Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Betrouwbare Fokkers gezocht

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

mcf78
Vaste gebruiker

Betrouwbare Fokkers gezocht

Ongelezen bericht door mcf78 »

hoi hoi

ik heb een site gestart met eigenlijk alleen maar erkende fokkers of fokkers waar men gewoon kan garanderen dat je er goede pups kan kopen. hebben jullie nog adressen voor me? ik heb ook een zwarte lijst op de site staan maar hier komt alleen een fokker na grondig onderzoek en een goede reden op te staan. het gaat hier om een site met nederlandse fokkers dus weet je een betrouwbare fokker? meld het even op puppie.jouwpagina.nl

groetjes en bij voorbaat dank voor al jullie medewerking
Een knuffel & een poot
Marieke & Rex :ok:
<BR><BR>
mcf78
Vaste gebruiker

oja je kunt ook mailen naar: puppie78@hotmail.com

groetjes
Een knuffel & een poot
<BR><BR>
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

volgensmij mag je geen eens een zwarte lijst maken volgens de wet....
Je mag ze wel 'afraden' of naar jou mening beoordelen ofzo...
Mja weten andere meer van.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

En hoe wil je dat controleren. Ik kan wel zeggen dat ik fokker A zo betrouwbaar vind..........maar dan hoeft dat natuurlijk nog niet zo te zijn.
En daarbij, wat is betrouwbaar?
Waar ligt je grens?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
zwartetulp
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door zwartetulp »

Uhhm, ik ben een fokker tegengekomen op je pagina die dus (naar mijn inzien) zeker niet te vertrouwen is.

Neem jij verder de garantie als ik daar een pup haal die toch niet zo goed blijkt te zijn?
Doos:
Afbeelding
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

M@ri@nne schreef:En hoe wil je dat controleren. Ik kan wel zeggen dat ik fokker A zo betrouwbaar vind..........maar dan hoeft dat natuurlijk nog niet zo te zijn.
En daarbij, wat is betrouwbaar?
Waar ligt je grens?
Ik ben het hier dus helemaal mee eens.

Het blijft wel natuur zo'n nestje pups en hoe fantastisch en consentieus een fokker wel niet is, niets kan een "goede" pup garanderen. Zelfs de beste en meest betrouwbare fokkers hebben minder gezonde of rastypische pups.

Daarnaast blijft de "handel" van het fokken en plaatsen van pups mensenwerk, daarmee bedoel ik dat het karakter van zowel de fokker en de koper grote factoren zijn in de (zaken)relatie tussen die twee.
Hieruit kunnen dus makkelijk conflicten ontstaan waardoor een fokker als "onbetrouwbaar" aangemerkt zou kunnen worden, terwijl de volgende pupeigenaar helemaal lyrisch is.
mcf78
Vaste gebruiker

als ik een tip binnenkrijg over een"onbetrouwbare fokker" zal ik dit in ieder geval bij de rasvereniging checken en bij de consumenten bond.

op dogsonline.nl staat ook een "zwarte lijst" onder broodfokkers.
hier staan ervaringen van mensen bij en zo wil ik t eigenlijk doen.
maar ik ga echt niet zomaar iedereen op een zwarte lijst zetten ofzo maar ik vind wel als een fokker echt waardeloos met zijn honden omgaat dat dat best ergens vermeld mag worden.

en over die garantie: kijk die kan ik nergens geven de enige garantie die ik kan geven is dat deze fokkers allemaal zijn aangesloten bij een bond en/of vereniging. er staan dus als het goed is geen broodfokkers bij.

is het het geval dat er een link tussen staat waar jullie van zeggen dat die wel onbetrouwbaar is hoor ik dit graag en word deze verwijderd tot ik hier meer over weet.

het enige wat ik probeer is wat mensen en dierenleed te verkleinen al is het maar voor 1 hond of mens.
de adressen komen voornamelijk van honden.nl en dogsonline.nl

als er vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik het graag want ik vind dat hondenleed wel wat minder mag en dat begint bij de fokkers toch?

groetjes
marieke
Een knuffel & een poot
<BR><BR>
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Als je een zwarte lijst publiceert, kun je een proces aan je broek krijgen voor smaad. Lijkt me niet dat je dat wil ;)
Laatst gewijzigd door Inge op 17 nov 2003 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Broodfokkers kunnen net zo goed lid zijn van een vereniging.
Afbeelding
mcf78
Vaste gebruiker

daarom heb ik het ook hierop gezet.
kijk ik PROBEER alleen wat hondenleed te verzachten al is t maar voor 1 hond. maar dat kan ik inderdaad niet alleen.

en die zwarte lijst geef ik wel een andere naam hihihi.
maar op dogsonline.nl staat er ook 1tje met ervaringen van de mensen erbij en daar komt bij dat ik het echt wel goed navraag voor ik daar dus iemand bij zet.

ik doe ook alleen maar mijn best en omdat ik zoveel gruwelverhalen hoor over bijv. marktplaats enzo. vond ik het eigenlijk geen slecht idee.
Een knuffel & een poot
<BR><BR>
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Kun je dan niet beter de mensen voorlichten over waar ze op moeten letten bij de aankoop van een pup?
Volgens mij bereik je dan meer.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
mcf78
Vaste gebruiker

M@ri@nne schreef:Kun je dan niet beter de mensen voorlichten over waar ze op moeten letten bij de aankoop van een pup?
Volgens mij bereik je dan meer.
komt er ook op te staan maar daar ben ik nog even mee aan het puzzelen hoe dat ik er dat op moet gaan zetten. maar dat komt zeker goed hoor !! :ok:
Een knuffel & een poot
<BR><BR>
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

mcf78 schreef:als ik een tip binnenkrijg over een"onbetrouwbare fokker" zal ik dit in ieder geval bij de rasvereniging checken en bij de consumenten bond.

maar ik ga echt niet zomaar iedereen op een zwarte lijst zetten ofzo maar ik vind wel als een fokker echt waardeloos met zijn honden omgaat dat dat best ergens vermeld mag worden.

en over die garantie: kijk die kan ik nergens geven de enige garantie die ik kan geven is dat deze fokkers allemaal zijn aangesloten bij een bond en/of vereniging. er staan dus als het goed is geen broodfokkers bij.

is het het geval dat er een link tussen staat waar jullie van zeggen dat die wel onbetrouwbaar is hoor ik dit graag en word deze verwijderd tot ik hier meer over weet.

het enige wat ik probeer is wat mensen en dierenleed te verkleinen al is het maar voor 1 hond of mens.

als er vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik het graag want ik vind dat hondenleed wel wat minder mag en dat begint bij de fokkers toch?

groetjes
marieke
dus fokker die lid zijn van de rasvereneging of iets in die koers zijn goed en fokkers die nergens lid van zijn zijn fout?????????

lekker denk wijze heb jij dan

mol :twisted: 8)
mcf78
Vaste gebruiker

v.d Lupinehof schreef: dus fokker die lid zijn van de rasvereneging of iets in die koers zijn goed en fokkers die nergens lid van zijn zijn fout?????????

nee dat zeg ik ook niet maar ik probeer ALLE te checken dus niet alleen die lid zijn
Een knuffel & een poot
<BR><BR>
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

v.d Lupinehof schreef:
mcf78 schreef:als ik een tip binnenkrijg over een"onbetrouwbare fokker" zal ik dit in ieder geval bij de rasvereniging checken en bij de consumenten bond.

groetjes
marieke
dus fokker die lid zijn van de rasvereneging of iets in die koers zijn goed en fokkers die nergens lid van zijn zijn fout?????????

slaat idd nergens op :roll:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Mol
Zeer actief

mcf78 schreef:
v.d Lupinehof schreef: dus fokker die lid zijn van de rasvereneging of iets in die koers zijn goed en fokkers die nergens lid van zijn zijn fout?????????

nee dat zeg ik ook niet maar ik probeer ALLE te checken dus niet alleen die lid zijn
dus jij gaat persoonlijk langs bij zo'n desbetreffende fokker????
en dan ga jij met je getrainde oog kijken of alles wel volgen de regels gaat of zijn het Jou regels?

ik heb nog nooit zo iets achterlijk en ondordachts gehoord

mcf78
Vaste gebruiker

ja ik ga allemaal persoonlijk langs de fokkers en meet ze met mijn standaarden

tuurlijk echt wel

volgens mij win ik info in bij de hondenclubs en haal ik de adressen bij de rasverenigingen en bij raad van beheer dus ik weet niet hoor
Een knuffel & een poot
<BR><BR>
mcf78
Vaste gebruiker

dat ik overal langs ga is sarcastisch bedoelt hoor ik weet niet
Een knuffel & een poot
<BR><BR>
Mol
Zeer actief

mcf78 schreef:ja ik ga allemaal persoonlijk langs de fokkers en meet ze met mijn standaarden

tuurlijk echt wel

volgens mij win ik info in bij de hondenclubs en haal ik de adressen bij de rasverenigingen en bij raad van beheer dus ik weet niet hoor
oke dus jij komt dan bij mijn langs waar ga je op letten wat wil je zien?
en wat is dan volgens jou bekrompen gedachte gang wel goed en wat niet?

Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Wat je ziet is niet altijd wat er werkelijk gebeurt. Zo kan een fokker die is aangesloten bij een rasvereniging en dus bijvoorbeeld vanuit de rasvereniging een maximaal aantal pups / nesten per jaar mag fokken, rustig veel meer pups fokken. Hij meldt dan alleen een beperkt aantal pups bij de rasvereniging. De overige pups worden zonder stamboom en voor een lagere prijs even vrolijk verkocht. Teef wordt volkomen uitgemolken. Maar de fokker is wel aangesloten bij de rasvereniging en fokt volgens de richtlijnen van die rasvereniging :? .

Zoals je ziet zijn er mogelijkheden genoeg om je als fokker beter voor te doen dan je in werkelijkheid bent. Ik denk niet dat je daar doorheen kunt prikken als buitenstaander zijnde. Als je uitgaat van verhalen van pupkopers begeef je je wel op een heel smal koord. Stel je nu voor dat ik om een heel andere reden een bloedhekel heb aan mijn buurman die toevallig een kennel heeft. Dan verzin ik, asociaal als ik ben ;) , toch gewoon één of ander horrorverhaal over die fokker en klop ik bij jou aan. Wraak is zoet...... maar niet gebaseerd op werkelijkheid.

Ook al verzin je een andere naam voor je "zwarte lijst" hangt nog steeds het risico van smaad boven je hoofd. Het gaat er niet om hoe je zo'n lijst noemt maar wat je er in zet. En wat jij er in wilt zetten, met naam en toenaam, kan de betreffende fokker enorm veel geld gaan kosten. Reken er maar op dat zo'n fokker dan stappen zal ondernemen en ik vrees dat je wel eens het onderspit zou kunnen delven als het er op aan komt. Wat ga je doen als je schadeclaims binnenkrijgt van benadeelde fokkers? Ik hoop dat je goed verzekerd bent.

Ik begrijp dat je initiatief uit een goed hart komt maar ik denk dat je toch niet helemaal reeël bent. Als ik jou was zou ik een goed verhaal op papier zetten over de dingen waar een pupkoper rekening mee moet houden / op moet letten bij de aanschaf van een puppy. Laat verder de namen van fokkers fijn buiten beschouwing, dan kun je ook nergens je vingers aan branden :ok: .
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Je zult ongetwijfeld de beste bedoelingen hebben maar als je dit doorzet zul je waarschijnlijk (onbedoeld) veel schade aanrichten. Je gaat nu af op persoonlijk ervaringen van mensen en, net zoals bij bijvoorbeeld ervaringen met een arts, kan de een lyrisch over een fokker zijn terwijl iemand anders dezelfde fokker de grond in wil schuiven.

Misschien maar niet doorzetten?
felicia
Zeer actief

Ongelezen bericht door felicia »

Sietske* schreef:Wat je ziet is niet altijd wat er werkelijk gebeurt. Zo kan een fokker die is aangesloten bij een rasvereniging en dus bijvoorbeeld vanuit de rasvereniging een maximaal aantal pups / nesten per jaar mag fokken, rustig veel meer pups fokken. Hij meldt dan alleen een beperkt aantal pups bij de rasvereniging. De overige pups worden zonder stamboom en voor een lagere prijs even vrolijk verkocht. Teef wordt volkomen uitgemolken. Maar de fokker is wel aangesloten bij de rasvereniging en fokt volgens de richtlijnen van die rasvereniging :? .

Zoals je ziet zijn er mogelijkheden genoeg om je als fokker beter voor te doen dan je in werkelijkheid bent. Ik denk niet dat je daar doorheen kunt prikken als buitenstaander zijnde. Als je uitgaat van verhalen van pupkopers begeef je je wel op een heel smal koord. Stel je nu voor dat ik om een heel andere reden een bloedhekel heb aan mijn buurman die toevallig een kennel heeft. Dan verzin ik, asociaal als ik ben ;) , toch gewoon één of ander horrorverhaal over die fokker en klop ik bij jou aan. Wraak is zoet...... maar niet gebaseerd op werkelijkheid.

Ook al verzin je een andere naam voor je "zwarte lijst" hangt nog steeds het risico van smaad boven je hoofd. Het gaat er niet om hoe je zo'n lijst noemt maar wat je er in zet. En wat jij er in wilt zetten, met naam en toenaam, kan de betreffende fokker enorm veel geld gaan kosten. Reken er maar op dat zo'n fokker dan stappen zal ondernemen en ik vrees dat je wel eens het onderspit zou kunnen delven als het er op aan komt. Wat ga je doen als je schadeclaims binnenkrijgt van benadeelde fokkers? Ik hoop dat je goed verzekerd bent.

Ik begrijp dat je initiatief uit een goed hart komt maar ik denk dat je toch niet helemaal reeël bent. Als ik jou was zou ik een goed verhaal op papier zetten over de dingen waar een pupkoper rekening mee moet houden / op moet letten bij de aanschaf van een puppy. Laat verder de namen van fokkers fijn buiten beschouwing, dan kun je ook nergens je vingers aan branden :ok: .
:ok: :ok:
Afbeelding
felicia
Zeer actief

Ongelezen bericht door felicia »

zo te zien heb je het al veranderd..
wel een mooie site hoor!
Afbeelding
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

Hutsje schreef:Broodfokkers kunnen net zo goed lid zijn van een vereniging.
is dat zo? 8O wat heeft een vereniging dan nog voor nut als het gaat om instand houden en verbeteren van het ras, iets waar het een broodfokker toch helemaal niet om gaat?

ja sorry, ben blond he.. :U
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

britty schreef:
Hutsje schreef:Broodfokkers kunnen net zo goed lid zijn van een vereniging.
is dat zo? 8O wat heeft een vereniging dan nog voor nut als het gaat om instand houden en verbeteren van het ras, iets waar het een broodfokker toch helemaal niet om gaat?

ja sorry, ben blond he.. :U
Een vereniging kan voorschriften voorschrijven voor het fokken, maar ze kan niet 100% controleren of een fokker zich ook aan die voorschriften houdt. Een fokker kan bijvoorbeeld één nestje per jaar fokken volgens de voorschriften en een heleboel andere nestjes zonder zich aan de voorschriften te houden. Die "foute" nestjes geeft hij dan gewoon niet op aan de vereniging. Daar kan een vereniging erg weinig aan doen, of ze moeten er toevallig achterkomen.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Goed bedoeld maar niet erg slim ;)
Ik ga even naar je site kijken :-D
groetjes
Evita

EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

even als advies het volgende:
Je schrijft onder het kopje 'zwarte lijst':
Bovendien komt er bij een broodfokker nog wel eens inteelt voor. En wordt er niet gelet op erfelijke ziekte's of afwijkingen.

Als ik jou was zou ik even kijken óp dit forum onder 'fokken van honden' en dan zoeken op het woord inteelt. Dan lees je dat het niet altijd slecht is. ;)
Laatst gewijzigd door EvitaP op 17 nov 2003 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes
Evita

EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Je site ziet er leuk uit.
groetjes
Evita

Mol
Zeer actief

EvitaP schreef:even als advies het volgende:
Bovendien komt er bij een broodfokker nog wel eens inteelt[/] voor. En wordt er niet gelet op erfelijke ziekte's of afwijkingen.

Als ik jou was zou ik even kijken óp dit forum onder 'fokken van honden' en dan zoeken op het woord inteelt. Dan lees je dat het niet altijd slecht is. ;)

hahaha daar heb ik al een keer wat van gezegt maar dat word niet begrepen.

EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
EvitaP schreef:even als advies het volgende:
Bovendien komt er bij een broodfokker nog wel eens inteelt voor. En wordt er niet gelet op erfelijke ziekte's of afwijkingen.

hahaha daar heb ik al een keer wat van gezegt maar dat word niet begrepen.

ohw, naja een keertje extra kan geen kwaad :-D
groetjes
Evita

Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”