Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rita week 6, 7 en 8: dinsdag blz 7

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: rita week 6: vrijdag

Ongelezen bericht door renee-uk »

ranetje schreef:Een dreun op haar oog? :?

Wat fijn dat de DA naar de auto kwam om Rita na te kijken.
En natuurlijk ook buitengewoon fijn dat je niet hoefde te betalen :cheer:
ja dat vermoeden wij tenminste en zonder dat ik dat gezegd had dacht de da dat ook.
ik denk dat het allemaal niet zo lekker gegaan is in die kennel, ze hebben daar wel meer rare dingen gedaan hoorde ik van de opvangmevrouw :?

en mijn da is echt geweldig :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wat doet ze het goed jouw meisje.. super hoor!
Gelukkig dat het oog op het eerste gezicht niet heel erg beschadigt lijkt, je hebt wel het idee dat ze er gewoon goed mee kan zien??
Mooi meisje hoor, ze ziet er prima uit :cheer:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

jacq1970 schreef:Wat doet ze het goed jouw meisje.. super hoor!
Gelukkig dat het oog op het eerste gezicht niet heel erg beschadigt lijkt, je hebt wel het idee dat ze er gewoon goed mee kan zien??
Mooi meisje hoor, ze ziet er prima uit :cheer:
ja hoor ze ziet er prima mee, het is ook niet ontstoken en er komt ook geen troep uit, als dat wel zo geweest was had ik er al eerder naar laten kijken natuurlijk ;)
ik zie het als een soort blauw oog dat mensen ook wel eens hebben, maar dan anders :?

ze doet het inderdaad heel goed, ik zie alleen maar vooruitgang op allerlei vlakken en daar ben ik verschrikkelijk blij mee.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

zaterdag:

zo vandaag eens wat puntjes op de i gezet en wat plicht toegevoegd.
dat klinkt niet heel vriendelijk en dat was het ook niet.
rietje mag een heleboel van me en hoeft maar heel weinig maar ik laat me niet negeren door mevrouw muilezel en daar was ze leuk mee bezig vanmorgen.
dus heb ik de riem van het tuig afgehaald en aan de slipketting (niet op slip) gedaan en mevrouw een paar keer met een goedgetimed kort rukje even bij de les gehaald.
het hoefde niet vaak en werkte perfect (als in hierna was een stemcommando voldoende) en dat was voor mij een teken dat de boodschap prima is overgekomen en rietje-tietje heel goed wist waar ze mee bezig was ;)
ik kan het haar niet kwalijk nemen dat ze het probeert, alleen heeft ze de pech dat ik er niet intrap.

daarna even in het stukje park gezeten, maar daar had ze niet zoveel zin in.
ze had het warm en we hadden al een best stuk gelopen voor die tijd en ze wilde gewoon naar huis.
toch wat foto's gemaakt voor haar fans ;)

de andere vorm van schootzitten:
Afbeelding

ik vind het zo heerlijk om te zien hoeveel zelfvertrouwen ze inmiddels uitstraalt:
Afbeelding

of we nou eindelijk naar huis gaan :roll::
Afbeelding
Afbeelding

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: rita week 6: zaterdag blz 2

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hahaha: 'vrouwtje, als je graag lang wandelt of buiten zit dan ga je voortaan maar alleen hoor!'

Mooi dat die paar correcties zo'n goed effect hadden (en jij er niet intrapt natuurlijk) :ok: . Zo af en toe moeten ze er even aan herinnerd worden hè. En fijn dat je voor ons nog een paar foto's gemaakt hebt!
renee-uk
Zeer actief

ik vind het niet erg hoor dat ze dat soort dingen probeert, is alleen maar des honds in mijn ogen.
het betekent ook dat het geen slaafs volgend juffertje is en eigenlijk vind ik dat alleen maar leuk.
alleen als ik het laat gaan is het einde een beetje zoek en met haar toch enigszins scherpe karakter kan ik dat gewoon niet laten gebeuren.
ik wil graag dat ze straks gewoon los kan lopen en dan zal ze toch moeten luisteren.
Afbeelding

Zamunda
Zeer actief

Ja dat vind ik ook de fijnste omgang. Eigen inbreng is echt leuk, geen slaafje, maar zonder begrenzing op z'n tijd gaat dat niet goed.

Wat ik me afvraag over haar oorstand, is dat echt iets van haar dat ze haar oren altijd iets naar achter houdt? Of is dat meer typisch herder? Het ziet er (in mijn ogen) niet zo ontspannen uit, niet angstig, maar wel heel alert op de omgeving.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Goed om de sognalen meteen op te pakken :ok:
Fijn hondje :wink:
Ik houd wel van een beetje pit
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief

ze is ook niet ontspannen op de foto's, daarvoor gebeurt er veel te veel om haar heen.
op de tweede foto zit ze met haar kont op mijn schoot en is haar rechteroor op mij gericht en het linker op de omgeving die ze niet kan zien en bij de laatste foto staan haar oren wel hoger, maar is rechts ook weer naar mij gedraaid.
ze houdt mij -en de rest van de omgeving- heel erg in de gaten ook al kijkt ze niet, want als rechtgeaarde herdershond moet je natuurlijk wel weten wat er links, rechts, voor en achter je gebeurt ;)

in het begin was die oorstand, samen met haar hele houding en gezichtsuitdrukking zeker een uiting van onzekerheid, maar als je nu naar de rest van haar houding, hoofd en uitdrukking kijkt zie je dat dat al bijna helemaal weg is.
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

ranetje schreef:Goed om de signalen meteen op te pakken :ok:
Fijn hondje :wink:
Ik houd wel van een beetje pit
ja dat heb ik geleerd van mijn fouten met gina, pech voor rietje-tietje dus ;)

het is een apekop, maar wel een erg leuke :I:
Afbeelding

Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Heerlijk zoals Rita nu gaat. Jullie doen het goed samen.
renee-uk
Zeer actief

Inge O schreef:
renee-uk schreef:ik vind het niet erg hoor dat ze dat soort dingen probeert, is alleen maar des honds in mijn ogen.
het betekent ook dat het geen slaafs volgend juffertje is en eigenlijk vind ik dat alleen maar leuk.
alleen als ik het laat gaan is het einde een beetje zoek en met haar toch enigszins scherpe karakter kan ik dat gewoon niet laten gebeuren.
ik wil graag dat ze straks gewoon los kan lopen en dan zal ze toch moeten luisteren.
zie je wel, jij bent aan het oefenen voor een hovawart :cheer: :F: .
maar wel een waar de herder de berghond overheerst :P
oh en een b&t natuurlijk :engel:
Afbeelding

Zamunda
Zeer actief

renee-uk schreef:ze is ook niet ontspannen op de foto's, daarvoor gebeurt er veel te veel om haar heen.
op de tweede foto zit ze met haar kont op mijn schoot en is haar rechteroor op mij gericht en het linker op de omgeving die ze niet kan zien en bij de laatste foto staan haar oren wel hoger, maar is rechts ook weer naar mij gedraaid.
ze houdt mij -en de rest van de omgeving- heel erg in de gaten ook al kijkt ze niet, want als rechtgeaarde herdershond moet je natuurlijk wel weten wat er links, rechts, voor en achter je gebeurt ;)

in het begin was die oorstand, samen met haar hele houding en gezichtsuitdrukking zeker een uiting van onzekerheid, maar als je nu naar de rest van haar houding, hoofd en uitdrukking kijkt zie je dat dat al bijna helemaal weg is.
Haha, de bemoeial in haar. Het verschil met de eerste foto's is inderdaad echt heel fijn om te zien.

Binnenkort een Hovawart erbij lees ik :mrgreen: .
renee-uk
Zeer actief

Zamunda schreef:
renee-uk schreef:ze is ook niet ontspannen op de foto's, daarvoor gebeurt er veel te veel om haar heen.

Haha, de bemoeial in haar. Het verschil met de eerste foto's is inderdaad echt heel fijn om te zien.

Binnenkort een Hovawart erbij lees ik :mrgreen: .
dat zit haar in het bloed en in de genen :pffff:
ik weet niet of ze een stamboom heeft, maar zelfs als dat niet zo is, is het nog een echte dh :I:

die hovawart is een oud, maar wel regelmatig terugkerend grapje tussen inge en mij.
ik zeg altijd dat ik geen wartjes aandurf omdat ze te zelfstandig zijn voor me ;)
Afbeelding

Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Bemoeien is het allerbelangrijkste in het leven van een echte herder :cheer:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Suske schreef:Bemoeien is het allerbelangrijkste in het leven van een echte herder :cheer:
zeker weten, daar worden ze ook voor ingehuurd ;)
Afbeelding

Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

Jion schreef:
renee-uk schreef: of we nou eindelijk naar huis gaan :roll::
Afbeelding
:LOL: Rosca staat ook altijd precies zo als ik te lang op één plek blijf naar haar zin en niet doorloop. Echt precies zo, met haar kont naar mij toe en haar neus richting waar we heen moeten en dan zo'n steelse blik achterom. :lol1: Nu weet ik dat dat de kwart Duitse herder in haar is. :mrgreen:
Die houding is hier ook heel herkenbaar, rayos heeft dat ook soms: kunnen we nu dan gewoon gahaaaaan, met vaak nog een zucht er achteraan :I:
Fijn dat ze zo goed los komt renee, steeds meer zichzelf :ok:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Een dreun op haar oog gehad? Arme meid :cry: En wat een prestatie dat ze nu al zoveel vertrouwen in je heeft zeg :cheer:
Heerlijke foto's weer van lovely Rita :I:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Je nieuwe osje :I:
Groetjes Heidi
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

hewi schreef:Je nieuwe osje :I:
dat is al haast weer oud ;)
Afbeelding

Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Die schootfoto hihi geweldig.
Ben zelf ook niet zo voor de slaafse gehoorzaamheid, wél op die manier dat ze goede manieren hebben en als het ook moet dat ze dan ook luisteren.
Heerlijk om te lezen hoe jullie elkaar steeds beter leren "lezen" (staat een beetje krom maar weet niet hoe ik het anders moet neerzetten)
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
aussie2011
Actief

Ongelezen bericht door aussie2011 »

leuke fotos :)
boekalaboekalaaaa
Angela
Actief
Mijn ras(sen): Flat Coated Retriever

Ongelezen bericht door Angela »

Ik hoorde deze vanmiddag bij 3FM op de radio en moest direct aan Rietje-tietje denken... :LOL:

Riet petiet maar dan anders gespeld :Q:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Angela schreef:Ik hoorde deze vanmiddag bij 3FM op de radio en moest direct aan Rietje-tietje denken... :LOL:

hahaha, die hebben we ook al een paar keer gespeeld en gezongen voor haar, ook al is ze nou niet direkt een kleintje ;)
Afbeelding

Angela
Actief
Mijn ras(sen): Flat Coated Retriever

Ongelezen bericht door Angela »

renee-uk schreef:
Angela schreef:Ik hoorde deze vanmiddag bij 3FM op de radio en moest direct aan Rietje-tietje denken... :LOL:

hahaha, die hebben we ook al een paar keer gespeeld en gezongen voor haar, ook al is ze nou niet direkt een kleintje ;)
Maar wel de liefste, neem ik aan :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Angela schreef:
renee-uk schreef:

Maar wel de liefste, neem ik aan :wink:
absoluut :I:
Afbeelding

pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Zelfs al zou je geen verstand van honden hebben (ik ben geen expert), spreken de foto's voor zich, toch?
Ik kijk elke dag naar de updates, al reageer ik niet altijd, maar een verhaal wat goed afloopt lees ik nu eenmaal graag.
Dat steeds blijer wordende hoofd van Rietjetietje :I:
renee-uk
Zeer actief

pepim schreef:Zelfs al zou je geen verstand van honden hebben (ik ben geen expert), spreken de foto's voor zich, toch?
Ik kijk elke dag naar de updates, al reageer ik niet altijd, maar een verhaal wat goed afloopt lees ik nu eenmaal graag.
leuk hoor dat je mijn updates zo bijhoudt :ok:

rietje heeft last van de warmte, ze kan er echt heel slecht tegen en is het grootste deel van de dag uitgevloerd.
morgen maar heel vroeg met haar weg, vanochtend rond elf uur had ze het al behoorlijk moeilijk, arm ding :(
Afbeelding

pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

renee-uk schreef:
pepim schreef:Zelfs al zou je geen verstand van honden hebben (ik ben geen expert), spreken de foto's voor zich, toch?
leuk hoor dat je mijn updates zo bijhoudt :ok:

rietje heeft last van de warmte, ze kan er echt heel slecht tegen en is het grootste deel van de dag uitgevloerd.
morgen maar heel vroeg met haar weg, vanochtend rond elf uur had ze het al behoorlijk moeilijk, arm ding :(
Ach is het bij jullie ook zo warm? Mies kan er ook slecht tegen.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Leuk weer om je updates te lezen, en mooie foto's.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”