Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

likken aan poot/schudden met oren

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

likken aan poot/schudden met oren

Ongelezen bericht door Patrol »

Patrol zit de hele ochtend al aan haar pootje te likken. Alle kussentjes zijn helemaal nat van het likken. Ik heb al gekeken maar kan werkelijk niks vinden. Ze heeft dat wel eens vaker gedaan bij dezelfde poot en toen kon ik ook als niks vinden......

Nog een vraag: voor mijn idee schud Patrol erg vaak met haar hoofd. Ik begrijp dat ze dat doen als ze b.v. jeuk aan haar oren heeft. Schudden jullie honden ook vaak met het hoofd.... Patrol heeft wel leuke flappie´s dus dat klappert wel erg leuk.. :mrgreen: :mrgreen:

Heeft een van jullie tips, ideeen wat het kan zijn?

Patrol is mijn eerste hond en gezien haar medische historie ben ik misschien overbezorgd en denk ik steeds dat ze weer iets heeft.....

Gr,

Kirsten en Patrol
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

pootjes likken kan gewoon een tic zijn. mormel ursula doet het ook soms als ze zich verveelt.

schudden met koppie en flappen met de oren kan duiden op iets in de oren, ontsteking, jeuk, zoiets. kan je de dierenarts even naar laten kijken.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ik zou toch maar even naar de DA gaan, want het kan een oorontsteking zijn.
Onze Golden begon vorige week ook met zijn kop te schudden, en iedere keer aan zijn oor te krabben, likte dan zijn poot weer af, krabde aan zijn oor likte dan zijn poot weer af, en zo ging dat maar door.
Ik wist meteen dat het een oorontsteking kon zijn, aangezien mijn vorige hond dit ook al vaker gehad had.
We zijn naar de DA gegaan en het was een flinke oorontsteking, de DA gaf hem een spuitje en deed druppels in zijn oor, we kregen druppels mee, en moeten nu zeker 10 dagen twee maal daags druppels in zijn oor doen.
Dus toch maar even naar de DA met je hond, ik weet niet wat de gevolgen zijn als je hem/haar ermee door laat lopen.
Succes ermee.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Patrol
Zeer actief

Alvast bedankt voor de eerste reacties......

m.b.t. hoofd schudden; ze doet het niet standaard en zeker niet als ze ligt, zodra ze gaat staan dan schudt ze wel een paar keer...... maar zoals ik al zei ze is mijn eerste hond en misschien is het wel normaal en ben ik enigszins overbezorgd ;)

Wat kan ik eigenlijk aan haar oren zien en hoe maak ik die bijvoorbeeld schoon en is dat eigenlijk ook nodig??

gr,

Kirsten en Patrol
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Patrol schreef:Alvast bedankt voor de eerste reacties......

m.b.t. hoofd schudden; ze doet het niet standaard en zeker niet als ze ligt, zodra ze gaat staan dan schudt ze wel een paar keer...... maar zoals ik al zei ze is mijn eerste hond en misschien is het wel normaal en ben ik enigszins overbezorgd ;)

Wat kan ik eigenlijk aan haar oren zien en hoe maak ik die bijvoorbeeld schoon en is dat eigenlijk ook nodig??

gr,

Kirsten en Patrol
met een oorontsteking is de binnenkant van het oor vaak rood en het oor gloeit. de hond krabt veelvuldig ana zijn oren en slaat met zijn kop!
verder kan er sprake zijn van overmatig oorsmeer waar ze ook last van kan hebben.
dit kan in de oorschelp zitten of dieper aan de binnenkant waar je het zo niet kan zin.
qyan heeft ook hangoren en het wordt daardoor veel sneller vies en sneller last van ontstekingen.
wij maken zowiezo standaard minimaal 1x per week zijn oren schoon met oorcleaner.
dit lost opgehoopt vuil op wat in het oor zit waardoor kans op ontsteking minder snel is.
oorcleaner kun je gewoon bij je DA halen :ok:
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

Pootje likken kan ook een allergie zijn voor het een of ander. Heeft ze ook over de rest van haar lichaam jeuk? Wrijft ze met haar neus ergens tegenaan? Als het te erg wordt, zou ik wel even langs de DA gaan, want ze kan zo ook haar pootje helemaal stuk likken. (ik heb er zo eentje die dat wel eens doet).

Het schudden kan duiden op dat er iets met de oren is. Als het oorontsteking is, kun je dat ook ruiken. Dat kan namelijk enorm stinken.

Heb je veel aan he :mrgreen: Het kan dit...en het kan dat zijn, maar het hoeft ook niks te zijn.
Als je echt heel erg twijfelt, zou ik even langs de DA gaan. Weet je het tenminste zeker ;)
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

Allen dank voor jullie tips!! :ok:

Nu weet ik tenminste dat het geen oorontsteking is, ze krabt eigenlijk nooit met haar poot aan d´r oren en ze stinken ook niet.... Waarschijnlijk is het een normale ´flapper-met-je-oren´frequentie maar ben ik gewoon overbezorgd.

Ze likt ook al niet meer op haar poot.......

Kortom we hebben hier te maken met een overbezorgt baasje, maar ja..... gelukkig kan ik veel van jullie leren! :ok:
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Patrol schreef:Allen dank voor jullie tips!! :ok:

Nu weet ik tenminste dat het geen oorontsteking is, ze krabt eigenlijk nooit met haar poot aan d´r oren en ze stinken ook niet.... Waarschijnlijk is het een normale ´flapper-met-je-oren´frequentie maar ben ik gewoon overbezorgd.

Kortom we hebben hier te maken met een overbezorgt baasje, maar ja..... gelukkig kan ik veel van jullie leren! :ok:
beter overbezorgd dan helemaal geen actie toch :ok:
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Patrol schreef:Allen dank voor jullie tips!! :ok:

Nou ik ben ook zo'n overbezorgde muts hoor, de DA noemt mij zelfs overbezorgd, ik sta voor het minste of geringste al bij de DA. :mrgreen:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”