Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hotspot > Verminderde etenslust
Moderator: moderatorteam
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Re: Hotspot > Verminderde etenslust
Nog een keer lezen???? 
- Guardiano Danna
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ook één van onze honden heeft een hotspot en een grote ook. Ik ben niet onder de indruk van de werking van Hydrocortiderm
Vanmiddag op aanraden van een vriendin Aloé Vera Jelly halen.
Ik denk dat sowieso een hond met een goede conditie en weerstand niet zomaar een hotspot krijgt. Meestal is er meer aan de hand, zoals oormijt e.d. Iig is het echt rot voor de hond
Ik denk dat sowieso een hond met een goede conditie en weerstand niet zomaar een hotspot krijgt. Meestal is er meer aan de hand, zoals oormijt e.d. Iig is het echt rot voor de hond
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Guardiano Danna schreef:Ook één van onze honden heeft een hotspot en een grote ook. Ik ben niet onder de indruk van de werking van HydrocortidermVanmiddag op aanraden van een vriendin Aloé Vera Jelly halen.
Dat is onzin. De precieze oorzaak van hotspots is niet te achterhalen omdat het aan meerdere factoren kan liggen: vlooienallergie, voedsellergie, pollenallergie, vachtbroei of een combinatie van beiden.
De oorzaak is alleen te achterhalen door een prijzige allergietest te doen. In mijn geval is het meestal raak rond december. De combinatie van vochtig weer en in de rui gaan geeft bij mijn Lyndie vachtbroei (nou heeft ze ook een geweldig dikke vacht) en als ze nat wordt, dan kan ik er op rekenen.
Verder is ze allergisch voor vlooienbeten. Natuurlijk gebruik ik vlooienpipetjes, maar die krengen bijten toch (en leggen daarna het loodje) maar dan is het alweer te laat... weer een hotspot.
Heeft dus niks te maken met conditie.
Wat betreft de hydrocortiderm: iedereen heeft z'n eigen mening natuurlijk, maar ik gebruik het al járen tot volle tevredenheid. Naast het kortscheren van de plek, wassen met betadine of badedas classic. De hydrocortiderm werkt jeukstillend en ze verrekken van de jeuk.

- Guardiano Danna
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Contacteer:
Ik zeg ik dénk he?
Daarbij verkondig ik ook de mening van de d.a. Ja, allergie is zeker mede een oorzaak. Het bestáán van oormijt hoeft niet tot een hotspot te leiden maar een allergie ervoor kan het wel veroorzaken.
Wbt, de vlooien/tekenpipetjes, ik heb sowieso het idee dat ze veel korter werken dan voorheen.
Daarbij verkondig ik ook de mening van de d.a. Ja, allergie is zeker mede een oorzaak. Het bestáán van oormijt hoeft niet tot een hotspot te leiden maar een allergie ervoor kan het wel veroorzaken.
Wbt, de vlooien/tekenpipetjes, ik heb sowieso het idee dat ze veel korter werken dan voorheen.