Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

geven mensen het nu al op ?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: geven mensen het nu al op ?

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:
malinois schreef:. Ik ben CM niet, ik heb zijn timing niet en ik heb zijn engelengeduld niet. .
en jij hebt zijn charisma niet . :wink: .. als hij binnenkomt hebben honden gelijk respect voor hem , dat kan niemand evenaren
nog eens proberen...

en hier ben ik het absoluut niet mee eens, als mijn trainer binnenkomt, bij welke hond dan ook heb je exact hetzelfde effect.
Ook bij honden die hem nog nooit gezien hebben.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mal. je bent nog niet eens mod-af en je kan al niet meer quoten :LOL:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

flamme schreef:
smoekie schreef:
Ey :S:
Auw :blauwoog: kun je wel, ik zag 'm niet aankomen :F:

solly :J:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Mal. je bent nog niet eens mod-af en je kan al niet meer quoten :LOL:
:blauwoog: erg he... ik moet weer helemaal opnieuw alles leren :schrik:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:
Pakdebal schreef:
malinois schreef:. Ik ben CM niet, ik heb zijn timing niet en ik heb zijn engelengeduld niet. .
en jij hebt zijn charisma niet . :wink: .. als hij binnenkomt hebben honden gelijk respect voor hem , dat kan niemand evenaren
nog eens proberen...

en hier ben ik het absoluut niet mee eens, als mijn trainer binnenkomt, bij welke hond dan ook heb je exact hetzelfde effect.
goesso!!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
malinois schreef:
Pakdebal schreef:
nog eens proberen...

goesso!!
:cheer: :cheer:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:
Marjoleine schreef:Mal. je bent nog niet eens mod-af en je kan al niet meer quoten :LOL:
:blauwoog: erg he... ik moet weer helemaal opnieuw alles leren :schrik:

:goeie: Lesje nodig :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

smoekie schreef:En ja, hoewel jij zeer zeker (voor mij althans niet) bekend staat asl iemand die steken onder water geeft was dit (naar mijn idee, naar mijn mening) toch wel degelijk en steek onder water. Je wist in ieder geval dondergoed waar die opmerking vandaan kwam, en wie je daarmee "bedoelde".

En nogmaals, voor het geval dat niet duideijk is. Maakt mij verder niet uit. Tenzij je (en je als in algemeen gesproken) dan ook niet gaat ontkennen e.e.a. gezegd te hebben. Met als climax nog eens het drukken op die uitroepteken.

En vandaar ook eigenlijk mijn opmerking :wink:
Ik ben niet van de steken onder water.

Ik vond dat hele hersenverhaal niet te volgen, maar de vergissing naar BP grappig en dus plaagde ik BP ermee. Ik snapte niet eens (en nog niet) over wiens hersenen het überhaupt ging in dat verhaal van PdB. Ik bedoelde haar er totaal niet mee, ik gebruikte de woorden om BP te plagen, meer niet.

Maar ik werd wel zo pissig van dat (naar mijn idee) opzettelijk klooien met een quote en de insinuatie naar mij toe dat ik dat onzorgvuldig formuleerde.
Ik zou het niet in mijn hoofd halen zoiets tegen iemand te zeggen of zo naar iemand te sneren.
Ik kan het wel bedenken hoor, maar ik ben een te grote muts om het daadwerkelijk te doen. Ik heb dat helemaal niet in me.
Ik ga wel door mijn dak van dit soort valse truken.
Nou goed, dat is nu wel duidelijk geloof ik. ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ik snap dat gehak op 1 persoon ook niet zo. Ik snap wel waarom mensen op haar reageren, en ik snap niet dat ze elke dag 3 topics opent terwijl 9/10 uit de hand lopen. Maar aan de andere kant, ze blijft wel wie ze is. Er zijn steeds reacties als 'ze heeft nog steeds nergens van geleerd'. Wat moet ze leren dan? Misschien moeten anderen leren om niet steeds te reageren. Het is ook echt wel actie-reactie. De 'rel-topics' worden echt alleen maar gemaakt door de mensen die het blijven voeden, en dat zijn inderdaad heel vaak dezelfde mensen.

Laat haar gewoon doen, al die mensen die reageren met 'Ik heb er spijt van dat ik er voor gekozen heb dat gebande personen weer terug mochten komen' of die blijven reageren op haar, blijven herhalen en blijven uitlokken. Het is zo dubbel. Allemaal zeuren hoe vervelend het is maar wel blijven reageren en voeden. Ik weet zeker dat de meeste zich er van bewust waren dat als pdb terug zou komen dat het zo zou lopen. Maar ga dan niet achteraf zeggen dat je spijt heb je van keuze en al helemaal niet dat je het zo vervelend vindt, want volgens mij zit iedereen hier al dagen mee te lezen en vindt iedereen dit wel leuk zo. Pdb vindt het blijkbaar leuk (anders snap ik echt niet waarom je steeds weer zulke topics opent) Maar de mensen die zo hard roepen hoe irritant ze het vinden die vinden het even leuk.

Ik snap alleen werkelijk niet wat bepaalde zaken er mee van doen hebben, bvb wel of niet werken. Privé moet eens privé blijven. Er worden soms zaken bij gehaald om maar zo hard mogelijk te kunnen kwetsen of iemand belachelijk maken. En er wordt misbruik gemaakt van het feit dat iemand anders is dan anderen. Als je het zo erg vindt allemaal, negeer het dan gewoon, want blijkbaar is ze dus niet veranderd, en gaat ze niet veranderen. Wat heeft het dan in godsnaam voor zin om zo te hakken op 1 iemand met zijn allen? Dat is in mijn ogen hetzelfde gedrag als wat kinderen op de basisschool doen. En dat noemen ze pesten.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Jij hebt helemaal gelijk Fafo :ok: Dat vind ik het mooie van dit forum, de 'vijanden' knop, 1 maal zeggen lijkt mij voldoende en dan maar in de negeer, superuitvinding :lol1:
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Marjoleine schreef: Ik ben niet van de steken onder water.
toen ik hier weer kwam na een verbannen tijd, was jij het , Marjoleine, die schreef dat ik maar beter weer weg kon gaan .
hoezo " geen steken onder water geven " ?. :denken:
en
ik weet nog meer voorbeelden , ook uit het verleden , te geven

goh, wat weet jij je er elke keer weer mooi uit te praten , zeg .. :roll:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Pakdebal schreef:
Marjoleine schreef: Ik ben niet van de steken onder water.
toen ik hier weer kwam na een verbannen tijd, was jij het , Marjoleine, die schreef dat ik maar beter weer weg kon gaan .
hoezo " geen steken onder water geven " ?. :denken:
en
ik weet nog meer voorbeelden , ook uit het verleden , te geven

goh, wat weet jij je er elke keer weer mooi uit te praten , zeg .. :roll:
Steek onder water: iemand zijdelings een onaangenaamheid zeggen; een bedekte toespeling, die voor iem. onaangenaam is

Als ze het rechtstreeks naar jou typt is het dus geen steek onder water :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Pakdebal

Fafo schreef:. Pdb vindt het blijkbaar leuk (anders snap ik echt niet waarom je steeds weer zulke topics opent) .
mooi stukje, :ok:
maar ik ben er niet van bewust , dat ik het hiervoor deed .. , nee, ik open gewoon topics zoals iedreen ze opent:
om wat te vertellen of om wat mede te delen

dus niet , omdat ik wil dat het 20 blz gaat worden, ..
Pakdebal

Inge schreef:Als ze het rechtstreeks naar jou typt is het dus geen steek onder water :roll:
dan had ze het beter per PB kunnen doen, toch ?.. maar nee, ze wilde dat iedreen dit ook zou lezen .
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Pakdebal schreef:
Fafo schreef:. Pdb vindt het blijkbaar leuk (anders snap ik echt niet waarom je steeds weer zulke topics opent) .
maar ik ben er niet van bewust , dat ik het hiervoor deed .. , nee, ik open gewoon topics zoals iedreen ze opent:

En waarom reageer je dan voornamelijk op mensen die rottige dingen over je zeggen ipv de mensen die ook daadwerkelijk on topic blijven of andere reacties geven?
Pakdebal

Roo schreef:
Pakdebal schreef:

En waarom reageer je dan voornamelijk op mensen die rottige dingen over je zeggen ipv de mensen die ook daadwerkelijk on topic blijven of andere reacties geven?

omdat jij dat ook niet kan negeren, die rottige stukjes, niemand kan dat
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Pakdebal schreef:
Roo schreef:
Pakdebal schreef:

Liever doe je het wel, want op deze manier zijn je topics niet bepaald kleine stukjes hemel. Je kan mensen toch letterlijk negeren, met zo'n instelling ergens?
Pakdebal

Roo schreef:[]. Je kan mensen toch letterlijk negeren, met zo'n instelling ergens?

nee, dan gaan ze echt achter mijn rug om over mij kletsen , dat wil je toch helemaal niet ?. ( roddelen ? )
ik hou het liever bij
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Pakdebal schreef:
Roo schreef:[]. Je kan mensen toch letterlijk negeren, met zo'n instelling ergens?

nee, dan gaan ze echt achter mijn rug om over mij kletsen , dat wil je toch helemaal niet ?. ( roddelen ? )
ik hou het liever bij
Roddelen doen ze toch altijd, dat houd je echt niet tegen hoor. Ze kunnen beter over je lullen dan van je vreten.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Pakdebal schreef:

ik hou het liever bij
Ik heb het idee dat je dit forum veel belangrijker maakt dan het is. Een groep vreemden die allemaal een hondje hebben en daar graag over praten. Dat is alles!
Wat boeit het jou nou dat ze over je kletsen achter je rug om ( als dat al gebeurd hoor, ik kan het me niet voorstellen), het zijn toch geen vrienden/bekenden/familie van je :19:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Anja schreef:
Pakdebal schreef:

ik hou het liever bij
Ik heb het idee dat je dit forum veel belangrijker maakt dan het is. Een groep vreemden die allemaal een hondje hebben en daar graag over praten. Dat is alles!
Wat boeit het jou nou dat ze over je kletsen achter je rug om ( als dat al gebeurd hoor, ik kan het me niet voorstellen), het zijn toch geen vrienden/bekenden/familie van je :19:

dat is een waarheid als een koe.

maar wat fafo zegt ook.

ik wil deze 20 pagina's wel weer eens ontleden net als ik ooit met nicoborder heb gedaan om te laten zien hoeveel berichten van pdb er staan en hoeveel van mensen die daar over heen willen plassen. bij NB waren het 11 pagina's waarvan er 1 gevuld werd met zijn berichten. de rest was van de mensen die totaal niet inhoudelijk "ook even wat wilden zeggen".

ik gok dat het bij bijvoorbeeld dit topic nog veel schever ligt, die verhouding bedoel ik.

PDB: reageer niet op mensen die volgens jou niet aardig zijn en stop met het noemen van een ervaring als een feit voor de rest van de wereld
de rest: stop met moraalridderen terwijl je zelf een enorme oorzaak bent van de uit de hand gelopen topics door te blijven reageren
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Pakdebal schreef:
ik hou het liever bij
Mijn wijlen vader zei in dat soort gevallen: beter dat ze van je l*llen, dan dat ze van je vreten ;)

En als ze wat over je te kletsen/roddelen hebben ben je blijkbaar interessant genoeg daarvoor. Probeer het een beetje positief te zien. Echt, dat maakt alles een stuk makkelijker.
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Pakdebal schreef:
Angelique. schreef:
renee-uk schreef: er bestaat geen enige methode als het om honden gaat.
geen enkele hond is hetzelfde, geen enkele hond reageert hetzelfde en beide geldt ook voor trainers.
wat voor pietje met zijn hond een geweldige methode is kan voor jantje met zijn hond faliekant verkeerd uitpakken en zelfs een trainer met meerdere honden kan voor al die honden een andere methode aanhouden.
Is hier ook, in de grote lijn zijn ze allemaal wel een beetje hetzelfde maar op sommige punten ga ik met de 1 toch anders om dan met de ander, de 1 heeft meer vrijheden als de ander enz enz
oke, maar wat doen we hier dan op een hondenforum advies te geven bij " Gedrag " en " Opvoeding " ..?.. :denken:

Ik geef nooit advies, ik vertel alleen mijn ervaringen en hoe ik het zou aanpakken gebaseerd op mijn eigen honden.
Als ik ergens om advies vraag krijg ik tig ervaringen, sommige heb ik al gelijk zoiets van oh nee dat gaat niet werken met mijn honden en andere zijn het proberen waard, elke hond/roedel is anders, er is niet 1 pasklaar advies.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Branka schreef:
Pakdebal schreef:
ik hou het liever bij
Mijn wijlen vader zei in dat soort gevallen: beter dat ze van je l*llen, dan dat ze van je vreten ;)

En als ze wat over je te kletsen/roddelen hebben ben je blijkbaar interessant genoeg daarvoor. Probeer het een beetje positief te zien. Echt, dat maakt alles een stuk makkelijker.
Beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen, maar da gao moeilijk aje geen lul het natuurlijk. :oeps:

Je bent wel argwanend PdB dat je denkt dat ze over je lullen.
En als ze het doen dan niet hier openlijk ,dus grip heb je toch niet.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

mijn idee: Pakdebal heeft het taalgevoel van een steen en daardoor schieten veel opmerkingen van haar bij mij volstrekt verkeerd terwijl ik het idee heb dat ze zichzelf van geen kwaad bewust is. Uitleg geven etc heeft dan ook geen zin want zij leest het gewoon totaal anders en doet het niet met opzet.

Zo ook dat zij soms zich aangevallen voelt door bepaalde posting waar verder niemand wat kwaad in ziet.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Mee eens.
Ik vraag me ook telkens weer af wat er zo leuk aan is als iedereen zo op je springt. Dan zou ik toch eens te rade gaan bij mezelf of ik daar zelf niet een aandeel in zou hebben.

Ik moet eerlijk zijn dat je reacties me ook vaak irriteren. Kan me gewoon niet voorstellen dat jij het naar je zin hebt als het zo gaat.
Een mening is iets van jezelf, geen vaststaand feit zoals jij het verkondigd. Je reageert ook alleen op mensen die 'tegen je zijn'. Niet of weinig op normale teksten die ik in dit topic ook zeker tegen kom.

Ik vind het werkelijk knap dat mensen het allemaal als humor kunnen zien. Ik erger me er alleen maar aan. (ja, blijf dan weg zul je zeggen, ook wel waar, maar ik ben ook weer té nieuwsgierig, geef het toe :engel: )
smoekie
Zeer actief

Roo schreef: Je kan mensen toch letterlijk negeren, met zo'n instelling ergens?

Nou ehm, niet om het 1 of ander hoor. Maarre is dat alleen voor pdb? Zijn er meer die "haar" niet kunnen negeren dan andersom :ok:

Vanaf het moment dat zij weer terug is lijkt het wel of de tijd heeft stil gestaan en doet men bijna niets anders dan van quitte af als een stel schapen op haar te duiken zodra haar naam maar verschijnt of zodra ze maar een topic opent :19:

Dus je advies over "negeren" kun je naar mijn idee beter aan de vele anderen meegeven :wink:
massam schreef:ik wil deze 20 pagina's wel weer eens ontleden net als ik ooit met nicoborder heb gedaan om te laten zien hoeveel berichten van pdb er staan en hoeveel van mensen die daar over heen willen plassen.
Als je toch niks te doen hebt :wink:
massam schreef:bij NB waren het 11 pagina's waarvan er 1 gevuld werd met zijn berichten. de rest was van de mensen die totaal niet inhoudelijk "ook even wat wilden zeggen".

ik gok dat het bij bijvoorbeeld dit topic nog veel schever ligt, die verhouding bedoel ik.
:ok:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb het enorm druk, maar om dit gezeik op te laten houden wil ik nog wel een stapje doen hoor!

een dag heeft 24 uur en als je een uurtje eerste opstaat 25 uur, dus wie maakt mij wat!
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Pakdebal schreef:
Roo schreef:
Pakdebal schreef:

Natuurlijk kan je die rottige stukjes negeren, als iemand een vraag aan je stelt negeer je die ook dus waarom kan je dan niet de rottige stukjes negeren.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
smoekie
Zeer actief

M@scha schreef:ik heb het enorm druk, maar om dit gezeik op te laten houden wil ik nog wel een stapje doen hoor!
Ik denk dat het zo ongeveer op 3(4) tegen 18 uit zal komen :schrik:
Gesloten

Terug naar “Algemeen”