Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

schelden, tieren , trekken , koop dan een andere hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: schelden, tieren , trekken , koop dan een andere hond

Ongelezen bericht door Ήυs »

Asta schreef:
renee-uk schreef:
Asta schreef:
Nanna schreef: Dat hoeft nou ook weer niet hè :roll:
hoeft niet nee, maar waarom niet? zelf doet ze het toch ook :19: en altijd maar in de slachtofferrol hangen
zo schelden heb ik haar anders niet zien doen :U:
ah nee als het mooi verpakt is in dommig doen en stelselmatig blijven doen is het beter natuurlijk :ok: maar onderwijl wel alles en iedereen affikken en net doen alsof je gekke henkie bent
Als je het allemaal zo verschrikkelijk vindt, lees je haar topics toch niet?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik vind dat gescheld van jou belachelijk
dat maakt je niks beter dan wie dan ook, al denk je misschien van wel.
voorlopig verlies je meer punten zo dan dat je ze scoort.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Pakdebal schreef:
Liesbeth schreef:Echt meid, je hangt van (voor)oordelen aan elkaar. Je hoort zo nu en dan een klok luiden en gaat dan op zoek naar de bijbehorende klepel, maar gek genoeg vind je steeds de verkeerde.
Je ziet heel vaak een splinter in andermans oog, maar de balk in je eigen oog mis je steeds. Ben je soms aan één oog blind?

ik snap het niet van jullie

ik schrijf hier alles op wat ik !!!! . meemaak in een toeristen plaats , waar ik dan toevallig 365 dagen woon

en dan nog geloven mij niet en moet " het maar anders worden " .. :denken: :denken:

waarom vertellen jullie niets over jullie ervaringen . dan zal ik die OOK in twijfels trekken . :hmmm:
Ik woon pal naast een losloopplek en ik heb ook mijn mindere ervaringen, maar ik ga daar anders mee om dan jij.

Ik heb goede en slechte ervaringen met diverse honden. Mijn aller-, echt aller slechtste ervaring was met (de eigenaren van) een New Foundlander. Wat een ongecontroleerd beest was dat. Letterlijk dan, de eigenaren vonden het heel grappig dat hun logge Angel een kleinere hond de stuipen op het lijf kon jagen.
En ja, ik heb een pokkenhekel aan DIE hond en DIE eigenaren. Maar daarom heb ik nog geen hekel aan New Foundlanders.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Asta schreef:ah nee als het mooi verpakt is in dommig doen en stelselmatig blijven doen is het beter natuurlijk :ok: maar onderwijl wel alles en iedereen affikken en net doen alsof je gekke henkie bent
Ehmmmm.Hoe ga ik dit nu weer netjes brengen?

Dat laatste denk ik dus wel dat ze oprecht is. Ik bedoel.... ehhh..... Ik denk dat ze echt zo is. Dat ze oprecht is :19:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nanna schreef:
Ach hou toch op. Wel in de gaten houden dat het maar om honden gaat hè, en dat het maar een forumpje is.
In de regels staat trouwens dat schelden niet toegelaten wordt.
:ok:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

renee-uk schreef:
Muk schreef:
crienepien schreef:We trekken je ervaringen niet (altijd....) in twijfel, wel de enorm heftige conclusies die je daaraan verbindt. Die kloppen echt van geen kant.
Ach, schei toch uit! Alles wat ze zegt wordt in twijfel getrokken, gewoon omdat het kan en omdat het PdB is.

Mensen die met een strak gezicht beweren dat ze niet graag rellen en zuigen, staan vooraan om PdB even lekker te bashen. En dan maar schijnheilig lopen roepen dat de sfeer zo verziekt is. Nou, ik kan je wat vertellen, daar ben je zelf ook mede schuldig aan met dit gedrag.
dat is niet waar, er zijn zeker mensen die gewoon op een normale manier de discussie aangaan.
jij moet ook niet iedereen over een kam scheren muk, dat klopt gewoon niet.
Op een normale manier in discussie gaan vind ik iets anders dan bashen. Dáár heb ik het ook niet over.

PdB start een topic met een ervaring van haar. Die presenteert zij als een stelling, want zo ervaart zij dat. Dan heb je een paar mensen die het haar netjes uit proberen te leggen dat het niet zo stellig is zoals zij beweert, maar het overgrote deel is het standaard met haar oneens en probeert haar onderuit te halen. Waaronder ook een aantal mensen die de laatste tijd zo hard hebben lopen klagen over de sfeer en hoeveel er gereld wordt. Maar zelf doen ze precies hetzelfde tegen PdB. Wetende dat dat nog gekkere reacties uitlokt en dan kun je daar weer lekker tegenin gaan. En dan kun je nog meer losgaan. Leuk allemaal tegen PdB, net zoals vroeger.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

ik hou wel van een potje schelden hoor, samen met direct zijn, punten scoren, is dat nodig dan hier? :LOL: het zal me echt jeuken
renee-uk
Zeer actief

Muk schreef:
renee-uk schreef:
Muk schreef:
crienepien schreef:We trekken je ervaringen niet (altijd....) in twijfel, wel de enorm heftige conclusies die je daaraan verbindt. Die kloppen echt van geen kant.
Ach, schei toch uit! Alles wat ze zegt wordt in twijfel getrokken, gewoon omdat het kan en omdat het PdB is.

Mensen die met een strak gezicht beweren dat ze niet graag rellen en zuigen, staan vooraan om PdB even lekker te bashen. En dan maar schijnheilig lopen roepen dat de sfeer zo verziekt is. Nou, ik kan je wat vertellen, daar ben je zelf ook mede schuldig aan met dit gedrag.
dat is niet waar, er zijn zeker mensen die gewoon op een normale manier de discussie aangaan.
Op een normale manier in discussie gaan vind ik iets anders dan bashen. Dáár heb ik het ook niet over.

PdB start een topic met een ervaring van haar. Die presenteert zij als een stelling, want zo ervaart zij dat. Dan heb je een paar mensen die het haar netjes uit proberen te leggen dat het niet zo stellig is zoals zij beweert, maar het overgrote deel is het standaard met haar oneens en probeert haar onderuit te halen. Waaronder ook een aantal mensen die de laatste tijd zo hard hebben lopen klagen over de sfeer en hoeveel er gereld wordt. Maar zelf doen ze precies hetzelfde tegen PdB. Wetende dat dat nog gekkere reacties uitlokt en dan kun je daar weer lekker tegenin gaan. En dan kun je nog meer losgaan. Leuk allemaal tegen PdB, net zoals vroeger.
daar ben ik het dan wel weer mee eens, ik vind dat ook min.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door crienepien »

renee-uk schreef:
Muk schreef:

Ik wil hier best op reageren. En weet je wat? Ik steek ook de hand in eigen boezem.
Ja, ik laat me soms verleiden om kinderachtig te reageren op berichten van PdB. Zo zit ik niet echt in elkaar, maar de "absolute waarheden" die verkondigd worden zijn te zot voor woorden en maken blijkbaar dit kinderachtige gedrag in mij wakker. Overigens blijkbaar niet alleen bij mij!
Ik ben niet schijnheilig, ik roep niet dat de sfeer verziekt is (hoewel ik me in sommige topics echt wel afvraag waar ze nou ook alweer over begonnen zijn) . Ik probeer regelmatig op een normale manier de discussie aan te gaan, maar met sommige mensen kan dat gewoon niet.
Ik ga geen sorry zeggen, de reakties van PdB geven me niet het gevoel dat ze daarop zit te wachten. Ik wil best proberen m'n reakties wat te matigen, maar je mag me niet kwalijk nemen dat ik cynisch en soms wat achterdochtig reageer. Als PdB gaat leren minder stellig te zijn en ook 'ns wat zelfreflectie te oefenen, worden de reakties vast vanzelf een stuk milder. Het moet immers van 2 kanten komen!!
Afbeelding
Muk

Tara schreef: Er wordt helemaal niks in twijfel getrokken, alleen worden die stelligheden en vooroordelen met een korreltje zout genomen.
En niet omdat ze PdB is, maar omdat ze categorisch die stelligheden en vooroordelen verkondigt.
Daar mag niks van gezegd worden, en als je op een normale en vriendelijke manier probeert om dat uit te leggen gaan de stekels op.
Op gewone vragen wordt geen antwoord gegeven, vind je het dan raar dat mensen afhaken? :U:
Het is een zich continu herhalend patroon, en dat iemand daar je eigen aandeel niet in wil zien bevestigt voor mij dat zo iemand gewoon niet wijzer is.
Haakten mensen maar gewoon af. Je kunt er namelijk ook prima voor kiezen om haar topics te negeren. Zoveel zijn het er niet, dus zo moeilijk is het niet. Maar helaas, men zit hier als aasgieren te wachten totdat PdB weer wat zegt. En ja, zij is verbaal onhandig bezig, maar je hebt dat snel genoeg door lijkt mij. Daar hoef je niet eerst 10 pagina's rel voor af te wachten.
renee-uk
Zeer actief

Asta schreef:ik hou wel van een potje schelden hoor, samen met direct zijn, punten scoren, is dat nodig dan hier? :LOL: het zal me echt jeuken
denk dat iedereen dat inmiddels wel weet ja, wees er maar trots op :ok:
Afbeelding

pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Pakdebal schreef:
Cendy schreef: Waar zijn al die honderden honden dan in je onderschrift?
Ik zie alleen Bauke op een rustig strand.
wat denk je ?. :wink:

als je hier van jan. t/m december woont ?.. :wink:
ik woon ook het hele jaar door in druk touristische stad, tel daar de heuvellandroute bij op en je woont op en touristische plek. Ik heb meer last van wielrenners dan van verwilderde duitsers met valse honden en raar volk dat zijn honden niet opvoedt. Hoe kan dat dan?
:pop:
Asta

renee-uk schreef:
Asta schreef:ik hou wel van een potje schelden hoor, samen met direct zijn, punten scoren, is dat nodig dan hier? :LOL: het zal me echt jeuken
ik ben wie ik ben hoor :ok: doe me niet anders voor of typ niet anders
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Tara schreef:
smoekie schreef:
Tara schreef:Op gewone vragen wordt geen antwoord gegeven, vind je het dan raar dat mensen afhaken? :U:
Het is een zich continu herhalend patroon, en dat iemand daar je eigen aandeel niet in wil zien bevestigt voor mij dat zo iemand gewoon niet wijzer is.
Nou zoveel mensen zie ik anders niet afhaken hoor :LOL: Sterker nog, lijken er alleen maar meer te worden. En de toon wordt er ook al niet gezelliger op :cool2:
Afhaken als in: serieus moeite doen om nog neutraal op PdB te reageren.
Toe nou even Smoek, niet dommer doen dan je bent hoor.
Ja, nou dat zeg ik. Zoveel zie ik er niet afhaken. Ik las iets van Renee en van Selene. Misschien heb ik er meer gemist hoor, dat zou kunnen. Maar naar mijn idee lijken het er dus alleen maar meer te worden, en zoals gezegd. Toon wordt er ook niet echt gezelliger op.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
renee-uk
Zeer actief

Asta schreef:
renee-uk schreef:
zoals ik al zei 'wees er maar trots op' :ok:
Afbeelding

Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

pooh schreef: ik woon ook het hele jaar door in druk touristische stad, tel daar de heuvellandroute bij op en je woont op en touristische plek. Ik heb meer last van wielrenners dan van verwilderde duitsers met valse honden en raar volk dat zijn honden niet opvoedt. Hoe kan dat dan?
omdat strand en terrasjes een ander soort toerist aantrekt ( kijk maar naar Spanje en de rotzooi daar ) dan bossen en mooie natuur
net
wat Muk al heeft geschreven ,of wie was het
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 10 jul 2013 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Asta

renee-uk schreef:
Asta schreef:
renee-uk schreef:
zoals ik al zei 'wees er maar trots op' :ok:
ja natuurlijk wat dacht jij dan :pffff:
smoekie
Zeer actief

Muk schreef:Op een normale manier in discussie gaan vind ik iets anders dan bashen. Dáár heb ik het ook niet over.

Dit dus :ok:
crienepien schreef:Ik wil hier best op reageren. En weet je wat? Ik steek ook de hand in eigen boezem.
Ja, ik laat me soms verleiden om kinderachtig te reageren op berichten van PdB. Zo zit ik niet echt in elkaar, maar de "absolute waarheden" die verkondigd worden zijn te zot voor woorden en maken blijkbaar dit kinderachtige gedrag in mij wakker. Overigens blijkbaar niet alleen bij mij!
Ik ben niet schijnheilig, ik roep niet dat de sfeer verziekt is (hoewel ik me in sommige topics echt wel afvraag waar ze nou ook alweer over begonnen zijn) . Ik probeer regelmatig op een normale manier de discussie aan te gaan, maar met sommige mensen kan dat gewoon niet.
Ik ga geen sorry zeggen, de reakties van PdB geven me niet het gevoel dat ze daarop zit te wachten. Ik wil best proberen m'n reakties wat te matigen, maar je mag me niet kwalijk nemen dat ik cynisch en soms wat achterdochtig reageer. Als PdB gaat leren minder stellig te zijn en ook 'ns wat zelfreflectie te oefenen, worden de reakties vast vanzelf een stuk milder. Het moet immers van 2 kanten komen!!

Dat doe je wel. Sterker nog. Dat heb je nog niet zo heel erg lang geleden gezegd :ok: Over meten met 2 maten gesproken :goeie:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
renee-uk
Zeer actief

Asta schreef:
renee-uk schreef: zoals ik al zei 'wees er maar trots op' :ok:
al eens bedacht dat je dat niks anders maakt dan pdb waar jij zo heftig op meent te moeten reageren?
Afbeelding

crienepien
Zeer actief

smoekie schreef:
Muk schreef:Op een normale manier in discussie gaan vind ik iets anders dan bashen. Dáár heb ik het ook niet over.

Dit dus :ok:
crienepien schreef:Ik wil hier best op reageren. En weet je wat? Ik steek ook de hand in eigen boezem.

Dat doe je wel. Sterker nog. Dat heb je nog niet zo heel erg lang geleden gezegd :ok: Over meten met 2 maten gesproken :goeie:
Kan je me uitleggen wat ik dan wel doe? En wat ik niet zo heel erg lang geleden gezegd heb? Ontgaat me duidelijk iets.
Afbeelding
Pakdebal

]
Tara schreef:Op gewone vragen wordt geen antwoord gegeven, vind je het dan raar dat mensen afhaken? :U:
.
wat zijn dat dan voor " gewone " vragen ?.

de meerderheid is niet leuk om te lezen, dus sla ik een heleboel al over . :roll: .. en ja, daar kunnen misschien ook serieuze vragen bij gezeten hebben
maar dat is dan onbewust gegaan , sorry :19:

maar laten we wel zijn, de meeste vragen zijn :
of mij uitdagen
of mij te kakken zetten
of mijn hond de grond in willen boren
of ik heb de waarheid niet verteld , enz enz

Tara , wat denk je, dat ik die ga antwoorden ?.. :piew:
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 10 jul 2013 22:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Asta

renee-uk schreef:
Asta schreef:
al eens bedacht dat je dat niks anders maakt dan pdb waar jij zo heftig op meent te moeten reageren?
:LOL: tuurlijk renee we zijn identieke tweelingen :LOL:
Muk

Tara schreef: Zoals ik al zei, afhaken als in: geen zin hebben om nog heel serieus op de opmerkingen van PdB in te gaan.
Ik ben er van overtuigd dat ze hartstikke oprecht is, maar ze kwetst en beledigt mensen met haar ongefundeerde vooroordelen.
En dat mensen daar op reageren is dan ook echt wel begrijpelijk. Maakt het dat chique? Nee, maar het komt wel ergens vandaan.

Je kunt het niet alleen maar bij 'de rest' neerleggen, Pakdebal heeft er ook nog zelf een aandeel in.
Maar zolang ze dat blijft negeren, en er dus niks mee doet, zal er ook niet snel wat veranderen aan de manier waarop men op haar reageert. :U:
Ja, ze beledigt mensen, maar dat is ook actie reactie.

Dat zij een ervaring meteen als stelling opschrijft wil nog niet zeggen dat zij afgefakkeld wenst te worden. Dat gebeurt nu wel en dan reageert zij ook niet netjes. Terecht, zou ik ook doen.
Algemeen
Als je je zo stoort aan haar berichten, zet haar dan in de negeer. Maar ga niet scheinheilig als aasgieren achter haar aan zitten. En dan elders roepen dat de sfeer zo rot is omdat er zoveel gereld wordt. Echt, dan ben je geen haar beter in mijn ogen.
smoekie
Zeer actief

crienepien schreef:Kan je me uitleggen wat ik dan wel doe? En wat ik niet zo heel erg lang geleden gezegd heb? Ontgaat me duidelijk iets.
Heb toch een paar dingen vergedrukt? Je kunt toch lezen? En nadenken? Mooi zo. Doe dat dan ook en vraag niet naar de bekende weg :ok:
crienepien
Zeer actief

smoekie schreef:
crienepien schreef:Kan je me uitleggen wat ik dan wel doe? En wat ik niet zo heel erg lang geleden gezegd heb? Ontgaat me duidelijk iets.
Heb toch een paar dingen vergedrukt? Je kunt toch lezen? En nadenken? Mooi zo. Doe dat dan ook en vraag niet naar de bekende weg :ok:
Tja, het spijt me verschrikkelijk, maar mijn vraag blijft hetzelfde.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Asta schreef:
renee-uk schreef:
Asta schreef:
:LOL: tuurlijk renee we zijn identieke tweelingen :LOL:
godzijdank niet, dan werd het voor mij toch echt tijd voor die trap en dat stuk touw :schrik:
Afbeelding

Pakdebal

Tara schreef: Ik, en nog een paar andere mensen hebben geprobeerd uit te leggen waarom mensen zo op jou reageren.
Het is helemaal niet wat je zegt, maar de manier waarop je het zegt.
Ik zeg dit niet om je uit te dagen, of om je voor gek te zetten, maar om je te helpen.
Begrijp je waarom mensen je opmerkingen niet leuk vinden?
En begrijp je ook wat je er zelf aan kunt doen om te zorgen dat mensen niet zo geïrriteerd op jou reageren?

ik snap niet , wat ik hier lees .. :80: :80:

jullie slachten elkaar af in andere topics, ...ja ja , dat lees ik ook en dan staat mijn naam er NIET bij ..

en nu zo schijnheilig tegen mij doen ?

Ik sta achter Muk in deze , jullie moeten eens veranderen en veel leuker gaan reageren , dan wordt het pas weer gezellig . :ok:
Muk

Je eigen woorden...
crienepien schreef: Ja, ik laat me soms verleiden om kinderachtig te reageren op berichten van PdB.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Pakdebal schreef:Ik sta achter Muk in deze , jullie moeten eens veranderen en veel leuker gaan reageren , dan wordt het pas weer gezellig . :ok:
En is "echt gezellig" dan gezellig in jouw ogen? Net zoals die speelbuigingen van Bauke?

Mag ik dan gewoon bedanken, en mag ik met Tara en Asta een kaasje gaan happen? Lijkt me veel gezelliger.
Muk

Pakdebal schreef: Ik sta achter Muk in deze , jullie moeten eens veranderen en veel leuker gaan reageren , dan wordt het pas weer gezellig . :ok:
PdB, er wordt inderdaad niet leuk op je berichten gereageerd, maar daar heb jij ook een aandeel in. Je begint dan wel niet met schelden en anderszins onaangepast gedrag, maar de toonzetting van je berichten zou wat neutraler kunnen. :mrgreen:

En, als anderen dan toch hun zelfbeheersing verliezen, je kunt de berichten ook negeren. terugschelden en beledigen maakt ook dat mensen zichzelf nog meer laten gaan.
Gesloten

Terug naar “Algemeen”