Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pus uit vulva

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jane Doe
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
Aantal honden: 3

Re: Pus uit vulva

Ongelezen bericht door Jane Doe »

Wat heeft de dierenarts gezegd?
Mag je eerder heen dan vrijdag?

Wil je niet bang maken, maar mijn teefje at en dronk ook gewoon, was actief en verder niets aan te merken
En toch bleek gister dat haar BM vol met pus zat en zelfs een gedeelte al aan het rotten was
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

En? Heb je haar eerder kunnen laten helpen? Zo'n jonge teef zou ik kijken of je het met AB onder de knie kunt krijgen, goed in de gaten houden uiteraard hoe het zich ontwikkeld en pas als het niet anders kan laten steriliseren. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe lang en je schrijft dat ze er al even last van heeft. Tja, dan ben je misschien te laat en zal het wel operatief verwijderd moeten worden. Jammer. Ik hoop dat je hond snel opknapt!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Jammer dat je geen update meer geeft.
Afbeelding
Lizzie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door Lizzie »

Hoi allemaal,
Sorry voor mijn late update. De da vond het toch niet nodig eerder te opereren, de antibiotica werkte eigenlijk meteen al een beetje.
Maar vanochtend is ze dan geopereerd, we hebben haar net opgehaald.
Ze ligt nu te slapen, ze is erg moe. In plaats van een kraag heeft ze een soort rompertje aan zodat ze niet bij de wond kan, daar heeft ze geloof ik niet zoveel last van. We hadden ook de bench opgezet met een lekker dekentje erin, maar daar wil ze niet in, ze wil alleen op dr eigen plekje liggen. Ze had ook megaveel dorst, heeft net een hele bak water opgedronken, dus we moeten straks toch een plasje doen (wel weer lastiger met het rompertje).
Heb de hele dag in de zenuwen gezeten zeg, maar het is allemaal goed gegaan gelukkig. Nu lekker vertroetelen :)
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Gelukkig is alles goed gegaan. Maar tijdens uitlaten zou ik gewoon het 'rompertje' uitdoen.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

als je naar buiten gaat gewoon het rompertje uitdoen, of, als ze dat uit- en aantrekken vervelend vind, open maken en naar binnen vouwen zodat ze een soort hemdje aan heeft
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Toch een operatie dus. Veel beterschap voor je meisje. Je zult waarschijnlijk versteld staan hoe snel ze hiervan herstelt. Mijn Cyntha is enkele weken geleden ook gecastreerd omdat de AB niet afdoende was om de baarmoederontsteking onder controle te krijgen. Omdat ze al enigszins op leeftijd is - 10 jaar- en haar gezondheid niet optimaal maakte ik me veel zorgen, maar uiteindelijk is het nog wel meegevallen.

Gebruik je een rompertje of zo'n Medical Pet Shirt? Van die laatste kun je heel makkelijk aan de achterzijde bij de staart de drukkertjes losmaken en dan de klittenband aan de zijkant bevestigen zodat je hond gewoon haar behoefte kan doen zonder dat alles vies wordt. Ik had voor Cyntha ook een pet shirt maar uiteindelijk niet veel gebruikt omdat ze niet de neiging had om aan de wond te zitten. Met deze temperaturen lijkt het me best warm om zo'n ding aan te hebben.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Tsjonge wat een toestand, heel veel beterschap!!!!
Afbeelding
Jane Doe
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:Ik had voor Cyntha ook een pet shirt maar uiteindelijk niet veel gebruikt omdat ze niet de neiging had om aan de wond te zitten. Met deze temperaturen lijkt het me best warm om zo'n ding aan te hebben.

Hier precies zo, maar dan met kap, heb niet eens pet shirt aangeschaft
Kyra kijkt tot nu toe bijna niet om naar de wond en valt heel makkelijk te corrigeren als ze er wel aan wil komen
Denk dat het de genezing ook bevorderd als je het niet telkens afdekt en goed laat luchten, vooral met het warme weer

Veel beterschap!!
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief

Jane Doe schreef: Denk dat het de genezing ook bevorderd als je het niet telkens afdekt en goed laat luchten, vooral met het warme weer
Dat zei mijn DA inderdaad ook.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Bij mijn teefje die gecastreerd is heb ik helemaal niets om hoeven doen, die is onderhuids gehecht en heeft er totaal niet aangezeten na de operatie. Ik zou zo lang je oog op je teefje kunt houden ook niet iets van een rompertje of kap om doen, buiten kan het sowieso af want dan loopt ze (neem ik aan) aan de lijn.
Beterschap!
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik heb bij Kiki wel een petsuit gebruikt omdat ik bij Bente een heel gedoe heb gehad nadat ze een hechting losgemaakt had en dat ging ontsteken.
Binnen had Kiki het petsuit aan en buiten niet ( of een eindje opgerold als ik haast had of zo ).Ik vond het in elk geval prettig om te hebben.
Hij zat ook niet erg strak maar wel zo dat ze niet gemakkelijk bij de wond kon als ze dat al gewild had.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Jarah heeft nu ook een petshirt aan, ze heeft de bijtwond groter gemaakt. Heb haar toen een kap opgedaan maar ze voelde zich niet fijn met die kap op, dus dan het shirt maar. Heb het eerst met pleisters geprobeerd maar die trok ze eraf.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

En, was het wel een pyometra?? Heb je de baarmoeder nog gezien?
Lizzie
Vaste gebruiker

Hoi!

Rikkie lijkt totaal geen last te hebben van het shirt. Als ik het af doe begint ze fanatiek te likken en te bijten aan de wond, dus hij blijft toch maar om. Met uitlaten rol ik 'm gewoon af. Verder gaat het goed, ze slaapt heel erg veel en lijkt niet echt pijn te hebben. Ze voelt zich alleen wat ongemakkelijk af en toe.

Of het nou een baarmoederontsteking was, weet ik niet eens zeker. De dierenarts was gister aan het opereren toen we Rikkie gingen halen. Volgende week de controle en dan krijgen we alle uitleg. Gek eigenlijk bedenk ik me nu, dat we dat niet eerder te horen krijgen.

Gelukkig gaat het met Rikkie goed en als ze wat onrustig is, dan wordt ze vanzelf rustig als 1 van ons bij dr gaat zitten en lekker aaien over dr koppie, ze valt dan zo in slaap :)
Lief beestje is het toch!
Tamara/Bayko
Zeer actief

Dus die BMO was eigenlijk nog niet eens bevestigd toen er werd geopereerd? Dat vind ik eigenlijk wel een beetje raar. Sowieso vind ik dat ik als eigenaar volledig op de hoogte gesteld moet worden van de bevindingen van de dierenarts. Het is mijn dier en dus ook mijn beslissing om wel of niet te opereren. Die beslissing wil ik aan de hand van goede argumenten kunnen nemen.
Lizzie schreef:Volgende week de controle en dan krijgen we alle uitleg. Gek eigenlijk bedenk ik me nu, dat we dat niet eerder te horen krijgen.
Kun je daar niet even over bellen ofzo?
Afbeelding
Lizzie
Vaste gebruiker

Hoi allemaal,

Even een kleine update over Rikkie. Op zich gaat het goed, al vind ik haar nog wel heeeel rustig, maar dat heeft waarschijnlijk ook met de antibiotica en de pijnstillers te maken? Ze slaapt erg veel, gaat uit zichzelf steeds in de bench. Met uitlaten is ze wel erg enthousiast en met eten ook. Het lijkt verder alleen of ze ook aan dr oren is geopereerd, ze luistert nergens meer naar, 'hier' en 'zit' en 'af' lijkt ze nog nooit gehoord van te hebben, maar dat komt vast wel goed.

Wel viel ons gisteravond op dat er nog steeds wat pus uit de vulva kwam, zou dit normaal zijn, of is dit reden om de dierenarts te bellen? Ik had toch verwacht dat dat gelijk over zou zijn, maar ik weet het ook niet zeker. Misschien toch weer even aan de bel trekken?

Maandag gaan we er sowieso heen, dan mogen de hechtingen eruit. We hebben nu overdag als ik erbij ben ook het shirtje uit. Ze zit niet echt aan de wond, ze likt het alleen af en toe een beetje, maar het ziet er allemaal mooi uit, het is ook eigenlijk maar een klein wondje dus dat gaat vast goed komen. Ze hebben wel dr hele buik kaal geschoren, terwijl ze net eindelijk wat haar daar had zitten (hadden we zo lang op gewacht, haha) Nou ik dacht ik breng jullie weer even op de hoogte!

(zie trouwens steeds als ik naar dit bericht ga dat ik een heerlijke topic-titel heb verzonnen zo zeg, haha)
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door esenhazel »

Als je twijfelt, kan je toch gewoon even de DA bellen. Heb zelf geen ervaring op dat gebied,
dus kan je alleen maar beterschap met Rikkie wensen :flower:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Lizzie schreef:Hoi allemaal,

Even een kleine update over Rikkie. Op zich gaat het goed, al vind ik haar nog wel heeeel rustig, maar dat heeft waarschijnlijk ook met de antibiotica en de pijnstillers te maken? Ze slaapt erg veel, gaat uit zichzelf steeds in de bench. Met uitlaten is ze wel erg enthousiast en met eten ook. Het lijkt verder alleen of ze ook aan dr oren is geopereerd, ze luistert nergens meer naar, 'hier' en 'zit' en 'af' lijkt ze nog nooit gehoord van te hebben, maar dat komt vast wel goed.

Wel viel ons gisteravond op dat er nog steeds wat pus uit de vulva kwam, zou dit normaal zijn, of is dit reden om de dierenarts te bellen? Ik had toch verwacht dat dat gelijk over zou zijn, maar ik weet het ook niet zeker. Misschien toch weer even aan de bel trekken?

Maandag gaan we er sowieso heen, dan mogen de hechtingen eruit. We hebben nu overdag als ik erbij ben ook het shirtje uit. Ze zit niet echt aan de wond, ze likt het alleen af en toe een beetje, maar het ziet er allemaal mooi uit, het is ook eigenlijk maar een klein wondje dus dat gaat vast goed komen. Ze hebben wel dr hele buik kaal geschoren, terwijl ze net eindelijk wat haar daar had zitten (hadden we zo lang op gewacht, haha) Nou ik dacht ik breng jullie weer even op de hoogte!

(zie trouwens steeds als ik naar dit bericht ga dat ik een heerlijke topic-titel heb verzonnen zo zeg, haha)
Ik zou voor het weekend nog even een consult willen als er nog pus uit komt... Dat er net na de operatie nog wat rommel uit komt daar zou ik met mijn boerenverstand nog wel beeld bij hebben, maar bijna een week later? Het komt ook nog uit de vulva toch en niet uit de wond zelf? Ik zou in ieder geval telefonisch contact opnemen met de DA om te overleggen.

Moet wel zeggen dat ik in de houding van jouw DA wel iets herken. De "Ik-ben-dierenarts-dus-doe-maar-gewoon-wat-ik-zeg"mentaliteit. Snel handelen (wat op zich een goed punt is), maar zonder een degelijke uitleg en blijkbaar zonder een echo of anderszins een bevestiging dat het wel om een BMO ging. Hij/zij zal vast weten wat hij doet, maar toch vind ik een goede uitleg en bevestiging van het vermoeden altijd wel erg prettig.

Vergeet ik helemaal om beterschap voor Rikkie te wensen!

Edit: aanvulling
Jane Doe
Zeer actief

Hier verliest Kyra ook nog wel eens wat vocht/pus.. (Vorige week dinsdag haar BM verwijderd)
Het is echt waterachtig en ik was even bang dat het urine was, maar dat is het niet..
Het wordt wel steeds minder/minder vaak
Morgen om half 10 heb ik haar check up, zou eens vragen of het normaal is en het hier melden wat de dierenarts zegt, goed?

Als je het echt niet vertrouwd, zou ik anders gewoon bellen hoor!

Kyra is trouwens ook nog lui, maar dat is ze altijd al..
Ze krijgt geen pijnstilling meer en moet nog 3 dagen haar kuurtje afmaken
Ik kan ook aan haar merken dat ze geen pijn meer heeft, ze rekt zich bijvoorbeeld nu ook weer uit met de achterbenen en schud zichzelf weer uit met haar hele lijf (Dat deed ze de eerste dagen dus niet)
Afbeelding
Lizzie
Vaste gebruiker

@ Jane Doe: Ik hoor graag wat je da morgen zegt!

Ik merk aan Rikkie ook dat ze geen pijn heeft. Als ik dat tschirtje uitdoet schudt ze zich ook uitgebreid uit en met uitlaten struint ze ook al lekker door de struiken. Ze is alleen nog heel rustig, ben ik niet gewend van dr, maar ze is iig wel enthousiast te krijgen :) En als baasje thuiskomt van werk staat ze ook alweer hyper achter de voordeur!

@ luna: ja zo is onze da idd ook. Ik vind het erg lastig. Als ik daar sta dan is het allemaal goed, en als ik dan thuis kom denk ik: ja weet ik nu wel alles? Klopt het allemaal wel? Maar mijn man is veel meer zo dat hij vindt dat we gewoon moeten doen wat ze zegt, zij is tenslotte de dierenarts. Ik heb dat wat minder en doe graag zelf ook research :)
Jane Doe
Zeer actief

Nou ben bij de DA geweest

Vocht/pus verliezen is niet zo erg, zo lang het maar wel met de dag afneemt en niet juist toeneemt
Even in de gaten houden dus en als je het niet vertrouwd gewoon bellen!

Moet zeggen dat het gisteren en vandaag tot nu toe helemaal niet voorgekomen is hier
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”