Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voordelen brokken
Moderator: moderatorteam
-
Sita
- Zeer actief
Re: voordelen brokken
Het lekkerst vinden ze die kuipjes van Ceasar of een blik Bonzo..... Maar dat krijgen ze hier toch echt niet iedere week. Alleen als er een speciaal moment is, als ze jarig zijn bijvoorbeeld. Knakworst krijgen ze als beloning bij moeilijke trainingen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Ja, als je traint met je honden, kun je dat soort dingen beter voor de training bewaren, da's waar. Ik geef ze ook wel eens blikvoer, ik heb een soort gevonden zonder tarwe die niet heel duur is. Dat krijgen ze denk ik eens in de maand ofzo, als ik ben vergeten iets te ontdooien en het een vleesdag is. Enorme drollen krijgen ze er evengoed van hoor, ondanks dat er geen tarwe in zit. Het is voornamelijk water eigenlijk.Sita schreef:Het lekkerst vinden ze die kuipjes van Ceasar of een blik Bonzo..... Maar dat krijgen ze hier toch echt niet iedere week. Alleen als er een speciaal moment is, als ze jarig zijn bijvoorbeeld. Knakworst krijgen ze als beloning bij moeilijke trainingen.
Eigenlijk verwen ik mijn honden gewoon graag, alleen omdat het gezond is, barf, maakt het niet zoveel uit, hahaha. Ik heb een vriezer vol liggen en ook veel gedroogde dingen. Dat zet niet zo aan dus dat kan ik vrijwel zonder beperking geven, nou ja, meer dan met frikandellen iig. Menseneten daarentegen, geef ik ze liever niet, meestal is het te zout/vet/zoet of zitten er kruiden door. Ik geef ze wel dingen, maar dan hele kleine stukjes, geen half bord eten ofzo. En ik lik het eerst af. Maar goed, zo zijn we allemaal weer anders met voeding.
- Fizgig
- Zeer actief
Jaja, dat weet ik ook wel. Het is iig niet zo vet.Inge O schreef:hoezo zouden gedroogde dingen niet aanzetten? die zijn per gewichtseenheid toch net calorierijker want veel geconcentreerder?Fizgig schreef: Ik heb een vriezer vol liggen en ook veel gedroogde dingen. Dat zet niet zo aan dus dat kan ik vrijwel zonder beperking geven,
- Fizgig
- Zeer actief
Mensen eten zo'n 20-25% van hun dagelijkse calorieën aan vet, en honden maar 5-10%, of idealiter natuurlijk. Dus ik probeer alles zo vetvrij mogelijk te geven. En tijdens het drogen, druipt er nog wat vet uit, wat ik opdep na het drogen. Ik ben iig streng met vet.
-
Connie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras
- Aantal honden: 3
Ik heb het een half jaar gedaan mijn lieverd is 14 geworden maar wel met veel darm klachten toen vond ik een brok die het deed voor haar vers was niets de rest deed het er goed op maar zij nietFizgig schreef:Nou, je kunt pas echt zeggen of ze diarree krijgen van vers vlees, als je het echt een tijdje hebt geprobeerd. Nadat je ze hebt laten wennen, kan het ook nog een weekje ofzo duren voor de ontlasting vaster wordt. De darmen moeten eraan wennen en dat duurt bij de ene hond langer dan de andere. Als je een hond die altijd brokken eet, een keer een penslap geeft, zwemt ie er van achter weer uit, dat is normaal.Connie schreef:
Een jaar geleden had ik hier een hond (camel een golden) die het beter deed op brok dan op vlees van vlees kreeg ze echt diaree dus die heeft gewoon brok gegeten het is maar net waar je hond het beter op
doet Ik ben dus niet anti brok ik kijk naar de hond waar doet die het goed op
Voor de dagelijkse hap vind ik ook de gezondheid tellen, waar doen ze het goed op, maar voor de snackerij, vind ik barf toch wel het meeste eetplezier geven. Ik geef barf naast kvv en brok. En dat vind ik ook belangrijk, dat ze ervan genieten. Hoeft niet elke dag, maar wel een of twee keer per week minstens, iets wat ze echt heel lekker vinden. Doen wij mensen toch ook? Je kunt bijvoorbeeld ook vlees in de droogmachine doen, of wat ik ook wel eens heb gedaan, knakworsten met bladerdeeg uit de oven. Of gewoon een blik knakworsten. Maar ik vind dus, genieten is ook belangrijk.
ik voer nu ook vers
groetjes Connie

Daantje,Faye,Pluk

Daantje,Faye,Pluk
- Fizgig
- Zeer actief
O dat is ook zo hoor. Ik heb denk ik wel mazzel met mijn honden, ze hebben eigenlijk nooit diarree. Maar mochten ze dat krijgen en het is niks medisch, zou ik ook iets anders zoeken hoor. Ik zou niet koppig vasthouden omdat het zo gezond is. Het belangrijkst is wel dat ze zich goed voelen natuurlijk.Connie schreef:Ik heb het een half jaar gedaan mijn lieverd is 14 geworden maar wel met veel darm klachten toen vond ik een brok die het deed voor haar vers was niets de rest deed het er goed op maar zij nietFizgig schreef:Nou, je kunt pas echt zeggen of ze diarree krijgen van vers vlees, als je het echt een tijdje hebt geprobeerd. Nadat je ze hebt laten wennen, kan het ook nog een weekje ofzo duren voor de ontlasting vaster wordt. De darmen moeten eraan wennen en dat duurt bij de ene hond langer dan de andere. Als je een hond die altijd brokken eet, een keer een penslap geeft, zwemt ie er van achter weer uit, dat is normaal.Connie schreef:
Een jaar geleden had ik hier een hond (camel een golden) die het beter deed op brok dan op vlees van vlees kreeg ze echt diaree dus die heeft gewoon brok gegeten het is maar net waar je hond het beter op
doet Ik ben dus niet anti brok ik kijk naar de hond waar doet die het goed op
Voor de dagelijkse hap vind ik ook de gezondheid tellen, waar doen ze het goed op, maar voor de snackerij, vind ik barf toch wel het meeste eetplezier geven. Ik geef barf naast kvv en brok. En dat vind ik ook belangrijk, dat ze ervan genieten. Hoeft niet elke dag, maar wel een of twee keer per week minstens, iets wat ze echt heel lekker vinden. Doen wij mensen toch ook? Je kunt bijvoorbeeld ook vlees in de droogmachine doen, of wat ik ook wel eens heb gedaan, knakworsten met bladerdeeg uit de oven. Of gewoon een blik knakworsten. Maar ik vind dus, genieten is ook belangrijk.
ik voer nu ook versAlleen zeg ik dat het per hond verschild niet elke hond doet het goed op vers
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Hier voer ik ook brok. Ik heb een tijd carnibest gevoerd, maar dat vind ik echt te duur voor 2 honden. Plus dat ze nogal slorig en gulzig eten en ik op mn flat de CB van de muur kon schrapen. Ook vind ik t een voordeel dat ik brokjes makkelijk mee kan nemen; ik beloon veel met gewoon voer tijdens wandelingen enzo. Ik heb zowel KVV, BARF als brok geprobeerd. Ze vinden alles lekker en doen t op alles prima. Lekker makkelijk, dus. Fenna heeft trouwens al wel de hele week diarree van een langdurig dood konijn wat ze zo nodig moest barfen. lekker dan.