Ik heb de honden vrijdagavond opgehaald en Rimpel was niet lekker..
.Hij had volgens Robin al twee dagen amper tot niet gegeten, voelde warm en had ook weinig lol aan zijn rondjes.
Hij zag er vrijdagavond idd best "beslabberd" uit...temp van 39.3
Zaterdag trok hij zo op het oog aardig bij maar nog steeds niet vooruit te branden, geen eetlust maar wel veel drinken. Hij staat ieder uur bij de waterbak maar ja..het is ook best warm natuurlijk.
temperatuur weer 39.5 ...
Dienstdoende dierenarts gebeld maar omdat hij verder niet ziek 'doet' en zelfs lekker in het zonnetje ging liggen besloten het het weekend aan te kijken.
NIet aan de dunne, niet spugen, gewoon sloom en niet eten...
Wel veel plassen natuurlijkk, maar vooral VEEl en niet belachelijk vaak.
Gisteren de hele dag in de tuin gewerkt en buiten geweest en Rimpel knapte ook zodanig op dat hij zelfstandig zin had in een yoghurt/tonijn ijsje dat ik gemaakt had
ZIjn gewone eten laat hij het liefst nog staan, maar dat heb ik met enige hulp toch voor de helft erin gekregen.
Zijn temp zakte tot 39.1 maar sinds gisteravond ademt hij ineens een stuk sneller dan normaal.
Ziek ogen en doen is nog steeds niet aan de orde en het beetje poep dat hij heeft ziet er ook normaal uit.
Nog steeds veel plassen maar niet vaak en vrij geel.
Zijn slijmvliezen doen niet echt gelig aan en ook zijn oogwit ziet er goed uit,
Oftewel...hij is 11 en een half en ik knijp hem
Ik hoop dat het een blaasontsteking is (hoop ik tegen beter weten in want vaak plassen doet hij eigenlijk niet) en ik hoop zelfs op suikerziekte
Maar ondertussen ben ik natuurlijk "gewoon" bang dat zijn nieren/lever ermee ophouden, ik ben niet gekke henkie en hij loopt al jaren in reservetijd na al zijn gekneus met zijn huid en jeukerij - wat dus wel al 3 jaar als een trein gaat en onder controle is. -
Ik heb vanochtend een bak pies ingeleverd bij de dierenarts
Om 11.30 even bellen wat daar evt uitkomt en om 17.30 met hem bij haar langs...
(evt bloedafname, onderzoeken etc)
Ik wil mijn stinkie winkie nog niet kwijt
Dus hij en ik kunnen jullie duimen goed gebruiken