Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aangescherpte wet Frankrijk (Ook FCI staffs/rotts)
Moderator: moderatorteam
-
Devel
Aangescherpte wet Frankrijk (Ook FCI staffs/rotts)
Reizen met dieren naar Frankrijk
Recent heeft Frankrijk de regels voor sommige hondenrassen flink aangescherpt. Dat betekent in de praktijk dat de Rottweiler, Tosa Inu, Boerboel of American Staffordshire Terriër ("pitbullachtige") niet meer toegelaten worden, zelfs niet als deze honden een officiële FCI stamboom hebben.
Als een diereigenaar op vakantie gaat heeft deze bovendien te maken met de regels van alle landen waar u doorheen reist. Een Rottweiler is misschien wel toegestaan in Portugal, maar omdat het verboden is om een Rottweiler mee te nemen door Frankrijk en Spanje, zal het dier in dat geval alsnog thuis moeten blijven, tenzij men met het vliegtuig reist.
Bron: http://www.kliniekdichteren.nl/
Recent heeft Frankrijk de regels voor sommige hondenrassen flink aangescherpt. Dat betekent in de praktijk dat de Rottweiler, Tosa Inu, Boerboel of American Staffordshire Terriër ("pitbullachtige") niet meer toegelaten worden, zelfs niet als deze honden een officiële FCI stamboom hebben.
Als een diereigenaar op vakantie gaat heeft deze bovendien te maken met de regels van alle landen waar u doorheen reist. Een Rottweiler is misschien wel toegestaan in Portugal, maar omdat het verboden is om een Rottweiler mee te nemen door Frankrijk en Spanje, zal het dier in dat geval alsnog thuis moeten blijven, tenzij men met het vliegtuig reist.
Bron: http://www.kliniekdichteren.nl/
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Re: Aangescherpte wet Frankrijk (Ook FCI staffs/rotts)
Enig idee wat de aanleiding is dat het juist voor deze rassen aangepast wordt? Ik bedoel, ik kan de reden wel raden, maar hebben ze daar veel incidenten met deze rassen gehad?
-
Devel
Ik durf het echt niet te zeggen. Ik kwam dit bericht tegen op een staff forum, gezien hier dit soort rassen ook zitten vond ik het wel nodig om het te delen.
-
Devel
Wat duidelijkheid...
Het american staffordshire terrier TYPE is verboden.... de AST zelf mag onder strikte voorwaarden het land nog in;
Meenemen van huisdieren naar Frankrijk
Het meenemen van gezelschapsdieren van Nederland naar Frankrijk of naar de Franse overzeese gebiedsdelen is aan (EU- en aanvullende nationale) regelgeving gebonden.
Frankrijk:
Honden, katten en fretten
Voor het vervoer van niet-commercieel gehouden honden, katten en fretten in de EU gelden de volgende EU-voorschriften:
1. Verplichte inenting tegen rabiës en rappel. Dit is afhankelijk van de geldigheidsdatum van het gebruikte vaccin; in NL zijn nu ook vaccins beschikbaar die een geldigheidsduur van 3 jaar hebben. U hoeft dan niet meer een dier jaarlijks te laten inenten. Dit protocol wordt door de FRA Autoriteiten erkend;
2. Verplichte identificatie d.m.v. een elektronische transponder (chip) of tatoeage. Er zijn verschillende organisaties in Nederland, waar het elektronische identificatienummer kan worden geregistreerd. Meer informatie.
3. Europees paspoort voor gezelschapsdieren (honden, katten en fretten). Meer informatie beschikbaar bij de dierenarts of NVWA en zijn regionale inspectiediensten.
4. Dieren, jonger dan 3 maanden:
Deze worden alleen toegelaten, mits zij tegen rabiës zijn ingeënt en vanaf de datum van inenting een periode van 21 dagen (inwerkingtreding van het vaccin) in acht is genomen (EU-regelgeving). Ook deze dieren dienen te beschikken over een geldig inentingsbewijs, een Europees dierenpaspoort en identificatie d.m.v. chip of tatoeage. Tatoeage is in de EU voorlopig nog toegestaan.
Er wordt per persoon geen maximum aantal honden, katten of fretten opgelegd, maar het aantal moet wel 'redelijk' blijven, anders wordt het vervoer als ‘commercieel’ beschouwd.
Vecht- en waakhonden
Frankrijk stelt nationale eisen aan de invoer van vecht- en waakhonden die, op basis van de Wet op Gevaarlijke Honden van 1999, worden ingedeeld in 2 categorieën:
Categorie 1 (vechthonden):
Het betreft hier géén rashonden, maar de dieren hebben wel een morfologische gelijkenis met de hieronder genoemde honden. De invoer in Frankrijk - noch doorvoer - en in overzeese Departementen (DOM) is dus niet toegestaan voor honden:
. van het type ‘American Staffordshire Terrier’ (ofwel ‘pitbulls’);
. van het type Mastiff (dog; ook wel 'boerbulls' genoemd);
. van het type Tosa (dog)
Voor invoer in de ‘Territoires d’Outre-Mer’, zie verder.
NB: De Franse Veterinaire Dienst adviseert de hondeneigenaar die naar FRA wil met een hond die gelijkenis vertoont met een categorie-1 hond, maar die hier niet toe behoort, door de dierenarts een Engelstalige- of Franstalige verklaring te laten opstellen, waaruit duidelijk moet blijken dat het dier niet geassimileerd kan worden met honden van categorie-1.
Categorie 2 (waakhonden):
De invoer van dieren van de volgende erkende rashonden, dus mét (door FRA) erkende stamboom, is, onder strikte voorwaarden, toegelaten:
NB: stambomen van rashonden moeten erkend zijn door het Franse ministerie van Landbouw. Bij twijfel kan dit worden gecheckt op de website van de “Société Centrale Canine”.
. pitt-bull of American Staffordshire Terrier;
. Tosa
. Rottweiler (als rashond én kruisingen van de Rottweiler )
Deze voorwaarden zijn:
1. Een EU-paspoort voor gezelschapsdieren, voorzien van een geldig bewijs van inenting tegen rabiës en verplichte identificatie (tatoeage of chip)
2. Verplicht aanlijnen en muilkorven op de openbare weg, in openbare gebouwen en in openbaar vervoer;
3. Hondeneigenaar dient W.A. verzekerd te zijn;
4. Hondeneigenaar dient over een (Franse) houdervergunning te beschikken en het dier moet in FRA een bijt test afleggen. Dit geldt voor zowel Fransen zelf als voor buitenlandse toeristen, ongeacht de duur van hun verblijf in Frankrijk. De houdervergunning wordt door afgegeven, na het doorlopen van een cursus (in het Frans) door een officieel erkende hondenschool die hiertoe gemachtigd is door de FRA overheid. De bijt test moet een negatief resultaat hebben. De hondeneigenaar dient zich, vóór zijn komst, voor deze procedure op te geven bij het gemeentehuis van de Franse gemeente, waar de persoon gaat verblijven. Het niet naleven van deze procedure is strafbaar. Aangezien deze procedure tijd kost en bovendien geheel in de Franse taal moet worden gevoerd, is dit praktisch bezien alleen haalbaar voor toeristen die langere tijd in FRA zullen verblijven.
Ingeval van vragen, kunnen deze worden voorgelegd aan het ‘Bureau de l’Identification et du Contrôle des mouvements des animaux’ van de Franse Veterinaire Dienst.
Een duidelijk overzicht van de honden onder categorie 1 en 2 en de relevante regelgeving is te vinden op de website van het Franse ministerie van Landbouw.
Knaagdieren (konijnen, hamsters, cavia's enz.)
. geldige gezondheidsverklaring, opgesteld door een erkende dierenarts, maximaal 5 dagen vóór vertrek;
. maximaal toegestane aantal dieren per persoon: 3
Paarden
. aangifte van dier bij de Departementale Veterinaire Dienst in het Departement bij aankomst. Adressen van de Veterinaire Diensten zijn te vinden op de website van de Prefectuur van een Departement;
. Europees paardenpaspoort, afgegeven door een erkende dierenarts;
. Gezondheidscertificaat, afgegeven door een erkende dierenarts, maximaal 48 u. vóór vertrek;
. Identificatie d.m.v. een beschrijving van het dier en/of chip is alleen verplicht voor paarden, die definitief in Frankrijk blijven.
Franse overzeese gebiedsdelen:
• DOM (Départements d'Outre-Mer)
FRA telt 7 DOM : Martinique, Guadeloupe, Frans Guyana, Saint-Barthélémy, Saint-Martin (Sint Maarten), Ile de la Réunion en Mayotte. Hiervoor gelden in principe dezelfde voorschriften als voor Frankrijk. Alleen voor Réunion gelden afwijkende voorschriften. Een check vóór vertrek is aan te raden.
• COM (Collectivités d'Outre-Mer, tot voor kort de zgn. TOM, Territoires d’Outre-Mer)
Het betreft hier Nieuw-Caledonië, Wallis en Futuna (Stille Oceaan) en Frans Polynesië.
De COM zijn autonoom en hanteren eigen – vaak aanvullende- veterinaire voorschriften, alsook een quarantaineverplichting. Deze quarantaine kan niet op alle eilanden plaats vinden. Informatie kan worden opgevraagd bij het Landbouwbureau Parijs of bij de Franse Ambassade in Den Haag. Meer informatie.
Het american staffordshire terrier TYPE is verboden.... de AST zelf mag onder strikte voorwaarden het land nog in;
Meenemen van huisdieren naar Frankrijk
Het meenemen van gezelschapsdieren van Nederland naar Frankrijk of naar de Franse overzeese gebiedsdelen is aan (EU- en aanvullende nationale) regelgeving gebonden.
Frankrijk:
Honden, katten en fretten
Voor het vervoer van niet-commercieel gehouden honden, katten en fretten in de EU gelden de volgende EU-voorschriften:
1. Verplichte inenting tegen rabiës en rappel. Dit is afhankelijk van de geldigheidsdatum van het gebruikte vaccin; in NL zijn nu ook vaccins beschikbaar die een geldigheidsduur van 3 jaar hebben. U hoeft dan niet meer een dier jaarlijks te laten inenten. Dit protocol wordt door de FRA Autoriteiten erkend;
2. Verplichte identificatie d.m.v. een elektronische transponder (chip) of tatoeage. Er zijn verschillende organisaties in Nederland, waar het elektronische identificatienummer kan worden geregistreerd. Meer informatie.
3. Europees paspoort voor gezelschapsdieren (honden, katten en fretten). Meer informatie beschikbaar bij de dierenarts of NVWA en zijn regionale inspectiediensten.
4. Dieren, jonger dan 3 maanden:
Deze worden alleen toegelaten, mits zij tegen rabiës zijn ingeënt en vanaf de datum van inenting een periode van 21 dagen (inwerkingtreding van het vaccin) in acht is genomen (EU-regelgeving). Ook deze dieren dienen te beschikken over een geldig inentingsbewijs, een Europees dierenpaspoort en identificatie d.m.v. chip of tatoeage. Tatoeage is in de EU voorlopig nog toegestaan.
Er wordt per persoon geen maximum aantal honden, katten of fretten opgelegd, maar het aantal moet wel 'redelijk' blijven, anders wordt het vervoer als ‘commercieel’ beschouwd.
Vecht- en waakhonden
Frankrijk stelt nationale eisen aan de invoer van vecht- en waakhonden die, op basis van de Wet op Gevaarlijke Honden van 1999, worden ingedeeld in 2 categorieën:
Categorie 1 (vechthonden):
Het betreft hier géén rashonden, maar de dieren hebben wel een morfologische gelijkenis met de hieronder genoemde honden. De invoer in Frankrijk - noch doorvoer - en in overzeese Departementen (DOM) is dus niet toegestaan voor honden:
. van het type ‘American Staffordshire Terrier’ (ofwel ‘pitbulls’);
. van het type Mastiff (dog; ook wel 'boerbulls' genoemd);
. van het type Tosa (dog)
Voor invoer in de ‘Territoires d’Outre-Mer’, zie verder.
NB: De Franse Veterinaire Dienst adviseert de hondeneigenaar die naar FRA wil met een hond die gelijkenis vertoont met een categorie-1 hond, maar die hier niet toe behoort, door de dierenarts een Engelstalige- of Franstalige verklaring te laten opstellen, waaruit duidelijk moet blijken dat het dier niet geassimileerd kan worden met honden van categorie-1.
Categorie 2 (waakhonden):
De invoer van dieren van de volgende erkende rashonden, dus mét (door FRA) erkende stamboom, is, onder strikte voorwaarden, toegelaten:
NB: stambomen van rashonden moeten erkend zijn door het Franse ministerie van Landbouw. Bij twijfel kan dit worden gecheckt op de website van de “Société Centrale Canine”.
. pitt-bull of American Staffordshire Terrier;
. Tosa
. Rottweiler (als rashond én kruisingen van de Rottweiler )
Deze voorwaarden zijn:
1. Een EU-paspoort voor gezelschapsdieren, voorzien van een geldig bewijs van inenting tegen rabiës en verplichte identificatie (tatoeage of chip)
2. Verplicht aanlijnen en muilkorven op de openbare weg, in openbare gebouwen en in openbaar vervoer;
3. Hondeneigenaar dient W.A. verzekerd te zijn;
4. Hondeneigenaar dient over een (Franse) houdervergunning te beschikken en het dier moet in FRA een bijt test afleggen. Dit geldt voor zowel Fransen zelf als voor buitenlandse toeristen, ongeacht de duur van hun verblijf in Frankrijk. De houdervergunning wordt door afgegeven, na het doorlopen van een cursus (in het Frans) door een officieel erkende hondenschool die hiertoe gemachtigd is door de FRA overheid. De bijt test moet een negatief resultaat hebben. De hondeneigenaar dient zich, vóór zijn komst, voor deze procedure op te geven bij het gemeentehuis van de Franse gemeente, waar de persoon gaat verblijven. Het niet naleven van deze procedure is strafbaar. Aangezien deze procedure tijd kost en bovendien geheel in de Franse taal moet worden gevoerd, is dit praktisch bezien alleen haalbaar voor toeristen die langere tijd in FRA zullen verblijven.
Ingeval van vragen, kunnen deze worden voorgelegd aan het ‘Bureau de l’Identification et du Contrôle des mouvements des animaux’ van de Franse Veterinaire Dienst.
Een duidelijk overzicht van de honden onder categorie 1 en 2 en de relevante regelgeving is te vinden op de website van het Franse ministerie van Landbouw.
Knaagdieren (konijnen, hamsters, cavia's enz.)
. geldige gezondheidsverklaring, opgesteld door een erkende dierenarts, maximaal 5 dagen vóór vertrek;
. maximaal toegestane aantal dieren per persoon: 3
Paarden
. aangifte van dier bij de Departementale Veterinaire Dienst in het Departement bij aankomst. Adressen van de Veterinaire Diensten zijn te vinden op de website van de Prefectuur van een Departement;
. Europees paardenpaspoort, afgegeven door een erkende dierenarts;
. Gezondheidscertificaat, afgegeven door een erkende dierenarts, maximaal 48 u. vóór vertrek;
. Identificatie d.m.v. een beschrijving van het dier en/of chip is alleen verplicht voor paarden, die definitief in Frankrijk blijven.
Franse overzeese gebiedsdelen:
• DOM (Départements d'Outre-Mer)
FRA telt 7 DOM : Martinique, Guadeloupe, Frans Guyana, Saint-Barthélémy, Saint-Martin (Sint Maarten), Ile de la Réunion en Mayotte. Hiervoor gelden in principe dezelfde voorschriften als voor Frankrijk. Alleen voor Réunion gelden afwijkende voorschriften. Een check vóór vertrek is aan te raden.
• COM (Collectivités d'Outre-Mer, tot voor kort de zgn. TOM, Territoires d’Outre-Mer)
Het betreft hier Nieuw-Caledonië, Wallis en Futuna (Stille Oceaan) en Frans Polynesië.
De COM zijn autonoom en hanteren eigen – vaak aanvullende- veterinaire voorschriften, alsook een quarantaineverplichting. Deze quarantaine kan niet op alle eilanden plaats vinden. Informatie kan worden opgevraagd bij het Landbouwbureau Parijs of bij de Franse Ambassade in Den Haag. Meer informatie.
-
Pakdebal
niet veel meer als hier denk ik, maar daar is misschien een wat fellere " partij voor de dieren " aanwezig , dat zal het verschil zijn ..luna2906 schreef:Enig idee wat de aanleiding is dat het juist voor deze rassen aangepast wordt? Ik bedoel, ik kan de reden wel raden, maar hebben ze daar veel incidenten met deze rassen gehad?
- luna2906
- Zeer actief
Dan heb ik medelijden met de Fransen. Als de PVDD daar zoveel invloed zou moeten hebben. Goddank is dat hier niet het geval.Pakdebal schreef:niet veel meer als hier denk ik, maar daar is misschien een wat fellere " partij voor de dieren " aanwezig , dat zal het verschil zijn ..luna2906 schreef:Enig idee wat de aanleiding is dat het juist voor deze rassen aangepast wordt? Ik bedoel, ik kan de reden wel raden, maar hebben ze daar veel incidenten met deze rassen gehad?
-
Neeltje
Wat zou een PVDD hiermee te maken hebben? Kan toch iedere partij zijn of gewoon alle partijen?? Teveel aangiftes geweest? Daar zul je echt de Franse politiek voor in moeten duiken om met het juiste antwoord te komen.luna2906 schreef:Dan heb ik medelijden met de Fransen. Als de PVDD daar zoveel invloed zou moeten hebben. Goddank is dat hier niet het geval.Pakdebal schreef:niet veel meer als hier denk ik, maar daar is misschien een wat fellere " partij voor de dieren " aanwezig , dat zal het verschil zijn ..luna2906 schreef:Enig idee wat de aanleiding is dat het juist voor deze rassen aangepast wordt? Ik bedoel, ik kan de reden wel raden, maar hebben ze daar veel incidenten met deze rassen gehad?
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
Ik wil niet eens naar Frankrijk 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Stomme Fransen. Bruno is een onherleidbare bastaard maar die heeft wel het formaat van een rottweiler. Dat zal dan ook wel niet mogen. En een bijt test, was da? Gaan ze dan kijken hoeveel kilo's per vierkante centimeter ze kunnen bijten ofzo?
Maar ik ga toch niet met vakantie naar Frankrijk want ik zie dat ik maar drie konijnen mee mag nemen en ik heb er 6. Vind ik sneu als er 3 thuis moeten blijven.
Maar ik ga toch niet met vakantie naar Frankrijk want ik zie dat ik maar drie konijnen mee mag nemen en ik heb er 6. Vind ik sneu als er 3 thuis moeten blijven.
-
Pakdebal
luna2906 schreef: Dan heb ik medelijden met de Fransen. Als de PVDD daar zoveel invloed zou moeten hebben. Goddank is dat hier niet het geval.
dus jij vindt , dat er onverdoofd geslacht moet worden , met halal-vlees ?
gelukkig is die partij er, ze doen hele goede dingen, alleen jammer dat er niemand naar ze luistert !
- luna2906
- Zeer actief
Uh? Ik reageer op PdB's opmerking dat er misschien een wat fellere partij voor de dieren is, waardoor bij een vergelijkbaar aantal incidenten als hier wel ingegrepen wordt. Dus daar komt die pvdd vandaanNeeltje schreef:Wat zou een PVDD hiermee te maken hebben? Kan toch iedere partij zijn of gewoon alle partijen?? Teveel aangiftes geweest? Daar zul je echt de Franse politiek voor in moeten duiken om met het juiste antwoord te komen.luna2906 schreef:Dan heb ik medelijden met de Fransen. Als de PVDD daar zoveel invloed zou moeten hebben. Goddank is dat hier niet het geval.
Laatst gewijzigd door luna2906 op 13 jul 2013 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- luna2906
- Zeer actief
Wat heb je toch een vreemde manier van conclusies trekken. Staat dat er?Pakdebal schreef:luna2906 schreef: Dan heb ik medelijden met de Fransen. Als de PVDD daar zoveel invloed zou moeten hebben. Goddank is dat hier niet het geval.
dus jij vindt , dat er onverdoofd geslacht moet worden , met halal-vlees ?
gelukkig is die partij er, ze doen hele goede dingen, alleen jammer dat er niemand naar ze luistert !
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik wil eigenlijk maar één ding van de PvdD en dat is dat dieren voor de wet geen ding meer zijn. Nou, en dat is nog steeds niet geregeld. En dat dierenmishandeling wordt opgenomen in de wet. Is dat al gebeurd? Er worden dan wel hogere straffen gegeven aan dierenmishandelaars, die meneer van die kittens moet zelfs twee hele weken in de cel zitten. Maar er is volgens mij in de wet nog niet veel veranderd.
Ik geloof dat ze wel heel veel voorstellen indienen en altijd veel kamervragen hebben dus ze kosten wel veel tijd maar ze leveren niet veel af. Dus ik vind de PvdD ook niet zo geweldig.
Ik geloof dat ze wel heel veel voorstellen indienen en altijd veel kamervragen hebben dus ze kosten wel veel tijd maar ze leveren niet veel af. Dus ik vind de PvdD ook niet zo geweldig.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Ik kom net terug uit Frankrijk en onze chiens mochten daar eigenlijk vrij veel.
Het is naar mijn idee zelfs hondvriendelijker dan Nederland, maar ook wat meer laissez-faire en een hondagressieve hond die tegemoet wordt getreden door de chien van het landgoed wordt waarschijnlijk eerder als het probleem van de hondagressieve baas dan als het probleem van de baas die zijn hond laat loslopen gezien.Fransen vinden dat het laatste gewoon moet kunnen, misschien dat het dat is?
Het is naar mijn idee zelfs hondvriendelijker dan Nederland, maar ook wat meer laissez-faire en een hondagressieve hond die tegemoet wordt getreden door de chien van het landgoed wordt waarschijnlijk eerder als het probleem van de hondagressieve baas dan als het probleem van de baas die zijn hond laat loslopen gezien.Fransen vinden dat het laatste gewoon moet kunnen, misschien dat het dat is?
-
Muk
Hoe zit dat dan met hondenshows op Franse bodem? Met zo'n wetgeving lijkt het mij dat bovengenoemde honden daar dan ook niet op shows te zien zijn. Of vergis ik mij?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Geen buitenlandse, neem ik aan.Muk schreef:Hoe zit dat dan met hondenshows op Franse bodem? Met zo'n wetgeving lijkt het mij dat bovengenoemde honden daar dan ook niet op shows te zien zijn. Of vergis ik mij?
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Of ze moeten showhonden zien als "commercieel" vervoer. De regels zijn namelijk voor "niet-commercieel vervoer."Muk schreef:Hoe zit dat dan met hondenshows op Franse bodem? Met zo'n wetgeving lijkt het mij dat bovengenoemde honden daar dan ook niet op shows te zien zijn. Of vergis ik mij?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
wat een vreemde regeling.4. Dieren, jonger dan 3 maanden:
Een pup op 9 weken, of eerder, enten tegen rabiës kan toch niet?
Verder zijn de regels voor aanwezigheid van bepaalde honden met FCI stamboom idioot streng (zonder stamboom mogen ze niet eens binnen).
Wie gaat er nou op cursus om in het Frans te trainen en examen te doen met zijn honden?
Dat doe je alleen als je daar permanent gaat wonen lijkt me.
Voor de rest betekent het gewoon dat je je hond niet mee kan nemen naar of reizend door Frankrijk.
Misschien is er voor shows een speciale ontheffing?
Of de buitenlanders (met die specifieke rassen) worden idd niet meer toegelaten dat kan ook.
- Patrol
- Zeer actief
Hmm...ik had het 2 weken geleden net helemaal uit gezocht, omdat wij met de honden naar Frankrijk gaan deze zomer. Ik begrijp dat ik er gewoon in mag met mijn rassen, al zal ik voor de zekerheid de stamboom van Chevy wel meenemen, voordat een over ijverige gendarme denkt dat zij een mastiff of boerboel is, want die zijn inderdaad verboden.
Rottweilers niet, mits je aan een aantal voorwaarden voldoet en een daarvan is een bijttest bij de plaatselijke hondenschool. Mijn schoonouders komen erg vaak in La France met een rottweiler ( op rottweiler gelijkende......) en nooit problemen. Sterker nog hondvriendelijke dan les Pays-Bas.
Rottweilers niet, mits je aan een aantal voorwaarden voldoet en een daarvan is een bijttest bij de plaatselijke hondenschool. Mijn schoonouders komen erg vaak in La France met een rottweiler ( op rottweiler gelijkende......) en nooit problemen. Sterker nog hondvriendelijke dan les Pays-Bas.

-
linlin
dat lijkt me nou niet per se een typisch franse aangelegenheid, hoor. de baas van de haphond is ook in nederland verantwoordelijk voor zijn dier.Lief schreef: ... maar ook wat meer laissez-faire en een hondagressieve hond die tegemoet wordt getreden door de chien van het landgoed wordt waarschijnlijk eerder als het probleem van de hondagressieve baas dan als het probleem van de baas die zijn hond laat loslopen gezien
dat dat meer op z'n beloop gelaten wordt in het dagelijks leven in frankrijk, met de grens wat verder gelegd maar wel strakker, dat zou wel zomaar kunnen. ik mag dat wel, eigenlijk.
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wij gaan elk jaar met veel plezier een paar weken naar Zuid-Frankrijk met de honden...nu de herders maar in het verleden ook onze Ambull ..nooit problemen ondervonden en zelfs de plaatselijke gendarmerie(politie) was gek op die hond.
Maar ik ben wel eens in midden Frankrijk op doorreis door een dorpje gereden waar op het begin van het dorp een bod stond met verboden voor duitse herders ...het kan dus ook nog per dorp verschillen daar :-/
Maar ik ben wel eens in midden Frankrijk op doorreis door een dorpje gereden waar op het begin van het dorp een bod stond met verboden voor duitse herders ...het kan dus ook nog per dorp verschillen daar :-/

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)