Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het aanbrengen van anti vlooien- en tekenmiddel.
Moderator: moderatorteam
- de purmerpeitjes
- Actief
- Mijn ras(sen): Shar-Pei
- Aantal honden: 2
Het aanbrengen van anti vlooien- en tekenmiddel.
Al sinds jaar en dag dat ik anti-vlooien en tekenmiddel gebruik voor mijn dieren heb ik het pipetje altijd tussen de schouderbladen gedruppeld. Ik weet niet beter dat dat zo moet.
Nu toevallig heb ik verleden week een nieuw doosje gekocht en wil de gebruiksaanwijzing weggooien, maar vouw het nu toch even open. Zie ik daar op het plaatje dat je het vanaf de schouderbladen tot aan de staart moet druppelen, zo ongeveer op 4 plekken? Dat is voor het eerst dat ik dat zie.
Voor degene die hier pipetjes gebruiken, hoe doen jullie dat?
Nu toevallig heb ik verleden week een nieuw doosje gekocht en wil de gebruiksaanwijzing weggooien, maar vouw het nu toch even open. Zie ik daar op het plaatje dat je het vanaf de schouderbladen tot aan de staart moet druppelen, zo ongeveer op 4 plekken? Dat is voor het eerst dat ik dat zie.
-
Pakdebal
Re: Het aanbrengen van anti vlooien- en tekenmiddel.
de purmerpeitjes schreef:Al sinds jaar en dag dat ik anti-vlooien en tekenmiddel gebruik voor mijn dieren heb ik het pipetje altijd tussen de schouderbladen gedruppeld. Ik weet niet beter dat dat zo moet.
ja, ik heb het 1 keer bij de dierenarts laten doen, kwam zo uit ., maar ze deden het daar tussen de schouderbladen en overal !
bij dikke huid
zo kan het meer verspreiden
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Het komt vanzelf overal.
Tussen de schouderbladen kunnen ze dat spul in ieder geval niet oplikken.
Tussen de schouderbladen kunnen ze dat spul in ieder geval niet oplikken.
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Ik brengen het aan van kont tot schouderbladen. Tegen de haren in trek ik een lijn richting kop.
Nu kan die van mij zich niet zover oprollen dus eraf likken is er niet bij.
Als ik de pipetjes gebruik, doe ik het aanbrengen ook altijd tijdens wandelingen zodat hij weer droog is als we terug zijn. Ik heb een nepleren bank en als hij daar tegen aan gaat liggen terwijl het niet droog is, krijg ik vlekken in de bank die er niet meer uitgaan.
Nu kan die van mij zich niet zover oprollen dus eraf likken is er niet bij.
Als ik de pipetjes gebruik, doe ik het aanbrengen ook altijd tijdens wandelingen zodat hij weer droog is als we terug zijn. Ik heb een nepleren bank en als hij daar tegen aan gaat liggen terwijl het niet droog is, krijg ik vlekken in de bank die er niet meer uitgaan.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
mickey
- Zeer actief
Tussen de schouderbladen.
Het helpt hier alleen niet veel omdat ik mijn kat niet kan druppelen. Die likt het er of tussenuit of ze
gaat in haar nek zitten krabben en dan van haar pootje likken, niet zo gezond dus die druppel ik niet meer.
Het helpt hier alleen niet veel omdat ik mijn kat niet kan druppelen. Die likt het er of tussenuit of ze
gaat in haar nek zitten krabben en dan van haar pootje likken, niet zo gezond dus die druppel ik niet meer.

- Daniela
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergteckel
Meestal is dat vanwege de hoeveelheden vloeistof in een pipet. Zodat je niet een enorme natte plek krijgt op je hond. Bij pipetten voor kleine rassen zal het wel gewoon aangeraden worden om op 1 plek te doen.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik deed het altijd tussen de schouderbladen maar de laatste keer heb ik advantix gebruikt,
Daar bleef 4 weken lang een vette plek zitten en toen las ik op de bijsluiter dat je het over 4 plaatsen op de rug moest verdelen.
Dan wordt het waarschijnlijk niet zo'n vieze vette plek.
Daar bleef 4 weken lang een vette plek zitten en toen las ik op de bijsluiter dat je het over 4 plaatsen op de rug moest verdelen.
Dan wordt het waarschijnlijk niet zo'n vieze vette plek.

- de purmerpeitjes
- Actief
Het was inderdaad Advantix wat ik de laatste keer gekocht had. Ik had dit merk nog nooit eerder gebruikt. En daar zag ik toevallig dat je het over 4 plekken over de rug moest verdelen, helaas nadat ik het pipetje al had leeggemaakt tussen de schouderbladen
. Maar eerder heb ik nog nooit een gebruiksaanwijzing gelezen omdat ik niet beter wist dan dat het altijd tussen de schouderbladen moest. Het was toevallig dat ik de gebruiksaanwijzing nu openvouwde en dit zag, vandaar mijn vraag.
Laatst gewijzigd door de purmerpeitjes op 14 jul 2013 22:27, 2 keer totaal gewijzigd.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik denk dat het voor de werking niet uitmaakt, het geeft alleen een vette plek 

-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Afhankelijk v product en grootte hond 1 tot 4 plekjes of over hele lengte rug van achterwerk tot nek (op de huid). 
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- de purmerpeitjes
- Actief
Aan de ene kant lijkt het mij ook wel logisch om het over de hele rug te verdelen ( 1 tot 4 plekjes), maar het is en blijft een vervelend goedje, inderdaad wel oppassen dat ze er niet aan gaan likken. Bij de staart kunnen ze er natuurlijk wel bij komen als het moet..
Maar inprincipe wordt het toch door de huid opgenomen en zo "automatisch verdeeld", vandaar dat je alleen maar bij de schouderbladen hoeft te doen, dacht ik altijd. En wel zo veilig natuurlijk.
Maar inprincipe wordt het toch door de huid opgenomen en zo "automatisch verdeeld", vandaar dat je alleen maar bij de schouderbladen hoeft te doen, dacht ik altijd. En wel zo veilig natuurlijk.
Laatst gewijzigd door de purmerpeitjes op 14 jul 2013 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Pakdebal
de purmerpeitjes schreef:Aan de ene kant lijkt het mij ook wel logisch om het over de hele rug te verdelen, maar het is en blijft een vervelend goedje, inderdaad wel oppassen dat ze er niet aan gaan likken. Bij de staart kunnen ze er natuurlijk wel bij komen als het moet..
het stinkt zo vies, waarom zouden ze dat dan gaan likken ?..
als ik die pipet opende, zat mijn hond al onder de tafel, nee, dat likt hij niet op, omdat het dan zo lekker mogen zijn.
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 14 jul 2013 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- de purmerpeitjes
- Actief
Pakdebal schreef:de purmerpeitjes schreef:Aan de ene kant lijkt het mij ook wel logisch om het over de hele rug te verdelen, maar het is en blijft een vervelend goedje, inderdaad wel oppassen dat ze er niet aan gaan likken. Bij de staart kunnen ze er natuurlijk wel bij komen als het moet..
het stinkt zo vies, waarom zouden ze dat dan gaan likken ?..
Ja weet jij het? Waarom eten ze stront? En waarom rollen ze door rotte vis
Laatst gewijzigd door de purmerpeitjes op 14 jul 2013 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Pakdebal
weet jij iets van honden af >?de purmerpeitjes schreef:
Ja weet jij het? Waarom eten ze stront?
- de purmerpeitjes
- Actief
Pakdebal schreef:weet jij iets van honden af >?de purmerpeitjes schreef:
Ja weet jij het? Waarom eten ze stront?. ik weet wel, dat ze wel degelijk stront lekkerder vinden dan medicijnen .
Ik heb alleen maar verstand van katten
-
Pakdebal
voor honden is stront niet smerig , hoor ., dat is de natuur .de purmerpeitjes schreef:Pakdebal schreef:weet jij iets van honden af >?de purmerpeitjes schreef:
Ja weet jij het? Waarom eten ze stront?. ik weet wel, dat ze wel degelijk stront lekkerder vinden dan medicijnen .
Het is beiden smerig, maar daar gaat het topic niet over.
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Ongeacht waar je het aanbrengt het komt toch in de bloedbaan terecht
- Hylos
- Zeer actief
Als ik bij Xavi een pipet aanbreng tussen zn schouderbladen, loopt alles zo naar beneden.
Zal wel door zn super korte vacht komt maar daardoor zit het dus overal. Ook in huis. Het stinkt idd en oogt vet.
Mn kat likte het ook op maar die flipte dan, zo vies vond ie et! En maar blijven likken..
Zal wel door zn super korte vacht komt maar daardoor zit het dus overal. Ook in huis. Het stinkt idd en oogt vet.
Mn kat likte het ook op maar die flipte dan, zo vies vond ie et! En maar blijven likken..

-
Pakdebal
Hylos schreef:Als ik bij Xavi een pipet aanbreng tussen zn schouderbladen, loopt alles zo naar beneden.![]()
daarom moet je het verspreiden , anders wordt het te veel op 1 plek , en de huid tevoorschijn halen , dat doe je toch ook ?
- Hylos
- Zeer actief
Ja dat doe ik. Verspreiden alleen niet. Mocht ik het weer eens gebruiken, ga ik dat proberen.

- Angela
- Actief
- Mijn ras(sen): Flat Coated Retriever
Staat ook zo in de bijsluiter: Breng niet teveel op één enkele plaats aan, anders kan een deel van de oplossing van de zijde van de hond aflopen.
Edit: tiepvaudje
Edit: tiepvaudje

- Liesbeth
- Zeer actief
Ik heb het spul al een paar jaar niet meer gebruikt, was niet nodig. Maar toen ik het wel gebruikte heb ik dat zoveel mogelijk, druppelsgewijs, verdeelt over de huid op die plekken waar een hond zich niet kan likken. Bij de schouderbladen en de nek dus.Hylos schreef:Als ik bij Xavi een pipet aanbreng tussen zn schouderbladen, loopt alles zo naar beneden.![]()
Als er na een halve dag nog olieachtige resten overbleven, haalde ik die met een oude lap zoveel mogelijk weg.
Advantix is giftig voor katten en je moet dan ook voorkomen dat ze er aan likken. Ik denk dan ook niet dat je kat het vies vond, maar daar slecht op reageerde. Als ze het echt vies vond had ze niet gelikt, zo kieskeurig zijn katten, over het algemeen aangenomen, wel. Aangenomen dat het om Advantix gaat.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Liesbeth
- Zeer actief
Luuk niet hoorPakdebal schreef:weet jij iets van honden af >?de purmerpeitjes schreef:
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik doe het op drie plaatsen. En vooral omdat de favo plek van vlooien buiten die nek (nouja, oksels en zo) ook bij de staartwortel is.
Dat ze, mochten ze er zijn, maar eerder doodvallen dus
Slaat vast op niks, maar goed, zo doe ik het.
Dat ze, mochten ze er zijn, maar eerder doodvallen dus
Slaat vast op niks, maar goed, zo doe ik het.
-
Neeltje
Hier gewoon tussen de schouderbladen. Bij Tirsa (Franse Bulldog) had ik het wel kunnen verspreiden, die kon nergens bij, maar bij een Tibetaanse terrier is er volgens mij, behalve dus de schouderbladen, geen plekje op hun lijf waar ze niet bij kunnen. Mocht het een vette plek blijven, slijt dat wel weer. Daar kan ik me niet druk over maken.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik gebruik helemaal geen pipetten meer, ze zijn me en te duur en ze werken me net even te beperkt, verschillende merken geprobeerd, maar nee, dank u
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Ik ook niet hoor. Ze hadden altijd meer klachten met pipetjes dan zonder. Paika had dan ineens hotspots van een zogenaamde vlooienallergie, overigens toen geen vlo gezien op haarS@ndr@ schreef:ik gebruik helemaal geen pipetten meer, ze zijn me en te duur en ze werken me net even te beperkt, verschillende merken geprobeerd, maar nee, dank u
Zodra alle chemische troep het huis uit was nergens geen last meer van.
Daarnaast komen er zo veel mensen bij mij terecht met klachten als bulten na gebruik pipetten of een suffe hond of een vergiftigde kat die de spot on van de hond af had gelikt enz enz
Hier nog geen vlo of teek gezien en allemaal op basis van natuurlijke producten
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Dit jaar geen pipetten maar een gecombineerde band voor vlooien en teken. Ondanks dat de band niet helemaal handig is, ben ik van een hoop werk af. En het scheelt aanzienlijk in de portemonnee. De katten krijgen nog wel druppels, waarvan 1 altijd met gevaar voor eigen leven(maar teken bij haar verwijderen vind ik nog gevaarlijker, dus kies ik zeker voor preventie). Bij de katten echt hoog in de nek en goed op de huid zetten. Dan een flinke bak eten geven en het probleem met likken is over. Zij krijgen overigens frontline combo, maar ook wel middelen gehad waar ze dus inderdaad misselijk van werden. De honden kregen voorheen advantix (alleen in de zomer/teken maanden). Die verdeel ik inderdaad ook. Dat was eigenlijk altijd al in de beschrijving bij de grotere honden, maar inmiddels misschien ook voor de lagere gewichten nu? Ik ga voor snellere absorptie door verdeling, snellere werking dus ook, geen grote ophopingen in de vacht (en dus niet meer effectief, want dat komt dus niet in bloedbaan). Door snellere absorptie ook geen oplikken meer. Doe het ook altijd voor een wandeling.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Bij de kat doe ik het alleen tussen de schouderbladen, maar bij de honden inderdaad op 3 á 4 plekken van nek tot staart.
De vloeistof is teveel om het op één plek aan te brengen en zou dan alle kanten op lekken.
Ik geef hooguit 1 keer per jaar een pipetje en pas als ik een vlo ontdek, meestal is dat wat later in het seizoen (augustus/september).
Eventuele teken daar onderzoek ik ze een paar keer per week op en haal ik er gewoon uit.
De vloeistof is teveel om het op één plek aan te brengen en zou dan alle kanten op lekken.
Ik geef hooguit 1 keer per jaar een pipetje en pas als ik een vlo ontdek, meestal is dat wat later in het seizoen (augustus/september).
Eventuele teken daar onderzoek ik ze een paar keer per week op en haal ik er gewoon uit.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Dan heb jij een prachtige tekenvrij gebied. Ik moet na elke wandeling controleren en haal er zonder middel bij elke wandeling 20 per hond af...... Dus x 4 x per dag is 80 teken per dag per hond is 160 als ik met 2 honden loop en 240 als Santos er ook nog is.Caro. schreef:Bij de kat doe ik het alleen tussen de schouderbladen, maar bij de honden inderdaad op 3 á 4 plekken van nek tot staart.
en dan ook nog de 2 katten.....