Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rita week 6, 7 en 8: dinsdag blz 7
Moderator: moderatorteam
- Mary
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Re: rita week 6: dinsdag blz 3
Ik mag Rietje wel

I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
rietje hoeft hier nooit meer weg hoormarian* schreef:Rietje zou hartstikke dood gaan als ze weer weg moest bij jullie
ik ookMary schreef:Ik mag Rietje wel![]()
![]()

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Tuurlijk hoeft ze niet weg!renee-uk schreef:rietje hoeft hier nooit meer weg hoormarian* schreef:Rietje zou hartstikke dood gaan als ze weer weg moest bij jullie
ik ookMary schreef:Ik mag Rietje wel![]()
![]()

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- renee-uk
- Zeer actief
zondag:
we hebben hier al een paar dagen bloedheet weer, het blijft zelfs 's nachts boven de 20 graden, en dat houdt in dat er alleen maar korte rondjes gelopen worden en we verder ook niks beleven.
het meisje kan echt echt echt niet tegen de warmte
we hadden gister wel weer iets nieuws, 's avonds in huis toen het iets was afgekoeld:
ze heeft gespeeld met me, als in echt gespeeld met haar zachte bal die ze al kwispelend ophaalde en terugbracht en die ze zelfs kon vangen als ik 'catch' zei

heerlijk om te zien dat ze zich steeds beter en steeds vrijer voelt
we hebben hier al een paar dagen bloedheet weer, het blijft zelfs 's nachts boven de 20 graden, en dat houdt in dat er alleen maar korte rondjes gelopen worden en we verder ook niks beleven.
het meisje kan echt echt echt niet tegen de warmte
we hadden gister wel weer iets nieuws, 's avonds in huis toen het iets was afgekoeld:
ze heeft gespeeld met me, als in echt gespeeld met haar zachte bal die ze al kwispelend ophaalde en terugbracht en die ze zelfs kon vangen als ik 'catch' zei
heerlijk om te zien dat ze zich steeds beter en steeds vrijer voelt
Laatst gewijzigd door renee-uk op 14 jul 2013 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Re: rita week 6 en 7: zondag blz 4
Fijn dat het zo goed gaat met Rietje, Renée! Ze wordt al vrijer en vrijer hè.
En stuur maar wat warmte hier naar toe, want ondanks de 20 graden hier overdag heb ik het best wel koud.
- renee-uk
- Zeer actief
ik zou zeggen kom maar hierheen dan, bloedheet is het en haast net zo plakkerig als het altijd in nederland is.Maryanne schreef:Fijn dat het zo goed gaat met Rietje, Renée! Ze wordt al vrijer en vrijer hè.En stuur maar wat warmte hier naar toe, want ondanks de 20 graden hier overdag heb ik het best wel koud.
en het blijft zo te zien de rest van de week net zo bloedheet

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Oh wat heerlijk dat je met haar hebt gespeeld
Wat een prachtige stap vooruit.
Misschien kan je ook met de tuinslang met haar spelen?
kennelijk verwijt ze jou niet meer dat het warm is
Misschien kan je ook met de tuinslang met haar spelen?
kennelijk verwijt ze jou niet meer dat het warm is
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Oh, wat heerlijk dat ze met je gespeeld heeft!!! Weer een grote stap, echt fijn.
En ik vind Rita in je nieuwe OS zo leuk!!
- renee-uk
- Zeer actief
ja wat gaaf he, ik was er ook zo blij meeranetje schreef:Oh wat heerlijk dat je met haar hebt gespeeld![]()
ik heb haar natgespoten een dag of wat geleden, maar dat vond ze maar helemaal niksranetje schreef:Misschien kan je ook met de tuinslang met haar spelen?![]()
ik heb zelden een hond zo verbolgen zien kijken
nee, mum is weer liefranetje schreef:kennelijk verwijt ze jou niet meer dat het warm is

- renee-uk
- Zeer actief
ze kwam zelf met haar balletje aanzetten, dat was nog het leukste.Zamunda schreef:Oh, wat heerlijk dat ze met je gespeeld heeft!!! Weer een grote stap, echt fijn.
dank je wel, het is ook een lekker ding hoor

- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Nu komt haar echte Rita naar boven.
Zo leuk om te zien dat ze een eigen tempo aanhouden. Ze houdt gewoon de leiding. "Leading Rita" Fijn voor je Renee.

Neeltje
- Zamunda
- Zeer actief
Je vroeg nog of dat dekentje niet te warm was... Nou, zojuist heb ik Laissah weer toe 'moeten' dekken. We waren in de tuin bezig geweest en dan moet ze binnen eerst afkoelen, maar na een uurtje wordt ze een beetje onrustig: beetje draaien, zoeken, mij aankijken. En dan denk ik: dekentje
. En ja hoor, na het toedekken/inpakken ligt ze eindelijk weer heerlijk rustig te slapen.
De koukleum
.
De koukleum
- renee-uk
- Zeer actief
rita wil wel met haar ruilen qua temperatuur en dan hoeft ze dat dekentje echt nietZamunda schreef:Je vroeg nog of dat dekentje niet te warm was... Nou, zojuist heb ik Laissah weer toe 'moeten' dekken. We waren in de tuin bezig geweest en dan moet ze binnen eerst afkoelen, maar na een uurtje wordt ze een beetje onrustig: beetje draaien, zoeken, mij aankijken. En dan denk ik: dekentje. En ja hoor, na het toedekken/inpakken ligt ze eindelijk weer heerlijk rustig te slapen.
De koukleum.

- Zamunda
- Zeer actief
Ja, dat geloof ik best! Ik denk dat Laissah ook best zou willen ruilen qua temperatuur.renee-uk schreef:rita wil wel met haar ruilen qua temperatuur en dan hoeft ze dat dekentje echt nietZamunda schreef:Je vroeg nog of dat dekentje niet te warm was... Nou, zojuist heb ik Laissah weer toe 'moeten' dekken. We waren in de tuin bezig geweest en dan moet ze binnen eerst afkoelen, maar na een uurtje wordt ze een beetje onrustig: beetje draaien, zoeken, mij aankijken. En dan denk ik: dekentje. En ja hoor, na het toedekken/inpakken ligt ze eindelijk weer heerlijk rustig te slapen.
De koukleum.
Het is echt zo'n koukleum, dat ik me afvraag hoe dat moet als het écht koud wordt... Misschien moeten we emigreren
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Het is hier overigens binnen 20 C en buiten al 23 C. Verwachting voor de komende week 24-27 C. Ik vind het heerlijk. Niets te warm of te koud. Alhoewel m'n kleindochter het koud had.
Hoop dat ze niet ziek wordt. Sorry of topic.

Neeltje
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Ze is echt super, Renee! Heerlijk die verhalen! En Tay vindt er nu al niks aan, aan die warmte, Tessa boeit het niet.
- renee-uk
- Zeer actief
het is hier in de achtertuin op mijn nieuwe thermometer 35 graden en die hangt niet eens in de zon.
hoe warm het binnen is weet ik niet maar we zitten er niet wat je zegt flatteus bij, vriendje en ik, en tietje ligt uitgestrekt en uitgeteld tussen voor en achterkamer in waar het een heel klein beetje doorwaait omdat we alles tegen elkaar open hebben met de jaloeziën dicht.
om een uur of 7 nog maar even weer een kort rondje doen, nu heeft dat totaal geen zin omdat ik denk dat ze voor het eind van de straat al op apegapen ligt
zamunda er zijn prima winterjassen voor koukleumhondjes, die van hurtta zijn een aanrader.
hoe warm het binnen is weet ik niet maar we zitten er niet wat je zegt flatteus bij, vriendje en ik, en tietje ligt uitgestrekt en uitgeteld tussen voor en achterkamer in waar het een heel klein beetje doorwaait omdat we alles tegen elkaar open hebben met de jaloeziën dicht.
om een uur of 7 nog maar even weer een kort rondje doen, nu heeft dat totaal geen zin omdat ik denk dat ze voor het eind van de straat al op apegapen ligt
zamunda er zijn prima winterjassen voor koukleumhondjes, die van hurtta zijn een aanrader.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Samen gespeeld
Heerlijk dat ze steeds vrijer word, genieten hoor 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- renee-uk
- Zeer actief
tessa lijkt echt op gina, met haar rare gedrag maar ook met ditTessaThomas schreef:Ze is echt super, Renee! Heerlijk die verhalen! En Tay vindt er nu al niks aan, aan die warmte, Tessa boeit het niet.
gina vond het heerlijk, hoe warmer hoe beter
jan had van pup af aan al de pest aan warm weer.

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Renee, zou zo'n koeljas/mat niet werken?
- Zamunda
- Zeer actief
Hè, verdorie... was dat nou nodig? Nou heb ik beeldrenee-uk schreef:het is hier in de achtertuin op mijn nieuwe thermometer 35 graden en die hangt niet eens in de zon.
EDIT: van schrik vergeet ik nog te zeggen dat als we niet gaan emigreren we dan inderdaad maar eens een flinke winterjas moeten aanschaffen voor onze muts.
Laatst gewijzigd door Zamunda op 14 jul 2013 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- renee-uk
- Zeer actief
ja misschien wel, ik zal er eens over denken en wat info opzoeken.TessaThomas schreef:Renee, zou zo'n koeljas/mat niet werken?

- renee-uk
- Zeer actief
horrorfilm is er niks bijZamunda schreef:Hè, verdorie... was dat nou nodig? Nou heb ik beeldrenee-uk schreef:het is hier in de achtertuin op mijn nieuwe thermometer 35 graden en die hangt niet eens in de zon.
zamunda er zijn prima winterjassen voor koukleumhondjes, die van hurtta zijn een aanrader.!
EDIT: van schrik vergeet ik nog te zeggen dat als we niet gaan emigreren we dan inderdaad maar eens een flinke winterjas moeten aanschaffen voor onze muts.
ik had zo'n hurtta jas voor gina, ivm haar verrotte rug, en die had er best wel baat bij.
als ik hem uitdeed na het laatste rondje was haar rug altijd nog lekker warm.

- Zamunda
- Zeer actief
Ja, ik ben bang dat ik vannacht niet lekker ga slapen... ik krijg het beeld niet meer van mijn netvliesrenee-uk schreef:horrorfilm is er niks bijZamunda schreef:Hè, verdorie... was dat nou nodig? Nou heb ik beeldrenee-uk schreef:het is hier in de achtertuin op mijn nieuwe thermometer 35 graden en die hangt niet eens in de zon.
zamunda er zijn prima winterjassen voor koukleumhondjes, die van hurtta zijn een aanrader.!
ik had zo'n hurtta jas voor gina, ivm haar verrotte rug, en die had er best wel baat bij.
als ik hem uitdeed na het laatste rondje was haar rug altijd nog lekker warm.
Met een dikke vacht had ik niet direct aan zo'n jas gedacht, maar inderdaad, met een pijnlijke rug is het natuurlijk ook fijn als het lekker warm blijft!
Leuk trouwens dat je nieuwe thermometer een temperatuur aangeeft die past bij zijn uiterlijk
- renee-uk
- Zeer actief
ik wou er nog een foto van plaatsen, maar dat doe ik nou maar nietZamunda schreef: Ja, ik ben bang dat ik vannacht niet lekker ga slapen... ik krijg het beeld niet meer van mijn netvlies
Met een dikke vacht had ik niet direct aan zo'n jas gedacht, maar inderdaad, met een pijnlijke rug is het natuurlijk ook fijn als het lekker warm blijft!
Leuk trouwens dat je nieuwe thermometer een temperatuur aangeeft die past bij zijn uiterlijk.
ik vond het ook redelijk bezopen hoor een dh met een enorme vacht en een jas aan, maar toen ik zag hoeveel baat ze er bij had was dat gauw over.
iets minder had ook nog gepast hoor
ik hou best van warmte maar ik vind een graad of 25 ook al heel fijn

- Zamunda
- Zeer actief
Whahaha, nee doe maar niet. Maar heb wel meelij met jullie drietjes hoor, als het buiten 35 graden is en jullie hebben alles open staan dan zal het binnen ook 'lekker warm' zijn...renee-uk schreef:ik wou er nog een foto van plaatsen, maar dat doe ik nou maar nietZamunda schreef: Ja, ik ben bang dat ik vannacht niet lekker ga slapen... ik krijg het beeld niet meer van mijn netvlies
Leuk trouwens dat je nieuwe thermometer een temperatuur aangeeft die past bij zijn uiterlijk.
ik vond het ook redelijk bezopen hoor een dh met een enorme vacht en een jas aan, maar toen ik zag hoeveel baat ze er bij had was dat gauw over.
ik hou best van warmte maar ik vind een graad of 25 ook al heel fijn
Ik vroeg me ook af of een koelmat of koelhalsband wat zou zijn voor rita?
- renee-uk
- Zeer actief
neehee het waait door, nou ja een beetjeZamunda schreef:Whahaha, nee doe maar niet. Maar heb wel meelij met jullie drietjes hoor, als het buiten 35 graden is en jullie hebben alles open staan dan zal het binnen ook 'lekker warm' zijn...renee-uk schreef:ik wou er nog een foto van plaatsen, maar dat doe ik nou maar nietZamunda schreef: Ja, ik ben bang dat ik vannacht niet lekker ga slapen... ik krijg het beeld niet meer van mijn netvlies
ik hou best van warmte maar ik vind een graad of 25 ook al heel fijn![]()
Ik vroeg me ook af of een koelmat of koelhalsband wat zou zijn voor rita?
en we hebben de jaloeziën dicht, dat scheelt ook
engels huisje, dikke muren en kleine ramen
ik zal er eens naar kijken

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Een koelmat werkt alleen als ze er braaf op willen liggen.
Ik had er eentje voor Luna gekocht, die kan ook slecht tegen de warmte, maar ze weigert erop te gaan liggen
de muts, nouja ik heb iemand anders er maar blij mee gemaakt
Zo'n koelband schijnt ook wel goed te werken, daar ga ik van de week ook maar eens naar opzoek!
Ik had er eentje voor Luna gekocht, die kan ook slecht tegen de warmte, maar ze weigert erop te gaan liggen
Zo'n koelband schijnt ook wel goed te werken, daar ga ik van de week ook maar eens naar opzoek!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Nou, dat zou ik wel heel graag willen!renee-uk schreef:ik zou zeggen kom maar hierheen dan, bloedheet is het en haast net zo plakkerig als het altijd in nederland is.Maryanne schreef:Fijn dat het zo goed gaat met Rietje, Renée! Ze wordt al vrijer en vrijer hè.En stuur maar wat warmte hier naar toe, want ondanks de 20 graden hier overdag heb ik het best wel koud.
en het blijft zo te zien de rest van de week net zo bloedheet
- renee-uk
- Zeer actief
tietje past zich wel aan hoor, die doet geen stap meer dan nodig is als het zo warm is.
ik heb net eens gevoeld maar ze is niet overmatig verhit, hijgt niet en ligt rustig te slapen.
dan zou het alleen zijn om uit te gaan, maar zoveel van die eindeloos warme dagen hebben we hier nou ook weer niet.
normaal is het tot een uur of 11-12 best redelijk en op haar leeftijd is het ook niet zo vreselijk om even wat minder te lopen.
het is geen jonge hond die hyper wordt van het gebrek aan beweging.
we gaan gewoon weer verdwalen als het wat koeler wordt
ik heb net eens gevoeld maar ze is niet overmatig verhit, hijgt niet en ligt rustig te slapen.
dan zou het alleen zijn om uit te gaan, maar zoveel van die eindeloos warme dagen hebben we hier nou ook weer niet.
normaal is het tot een uur of 11-12 best redelijk en op haar leeftijd is het ook niet zo vreselijk om even wat minder te lopen.
het is geen jonge hond die hyper wordt van het gebrek aan beweging.
we gaan gewoon weer verdwalen als het wat koeler wordt