Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
chihuahua met markeer probleem
Moderator: moderatorteam
- ailaina
- Actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua x boomer en een yorkshire terrier
- Aantal honden: 2
chihuahua met markeer probleem
Mijn allerliefste Paco heeft een markeer probleem. Hij staat sinds weken tegen de prullenbak, de bank, de doucheruimte aan te plassen... kortom overal tilt hij zijn poot op. Hij plast dan steeds kleine beetjes en wij zitten echt met ons handen in het haar. We lezen ons in om hem te castreren of een plasbandje om te doen.
Het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij chihuahua's.
Heeft iemand ervaring met dit probleem?
We zijn op al boos op hem geweest en hem meerdere malen foei gezegd. (Onze hoogst mogelijke straf). Ook hebben we hem genegeerd en het gewoon opgeruimd, maar ook dat helpt niet. Nu zijn we al enkele weken op weg en we vragen ons af hoe lang hij dit al doet, zonder dat we het gemerkt hebben (die gedachte is toch wel vies).
Wat kunnen we nog meer doen?
Het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij chihuahua's.
Heeft iemand ervaring met dit probleem?
We zijn op al boos op hem geweest en hem meerdere malen foei gezegd. (Onze hoogst mogelijke straf). Ook hebben we hem genegeerd en het gewoon opgeruimd, maar ook dat helpt niet. Nu zijn we al enkele weken op weg en we vragen ons af hoe lang hij dit al doet, zonder dat we het gemerkt hebben (die gedachte is toch wel vies).

“The sea is nothing but a library of all the tears in history.”
― Lemony Snicket
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Re: chihuahua met markeer probleem
Een flinke foei, en hop naar buiten 
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Simone88
- Actief
- Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
- Aantal honden: 3
Duco heeft t nog nooit geprobeerd maar hij markeert buiten ook niet..
- ailaina
- Actief
Ja, dat doen we.. Het helpt alleen averechts. Hij plast dan vaker.

― Lemony Snicket
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Plantenspuit en op heterdaad betrappen?
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
Simone88
- Actief
- Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
Maar ik denk dat t weinig zin heeft om te castreren als het al aangeleerd gedrag is.. tenzij hij t nu in t bijzonder doet omdat dr een loops teefje in de buurt is ofzo?
- kipo
- Zeer actief
Hoe oud is Paco en heb je al eens een plasje laten nakijken?
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
dit dus, mocht er niks medisch aan de hand zijn. Dan zou ik hem een riem om doen zodat je beter op het juiste moment kan corrigeren.kipo schreef:Hoe oud is Paco en heb je al eens een plasje laten nakijken?

-
Pakdebal
ailaina schreef: We zijn op al boos op hem geweest en hem meerdere malen foei gezegd. (Onze hoogst mogelijke straf). Ook hebben we hem genegeerd en het gewoon opgeruimd, maar ook dat helpt niet. Nu zijn we al enkele weken op weg en we vragen ons af hoe lang hij dit al doet, zonder dat we het gemerkt hebben (die gedachte is toch wel vies).
alles behalve straffen , want het kan ook angst plassen zijn, en dan zit je in een cirkel waar je niet meer uit kan komen
dan wordt het echt psychisch
hoe oud is die eigenlijk ?
maar is het dominantie , kan je hem laten castreren , bespreek dat maar eerst met je dierenarts
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Ik zou hem eens flink op zijn falie geven.
Jop tilde ook zijn poot wel eens op tegen iets wat er normaal niet stond ( een tas of een boodschappenkratje)
Een flinke brul en de wat minder vriendelijke vraag of hij nou helemaal besodemieterd was hebben in zijn geval goed geholpen.
Niet te watterig zijn hoor, ze zijn niet van suiker.
Jop tilde ook zijn poot wel eens op tegen iets wat er normaal niet stond ( een tas of een boodschappenkratje)
Een flinke brul en de wat minder vriendelijke vraag of hij nou helemaal besodemieterd was hebben in zijn geval goed geholpen.
Niet te watterig zijn hoor, ze zijn niet van suiker.
Wat bedoel je met niet straffen? Je laat je huis toch niet onder pissen door een hond. Nou die van mij kreeg toch echt flink op zijn donder en nu haalt hij het niet meer in zijn kleine knolletje.Pakdebal schreef:ailaina schreef: We zijn op al boos op hem geweest en hem meerdere malen foei gezegd. (Onze hoogst mogelijke straf). Ook hebben we hem genegeerd en het gewoon opgeruimd, maar ook dat helpt niet. Nu zijn we al enkele weken op weg en we vragen ons af hoe lang hij dit al doet, zonder dat we het gemerkt hebben (die gedachte is toch wel vies).
alles behalve straffen , want het kan ook angst plassen zijn, en dan zit je in een cirkel waar je niet meer uit kan komen
dan wordt het echt psychisch
hoe oud is die eigenlijk ?
maar is het dominantie , kan je hem laten castreren , bespreek dat maar eerst met je dierenarts
-
Laura & Leroy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
- Aantal honden: 1
Ts schrijft dat hij het dan alleen maar vaker doet, dat kan de bedoeling niet zijn.
Zijn er bepaalde momenten waarop hij het doet, ofzo? Of is er iets van een structuur in te herkennen?
Zijn er bepaalde momenten waarop hij het doet, ofzo? Of is er iets van een structuur in te herkennen?
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Misschien helpt een DAP verdamper. Die worden wel gebruikt bij katten die in huis overal plassen. De geur herinnert ze aan het nest en dat geeft een geborgen gevoel. Ik denk zelf als een hondje overal plast, dat het ook uit een gevoel van onveiligheid, nervositeit voort kan komen.
Er is trouwens echt niks mis met een goeie correctie, maar als het zo vaak gebeurt als bij jullie, vind ik dat het meer op dwangmatig gedrag lijkt dan ongehoorzaamheid, dominantie of onzindelijkheid. Het is gewoon een soort zenuwentrekje geworden. Dus zou ik er op die manier mee omgaan. Dus zou ik proberen zijn zelfvertrouwen wat te stimuleren. Leer hem anders wat commando's of leer hem iets voor je te apporteren in de kamer oid. Hou hem een beetje bezig en vraag dan zijn aandacht en beloon dat flink.
En misschien is het een idee om hem wat meer in het oog te houden. Als je bijvoorbeeld bezig bent met het huishouden, neem hem dan mee naar de ruimte waar jij ook bent, zodat als ie zijn poot op begint te tillen, je hem meteen op kunt pakken en naar buiten mee kunt nemen. Plassen doen we buiten. Ik zou er eigenlijk niet eens wat bij zeggen. Waarschijnlijk klink je dan namelijk gefrustreerd en boos en dat werkt vaak averechts.
O ja, wat wel een goed idee is, is om de plasjes schoon te maken met een Biotex sopje. Dat haalt de geur eruit. Je hebt ook allerlei dure sprays maar dat is niet nodig, Biotex voor handwas, het groene pakje, haalt alle organische elementen eruit zoals de geur van urine.
Heeft hij een mand of vast plekje? Waar staat die? Misschien kun je dat plekje wat meer geborgen maken, onder een tafel oid. Dat ie daar echt zijn veiligheid heeft. Een deken over de bench bijvoorbeeld. Nou succes ermee iig, vervelend probleem natuurlijk.
Er is trouwens echt niks mis met een goeie correctie, maar als het zo vaak gebeurt als bij jullie, vind ik dat het meer op dwangmatig gedrag lijkt dan ongehoorzaamheid, dominantie of onzindelijkheid. Het is gewoon een soort zenuwentrekje geworden. Dus zou ik er op die manier mee omgaan. Dus zou ik proberen zijn zelfvertrouwen wat te stimuleren. Leer hem anders wat commando's of leer hem iets voor je te apporteren in de kamer oid. Hou hem een beetje bezig en vraag dan zijn aandacht en beloon dat flink.
En misschien is het een idee om hem wat meer in het oog te houden. Als je bijvoorbeeld bezig bent met het huishouden, neem hem dan mee naar de ruimte waar jij ook bent, zodat als ie zijn poot op begint te tillen, je hem meteen op kunt pakken en naar buiten mee kunt nemen. Plassen doen we buiten. Ik zou er eigenlijk niet eens wat bij zeggen. Waarschijnlijk klink je dan namelijk gefrustreerd en boos en dat werkt vaak averechts.
O ja, wat wel een goed idee is, is om de plasjes schoon te maken met een Biotex sopje. Dat haalt de geur eruit. Je hebt ook allerlei dure sprays maar dat is niet nodig, Biotex voor handwas, het groene pakje, haalt alle organische elementen eruit zoals de geur van urine.
Heeft hij een mand of vast plekje? Waar staat die? Misschien kun je dat plekje wat meer geborgen maken, onder een tafel oid. Dat ie daar echt zijn veiligheid heeft. Een deken over de bench bijvoorbeeld. Nou succes ermee iig, vervelend probleem natuurlijk.
- Pool
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Mijn chi's hebben het altijd gedaan, voor mij een van de redenen om niet meer aan kleine reutjes te beginnen......alle chi's die ik kende(en dat waren er een heleboel)daarvan hadden de reuen dit probleem, als je meerdere reutjes hebt wordt het erger. @Pakdebal.....het is absoluut geen angstplassen. Denk dat de adviezen die hier zijn gegeven de adviezen zijn die ik ook zou geven en ook heb toegepast. Succes en sterkte....
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
- hewi
- Zeer actief
Ik zou eerst even zijn plasje laten controleren, misschien heeft hij wel een blaasontsteking?
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Een bekent vervelend probleem bij kleine hondjes. Die van mij doet het ook, niet door heel het huis maar altijd op het vloerkleed, die ik gelukkig kan wassen. Ik heb van alles geprobeerd, de plek schoon maken met biotex groen (haalt de geur weg), schelden, negeren, hem als hij plaste buiten zetten, maar dit was meestal te laat. Het enige dat een beetje effect heeft is hem wat vaker even buiten laten plassen, maar toch is het niet helemaal afgelopen.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
wat gek eigenlijk, dat kleine reutjes dat veel vaker doen, terwijl je het maar zelden hoort van een herder of een labrador. hoe zou dat komen?
- Pool
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
sbientje schreef:wat gek eigenlijk, dat kleine reutjes dat veel vaker doen, terwijl je het maar zelden hoort van een herder of een labrador. hoe zou dat komen?
Dat heb ik mij ook vaak afgevraagd, mijn herders deden het niet en ook alle grote honden die ik heb gehad deden het niet. Wel de chi's. Overigens zie je het bij veel kleine rassen.
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Tara schreef:Ehm ja... Dat (roodgemaakte) ook ja.smoekie schreef:Een flinke foei, en hop naar buiten

- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
dit is helaas ook mijn ervaringPool schreef:Mijn chi's hebben het altijd gedaan, voor mij een van de redenen om niet meer aan kleine reutjes te beginnen......alle chi's die ik kende(en dat waren er een heleboel)daarvan hadden de reuen dit probleem, als je meerdere reutjes hebt wordt het erger. @Pakdebal.....het is absoluut geen angstplassen. Denk dat de adviezen die hier zijn gegeven de adviezen zijn die ik ook zou geven en ook heb toegepast. Succes en sterkte....
hier ook een chihuahua reutje die het doet
eigenlijk 2 omdat die anderen het normaal niet doet maar omdat nr 1 het doet doet hij het ook maar

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
O ja boos worden lost niets op. Ze zijn al zo snel zenuwachtig. Dat wordt dan alleen maar erger.
Naar buiten is sowieso een goede tip.
Ik denk ook dat je zult moeten accepteren dat ongelukjes gebeuren.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Kipper
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
- Aantal honden: 4
Hier ook zo'n mini geval(teefje) en geen vloerkleden meer, de deurmat is vaak de klos! Maar die kan ik uitwassen.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Bij mijn Jop was het echt macho gedrag hoor, en als hij zenuwachtig zou worden omdat hij op zijn mieter krijgt is dat zijn probleem. Dan moet hij het maar niet doen.toots schreef:O ja boos worden lost niets op. Ze zijn al zo snel zenuwachtig. Dat wordt dan alleen maar erger.
In de tuin doet hij het trouwens nog steeds. Alles wat nieuw is, daar moet hij even tegen pissen.
Daar gaat hij zijn gangetje maar, het zijn toch maar piepkleine plasjes. Maar in huis
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou ik ken een witte herder die piest ook in huis en niet zo klein beetje ook.
Ik was aan het stoffen bij iemand en ik kijk om loopt die herder gewoon lekker te piesen en niet op een plek nee heel de kamer door zonder tussendoor te stoppen.
En die was net uitgeweest met zijn baas.
Ik was aan het stoffen bij iemand en ik kijk om loopt die herder gewoon lekker te piesen en niet op een plek nee heel de kamer door zonder tussendoor te stoppen.
En die was net uitgeweest met zijn baas.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik pikt het ook niet. Maar ik word ook echt niet boos.Anja schreef:Bij mijn Jop was het echt macho gedrag hoor, en als hij zenuwachtig zou worden omdat hij op zijn mieter krijgt is dat zijn probleem. Dan moet hij het maar niet doen.toots schreef:O ja boos worden lost niets op. Ze zijn al zo snel zenuwachtig. Dat wordt dan alleen maar erger.
In de tuin doet hij het trouwens nog steeds. Alles wat nieuw is, daar moet hij even tegen pissen.
Daar gaat hij zijn gangetje maar, het zijn toch maar piepkleine plasjes. Maar in huis
Er zit een groot verschil in boos worden en consequent zijn. Als ik Neeee zeg gebeurd er niks.
Als Toots nerveus is om wat dan ook bijv onweer dan laat meneer ook wel eens een plasje, dan pak ik de dweil en weg is het plasje.
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Vind het wel een verschil of er 'ongelukjes' gebeuren of dat je een reutje hebt die altijd maar je hele huis onderpiest.toots schreef:O ja boos worden lost niets op. Ze zijn al zo snel zenuwachtig. Dat wordt dan alleen maar erger.
Bij zindelijk maken of een keer een ongelukje vind ik echt geen enkel probleem.
Maar ik zou het echt afschuwelijk vinden als een reutje je hele huis zou blijven onderpiesen hoor. Dat zou voor mij echt een probleem zijn. En al helemaal met z'n poot omhoog tegen alles aan. Dan is het niet meer eventjes weg te dweilen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ja voor mij ook.moniek&bo schreef:Vind het wel een verschil of er 'ongelukjes' gebeuren of dat je een reutje hebt die altijd maar je hele huis onderpiest.toots schreef:O ja boos worden lost niets op. Ze zijn al zo snel zenuwachtig. Dat wordt dan alleen maar erger.
Bij zindelijk maken of een keer een ongelukje vind ik echt geen enkel probleem.
Maar ik zou het echt afschuwelijk vinden als een reutje je hele huis zou blijven onderpiesen hoor. Dat zou voor mij echt een probleem zijn.
Maar dat los je echt niet op door boos te worden
Natuurlijk wel met duidelijkheid.
Tootsje doet het alleen bij echte stress/angst en juist omdat meer van dit soort hondjes hier last van hebben.
Zou ik boos worden ten aller tijden afraden. Wat je daarmee aan kan richten maak je nooit meer goed.
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Of plaat hij dan juist, omdat hij schijt heeft aan zijn baas en dat nog even extra duidelijk wil maken?Laura & Leroy schreef:Ts schrijft dat hij het dan alleen maar vaker doet, dat kan de bedoeling niet zijn.
- ailaina
- Actief
Paco is onderzocht, niets aan de hand. Las op internet dat straffen het erger maakt... Dat hadden we al gemerkt. Ik lees nieuwsgierig alle suggesties.

― Lemony Snicket
- ailaina
- Actief
Paco is van 12-12-12. Het ligt volgens de dierenarts aan dominantie.

― Lemony Snicket
- kipo
- Zeer actief
Dat zou natuurlijk best kunnen..maar ik vind dat altijd wel gemakkelijk roepen. Alle wangedrag komt door dominantie. In mijn ogen speelt onzekerheid veel vaker een rol bij wangedrag dan dominantie. Zijn leeftijd lijkt me wel aannemelijk, het is toch de leeftijd waarop de hormonen het even overnemenailaina schreef:Paco is van 12-12-12. Het ligt volgens de dierenarts aan dominantie.
Hoe dan ook, als er lichamelijk niks mis is, is er ook niks mis met duidelijkheid, niet voor bange hondjes en niet voor dominante hondjes. Alleen moet je bij die eerste categorie die duidelijkheid wat vriendelijker brengen dan bij de laatste.
Voor de puristen; ik weet dat dominant een omstreden term is, maar gebruik hem toch maar, anders wordt het ook zo lastig omschrijven .