Ik denk zelf ook aan een tweede hond erbij op termijn, maar ik vind het nu ook nog te vroeg. Mila is bijna 2,5 en prima gehoorzaam, maar ik ben nog wel erg veel met haar bezig (trainen, sporten, spelen, etc.) en zij is een hond die ook echt die één-op-één aandacht nodig heeft. Met de opvangers die ik in huis heb gehad, merkte ik steeds dat Mila het enerzijds heel leuk vindt, zo'n speelkameraadje, maar dat het voor mij lastig is om beide honden voldoende individuele aandacht te geven. Misschien komt het er daardoor wel nooit van, misschien veranderen Mila's behoeften nog of gaat het mij zelf op den duur makkelijker af... we zullen zien.Hylos schreef:Feit is idd dat Xavi nu gewoon (naja dit momnt ff niet maar dat veranderd vast) nog meer aandacht nodig heeft. En het moet niet zo zijn dat de 2e hond alle aandacht krijgt omdat dat echt nodig is. Xavi is niet "klaar" wat dat betreft. Nu is dat niet een wereld probleem, ik heb namelijk tijd zat! Hoe verstandig het is is alleen de vraag, het zou mn 2e hond wordn dus zoveel ervaring heb ik niet. Heb wel gigantisch veel geleerd de afgelopen maanden.
Misschien moet ik gastgezin worden.
Het werkte voor mij in ieder geval zeker zo dat ik pas echt merkte of ik er klaar voor was als er een tweede hond bij was voor een wat langere periode. Met het opvangen van buitenlandse hondjes merk ik wel dat het toch best veel tijd en energie extra kost.
Bij de stichtingen waarvoor ik opvang/heb opgevangen kon ik in overleg altijd bepalen welke hond ik zou opvangen en zo een goede match maken met Mila's karakter en energieniveau.