Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wolf doodgereden in Noordoostpolder?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: Wolf doodgereden in Noordoostpolder?

Ongelezen bericht door Marion. »

Pakdebal schreef:
ranetje schreef:
Fizgig schreef:Ah, ze hebben een plan gemaakt. Ik dacht al, wat on-Nederlands dat er nog geen protocol ligt:
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... plan.dhtml
Ben benieuwd of die wolven zich aan het plan houden :wink:

oh , mijn hemel, komt " Wageningen " weer met iets aanzetten .. :D :D

als ik " Wageningen " lees, is het altijd zo " grijze wollen sokken "-achtig, ze hebben het meestal fout
Klopt. Maar 1 + 1 is ook wel iets makkelijker he?
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Het wordt alleen maar veiliger met de wolf als faunabeheerder.
De kans, dat je nu in de vuurlinie van de staalhagel terechtkomt is groter als straks de kans dat je in je billen door een wolf wordt gebeten.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

sirene schreef:Mogelijk verband met de wolf ? :mrgreen:
http://www.speld.nl/2013/07/09/zeven-ge ... ttelgeest/
Geweldig, ik lig in een deuk :LOL: :LOL:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Pemba schreef:
En ik vraag me af of ze dat wicht met die hoofddoek al gevonden hebben.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Marie-Josée schreef:
Pemba schreef:
Cape :pffff:
Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Kells schreef:
korthaar schreef:Het wordt alleen maar veiliger met de wolf als faunabeheerder.
De kans, dat je nu in de vuurlinie van de staalhagel terechtkomt is groter als straks de kans dat je in je billen door een wolf wordt gebeten.
Dat is waar. :mrgreen:
De kans dat je door loodhagel wordt getroffen is nog kleiner.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Elmo/maureen schreef:
Marie-Josée schreef:
Pemba schreef:
Cape :pffff:
Jammer. Dus toch geen modern sprookje :(
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ja, aan de ene kant vind ik het voor de wolf een snellere dood om afgeschoten te worden ipv aangereden. Maar ze denken niet aan de wolf zelf maar aan de schade die hij toe kan brengen. En om hem af te kunnen schieten, moet je de wolf eerst zien te vinden. En dat lukte tot nu toe ook niet erg goed dus waar hebben we het dan nog over?

Wie weet leert de wolf wel om te gaan met auto's en wegen, dieren doen ook aan ervaringsleren dus dat kan best. En de schade, honden eten ook wel een wild waar dat niet mag en er zijn wel meer dieren waar we schade door hebben. Wat dacht je van al die dode vliegjes en insecten die elk jaar op je voorruit een doodsmak maken. Kost ook ruitenwisservloeistof, als je het voor heel Nederland optelt, kosten die waarschijnlijk meer dan een paar dode schapen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Pemba schreef:VVD wil wolven afschieten :80: http://www.nu.nl/politiek/3522547/vvd-e ... -wolf.html
Ben altijd benieuwd of dat echt zo gezegd is :wink:
En zo ja, of het een partijstandpunt is of een vaag idee van een kamerlid.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

ranetje schreef:
Pemba schreef:VVD wil wolven afschieten :80: http://www.nu.nl/politiek/3522547/vvd-e ... -wolf.html
Het zal me niets verbazen als de VVD er inderdaad zo over denkt. De VVD ziet natuur geloof ik vooral als iets wat betaald vanuit de villa-subsidie, door de tuinman onderhouden, en uitsluitend privé genoten hoort te worden. Natuur die niet behoort tot de eigen achtertuin is hooguit geschikt om volgeplempd te worden met 130 km-wegen en volstrekt zinloze hogesnelheidslijnen voor ondeugdelijke italiaanse boemels.

C.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er ineens enorme aantallen wolven de weg gaan oversteken en de verkeersveiligheid erger in gevaar gebracht zal worden dan door dat wat er al rondloopt (en niet te vergeten rondrijdt). Misschien hebben ze te vaak naar dat troikaliedje van Drs. P. geluisterd :mrgreen:
ranetje
Zeer actief

Casey schreef:
ranetje schreef:
Het zal me niets verbazen als de VVD er inderdaad zo over denkt. De VVD ziet natuur geloof ik vooral als iets wat betaald vanuit de villa-subsidie, door de tuinman onderhouden, en uitsluitend privé genoten hoort te worden. Natuur die niet behoort tot de eigen achtertuin is hooguit geschikt om volgeplempd te worden met 130 km-wegen en volstrekt zinloze hogesnelheidslijnen voor ondeugdelijke italiaanse boemels.

C.
Zou kunnen
Maar deze tekst
“Als er straks weer veel wolven in het land rondlopen, moeten we serieus overwegen het dier af te schieten”, zegt Houwers.
Zegt iets anders dan "ik (of "de VVD") wil dat ze worden afgeschoten" :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Dode wolf 'zeer vermoedelijk' grap

De dode wolf, die de gemoederen al bijna een week bezighoud, zou zomaar een grap kunnen zijn. Dat sterke vermoeden heeft althans Faunabeheer Flevoland.

"Het dode dier is zo goed als zeker neergelegd als grap", zegt Nettie van den Belt van Faunabeheer tegen de NOS.

In de buurt van Luttelgeest, waar het dier is gevonden, wonen veel Oost-Europeanen die in de kassen werken. Die hebben een paar jaar geleden een soortgelijke grap uitgehaald met een dode zeehond.

"De wolf een schuw dier is dat bang is voor mensen. Daarom ligt het niet voor de hand dat een wolf opduikt in een redelijk dichtbevolkt gebied."

Ook was het een jong vrouwtje dat alleen was, terwijl wolven in roedels leven en had het beest een bever in haar maag. Dat terwijl bevers niet voorkomen in de omgeving van Luttelgeest. "Het is logischer als de wolf een ree of schaap in de maag had."

Tenslotte vindt ze het verdacht dat de persoon die het dier heeft aangereden zich niet heeft gemeld. "Zo'n aanrijding veroorzaakt veel schade", aldus Van den Belt.

Door: NU.nl
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
M@rijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door M@rijke »

Het schijnt een grap te zijn door de oostenburen, die hebben de wolf daar neergelegd :roll: :piew:
George..
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door George.. »

die grap is dan zeer goed gelukt..
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

M@rijke schreef:Het schijnt een grap te zijn door de oostenburen, die hebben de wolf daar neergelegd :roll: :piew:
Mooie samenvatting van het bericht direct boven je. :wink:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Maar dat is toch pas zeker als er sporen van goedkoop bier en worstjes op de wolf wordt aangetroffen ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Ach. Hoeveel blz geleden.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Ach. Hoeveel blz geleden.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Fizgig
Zeer actief

Ja, dat hadden wij hier ook allang bedacht, dat het een grap zou kunnen zijn. Zeker vanwege die bever en nu blijkt dat bevers daar helemaal niet leven. Hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken? Ze hebben ook geen uiterlijke beschadigingen gevonden, dus geen wonden ed. Dat lijkt me onmogelijk als ze is aangereden.

Maar om nou meteen naar de Oosterburen te wijzen, vind ik ook niet okee hoor. Het is vakantietijd, voor hetzelfde geld was het een puber of meerdere. Of studenten, die doen dat soort dingen heel vaak. Zou ik eerder aan denken dat aan de Oosterburen. Ik vind ze erg aardig hoor maar ik zie ze niet vaak lachen. Kan me niet voorstellen dat ze veel aan practical jokes doen eigenlijk.
ranetje
Zeer actief

Veenmug schreef:Ach. Hoeveel blz geleden.
En zo lijkt het dus nog te zijn ook :ok:
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Célie schreef:
Fizgig schreef:Ja, dat hadden wij hier ook allang bedacht, dat het een grap zou kunnen zijn. Zeker vanwege die bever en nu blijkt dat bevers daar helemaal niet leven. Hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken? Ze hebben ook geen uiterlijke beschadigingen gevonden, dus geen wonden ed. Dat lijkt me onmogelijk als ze is aangereden.

Maar om nou meteen naar de Oosterburen te wijzen, vind ik ook niet okee hoor. Het is vakantietijd, voor hetzelfde geld was het een puber of meerdere. Of studenten, die doen dat soort dingen heel vaak. Zou ik eerder aan denken dat aan de Oosterburen. Ik vind ze erg aardig hoor maar ik zie ze niet vaak lachen. Kan me niet voorstellen dat ze veel aan practical jokes doen eigenlijk.
Jawel ze hadden wel verwondingen die door een aanrijdingen kunnen komen gevonden zoals o.a. een verbrijzelde borstkas
Okee, dat wist ik niet, ik las dat ze aan de buitenkant, dus de vacht en huid, geen verwondingen hadden gevonden. Dat zou je wel denken als ze worden aangereden, dan is er meestal wel wat te zien aan de buitenkant. Weet ik uit ervaring met doodgereden katten. Maar goed, je ziet niet alles aan de buitenkant natuurlijk.

Maar goed, of het nou een grap was of niet, dat zullen we alleen te weten komen als er iemand naar voren komt en het vertelt. Of vertelt dat die hem heeft aangereden. Roddels gaan snel in Nederland en er zijn nog geen geruchten, dus ja, geen idee. Afwachten maar.

Ik zat te denken (ik kijk teveel naar investigation discovery) had die vacht goed onderzocht op sporen, haha, daaraan kun je zien wie eraan gezeten heeft. Maar ja, ik neem aan dat ze geen DNA sporen op de vacht gaan zoeken, jammer eigenlijk. Als er nou een stukje kauwgum in de vacht had gezeten, hadden ze die op DNA kunnen checken, maar ja.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Fizgig schreef:Ja, dat hadden wij hier ook allang bedacht, dat het een grap zou kunnen zijn. Zeker vanwege die bever en nu blijkt dat bevers daar helemaal niet leven. Hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken? Ze hebben ook geen uiterlijke beschadigingen gevonden, dus geen wonden ed. Dat lijkt me onmogelijk als ze is aangereden.
Maar er zijn dan in Luttelgeest geen bevers, maar in Nederland op zich wel.
Ze doet nou net (die Nettie dinges) alsof dat beest ter plekke moet hebben geluncht en dat is natuurlijk onzin.
Om de hoek in Gaasterland komen wel bevers voor.
En een jaar of wat geleden zijn er in Flevoland bevers ontsnapt en die hebben zich voor zover bekend gevestigd en leven er nog. In 2011 zijn er nog rond de 100 geteld. Dus hoezo geen bevers daar?

En wat die aanrijding betreft: zat mensen rijden een hond dood en rijden door. Niet heel gek dat niemand zich meldt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Misschien komt er door het DNA van wolf of bever nog uitsluitsel. Geen idee of ze van bevers ook DNA hebben opgeslagen ? Als dat beest dan uit Duitsland of zelfs een Oostblokland komt dan is ie hier dus gedumpt.
Ze weten mss toch ook welke "lijnen" wolven er dichter bij ons land rondzwerven en welke niet ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Marion.

Fizgig schreef:Okee, dat wist ik niet, ik las dat ze aan de buitenkant, dus de vacht en huid, geen verwondingen hadden gevonden. Dat zou je wel denken als ze worden aangereden, dan is er meestal wel wat te zien aan de buitenkant. Weet ik uit ervaring met doodgereden katten. Maar goed, je ziet niet alles aan de buitenkant natuurlijk.
Onze eerste hond is doodgereden, in 1 klap. Toen Pieter bij hem kwam tilde hij zijn hoofd nog 1x op, en toen was het over. Toen ik later in de DA-praktijk kwam was hij volledig gaaf. Je zag aan de buitenkant helemaal niets aan hem. Hij lag er net zo bij als deze wolf.
Fizgig
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Maar er zijn dan in Luttelgeest geen bevers, maar in Nederland op zich wel.
Ze doet nou net (die Nettie dinges) alsof dat beest ter plekke moet hebben geluncht en dat is natuurlijk onzin.
Om de hoek in Gaasterland komen wel bevers voor.
En een jaar of wat geleden zijn er in Flevoland bevers ontsnapt en die hebben zich voor zover bekend gevestigd en leven er nog. In 2011 zijn er nog rond de 100 geteld. Dus hoezo geen bevers daar?

En wat die aanrijding betreft: zat mensen rijden een hond dood en rijden door. Niet heel gek dat niemand zich meldt.
Okee, maar het is wel een grappig toeval, of niet? Een ironisch toeval eigenlijk. Die bever bedoel ik.

Ja, als die wolf 's nachts is aangereden, zie je niet wat het is natuurlijk, daar heb je wel gelijk in. Alleen, ik vind wel, zei Sherlock Holmes, dat ie er wel héél netjes ligt. Als ie overhoop is gereden, verwacht je dat het er meer als een zootje uitziet. Het ziet eruit alsof ie misschien wel naar de kant is getild en daar neergelegd, vind ik. Zo van, ik haal hem even van de weg af anders krijgt een ander nog een ongeluk. Maar dan nog, is het mogelijk dat die persoon dacht dat het een hond was. Ik vond hem er ook wat fijntjes uitzien voor een echte wolf, maar het schijnt dat ie zelfs in zijn wintervacht zat, zegt Joswolf.

Trouwens, er waren wel geruchten. De wolf was al vaker gespot in de omgeving, meen ik me te herinneren. Dat zei Joswolf ook, dat het gedrag niet helemaal leek op dat van een wolf omdat ie bij mensen in de buurt rond bleef hangen ofzo.
Marion.

Fizgig schreef:Alleen, ik vind wel, zei Sherlock Holmes, dat ie er wel héél netjes ligt. Als ie overhoop is gereden, verwacht je dat het er meer als een zootje uitziet.
Oké. Mijn tweede hond is ook doodgereden, en die lag nog gewoon op de plek waar hij was aangereden. In de goot. Helemaal dood, maar ook weer helemaal intakt. Van de buitenkant dan.
En die had waarschijnlijk een kalkoennek in zijn maag die aan het verteren was. Ik weet niet of er aan het strand van Scheveningen wel kalkoenen in het wild lopen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Fizgig schreef:Okee, maar het is wel een grappig toeval, of niet? Een ironisch toeval eigenlijk. Die bever bedoel ik.
Waarom? Bevers horen bij het natuurlijk voedsel denk ik en een wolf kan ze aan.
En er zijn daar dus gewoon bevers. In de Flevopolder weliswaar, maar dat is om de hoek. Daar zit een wolf niet mee, die paar kilometer.
Ja, als die wolf 's nachts is aangereden, zie je niet wat het is natuurlijk, daar heb je wel gelijk in. Alleen, ik vind wel, zei Sherlock Holmes, dat ie er wel héél netjes ligt. Als ie overhoop is gereden, verwacht je dat het er meer als een zootje uitziet. Het ziet eruit alsof ie misschien wel naar de kant is getild en daar neergelegd, vind ik.
Ik heb wel aangereden vossen van de weg gehaald die er net zo bijlagen, even keurig. Gewoon niets te zien.
Een tik op de verkeerde plek en zo'n beest is gewoon dood.
Aangereden is niet per se tien keer met alle wielen er overheen he ;)

En hoe zo'n dier ligt als hij doodgaat is vrij standaard. Dat doet niet "iemand", dat is een kwestie van spiertrekkingen die de houding bepalen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Fizgig
Zeer actief

Marion. schreef:
Fizgig schreef:Alleen, ik vind wel, zei Sherlock Holmes, dat ie er wel héél netjes ligt. Als ie overhoop is gereden, verwacht je dat het er meer als een zootje uitziet.
Oké. Mijn tweede hond is ook doodgereden, en die lag nog gewoon op de plek waar hij was aangereden. In de goot. Helemaal dood, maar ook weer helemaal intakt. Van de buitenkant dan.
En die had waarschijnlijk een kalkoennek in zijn maag die aan het verteren was. Ik weet niet of er aan het strand van Scheveningen wel kalkoenen in het wild lopen.
Wat vreselijk dat twee honden van je zijn doodgereden zeg! Ik heb ook veel katten gezien nadat ze waren doodgereden en soms was er idd niks te zien. Ik snap alleen niet wat die kalkoen ermee te maken had?

Het kan ook best dat ie is aangereden hoor. Alleen daar hebben ze nog niet echt iets over gezegd, dacht ik, over de doodsoorzaak. Maar een verbrijzeld borstbeen, zou goed kunnen dan.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”