Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verbod op verwijderen bijklauwtjes

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Verbod op verwijderen bijklauwtjes

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik ze eraf haalt?was dit weekend in Denemarken en daar mogen die wolfsklauwen er dus niet af.
Ik had het er nog over met een fokker daar. Zij heeft een hond van mij en die had ze ook. Had, want die zijn er dus af.
Maar zelf doet ze dat niet en geen enkele fokker, want het mag niet. En Scandinaviers zijn daar erg braaf in blijkbaar.
Ik zei: Maar wie gaat dan weten dat jij die dingen eraf haalt dan?
Ja, dat wist ze ook niet. Maar toch doen ze het niet. :19: Volgende keer dat er een nest ligt ga ik maar eens heel vroeg op de koffie ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Marjoleine schreef:Volgende keer dat er een nest ligt ga ik maar eens heel vroeg op de koffie ;)
Waarom dat?
Ik ben benieuwd hoeveel van de honden in Denemarken met hubertusklauwtjes er daadwerkelijk op latere leeftijd last van krijgen eigenlijk. Heb jij daar iets over gehoord van deze persoon? Als dat niet zo is zie ik gewoon echt de noodzaak tot het verwijderen ervan niet. :19:
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Nanna schreef:
MirandaH schreef:Pff terrierjunk, leuk dat jij erom lacht, maar ik baal er toch behoorlijk van. Bij twee van mijn terriers gebitschade door 'tennisballetjes' zoals jij het zo geringschattend noemt. Bij de ene enorme schade aan alle voortanden en bij de ander de hoektanden. Gelukkig zijn boomwortels enzo niet van zulke synthetische rotzooi als tennisballen...
Nou ja, er staat nergens in steen gehouwen dat je ze tennisballen moet geven hoor ;-)
Ja dat snap ik, helaas kwam ik er bij de oudste hond pas (te) laat achter en bij de tweede neem ik bewust het 'risico' omdat ze achter ballen aan rennen nu eenmaal fantastisch vind en ik pas recent ballen gevonden heb die mogelijk wel Cairn-proof zijn. Maar daar ging het dus niet om. Het ging erom dat hij (toch?) zei dat het lachwekkend was en zoals ik begreep dat het in zijn ogen onzin was.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

LongFields schreef:
Marjoleine schreef:Volgende keer dat er een nest ligt ga ik maar eens heel vroeg op de koffie ;)
Waarom dat?
Ik ben benieuwd hoeveel van de honden in Denemarken met hubertusklauwtjes er daadwerkelijk op latere leeftijd last van krijgen eigenlijk. Heb jij daar iets over gehoord van deze persoon? Als dat niet zo is zie ik gewoon echt de noodzaak tot het verwijderen ervan niet. :19:
Ze hebben er geen last van op ingegroeide nagels na.
Maar lelijk vinden ze het wel en dat snap ik prima. Ik zou niet weten waarom je ze zou laten zitten als je het lelijk vind. Ik vind een dergelijk verbod idioot.
Kortsnuiten fokken mag wel en bijklauwen verwijderen niet? Van het eerste heeft een hond wel last, van het laatste niet.

Hier zijn ook stabijfokkers die ze laten zitten trouwens, omdat ze het eng vinden ze te verwijderen. Dat mag, en verwijderen mag ook.
Dat zouden Denen ook best willen, maar die zijn gezagsgetrouw dus ze doen het niet.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Zo, toch even vertellen hier.
Bij Csiva is gisteren in het bos 1 hubertusklauw ontdaan van de nagel. Heel kort afgebroken en het heeft ook wat gebloed zag ik. Ik geloof nu dus wel dat die dingen eraf kunnen scheuren als je een hond hebt die op een achterlijke manier door het bos jakkert :mann:
Ellen!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ellen! »

Bij één van mijn pups zijn de wolfsklauwtjes ook de dag na de geboorte verwijderd. Hij heette niet voor niets puppy Pleister hihi...
Maar zij heeft er ook niets over gezegd.. komt af en toe nog wel eens voor bij de Saarloos, de moeder van Bantu heeft ze nog steeds, het lijkt vooral raar, maar last schijnt ze er niet van te hebben.. het bungelt alleen zo gek..
Groetjes Ellen & Bantu

AfbeeldingAfbeelding

www.mijnroedel.nl - Over mij, mijn saarloos en meer...
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja Gil is ook wel eens een gewone nagel kwijt geraakt, alles maar amputeren dan
gelijk de oren en de staart maar weer net als vroegah, want ze zijn toch niet zo mooi.
ik zou zeggen, lekker alles laten zitten, en ja shit happens, maar dat is ook met andere onderdelen van t lijf zo die je niet zo makkelijk amputeerd :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”