Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Valkparkieten en kaketoes

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Valkparkieten en kaketoes

Ongelezen bericht door Ήυs »

:lekkerpuh:
Laatst gewijzigd door Ήυs op 31 jul 2015 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Katja-Jessie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie

Re: Valkparkieten en kaketoes

Ongelezen bericht door Katja-Jessie »

Leuk!

Volgens mij heb jij echt een super baan! *lichtelijk jaloers*
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ach jee, wat ziet ze er uit :(
hou haar maar als ze het zo naar haar zin heeft bij je ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

oh leuk die kaketoe :I:
ooit ooit wil ik er ook 1 hebben
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat leuk dat ze nu bij jou zit, wel een stakkertje zeg.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Oh het zijn niet moeders mooiste zeg.. maar wel erg leuk..
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Laatst gewijzigd door Ήυs op 31 jul 2015 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Fafo schreef:
renee-uk schreef:ach jee, wat ziet ze er uit :(
Ja.. Maar ik kan haar natuurlijk niet altijd overal mee naar toe blijven nemen. Maar haar nu terug zetten waar ze het eigenlijk helemaal niet naar haar zin heeft kan ik ook niet. Ze is overigens echt gek op mijn vriend, ze gaat steeds dansen als ze hem ziet :mann: (snap ik natuurlijk wel :mrgreen: ) en die vindt het ook prima om haar te houden. Maar ik weet ook wat voor aandacht zo'n vogel op een dag nodig heeft. Vergelijk het met een kind van 3.. En of ik dat heel haar leven altijd kan blijven geven dat kan ik niet beloven.

Dilemma ;) Ik ga er nog eens goed over na denken.
frank-bobby schreef:oh leuk die kaketoe :I:
Ik snap dat het leuk 'lijkt' om zo'n beest is huis te halen.. Ik kan alleen maar adviseren om het niet te doen. Op mijn werk worden ze alleen maar gedumpt, dan is zo'n beest leuk maar na een aantal jaar al minder. Mensen beseffen niet dat deze dieren jou kunnen overleven, ze kunnen gewoon 60 jaar worden.

Daarbij hebben ze echt heel heel heel erg veel aandacht nodig als je er maar 1 hebt. Ondanks mijn werk vind ik het schandalig dat deze dieren thuis (mogen) worden gehouden. Het zijn geen dieren om in een kooi te stoppen. Soms krijgen we kaketoes, grijze roodstaarten, ara's binnen in een kooi net iets groter dan zij zelf. En daar zitten ze hele dagen in want het dier bijt en dat vinden mensen niet leuk.

Ze hebben echt een hele consequente en intensieve opvoeding nodig, anders wordt het een schreeuw monster. En gaan ze slopen, of bijten en uit frustratie plukken. Ze maken zooi, ze zijn stoffig, en 9/10 zijn eenkennig. En geloof me, ik kan de littekens laten zien, ze kunnen flink bijten :Q: Daarbij hebben ze een goede uitgebalanceerde voeding nodig wil je ze houden zonder problemen aan de luchtwegen of darmflora.

Ik verbaas me bij deze kaketoe er elke keer weer over hoeveel vertrouwen ze nog heeft in de mens. Er is zo slecht met haar om gegaan. Dus als ik je mag adviseren, ga ze lekker bekijken in het land waar ze vandaan komen in de natuur, want daar horen ze :ok: Je doet ze er geen plezier mee om in huis te halen. En de mensen die ze uiteindelijk weer moeten opvangen en oplappen als Coco geen hallo zegt, bijt en is gaan plukken ook niet ;)
ja ik vindt ze gewoon leuk of ik het ga doen weet ik niet voorlopig sws niet heb genoeg anderen dieren
maar zo een rose kakatoe bijv vindt ik gewoon leuk vooral als ze tam zijn
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Wat een gehavend beestje zeg :ugh: fijn dat ze in ieder geval tijdelijk bij jou mag blijven en dat ze het daar zo naar haar zin heeft :ok:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ach, wat sneu! Ik zou haar houden, als het ooit anders wordt.. zie je dan wel weer. Ik denk dat het voor deze vogel ontzettend fijn is dat ze NU gelukkig is, als ze al een tijdje niet zo lekker in haar veren zit :) Of haar houden en ondertussen zoeken naar een ander adresje. Het zou sneu zijn haar weer terug te brengen naar je werk, als ze zich daar niet echt prettig voelde. Mensen onderschatten het houden van vogels zo :(
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Laatst gewijzigd door Ήυs op 31 jul 2015 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Fafo schreef:
renee-uk schreef:ach jee, wat ziet ze er uit :(
Ja.. Maar ik kan haar natuurlijk niet altijd overal mee naar toe blijven nemen. Maar haar nu terug zetten waar ze het eigenlijk helemaal niet naar haar zin heeft kan ik ook niet. Ze is overigens echt gek op mijn vriend, ze gaat steeds dansen als ze hem ziet :mann: (snap ik natuurlijk wel :mrgreen: ) en die vindt het ook prima om haar te houden. Maar ik weet ook wat voor aandacht zo'n vogel op een dag nodig heeft. Vergelijk het met een kind van 3.. En of ik dat heel haar leven altijd kan blijven geven dat kan ik niet beloven.

Dilemma ;) Ik ga er nog eens goed over na denken.
frank-bobby schreef:oh leuk die kaketoe :I:
Ik snap dat het leuk 'lijkt' om zo'n beest is huis te halen.. Ik kan alleen maar adviseren om het niet te doen. Op mijn werk worden ze alleen maar gedumpt, dan is zo'n beest leuk maar na een aantal jaar al minder. Mensen beseffen niet dat deze dieren jou kunnen overleven, ze kunnen gewoon 60 jaar worden.

Daarbij hebben ze echt heel heel heel erg veel aandacht nodig als je er maar 1 hebt. Ondanks mijn werk vind ik het schandalig dat deze dieren thuis (mogen) worden gehouden. Het zijn geen dieren om in een kooi te stoppen. Soms krijgen we kaketoes, grijze roodstaarten, ara's binnen in een kooi net iets groter dan zij zelf. En daar zitten ze hele dagen in want het dier bijt en dat vinden mensen niet leuk.

Ze hebben echt een hele consequente en intensieve opvoeding nodig, anders wordt het een schreeuw monster. En gaan ze slopen, of bijten en uit frustratie plukken. Ze maken zooi, ze zijn stoffig, en 9/10 zijn eenkennig. En geloof me, ik kan de littekens laten zien, ze kunnen flink bijten :Q: Daarbij hebben ze een goede uitgebalanceerde voeding nodig wil je ze houden zonder problemen aan de luchtwegen of darmflora.

Ik verbaas me bij deze kaketoe er elke keer weer over hoeveel vertrouwen ze nog heeft in de mens. Er is zo slecht met haar om gegaan. Dus als ik je mag adviseren, ga ze lekker bekijken in het land waar ze vandaan komen in de natuur, want daar horen ze :ok: Je doet ze er geen plezier mee om in huis te halen. En de mensen die ze uiteindelijk weer moeten opvangen en oplappen als Coco geen hallo zegt, bijt en is gaan plukken ook niet ;)
OK, heb je gelijk in maar deze vogel is nu eenmaal hier, zit nu eenmaal slecht in de veren en als hij dan een beter huis kan krijgen met meer aandacht dan zit hij nu toch beter?

Gooi hem op goed pelletvoer, sproei hem dagelijks, geef fruit, dierlijke eiwitten en groente, afleiding door (sloop)speelgoed, knabbeltakken, klimboom en aandacht en je kunt er nog jaren een fijne huisgenoot aan hebben. Slechter als nu kan het toch niet meer, alleen nog maar beter.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Laatst gewijzigd door Ήυs op 31 jul 2015 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ήυs
Zeer actief

Laatst gewijzigd door Ήυs op 31 jul 2015 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ήυs
Zeer actief

Laatst gewijzigd door Ήυs op 31 jul 2015 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ήυs
Zeer actief

Laatst gewijzigd door Ήυs op 31 jul 2015 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Vooral Kaketoes vind ik de papegaaien waar mensen hun kinderloze bestaan of hun overvloed aan liefde :piew: op botvieren, ze zijn zo aaibaar en gezellig en dan krijg je dus zo'n trieste vogel , die helemaal niet meer op soortgenoten kan reageren en alleen maar op mensen gericht is met alle ellende van dien.

Ik hoop dat je een goed huisje voor haar vindt, mocht je haar zelf niet houden. :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Een vriend van me heeft er vroeger ook een gehad en zou hem zo nemen denk ik (kaketoe) prachtige dieren....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb ze in Australië zien rondvliegen in alle vrijheid, dat was pas mooi. Ik zou uit mezelf ook nooit vogels kopen en in een kooi houden. Een vis moet kunnen zwemmen en een vogel moet kunnen vliegen. Dat vind ik juist het mooie aan vogels. Maar ja, als het beestje er eenmaal is kun je er beter maar goed voor zorgen.
En blijkbaar heeft ze het wel naar haar zin bij jou Fafo! :I:
Pat75
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pat75 »

Zit hier aan het begin van het dorp ook 1 met echt een heleboel kakatoes zitten in een giga voilere.
Mischien kan hij/zij ook wat betekenen.
En de papegaaien opvang zit hier ook wie weet wetrn die nog een lief adres als je hem niet wilt houden uiteindelijk.
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Laatst gewijzigd door Ήυs op 31 jul 2015 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ήυs
Zeer actief

Laatst gewijzigd door Ήυs op 31 jul 2015 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ήυs
Zeer actief

Laatst gewijzigd door Ήυs op 31 jul 2015 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Een kennis van ons die heeft ook een kaketoe. Wij hebben er twee weken opgepast daar in huis toen ze op vakantie waren.
Ik vind het ontzettend leuke dieren, een keer wat anders knuffelen met een vogel in je nek.
Maar wel voor een paar dagen. Ik zou het niet vol kunnen houden, zoveel aandacht aan één dier besteden.
Ik had ook continu het gevoel dat ik niet aan zijn behoefte kon voldoen en dat kun je ook niet.
Dus ik vind ook dat die diertjes gewoon in de vrije natuur moeten zijn, waar ze horen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Vind ze ook schitterend en zou er ook graag 1 willen hebben maar doe het gewoonn niet omdat ik mij bewust ben van al dat leed en zelfbeschadiging en opvang die boordevol zitten.
Zou misschien wel gaan voor zo'n kneusje zoals vann Fafo om dat beest een beetje op de rails te krijgen ,maar dan nog zou ik er een ander bij willen zetten .
Moet er niet aan denken dat ik nooit geen mensen meer kon zien of mijn hond geen andere honden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Fafo schreef:
frank-bobby schreef: ja ik vindt ze gewoon leuk of ik het ga doen weet ik niet voorlopig sws niet heb genoeg anderen dieren
Ja, ik snap dat je ze gewoon leuk vindt. Maar dat zijn ze 9/10 keer niet ;) Ik hoop gewoon dat mensen het niet doen, want er zitten zo veel vogels in de opvang. En er zijn er zo veel verpest omdat mensen 'het gewoon leuk' vinden ;)
Mee eens. Ben ooit een tijd vrijwilliger geweest in een vogelasiel en hoewel de vogels er mooi uit zien valt het karakter vies tegen.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Tara schreef:
frank-bobby schreef: ja ik vindt ze gewoon leuk of ik het ga doen weet ik niet voorlopig sws niet heb genoeg anderen dieren
Heb je eigenlijk gelezen wat Fafo schreef? Nee hè?
Ik vind dat ze daar een heel eerlijk beeld schetst van wat het houden van zo'n dier allemaal met zich meebrengt.
ja heb t zeker gelezen en dat heeft mij ook zeker aan het denken gezet
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”