Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is gevaarlijker???

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Wat is gevaarlijker???

Ongelezen bericht door crienepien »

Ik heb net in een ander topic gezegd dat ik zou proberen wat minder cynisch te reageren. Ik ben NU mijn best aan het doen. :scratch:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Pakdebal schreef:
Pakdebal schreef: http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... n-pitbulls

gelezen, dames?..

en nu is het stil aan de ander kant van de tribune ?. :tongue:
En dat arme kind wist dat ze aangevallen werd? Neu, logische reactie op de vraag welke hond gevaarlijker is :piew: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Pakdebal schreef:
gelezen, dames?..
maar dat is toch minder erg dan wanneer er een hond wordt aangevallen?
dat zeg je toch net?
Pakdebal schreef:ik liever een mensen agressieve omdat een hond er niets aan kan doen, als die aangevallen wordt
een mens, WEET dat die aangevallen wordt
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

renee-uk schreef:
Pakdebal schreef:
gelezen, dames?..
dat zeg je toch net?
Pakdebal schreef:ik liever een mensen agressieve omdat een hond er niets aan kan doen, als die aangevallen wordt
het zal je kind maar zijn .
Pakdebal

Tara schreef:Zeg Pakdebal, Marion maakte een sarcastische opmerking. Dat had je toch wel in de gaten hoop ik? :roos:

Marion staat bij mij in de negeer stand , dus niets van gelezen , alleen bij quotes
renee-uk
Zeer actief

Pakdebal schreef:
renee-uk schreef:
Pakdebal schreef:
gelezen, dames?..
dat zeg je toch net?
het zal je kind maar zijn .
daar gaat het helemaal niet om, ik haal alleen maar jouw eigen woorden aan :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pakdebal

renee-uk schreef:daar gaat het helemaal niet om, ik haal alleen maar jouw eigen woorden aan :U:

een kind is net als een hond, die weet NIET , dat ze aangevallen worden , een volwassene wel, en kan er iets aan doen
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Pakdebal schreef:het zal je kind maar zijn .
Maar jij had toch liever een hond-aggressieve hond? Want mensen WETEN wanneer ze worden aangevallen?

Je zult gewoon het kind maar zijn. Met die ouders heb ik dan weer net iets minder medelijden.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Pakdebal schreef:
renee-uk schreef:daar gaat het helemaal niet om, ik haal alleen maar jouw eigen woorden aan :U:

een kind is net als een hond, die weet NIET , dat ze aangevallen worden , een volwassene wel, en kan er iets aan doen
En wat kan je er dan aan doen? Als je door een volwassen Rottweiler reu wordt aangevallen? Om maar ff een voorbeeldje te noemen he.
Pakdebal

Tara schreef:Maar dan heb je dit toch gelezen mag ik aannemen? Dat roodgemaakte? Daar heb je zelf op gereageerd tenslotte. :U:
Dat was een sarcastische opmerking van Marion, had je dat niet gezien?
gelukkig heb ik haar dan in de negeer stand gezet , ik denk er over na, om dat met meerdere te doen . :denken:
Pakdebal

Tara schreef:
Pakdebal schreef:
Tara schreef:Maar dan heb je dit toch gelezen mag ik aannemen? Dat roodgemaakte? Daar heb je zelf op gereageerd tenslotte. :U:
Dat was een sarcastische opmerking van Marion, had je dat niet gezien?
gelukkig heb ik haar dan in de negeer stand gezet , ik denk er over na, om dat met meerdere te doen . :denken:
Maar had je het dan helemaal niet gelezen? Ze was daar immers al door Crienepien gequote. :U:

wat zaag je door . laat haar nou lekker in de " vijand " staan .. :D.. en pas op, anders sta jij daar ook
Pakdebal

Tara schreef:Beste Pakdebal, ik stel gewoon een vraag! :U:
Ik heb helemaal niemand in de vijand staan, Marion niet, jou niet, niemand.

mijn antwoord :roll: is

ja, ik vind marion een .... , maar dat is toch al oud nieuws ?
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Pakdebal schreef:

Yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhh. Een Marion topic :cheer: :cheer: :cheer:
renee-uk
Zeer actief

Pakdebal schreef:
ja maar daar heeft een mensagressieve hond geen boodschap aan, die bijt ook babies en kinderen en dat had jij liever zei je:
Afbeelding

Pakdebal

Tara schreef:
Pakdebal schreef:

Ja, dat weten we. Geeft niks.
Maar je reageerde alsof je het eens was met wat Marion zei, en ik vroeg en vraag of je wel had begrepen dat ze een sarcastische opmerking maakte.
Want door het eens te zijn met die sarcastische opmerking, kwam jouw reactie een beetje raar over. Snap je?

dan heb je dat verkeerd gelezen , juist niet neem ik haar serieus ,.. daarom bleef je er zo over zeuren , dus . :D
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Pakdebal schreef:
Tara schreef:
Pakdebal schreef:

Ja, dat weten we. Geeft niks.
Maar je reageerde alsof je het eens was met wat Marion zei, en ik vroeg en vraag of je wel had begrepen dat ze een sarcastische opmerking maakte.
Want door het eens te zijn met die sarcastische opmerking, kwam jouw reactie een beetje raar over. Snap je?

dan heb je dat verkeerd gelezen , juist niet neem ik haar serieus ,.. daarom bleef je er zo over zeuren , dus . :D
Maar je bevestigd wel haar opmerking? :scratch:
Pakdebal

Tara schreef:
Ik vind het niet leuk dat je dat zeuren noemt, ik begreep het gewoon niet. Dat is toch iets anders dan zeuren?
Dat komt onaardig over, terwijl je dat vast niet onaardig bedoelde. Toch?

sorry, mijn excuus
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Als je dan toch moet kiezen, ga ik liever om met een hond-agressieve hond dan een mens-agressieve hond. Ik vind het namelijk makkelijker om honden te ontwijken dan mensen, voor het geval het moet. Visite komt hoe dan ook een keer over de vloer. Dan prefereer ik een niet-flippende hond. In alle gevallen trouwens, maar praktisch gezien denk ik dat hond-agressief beter te begeleiden is in de huidige maatschappij.
jans&co
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door jans&co »

luna2906 schreef:Als je dan toch moet kiezen, ga ik liever om met een hond-agressieve hond dan een mens-agressieve hond. Ik vind het namelijk makkelijker om honden te ontwijken dan mensen, voor het geval het moet. Visite komt hoe dan ook een keer over de vloer. Dan prefereer ik een niet-flippende hond. In alle gevallen trouwens, maar praktisch gezien denk ik dat hond-agressief beter te begeleiden is in de huidige maatschappij.

mee eens.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Wij krijgen eigenlijk bijna nooit visite, en als we visite hebben is het bekend. Maar als er een keer een vreemd persoon binnenstapt, zoals een keer de politie die ineens in de woonkamer stond, heb ik wel even met Bruno te maken. Hij is niet mens agressief maar wel een hele goeie waakhond en een vreemde die zomaar in zijn huis stapt, vindt ie niet leuk. Ik heb het idee dat wel meer (waak)honden zo zijn eigenlijk. Hij ging als een idioot tekeer met die agent, misschien ook wel omdat het een agent was hoor. Maar ik kan dus niet twintig vreemde mensen uitnodigen hier die zomaar binnen komen walsen. Vind ik eigenlijk niet zo'n punt. Als ik even aandacht eraan besteed, en de vreemde introduceer, gaat het wel goed, al blijf ik hem in de gaten houden. Bijvoorbeeld als de vreemde opstaat om naar de wc te gaan. Bruno is in staat om hem dan te gaan blokken.

Maar dat vind ik eigenlijk ook wel weer handig, àls er een inbreker binnenkomt, hoef ik me geen zorgen te maken dat ik er niet wakker van word iig. Zijn gedrag naar mensen toe, is veel sneller en makkelijker om te buigen dan zijn gedrag naar andere reuen toe. Mensagressiviteit is weer wat anders, maar een terughoudendheid naar vreemden toe, vind ik niet erg. Ik weet wel dat Bruno een mens zou durven bijten, dus ik hou er altijd rekening mee. En mensen met een makkelijkere hond, houden er geen rekening mee dat hun hond kan bijten. Dus ik vind het ergens ook wel handig, ik blijf altijd opletten daardoor.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

luna2906 schreef:Als je dan toch moet kiezen, ga ik liever om met een hond-agressieve hond dan een mens-agressieve hond. Ik vind het namelijk makkelijker om honden te ontwijken dan mensen, voor het geval het moet. Visite komt hoe dan ook een keer over de vloer. Dan prefereer ik een niet-flippende hond. In alle gevallen trouwens, maar praktisch gezien denk ik dat hond-agressief beter te begeleiden is in de huidige maatschappij.
Dat een hond mensagressief is betekent niet per definitie dat hij flipt bij alle mensen hoor.
Orson kon best met visite ,als ze maar van hem afbleven tot hij ze beter kon.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

je kan toch net zo goed wachten tot de hond toenadering zoekt voor je hem aait oid? dat probeer ik wel meestal, kijk ik heb een kroeldoos maar zo is niet iedere hond
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Asta schreef:je kan toch net zo goed wachten tot de hond toenadering zoekt voor je hem aait oid? dat probeer ik wel meestal, kijk ik heb een kroeldoos maar zo is niet iedere hond
Mijn hond zoekt wel toenadering bij vreemde, maar wilt niet geaaid worden. Terwijl hij snuffelt likt hij bijvoorbeeld ook aan je hand.
Wat voor veel mensen een uitnodiging is om hem een aai te geven, 9 van de 10 keer over zijn kop wat een no-go-area voor vreemde is.
Ik hou hem dus bij vreemde mensen weg, of als hij met hond speelt en ze komen bij de baasjes buurten vraag ik of ze hem niet willen aaien.
Sommige mensen daar in tegen kunnen hem zo aaien, geen probleem. Maar dat ligt vooral aan de houding/uitstraling van de persoon.
Als ze hem stiekem toch een beetje spannend vinden hoeven ze het niet te proberen.

Ik vind het niet erg dat hij zo is. Ik hou er rekening mee. Maar toch had ik het niet prettig gevonden als hij daadwerkelijk mensagressief was geweest.
Pakdebal

Meghan schreef:
Asta schreef:je kan toch net zo goed wachten tot de hond toenadering zoekt voor je hem aait oid? dat probeer ik wel meestal, kijk ik heb een kroeldoos maar zo is niet iedere hond
Mijn hond zoekt wel toenadering bij vreemde, maar wilt niet geaaid worden. Terwijl hij snuffelt likt hij bijvoorbeeld ook aan je hand.
Wat voor veel mensen een uitnodiging is om hem een aai te geven, 9 van de 10 keer over zijn kop wat een no-go-area voor vreemde is.
Ik hou hem dus bij vreemde mensen weg, of als hij met hond speelt en ze komen bij de baasjes buurten vraag ik of ze hem niet willen aaien.
Sommige mensen daar in tegen kunnen hem zo aaien, geen probleem. Maar dat ligt vooral aan de houding/uitstraling van de persoon.
Als ze hem stiekem toch een beetje spannend vinden hoeven ze het niet te proberen.

Ik vind het niet erg dat hij zo is. Ik hou er rekening mee. Maar toch had ik het niet prettig gevonden als hij daadwerkelijk mensagressief was geweest.

bij een zigeunerkamp hier in de buurt , hadden ze een rottweiler die mensagressief was, je moest haar niet in de ogen kijken, dan vloog ze je aan
ik vond dat toch wel eng idee
want je kijkt automatisch een hond ook in de ogen aan
een hond die hond agressief is , daar ga je gewoon een straatje voor om, met je hond
Fizgig
Zeer actief

Ik ken een hond die heel hard naar je blaft als je haar recht aankijkt. Dat was schrikken de eerste keer, hahaha. Maar ze doet maar, ik kijk waar ik wil. Die teef doet verder niks, ze is gewoon nogal vocaal.
jans&co
Zeer actief

Ongelezen bericht door jans&co »

Pakdebal schreef:
Meghan schreef:

bij een zigeunerkamp hier in de buurt , hadden ze een rottweiler die mensagressief was, je moest haar niet in de ogen kijken, dan vloog ze je aan
ik vond dat toch wel eng ideewant je kijkt automatisch een hond ook in de ogen aan
een hond die hond agressief is , daar ga je gewoon een straatje voor om, met je hond
dit heb je van horen zeggen lees ik zo
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Pakdebal schreef: bij een zigeunerkamp hier in de buurt , hadden ze een rottweiler die mensagressief was, je moest haar niet in de ogen kijken, dan vloog ze je aan
ik vond dat toch wel eng idee
want je kijkt automatisch een hond ook in de ogen aan
Mijn hond vind het ook niet prettig als je hem strak aan blijft kijken. Dat is toch best intimiderend voor een hond.
Maar even aankijken maakt hem geen fluit uit natuurlijk. En als die rottweiler mensagressief is geweest, dan maakt het denk ik niet zoveel uit waar je kijkt :mrgreen:
labranwk
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever, Duitse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door labranwk »

jans&co schreef:Er onstaan vaak levendige discussie's over bijtincidenten van staffords die hondagressief zouden zijn.
Maar het staat ook vast dat golden retrievers heel veel bijtincidenten veroorzaken onder mensen en vooral kinderen.
Ik heb nu even 2 honden uitgekozen omdat deze zoveel verschillen had ook iets anders kunnen kiezen.
Nu zijn hier mensen die vinden dat de RAD wet weer terug moet ivm hondagressie staffords.
Nu zeg ik dan ook de golden retriever verbieden ivm de vele bijtincidenten tegen mensen.
Maar wat is gevaarlijker, de stafford of de golden als je gaat kijken naar statestieken de stafford op 1 onder honden en de golden op 1 onder mensen.
Het is wel zo dat de stafford het veel buitenhuis doet en de golden meer binnenhuis.

ps hou het netjes.

Ik geloof in elk geval dat iedere hond een super hond kan zijn met de juiste opvoeding ongeacht ras.
Ik zou je statistieken niet kunnen staven met feiten. Als ik terugdenk aan de lezing van het risicoassessment van Mathijs Schilder in Utrecht vorig jaar en de daaruit voortvloeiende discussie, stond bij mijn weten de Weimaraner nog op 1 (en dan in verhouding: populatie tov aantal bijtincidenten per ras). De Golden retriever kwam hier niet eens in voor omdat de populatie dusdanig groot is dat er in verhouding relatief weinig incidenten zijn per individu.
Dan zit je met een tweede punt: hoeveel schade een hond van een bepaald ras maakt. Het moge duidelijk zijn dat de kaakkracht van de chihuahua iets minder grote verwondingen maakt dan een ras dat de 30kg aantikt. Puur fysiek, want ook bij kleine rassen kun je rustig naar de eerste hulp en is het bijten in het gezicht van een kind bij elk ras een reden om levenslang een litteken zichtbaar te zien.
Je laatste zin kan ik enkel staven met eigen ervaring en dan moet ik zeggen dat ik het daarmee oneens ben. Vergis je niet wat een slechte start met een hond kan doen of wat slechte fok met een hond kan doen. Ik kom bij mensen aan huis die echt het beste met de hond voor hebben, al diverse hechtingen in armen en benen hebben zitten en nog altijd de hond niet de schuld zouden geven... Honden die gewoon dankzij een bijzonder slechte start gevaarlijk zijn en dat ook altijd zullen blijven. Honden die een bepaalde scherpte hebben, gewoon vanuit hun karakter, zitten misschien prima bij een africhter of een bewakingsdienst, maar als huishond zijn ze bloedgevaarlijk. Ik zal niemand vervelen met directe voorbeelden, maar helaas is niet alles terug te voeren naar "verkeerde opvoeding".
Groetjes Dorine en de hondenbende!
Afbeelding

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Pakdebal schreef:
crienepien schreef:
Marion. schreef:
Je hebt helemaal gelijk. Babietjes van 6 maanden oud WETEN ook dat ze aangevallen worden. Moeten ze daar maar niet gaan liggen.

Gelukkig zijn daarna kaakchirurg-assistentes die baby kunnen vertellen dat het hun melkgebitje maar was. En dat die hap uit hun wang wel weer aangroeit.
Ja die hap wel, zolang de hersentjes dan maar niet weggezogen worden :O:

baby aangevallen door een pitbull, is laatst nog in Engeland gebeurd, ..

zal de link zoeken , goed, dat jullie dit even naar voren brengen, ..top ! .. :ok: :ok:

http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... n-pitbulls
Speciaal voor jou:

Jack russel: http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/arti ... dood.dhtml

Golden retriever: http://www.dichtbij.nl/utrecht-en-leids ... -door.aspx

Husky: http://nos.nl/artikel/322845-duitse-hon ... -dood.html

Ik hoefde alleen maar te googlen op 'hond bijt kind' en deze artikelen kwamen er uit rollen.... handig he, die linkjes :ok:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Ik ben het er ook niet mee eens dat elke hond met de juiste opvoeding een superhond kan worden. Ik vind Bruno wel een superhond, maar dat is ie alleen voor mij en mijn vriend, en Shelly, en nog wat hondenvriendjes. Voor de rest van de wereld moet ik hem begeleiden. We weten hoe hij is en daarom lijnen we hem aan bij situaties waarvan we weten dat hij uit zichzelf de verkeerde keuze zal maken.

Een superhond maakt uit zichzelf de juiste keuze, in mijn ogen, en dat kan echt niet elke hond, ook niet met een goeie opvoeding. Je kunt wel een superbaas worden voor zo'n hond trouwens. Ik accepteer en erken Bruno's negatieve kanten maar ik vergeet ze nooit. Ik hou van hem, ook met zijn minpunten, maar die minpunten zijn er gewoon. Net als bij mensen trouwens hoor, wie is er nou perfect? En honden zijn volgens mij ook nooit echt perfect.

Je hebt superbrave honden die als minpuntje hebben dat je alle voedsel heel goed weg moet bergen, nou, dat is toch ook een probleem, ook al bijt ie niemand dood. Een superhond bestaat eigenlijk niet, net als superman niet bestaat. Wel een hond die je enorm kunt waarderen en ik denk dat de meeste mensen dat eigenlijk wel doen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”