Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kvv/barf waarom zo populair ineens...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

kvv/barf waarom zo populair ineens...

Ongelezen bericht door malinois »

Hoe komt het eigenlijk dat vlees voor de hond (BARF of KVV) ineens zo populair lijkt te zijn voor de hond?
Ik weet het van Lotgering die met moeite af en toe alles kan bijhouden en nu ook Degomeat die tot eind augustus geen nieuwe klanten meer aanneemt vanwege grote drukte...
Toen ik vroeger de honden eens per week kvv gaf was ik zo ongeveer de enige in de hele omgeving die dit al deed. Toen ik zo'n 3 jaar geleden alle honden volledig op kvv zat was dat al wat meer maar bijv. op de hondenvereniging was er naast mij nog 1 die het gaf. Op mijn huidige vereniging zijn er zelfs meer mensen die kvv voeren dan brok :80:
Waar komt die populariteit ineens vandaan als zelfs de gemiddelde DA nog strak volhoudt dat brok veel beter is en vlees eng...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marion.

Re: kvv/barf waarom zo populair ineens...

Ongelezen bericht door Marion. »

malinois schreef:Hoe komt het eigenlijk dat vlees voor de hond (BARF of KVV) ineens zo populair lijkt te zijn voor de hond?
Ik weet het van Lotgering die met moeite af en toe alles kan bijhouden en nu ook Degomeat die tot eind augustus geen nieuwe klanten meer aanneemt vanwege grote drukte...
Toen ik vroeger de honden eens per week kvv gaf was ik zo ongeveer de enige in de hele omgeving die dit al deed. Toen ik zo'n 3 jaar geleden alle honden volledig op kvv zat was dat al wat meer maar bijv. op de hondenvereniging was er naast mij nog 1 die het gaf. Op mijn huidige vereniging zijn er zelfs meer mensen die kvv voeren dan brok :80:
Waar komt die populariteit ineens vandaan als zelfs de gemiddelde DA nog strak volhoudt dat brok veel beter is en vlees eng...
Ehhhh, misschien maken mensen dezelfde evolutie door als die jij aan paar jaar geleden door hebt gemaakt? Tot voor een jaar of 5 (???) terug was jij degene die het hardst riep dat er geen KVV bij je in huis kwam hoor :wink:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dierenartsen doen dan in elk geval niet mee blijkbaar, want die roepen volgens mij haast allemaal nog steeds dat brok beter is.

Ik heb geen idee hoe het komt, het valt mij wel op.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik weet het niet? Door mond op mond reclame denk ik. Tessa kreeg gewoon brok, maar at amper en was continu aan de race, verschillende merken geprobeerd, maar niks vond ze lekker. Tot ik een pakje lotgering kreeg... Daarna ben ik gaan zoeken wat het was en nu raad ik het af en toe ook aan aan mensen.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik heb eigenlijk geen idee wat de baasjes in Wormerveer hun honden voeren, ik vraag er nooit naar. De smuldier pens is wel eens op in de supermarkt dus wat dat betreft zal het best populairder zijn geworden. Nou ja, of ze bestellen gewoon niet goed want de andere soorten liggen wel helemaal vol in de schappen. De pensversie is natuurlijk het lekkerst, dat weet elke hond, haha.

Ik doe wel aan kvv en barf aanprijzen hier op het forum. Wie weet werpt dat zijn vruchten af, haha. Volgens mij heb ik in die drie jaar al zeker drie mensen ge-enthousiasmeerd dus wie weet wil carnibest me wel op hun loonlijst zetten, hahaha.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Nou het gaat ongeveer zo.... Je wordt lid van een hondenforum en zit daar bijna constant zo :wat: als je leest wat mensen hun honden voeren...... Vervolgens begin je er zelf ook mee en zie je dat je honden het goed doen....... Daarna ga je HET woord verspreiden in je omgeving en gaat familie (2) ook beginnen met versvoeren....... Vervolgens ga je op gehoorzaamheidscursus en verspreid HET woord nog verder. :engel:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Internet? Het wordt wel steeds bekender en er is genoeg informatie te vinden op internet. Ik denk dat men eerder niet eens van het bestaan af wist, ik niet in ieder geval. En juist doordat het normaler wordt hoor je er ook meer van en raken meer mensen overtuigd. Maar het hoort ook wel een beetje bij de hedendaagse "cultuur" vind ik. Ondanks de crisis zorgt men perfect voor zijn honden, die krijgen vaak het best mogelijke. Dat is ook wel eens anders geweest.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Safari schreef:Nou het gaat ongeveer zo.... Je wordt lid van een hondenforum en zit daar bijna constant zo :wat: als je leest wat mensen hun honden voeren...... Vervolgens begin je er zelf ook mee en zie je dat je honden het goed doen....... Daarna ga je HET woord verspreiden in je omgeving en gaat familie (2) ook beginnen met versvoeren....... Vervolgens ga je op gehoorzaamheidscursus en verspreid HET woord nog verder. :engel:

Dit dus :mrgreen:
Connie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras

Ongelezen bericht door Connie »

Marjoleine schreef:Dierenartsen doen dan in elk geval niet mee blijkbaar, want die roepen volgens mij haast allemaal nog steeds dat brok beter is.

Ik heb geen idee hoe het komt, het valt mij wel op.
Mijn DA roept dat niet maar vraagt wel welke versvoeding ik gebruik zeker als het om een pup gaat
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Maeve schreef:Internet? Het wordt wel steeds bekender en er is genoeg informatie te vinden op internet. Ik denk dat men eerder niet eens van het bestaan af wist, ik niet in ieder geval. En juist doordat het normaler wordt hoor je er ook meer van en raken meer mensen overtuigd. Maar het hoort ook wel een beetje bij de hedendaagse "cultuur" vind ik. Ondanks de crisis zorgt men perfect voor zijn honden, die krijgen vaak het best mogelijke. Dat is ook wel eens anders geweest.
Dit maar ook dat mensen meer en meer gezondere voeding wil eten. Voor zichzelf maar uiteindelijk ook voor hun huisdier meer natuurlijker. Kijk alleen al naar biologisch verkrijgbaar eten. 5 jaar geleden moest je met een vergrootlas zoeken in de supermarkt en aten alleen de geiten wollen sokken onbespoten groenten. Nu is het meer algemeengoed.
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

Als ik tegen mensen vertel wat Hazel allemaal eet kijken ze meestal :wat:
En dan proberen ze me nog te vertellen dat botten gevaarlijk zijn en brokken veel beter, want daar zit alles in.
Ga niet eens in discussie, mijn hond geniet van haar eten en dat is wat ik belangrijk vindt :pffff:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik denk ook dat alle redenen die hierboven worden genoemd een rol spelen.
Het valt mij ook wel op hoor. Mijn katten krijgen al een jaar of 7 kvv en in het begin moest ik iedereen uitleggen wat dat was en was het ook moeilijker verkrijgbaar. Nu ken ik meer mensen die kvv geven dan brok, en mond-tot-mondreclame speelt ook zeker een rol. Laatst weer een baasje van een hond hier in de buurt die net zo oud is als Mila en heel veel tandsteen heeft, die zich afvroeg hoe het toch kon dat Mila zo'n wit gebitje heeft. Die is ook meteen kvv gaan halen om uit te proberen. ;-)
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Bij onze 1e hond, geboren in 1992, gaven wij al een combinatie van brok en vlees (Rodi). Rodi bestond toen uit grote hompen, dus de zaag moest er bij. De verpakkingen zijn makkelijker geworden en het is bekender geworden dat het erg goed is. Ik denk dat dat de belangrijkste redenen zijn.

Rodi kreeg ze bij de fokker. Deze begon toen altijd met tartaar en daarna kregen de pups Rodi. Daarna een combinatie van Rodi en brokjes.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Safari schreef:Daarna ga je HET woord verspreiden in je omgeving en gaat familie (2) ook beginnen met versvoeren....... Vervolgens ga je op gehoorzaamheidscursus en verspreid HET woord nog verder. :engel:
Een sekte... dacht ik het niet :schrik:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Zo'n tien jaar geleden ben ik begonnen met Duck voer, niet iets wat ik nu zou geven maar mijn DA vond het goed en volwaardig voer, ik was een van de weinige die dat voerde volgens het verkooppunt. De opmerking pas maar op voor... waren niet van de lucht maar ik merkte echt dat Beau het lekker vond en mooie drollen had. Beau en Jeda hebben allebei kvv of rauw gegeten maar helaas is Kier een brokkenhond, soms wat kip of pens maar meer blieft ze niet :19: Ik heb een lijstje voor mijn collega opgesteld (met hulp van Barfplaats) wat zij haar kan geven aan rauwvoer. Ik blijf het leuk om te zien hoe honden kunnen genieten van hun eten.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Safari

Badu schreef:
Safari schreef:Daarna ga je HET woord verspreiden in je omgeving en gaat familie (2) ook beginnen met versvoeren....... Vervolgens ga je op gehoorzaamheidscursus en verspreid HET woord nog verder. :engel:
Een sekte... dacht ik het niet :schrik:
:mrgreen:
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Zou natuurlijk ook iets met vakantie te maken kunnen hebben wat Degomeat betreft. Uiteindelijk willen mensen ook wel héél graag hebben wat ze niet kunnen krijgen ;) goede marketing dus
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Marjoleine schreef:Dierenartsen doen dan in elk geval niet mee blijkbaar, want die roepen volgens mij haast allemaal nog steeds dat brok beter is.
Want zij hebben RC etc. in het assortiment wat ze moeten slijten. :goeie:

Ik ben zelf erg blij met KVV/Barf. Ik geef het ook aan kittens, zo klein als ze zijn. Ze groeien er zó goed op en ontlasting stinkt niet.
Tsja, internet toch echt denk ik. Iedereen zoekt op internet, iedereen ziet dat er veel mensen zijn die het doen en gaan het ook proberen.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

malinois schreef:Hoe komt het eigenlijk dat vlees voor de hond (BARF of KVV) ineens zo populair lijkt te zijn voor de hond?
...

een trend ?. :denken:

vroeger kreeg onze hond thuis gekookte poelet met bruin brood ,
maar als er brokken waren , had mijn moeder die wel gegeven , veel makkelijker en veel goedkoper

dus nu is het weer vlees, wat " in de mode " is , terwijl brokken vroeger nog niet voorradig waren
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Ik ben Bo kvv gaan voeren, doordat ik er hier zoveel positiefs over las. In mijn omgeving zijn een aantal mensen het ook gaan voeren, maar ook zijn er nog veel tegen (echt rauw vlees?!).

Mijn da support vlees. Maakt reclame voor Carnibest, brok staat er eigenlijk niet.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
Fizgig
Zeer actief

Nanna schreef:Mijn dierenarts schreeuwt steeds dat ze er salmonella van krijgen, hahaha
Hahaha, echt? Ik geef ze wel eens een rauw eitje, wat een hondenmoordenaar ben ik dan!
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Safari schreef:Nou het gaat ongeveer zo.... Je wordt lid van een hondenforum en zit daar bijna constant zo :wat: als je leest wat mensen hun honden voeren...... Vervolgens begin je er zelf ook mee en zie je dat je honden het goed doen....... Daarna ga je HET woord verspreiden in je omgeving en gaat familie (2) ook beginnen met versvoeren....... Vervolgens ga je op gehoorzaamheidscursus en verspreid HET woord nog verder. :engel:

Zo ongeveer dus zij het dat Max (toen ik die nog in zijn eentje had) ook al regelmatig rauwe botten en vlees kreeg omdat ik ook toen al bedacht had dat wolven in het wild ook niet dagelijks een bak brokken vonden.
Ben er dankzij dit forum steeds verder in gerold en toen Bente een jaar of 2 was helemaal op kvv/barf overgestapt.
En ik heb er ook over verteld waarna een aantal mensen zijn overgestapt en mijn dierenarts (die vegerarier is) Bandit op voorraad heeft genomen. Zijn voorkeur heeft het echter niet.
Laatst gewijzigd door marian* op 11 jul 2013 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik ben ermee in aanraking gekomen door de fokker van Chester. Haar honden aten slecht brok en Chester ook. Dus eerst overgestapt naar 's ochtends brok en 's avonds kvv. Maar al snel zagen we dat hij de kvv veel beter at en zijn we helemaal overgestapt. Nu krijgen ze af en toe ook een barfhapje erbij. Veel mensen vinden het maar raar, een hond hoort toch brokken te eten, maar ik merk wel dat heel langzaam aan steeds meer mensen overstappen. Al blijven de reacties priceless als je zegt dat je hond kipkarkassen en zalmkoppen eet ;)
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Hier ook wijzer geworden op het hondenforum.
Collega van me vroeg wat ik dan de hond voerde, ik zei, combinatie van brok en kvv.
Huuh kvv was dá, vers vlees zei ik.
En dat geef jij aan de hond?
Hij trok een bedenkelijk gezicht, nou ik weet niet hoor, ik heb wel eens gehoord dat als ze eenmaal bloed hebben geproeft ............. :schrik:
Ik begon te lachen, joh da's allang achterhaald, ik geef hem zelfs rauwe ribben van de slager (nou ja niet van de slager zelf natuurlijk :LOL: )
Toen had ie het helemaal niet meer.
En brokken met vlees tegelijk dat kon toch ook niet want daar krijgen ze maagdraaiingen van omdat dat niet gelijk verteerd.
Nee joh is ook allang achterhaald en ik jatte ff een citaat van een forumlid die zei, je eet toch ook wel eens patat met biefstuk en dat verteert ook niet gelijk.
Waar haal je die wijsheid toch vandaan?
Van het hondenforum natuurlijk :pffff: :ok:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Safari

Kells schreef:Grappig, zojuist een poll gemaakt n.a.v. dit topic. Ik had mij nooit echt in voeding verdiept tot mijn eerste setter ernstig ziek bleek te zijn. Mijn allereerste hond is bijna 17 geworden op voer waarvan ik destijds dacht dat het goed moest zijn. Doko, Denkadog, Hills, Eukanuba en haar laatste jaren Pedigree blikvoer, want dat was het enige wat ze nog wilde eten. Mijn eerste setter kreeg Eukanuba, want dat kreeg ze bij de fokker ook. Tot de epilepsie zich openbaarde. Dat was het punt dat ik overal over na begon te denken en zo ook de voeding. Ik begon de betere brokken (Acana/Orijen) te voeren en de hond deed het er stukken beter op. Toen bedacht ik dat vers nog beter zou zijn. Ik begon met Rodi, dat was geen succes want mijn hond kreeg daar jeuk van. Daarna Energique geprobeerd en Smuldier. Mijn hond at het met lange tanden en ik vond het vreselijk stinken dus gaf ik de moed op. Dat ik het opgaf kwam ook om dat zij aan MO bleek te lijden, dus kwam de boel er regelmatig weer uit. Het opruimen van die zooi vond ik geen pretje, :kotz: dus hield ik het bij de betere brokken.

Maar, dit topic heeft mij wel weer aan het denken gezet. Mijn huidige honden zijn gezond en doen het gewoon super op die betere brokken. Toch zou ik ook wel weer eens KVV willen proberen. Welke KVV stinkt niet en ziet er niet ranzig uit? Tips zijn welkom!
Ik geef Degomeat aan Bommel en dat ziet er niet ranzig uit (geen herkenbare organen) en stinkt niet behalve, vind ik dan, de geit.
esenhazel
Zeer actief

Safari schreef: Ik geef Degomeat aan Bommel en dat ziet er niet ranzig uit (geen herkenbare organen) en stinkt niet behalve, vind ik dan, de geit.
Hier ook Degomeat. En ook ik vind de geit stinken en Hazel gaat daar ook enorm van aan de kakederie :schrik:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Safari

esenhazel schreef:
Safari schreef: Ik geef Degomeat aan Bommel en dat ziet er niet ranzig uit (geen herkenbare organen) en stinkt niet behalve, vind ik dan, de geit.
Hier ook Degomeat. En ook ik vind de geit stinken en Hazel gaat daar ook enorm van aan de kakederie :schrik:
Gek he?? De andere soorten, zelfs zalm, ruikt lekker fris en vers maar die geit. :kotz:
esenhazel
Zeer actief

Safari schreef:
esenhazel schreef:
Gek he?? De andere soorten, zelfs zalm, ruikt lekker fris en vers maar die geit. :kotz:
Die geit stinkt nog gewoon naar geit, zoals op de boerderij. Wel jammer, want Hazel vond 'm wel erg lekker.
De stank kan ik dan nog wel aan, maar om midden in de nacht in m'n pyjama buiten te staan omdat ze der eigen leeg poept :ugh:
en dat ze dan ook nog onder de douche moet omdat haar hele broek vuil is...dan maar geen geit
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Fizgig
Zeer actief

Kells schreef:Welke KVV stinkt niet en ziet er niet ranzig uit? Tips zijn welkom!
Ik voer carnibest en dat ziet er niet ranzig uit. Ik vind het niet stinken maar ik ga ook niet erboven hangen en flink opsnuiven natuurlijk. Als je het laat staan, ja, dan gaat het stinken. Je hoeft het ook niet aan te raken, het zit in een plastic rol die je opensnijdt en dan gaat het hop, zo in het bakkie.

Ik heb veel soorten, eend, kip, lam, kalkoen met rijst en natuur, dat is gewoon een mix, allemaal totaalvoer. Ze verkopen niet overal alle smaken, ik bestel bij een winkeltje in Zaandam die bezorgen maar ik vond het wel lastig iets te vinden waar je online alle smaken kunt bestellen.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik ben me pas in kvv gaan verdiepen toen ik Floor kreeg en zij voedselintollerantie bleek te hebben. Zie in mijn omgeving ook steeds vaker honden met allergieen die daarom op kvv worden gezet. Misschien heeft dat er ook me te maken.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”