Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tekort aan asieldieren
Moderator: moderatorteam
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Tekort aan asieldieren
Of men durft niet meer te dumpen en ontdoet zich op een andere manier van het overtollige huisdier. 
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Dat hij het ook echt 'tekort' noemt.
Is maar waar je prioriteiten liggen dus.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
_Leonie schreef:Dat hij het ook echt 'tekort' noemt.![]()
nou ja, ik denk dat veel mensen die een herplaatser zoeken dat toch wel als een tekort ervaren

-
George..
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Dat was ook waar ik meteen aan dacht..teckeltoos schreef:Of men durft niet meer te dumpen en ontdoet zich op een andere manier van het overtollige huisdier.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Zit wat in. Maar dan nog is dat best positief toch, dat je iets langer moet zoeken voor een herplaatser?massam schreef:_Leonie schreef:Dat hij het ook echt 'tekort' noemt.![]()
nou ja, ik denk dat veel mensen die een herplaatser zoeken dat toch wel als een tekort ervaren
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
mensen zijn gewoon bang voor sociale media.. voor je het weet sta je op de foto of filmpje bij het ophangen of verdrinken van je huisdier
offf... marktplaats wordt populairder
kan je nog wat vakantie centjes verdienen 
offf... marktplaats wordt populairder

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dat laatste denk ik eerder: een asiel kost geld, via marktplaats kun je nog wat vragen voor je weggooihondjeBrowny schreef:mensen zijn gewoon bang voor sociale media.. voor je het weet sta je op de foto of filmpje bij het ophangen of verdrinken van je huisdier![]()
offf... marktplaats wordt populairderkan je nog wat vakantie centjes verdienen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
bij hun is het leeg terwijl wij in het asiel weer een overschot hebben aan katten en de gastgezinnen niet aan te slepen zijn voor de moederpoezen met kittens.
ellen
ellen
- gabester
- Actief
- Mijn ras(sen): Mijn ras was een kruising tussen een kooiker en vlinderhondje en nu een mooie griekse vuilnisbak
idd ik dat juist dat mensen het geld voor een asiel niet meer kunnen betalen.. en de hond of kat dan maar op marktplaats zetten.. want daar staat het overvol met dieren.

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Ja halloooo nu loopt hij inkomen mis hoor_Leonie schreef:Dat hij het ook echt 'tekort' noemt.![]()
Daarbij werk(t)en zij met een wachtlijst, in de maanden voor de zomer mocht je niet je huisdier afstaan, alleen makkelijk herplaatsbare konden eventueel opgenomen worden. De rest werd naar huis gestuurd. Aangezien chippen nu verplicht is, word het dumpen van dezelfde hond moeilijk gemaakt. Dan kan je ze beter op MP zetten
Laatst gewijzigd door duitse herder op 05 jul 2013 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- M@scha
- Zeer actief
_Leonie schreef:Zit wat in. Maar dan nog is dat best positief toch, dat je iets langer moet zoeken voor een herplaatser?massam schreef:_Leonie schreef:Dat hij het ook echt 'tekort' noemt.![]()
nee vind ik niet zomaar waar.. hondofielen als leden van het HF zoeken toch wel tot ze een match hebben.
de gewone normale mensen die een hond zoeken gaan naar het plaatselijke asiel (want dierenasiels.com kennen ze niet) of naar marktplaats, meer niet. en als daar geen herplaatser tussen zit dan komt er een pup van MP die ze dit weekend op kunnen halen.
mijn eerste hond (onze, ik was 8 ) was tweede keus in het asiel in nijmegen (bestaat niet meer). onze eerste keus moest namelijk nog een week in het asiel blijven en wij gingen een hond halen dus gingen met een hond naar huis, dus door naar het volgende hok. geniaal beest etc maar dat boeit nu even niet. het gaat nog steeds zo.
de meeste honden wonen ook gewoon bij mensen in huis ipv andersom zoals het bij ons vaak is (alles aangepast aan het hondje)

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Bij de stichting waarvoor ik katten opvang, zitten ook alle gastgezinnen vol. Dus wat betreft katten en zeker moederpoezen met kittens hoor ik om me heen heel andere verhalen. In februari zat het eerste nestje al in de opvang en sindsdien wordt het ene na het andere nestje zwerfkittens gemeld. De (regionale) stichting wordt zelfs benaderd met vraag naar opvang vanuit heel Nederland, omdat ze nergens meer moederpoezen met kittens kwijt kunnen.
-
Punzel
- Zeer actief
Zoals ik het lees lijkt het net of ze zeggen "we hebben in amsterdam geen hond dus de rest van Nederland zal ook wel lege hokken hebben". Nou mogen zijn fijn in hun handjes klappen en hopen dat het zo blijft, maar het is echt niet zo dat ze nu nergens meer dieren hebben hoor.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ik merk wel dat ik de laatste tijd veel meet typische 'stichtinghondjes' tegenkom. Buitenlandertjes dus.
Dat zal er ook wel mee samenhangen.
Dat zal er ook wel mee samenhangen.
- primera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Nou ik heb verhalen van mensen gehoord die hulp vroegen aan de fokker van de hond en dat er gewoon gezegd werd "die hoef ik niet terug, snij de chip er maar uit en bind maar aan een boom"duitse herder schreef: Aangezien chippen nu verplicht is, word het dumpen van dezelfde hond moeilijk gemaakt
- M@scha
- Zeer actief
primera schreef:Nou ik heb verhalen van mensen gehoord die hulp vroegen aan de fokker van de hond en dat er gewoon gezegd werd "die hoef ik niet terug, snij de chip er maar uit en bind maar aan een boom"duitse herder schreef: Aangezien chippen nu verplicht is, word het dumpen van dezelfde hond moeilijk gemaaktdat een goede fokker zoiets durft te zeggen
dat was dus geen goede fokker

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Zal ik er van de week eens gaan dumpen dan.. die was ik al zat maar ze gaat nu elke keer op mijn plekkie buiten zitten.... en daar wordt ik echt spuugzat van 
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
dit dus,er komen er op twitter ik weet niet hoeveel voorbij,die vinden ze gewoon op straat,kittens te over,sommigen gewoon nog veel te jong ook.teckeltoos schreef:Of men durft niet meer te dumpen en ontdoet zich op een andere manier van het overtollige huisdier.
Men brengt ze niet meer naar het asiel omdat er dan ook afstandskosten betaald moeten worden dus dumpt men ze gewoon op de straat
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, want die op straat gaan ook naar het asiel. Maar daar zitten ze niet. Dus of ze zijn er niet, of ze worden via andere wegen bemiddeld. Of er is nu eindelijk eens een asiel die de waarheid spreekt. Want die artikelen jarenlang over die overvolle asiels waren ook niet altijd waar. Daar is hier op het forum ook een paar keer een topic over geweest.Eefje83 schreef:dit dus,er komen er op twitter ik weet niet hoeveel voorbij,die vinden ze gewoon op straat,kittens te over,sommigen gewoon nog veel te jong ook.teckeltoos schreef:Of men durft niet meer te dumpen en ontdoet zich op een andere manier van het overtollige huisdier.
Men brengt ze niet meer naar het asiel omdat er dan ook afstandskosten betaald moeten worden dus dumpt men ze gewoon op de straat
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
ja maar voor ze naar het asiel gaan bedoel ik.
En die kittens gaan toch vaak naar opvanggezinnen?
Nou ja,ik zag dat het in Leiden ook meeviel 2wk geleden maar bij ons is de vakantie nog niet begonnen.
die hadden maar 3katten zitten geloof ik.
En die kittens gaan toch vaak naar opvanggezinnen?
Nou ja,ik zag dat het in Leiden ook meeviel 2wk geleden maar bij ons is de vakantie nog niet begonnen.
die hadden maar 3katten zitten geloof ik.
- iones
- Zeer actief
In het geval van katten staat in veel asiels het water tot aan de lippen. Omdat er zoveel nestjes geboren worden omdat mensen hun katten niet willen laten helpen.
Ik snap ook niet dat het zo gesteld kan worden, lege asiels.
Ik snap ook niet dat het zo gesteld kan worden, lege asiels.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Wat honden betreft zijn er gewoon geen overvolle asiels in Nederland. Katten en zeker kittens is het wel een ander verhaal. Tenminste, in de randstad en in bepaalde periodes (voor/najaar) zijn wel alle plekjes bezet.sirene schreef:Nee, want die op straat gaan ook naar het asiel. Maar daar zitten ze niet. Dus of ze zijn er niet, of ze worden via andere wegen bemiddeld. Of er is nu eindelijk eens een asiel die de waarheid spreekt. Want die artikelen jarenlang over die overvolle asiels waren ook niet altijd waar. Daar is hier op het forum ook een paar keer een topic over geweest.Eefje83 schreef:dit dus,er komen er op twitter ik weet niet hoeveel voorbij,die vinden ze gewoon op straat,kittens te over,sommigen gewoon nog veel te jong ook.teckeltoos schreef:Of men durft niet meer te dumpen en ontdoet zich op een andere manier van het overtollige huisdier.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Gelukkig weten andere asiels de krant ook te vinden: http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... l?lref=sp1
Ik zit een beetje te dubben om er een kitten te gaan halen. Dat wilde ik eigenlijk volgend jaar doen maar nu ik dit lees..
Ik zit een beetje te dubben om er een kitten te gaan halen. Dat wilde ik eigenlijk volgend jaar doen maar nu ik dit lees..
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Toch he, elke keer als ik aan het scrollen ben door de topics heen lees ik bij dit topic telkens:
Tekort aan anaalklieren.
Zal wel komen omdat ik de laatste dagen op mijn iPadmini zit dan zijn de letters wat kleiner.
Tekort aan anaalklieren.
Zal wel komen omdat ik de laatste dagen op mijn iPadmini zit dan zijn de letters wat kleiner.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Punzel
- Zeer actief
Ik zou toch beter een kat uit het asiel halen als je er voor wil/kan zorgen, en niet uit medelijden. En maak je geen zorgen, volgend jaar zitten er ook genoeg kittens in alle asielen hoor.Fizgig schreef:Gelukkig weten andere asiels de krant ook te vinden: http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... l?lref=sp1
-
Devel
En toch vind ik het niet zo heel raar. Hoeveel moet je uit je zak trekken om een hond achter te laten in een asiel? Een aantal jaar geleden koste dat boven de 100 euro geloof ik? Mensen die het al niet breed hebben, zullen de hond dan eerder op MP plaatsen dan in een asiel zetten en dan heb je ook nog een optie boompje knuppen.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Nou eigenlijk is het zo, ik wil voor de jongste van één een katje erbij en ik wil het leeftijdsverschil niet al te groot hebben dus dit jaar of volgend jaar zou goed zijn. Dus het is niet zo dat ik het uit medelijden zou doen hoor. We gaan deze week kijken.Punzel schreef:Ik zou toch beter een kat uit het asiel halen als je er voor wil/kan zorgen, en niet uit medelijden. En maak je geen zorgen, volgend jaar zitten er ook genoeg kittens in alle asielen hoor.Fizgig schreef:Gelukkig weten andere asiels de krant ook te vinden: http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... l?lref=sp1
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
wat denk je wat de kosten zijn van een asiel als ze een hond opnemen? ook een asiel is afhankelijk van donaties en opbrengsten van honden en katten die geplaatst worden.Devel schreef:En toch vind ik het niet zo heel raar. Hoeveel moet je uit je zak trekken om een hond achter te laten in een asiel? Een aantal jaar geleden koste dat boven de 100 euro geloof ik? Mensen die het al niet breed hebben, zullen de hond dan eerder op MP plaatsen dan in een asiel zetten en dan heb je ook nog een optie boompje knuppen.
een dierenarts werkt ook niet gratis en het voer, schoonmaakmiddelen noem maar op kosten ook geld.
voor een zwerfdier betaald de gemeente 2 weken een bedrag per dag. daar moet dat dier van eten, ingeent, gechipt en bij katten ook nog eens gecastreerd cq gesteriliseerd worden. dan zijn de 2 weken om en als het dier niet geplaatst wordt of het duurt een maand of 3, wat denk je dat dat kost aan voer, kattenbakstenen.
ellen
-
Devel
Ik begrijp het wel, maar begrijp ook dat mensen die geen geld hebben en hun dier daarom moeten afstaan, minder snel hun dier afstaan aan het asiel en een oproep plaatsen gratis af te halen op MP.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Nou dan, hoef ik me misschien minder schuldig te voelen dat ik toch weer een keer voor een raskat ben gegaan.
We wilden voor jr. een leeftijdgenootje erbij omdat het verschil met sr, 8 jaar, best groot is.
Jr is een zeer aanhalig en aanhnakelijk katje dat graag tegen een soortgenoot aankruipt.
Ze is van mijn dochter dus gaat op een gegeven moment met haar mee.
Maar sr. blijft bij mij...
Onze nieuwe aanwinst is een zeer aantrekkelijk Noors boskattenmeisje in de kleuren blauw met wit!
We wilden voor jr. een leeftijdgenootje erbij omdat het verschil met sr, 8 jaar, best groot is.
Jr is een zeer aanhalig en aanhnakelijk katje dat graag tegen een soortgenoot aankruipt.
Ze is van mijn dochter dus gaat op een gegeven moment met haar mee.
Maar sr. blijft bij mij...
Onze nieuwe aanwinst is een zeer aantrekkelijk Noors boskattenmeisje in de kleuren blauw met wit!