef:

Ligt er een beetje aan welk formaat hond je hebt, bij een chi is het best te doen denk ik :ok:

Zelf kijk ik erg uit naar de Orijen gevriesdroogd, deze is ook met bot en al en dit schijnen een soort kleine hamburgertjes te worden zodra ze in warm water komen.
Daar zit je met een hond van 15 kilo op 7 'medaillons' per dag. In een zak zitten 30 stuks (verkoopprijs afhankelijk van de smaak tussen de €36 - €41 per zak)

Nu weet ik alleen niet hoe dit zich verhoudt met K9

Dat zou echt absurd duur zijn, of reken ik nou verkeerd? Cyntha krijgt momenteel dagelijks K9Natural, de hoeveelheid voor een 15 kilo wegende hond oftewel 75 gr. per dag. Met een zak van 4 kg a 120 euro kom ik 53 dagen uit. Per maand kost het me 70 euro. Dat is al behoorlijk prijzig.

Voor Orijen zou ik 7 medaillons per dag nodig hebben, dus een hele zak a 36-41 euro zou er in nog geen vijf dagen doorheen zijn. Per maand heb ik dan ruim 7 zakken nodig. Met de goedkoopste variant (die voor Cyntha vanwege haar allergieen waarschijnlijk niet eens geschikt is?) kom je dan al op 260 euro per maand :O: :piew: Sorry hoor, maar wie denk je dat zoiets gaat kopen? Dat zal dan toch zeker beperkt blijven tot vakantievoedsel. Of voorbehouden aan mensen met een chihuahua. Cyntha is al geen zware hond, maar 260 euro gaat zelfs mij te ver. Dat kan ik niet betalen.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Sarah5
Zeer actief
Berner Sennen x Beagle

Ik heb het niet helemaal goed vertaald zo te zien. Voor iedere 5 kilo boven de 15 kg komt er 1,5 medaillon bij per dag.

Afbeelding

HAVE A LARGER DOG?

For each 5kgs/11lbs of additional body weight feed 1 1/2 additional medallions daily

Bij de 20 kilo van Paika zou dat voor mij uitkomen op 3,5 dag per zak = €10,- per dag
Het is inderdaad speciaal gemaakt voor de vakanties en wellicht ook voor mensen met een kleine hond.
Zal wel een héél duur proces zijn dat vriesdrogen. Vaak gebeurd het in China tegen lagere kosten, dat heeft Orijen dan natuurlijk niet laten doen die hebben zelf een vriesdroog fabriek gekocht en produceren zelf alles. Omdat dat een deel van hun filosofie is door niets uit te besteden hou je grip op kwaliteit. Maar duur is het wel
Tallie
Zeer actief
Contacteer:

Ik wou al zeggen, volgens mij kan het alleen uit als je een Chihuahua of iets in die richting hebt. Nou is dat op zich, en zeker in de USA/Canada, wel een flinke markt. Maar toch...
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief

Voor Cyntha zou dat dus niets veranderen aan de prijs.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 16 jul 2013 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief

Tallie schreef:Ik wou al zeggen, volgens mij kan het alleen uit als je een Chihuahua of iets in die richting hebt. Nou is dat op zich, en zeker in de USA/Canada, wel een flinke markt. Maar toch...
Ik heb het even uitgerekend en zelfs voor een chi van 2 kilootjes zou je al minstens 55 euro per maand kwijt zijn als je Orijen Freeze Dried gebruikt als dagelijkse maaltijd.
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Contacteer:

Tamara/Bayko schreef:Ik heb het even uitgerekend en zelfs voor een chi van 2 kilootjes zou je al minstens 55 euro per maand kwijt zijn als je Orijen Freeze Dried gebruikt als dagelijkse maaltijd.
Nog heel duur, maar ik denk dat daar wel een doelgroep zit. Die voedingstabel gaat niet voor niets maar tot 15 kilo, voor meer hond mag je een lening afsluiten :blauwoog:
Afbeelding
Sarah5
Zeer actief
Berner Sennen x Beagle

Ik ben ook wel heel benieuwd. Zodra het naar Nederland komt zal ik het niet groot op voorraad gaan nemen, om het simpele feit dat ik ook eens moet kijken of er in Nederland wel vraag voor is.

Het zal inderdaad wel geschikt zijn voor mensen die liever geen rauw willen voeren en maar een kleine hond hebben (of een grote bankrekening :F: ) De treats zijn er nu in 3 smaken gevriesdroogd en die zijn hier in elk geval echt favoriet.

Hoe de prijs daarvan zich verhoudt tot K9 weet ik eigenlijk ook niet. Orijen komt uiteindelijk in 9 smaken. Nu is er al eend, wild zwijn en regional red. Mijn kat staat zelfs te bedelen en in het zakje te bijten als de honden een snoepje krijgen (en ja de kat krijgt hier ook gewoon te eten :ok: )
Tamara/Bayko
Zeer actief

Als snack houd ik 't wel gewoon bij gedroogde pens enzo. Net zo makkelijk en vast wel goedkoper :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”