Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wolf doodgereden in Noordoostpolder?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Re: Wolf doodgereden in Noordoostpolder?

Ongelezen bericht door Fizgig »

Marjoleine schreef: dat is een kwestie van spiertrekkingen die de houding bepalen.
Hè bah! Hahaha, je hebt wel gelijk hoor. Ik vraag me gewoon af of het nou een grap was of niet, als the powers that be er niet uitkomen, ga ik zelf denken.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

In Amerika regelmatig aangereden coyotes langs de weg zien liggen (helaas meer dan dat we levende gezien hebben) Die lagen er ook vaak op het eerste gezicht helemaal gaaf bij. En ook aan de kant van de weg.
Afbeelding
Groetjes Marja
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Fizgig schreef:
Marion. schreef:
Fizgig schreef:Alleen, ik vind wel, zei Sherlock Holmes, dat ie er wel héél netjes ligt. Als ie overhoop is gereden, verwacht je dat het er meer als een zootje uitziet.
Oké. Mijn tweede hond is ook doodgereden, en die lag nog gewoon op de plek waar hij was aangereden. In de goot. Helemaal dood, maar ook weer helemaal intakt. Van de buitenkant dan.
En die had waarschijnlijk een kalkoennek in zijn maag die aan het verteren was. Ik weet niet of er aan het strand van Scheveningen wel kalkoenen in het wild lopen.
Wat vreselijk dat twee honden van je zijn doodgereden zeg! Ik heb ook veel katten gezien nadat ze waren doodgereden en soms was er idd niks te zien. Ik snap alleen niet wat die kalkoen ermee te maken had?

Het kan ook best dat ie is aangereden hoor. Alleen daar hebben ze nog niet echt iets over gezegd, dacht ik, over de doodsoorzaak. Maar een verbrijzeld borstbeen, zou goed kunnen dan.
Die kalkoen daar was de hond mee getrouwd. :zweep:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Fizgig schreef:Wat vreselijk dat twee honden van je zijn doodgereden zeg! Ik heb ook veel katten gezien nadat ze waren doodgereden en soms was er idd niks te zien. Ik snap alleen niet wat die kalkoen ermee te maken had?

Het kan ook best dat ie is aangereden hoor. Alleen daar hebben ze nog niet echt iets over gezegd, dacht ik, over de doodsoorzaak. Maar een verbrijzeld borstbeen, zou goed kunnen dan.
Als ze mijn tweede hond hadden ontleed na de aanrijding, hadden ze een kalkoennek gevonden. Ze hadden ook prima een kwartel kunnen vinden. Beetje in vergelijking met die bever van de gevonden wolf dus. Die kan hij kilometers daarvoor eerder op de dag al verslonden hebben.

En volgens mij staat in de topictitel al "doodgereden", en in mijn optiek kan dat dus prima. Maar jij gelooft eerder dat het dier door jagers is geschoten, en toen honderden kilometers verderop als grap in een berm is neergelegd? Ja, kan ook natuurlijk :19:
George..
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door George.. »

hadden die grapjassen daar maar een ijsbeer neergelegd, dan voelde ik me niet zo naïef..
Laatst gewijzigd door George.. op 11 jul 2013 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

tycha schreef:In Amerika regelmatig aangereden coyotes langs de weg zien liggen (helaas meer dan dat we levende gezien hebben) Die lagen er ook vaak op het eerste gezicht helemaal gaaf bij. En ook aan de kant van de weg.
Vaak in de laatste reflexen kruipen dieren weg van waar het gebeurd is.
Met katten zie je dat ook.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Fizgig
Zeer actief

George.. schreef:hadden die grapjassen daar maar een ijsbeer neergelegd, dan voelde ik me niet zo naïef..
Whahaha, die is goed. Ik voel me ook bedot, als het een grap is tenminste.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

George.. schreef:hadden die grapjassen daar maar een ijsbeer neergelegd, dan voelde ik me niet zo naïef..

eerlijk gezegd was ik niet zo naief , dacht het gelijk al, wil niet opscheppen , maar vond het al een raar verhaal . :wink:

ze hebben ooit een opgezette krokodil in een sloot gelegd , waar de hele buurt ook al van schrok .. :LOL:
wie denkt nou zoiets als dat dat echt was ?
George..
Actief

Pakdebal schreef: ze hebben ooit een opgezette krokodil in een sloot gelegd , waar de hele buurt ook al van schrok .. :LOL:
ja maar dàt kan :wink:
Krokodil ontsnapt in Nijmegen

De Nijmeegse politie jaagt vrijdagavond op een krokodil in het stadsdeel Dukenburg. De krokodil zou volgens een melding in het meertje bij het Steve Bikoplein liggen.

Volgens de melder zou de krokodil anderhalve meter lang zijn en bruin van kleur. De politie neemt de melding zeer serieus. Als de krokodil niet snel gevonden wordt, zal de KLPD met een boot in de vijver gaan zoeken.
http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... -nijmegen/
Pakdebal

George.. schreef:
Pakdebal schreef: ze hebben ooit een opgezette krokodil in een sloot gelegd , waar de hele buurt ook al van schrok .. :LOL:
ja maar dàt kan :wink:
Krokodil ontsnapt in Nijmegen

De Nijmeegse politie jaagt vrijdagavond op een krokodil in het stadsdeel Dukenburg. De krokodil zou volgens een melding in het meertje bij het Steve Bikoplein liggen.

Volgens de melder zou de krokodil anderhalve meter lang zijn en bruin van kleur. De politie neemt de melding zeer serieus. Als de krokodil niet snel gevonden wordt, zal de KLPD met een boot in de vijver gaan zoeken.
http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... -nijmegen/

ik kan dezelfde grap doen, want ik heb in mijn kelder een oude opgezette kleine krokodil ( hoe heet dat nou ? )
die heeft mijn oma toen uit Ned. Indie , of zo, gekregen , dat was vroeger in de mode om zoiets mee te nemen .

Ipv naar Naturalis te brengen , kan ik dat ding hier in de sloot leggen , en ga dan kijken van een afstand , wat de mensen dan gaan doen .

maar deze was echt , dus , grappig
George..
Actief

Pakdebal schreef:

ik kan dezelfde grap doen, want ik heb in mijn kelder een oude opgezette kleine krokodil ( hoe heet dat nou ? )
die heeft mijn oma toen uit Ned. Indie , of zo, gekregen , dat was vroeger in de mode om zoiets mee te nemen .
waarschijnlijk gaat het om een opgezette leguaan, dat was vroeger inderdaad populair om mee te nemen, we hadden er ook een.
Pakdebal schreef: Ipv naar Naturalis te brengen , kan ik dat ding hier in de sloot leggen , en ga dan kijken van een afstand , wat de mensen dan gaan doen .
niet vergeten filmen en op youtube zetten :D
Pakdebal

George.. schreef:
Pakdebal schreef:

waarschijnlijk gaat het om een leguaan, dat was vroeger inderdaad populair om mee te nemen, we hadden er ook een.
Pakdebal schreef: Ipv naar Naturalis te brengen , kan ik dat ding hier in de sloot leggen , en ga dan kijken van een afstand , wat de mensen dan gaan doen .

wij, als familie, hadden het idee, dat die opgezette uit de sloot ook zo'n geval was uit 1930 ..
mijn broer zei , dat wij dat ook maar eens moesten gaan doen . :idea: en dan filmen die gezichten
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Pakdebal schreef:
George.. schreef:
Pakdebal schreef:

waarschijnlijk gaat het om een leguaan, dat was vroeger inderdaad populair om mee te nemen, we hadden er ook een.

wij, als familie, hadden het idee, dat die opgezette uit de sloot ook zo'n geval was uit 1930 ..
mijn broer zei , dat wij dat ook maar eens moesten gaan doen . :idea: en dan filmen die gezichten
Hebben wij ooit gedaan met een van onze slangen die doodgegaan was, we hadden m bovenop het bladerspul in de groene container gelegd die geleegd moest worden, bij ons kwamen er altijd van die mannetjes mee die dan een blik wierpen in je groene container of er niks illegaals bij in zat, de beste man is zich de blubbers geschrokken, heb nog nooit iemand zo snel een vrachtwagen in zien springen :LOL: :LOL:

Ben maar even naar buiten gelopen met de boodschap dat ie dood was en mijn excuses aangeboden
Laatst gewijzigd door Kit op 11 jul 2013 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Pakdebal

Kit schreef:Hebben wij ooit gedaanmet een van onze slangen die doodgegaan was, we hadden m bovenop het bladerspul in de groende container gelegd die geleegd moest worden, bij ons kwamen er altijd van die mannetjes mee die dan een blik wierpen in je groene container of er niks illegaals bij in zat, de beste man is zich de blubbers geschrokken, heb nog nooit iemand zo snel een vrachtwagen in zien springen :LOL: :LOL:

Ben maar even naar buiten gelopen met de boodschap dat ie dood was en mijn excuses aangeboden
schitterend :D
George..
Actief

Kells schreef:Reactie via NRC Er zijn geen argumenten voor dat het een grap was.
1. hij zegt dat de argumenten voor een grap onzin is
2. dan komt hij met allerlei argumenten 'waarom' dat onzin is
3. en als laatste zegt hij: "Het kan hoor, dat de wolf daar is neergelegd.."

:vaag: :vaag: :vaag:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Net bij Knevel en van den Brink een man die zei dat de wolf hooguit een halve dag dood was, en dat de Oostblokkers dan wel heel hard gereden moeten hebben.
Ik schakelde net in, dus heb het hele verhaal niet meegekregen.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Kells schreef:Reactie via NRC Er zijn geen argumenten voor dat het een grap was. De Bever in de maag van het dier kan ook heel prima gezien de goedgekeurde waarnemingen van deze soort in het afgelopen jaar.
Ik snap ook niet waarom er om te beginnen werd gezegd dat er geen bevers zitten daar. Die zitten er wel, op zeker vijf plaatsen door heel Nederland en ook daar.
Wij zijn volslagen de weg kwijt wat wilde dieren betreft hier in Nederland volgens mij.

@Moosje, uitzending gemist dan maar? ;)
Maar nee, ik geloof zeker niet dat het een grap was. En ik geloof zeker dat er meer zijn. Dit was een jonge teef, dan zijn er dus meer volgens mij.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Joswolf
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Joswolf »

Of hij was gewoon ingevroren dat verklaart ook die wintervacht. Wel een gedoe zeg misschien ga ik maar die krokodil vangen in Nijmegen.
Jos
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Op het journaal werd daarnet gezegd dat anderen hebben gezegd dat er wel degelijk bevers leven in de gebieden die hier ook genoemd worden.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Pakdebal

marian* schreef:Op het journaal werd daarnet gezegd dat anderen hebben gezegd dat er wel degelijk bevers leven in de gebieden die hier ook genoemd worden.

om hun gezicht niet te verliezen , zeker, van deze blunder . :D
Fizgig
Zeer actief

Conclusie?
Niemand kan op dit moment met zekerheid zeggen waar het dier is gestorven. Misschien dat pollenonderzoek duidelijk kan maken waar het dier zijn laatste week heeft rondgelopen maar hij heeft ook in Nederland in de berm gelegen, dus dat wordt lastig. Of kan het Nederlands Forensisch Instituut nog iets onderzoeken?

Naturalis houdt zich verder niet bezig met de herkomst van de wolf. "Het enige dat wij hebben onderzocht is of het inderdaad gaat om een wolf.”

Het is dus wachten op de volgende wolf. Dan weten we het zeker. Misschien.
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... ode_299031

Nah, wat zei ik? Ze hadden gewoon de vacht moeten onderzoeken op sporen en dat kan dus door de pollen, hahaha. En het NFI erbij betrekken, hoppekee, alsof die niks beters te doen hebben, haha. Wat stom dat het Naturalis niks kan schelen waar die wolf vandaan komt zeg. Ik denk dat ze het gewoon niet willen weten, als het een grap was, want dan hebben ze al die heisa en geld en energie voor niks besteed. En staan ze in hun hemd. Maar ik wil het dus wel weten. Iedereen kan zeggen dat de wolf waarschijnlijk al in Nederland is, ik wil het zeker weten. Anders gaat het foutief de boeken in en dat vind ik niks.
Saba
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saba »

CSI: Noordoostpolder
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Joswolf schreef:Of hij was gewoon ingevroren dat verklaart ook die wintervacht. Wel een gedoe zeg misschien ga ik maar die krokodil vangen in Nijmegen.
Jos

er loopt een krokodil los in nijmegen? :80:

*gaat de komende weken vrijnemen* :schrik:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Fizgig schreef:
Conclusie?
Niemand kan op dit moment met zekerheid zeggen waar het dier is gestorven. Misschien dat pollenonderzoek duidelijk kan maken waar het dier zijn laatste week heeft rondgelopen maar hij heeft ook in Nederland in de berm gelegen, dus dat wordt lastig. Of kan het Nederlands Forensisch Instituut nog iets onderzoeken?

Naturalis houdt zich verder niet bezig met de herkomst van de wolf. "Het enige dat wij hebben onderzocht is of het inderdaad gaat om een wolf.”

Nah, wat zei ik? Ze hadden gewoon de vacht moeten onderzoeken op sporen en dat kan dus door de pollen, hahaha. En het NFI erbij betrekken, hoppekee, alsof die niks beters te doen hebben, haha. Wat stom dat het Naturalis niks kan schelen waar die wolf vandaan komt zeg. Ik denk dat ze het gewoon niet willen weten, als het een grap was, want dan hebben ze al die heisa en geld en energie voor niks besteed. En staan ze in hun hemd. Maar ik wil het dus wel weten. Iedereen kan zeggen dat de wolf waarschijnlijk al in Nederland is, ik wil het zeker weten. Anders gaat het foutief de boeken in en dat vind ik niks.
Wat maakt het uit waar die precies vandaan komt. Duitsland weten we al zeker. Enige belangrijke te weten is of het inderdaad een wolf is. En als er één wordt gezien, zitten er meer. En laten wij er dan niet met z'n allen naar op zoek gaan, maar die beesten verder met rust laten. Tijd zal het uitwijzen of er wel of niet plaats is in de natuur voor dit dier. Als er niet voldoende voedsel is, vertrekken ze weer of ze sterven allemaal. Heel eenvoudig werkt de natuur.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

nou ja.. als hij uit afrika komt dan is de kans wat kleiner dat hij zelf dat hele end is komen lopen dus ik zou als onderzoeker eerst uitzoeken waar de jongedame vandaan komt
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Neeltje schreef:
Fizgig schreef:
Conclusie?

Wat maakt het uit waar die precies vandaan komt. Duitsland weten we al zeker. Enige belangrijke te weten is of het inderdaad een wolf is. En als er één wordt gezien, zitten er meer. En laten wij er dan niet met z'n allen naar op zoek gaan, maar die beesten verder met rust laten. Tijd zal het uitwijzen of er wel of niet plaats is in de natuur voor dit dier. Als er niet voldoende voedsel is, vertrekken ze weer of ze sterven allemaal. Heel eenvoudig werkt de natuur.
Als dier en/of bever uit heel ver weg komen is het wel onwaarschijnlijk dat ze zelf is komen wandelen. De beverresten zaten dan iig niet nog in de maag.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Joswolf
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Joswolf »

Das geen primeur zo een kop hebben mijn wolven ook al eens opgegraven
Afbeelding
Jos
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

M@scha schreef:nou ja.. als hij uit afrika komt dan is de kans wat kleiner dat hij zelf dat hele end is komen lopen dus ik zou als onderzoeker eerst uitzoeken waar de jongedame vandaan komt
In Afrika wonen andere wolven. Dat was dan al meteen duidelijk geweest aan de buitenkant.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Joswolf schreef:Das geen primeur zo een kop hebben mijn wolven ook al eens opgegraven
Afbeelding
Jos
is dat photoshop of is dit echt?
als het echt is, geweldig dat ze dat opgegraven hebben, wat was het? en wat is er mee gebeurt?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Tis druk daar in de polder...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”