Dan blijven wij toch gewoon uit de bossen? Denk dat de wolven meer recht hebben om daar te zijn dan wij met onze honden. Of Nederland wel of niet geschikt is voor wolven, zullen ze denk ik zelf heel goed kunnen uitmaken. Voorlopig is er meer dan genoeg voedsel voor ze, alleen het trekken van gebied naar gebied is levensgevaarlijk voor ze, omdat er maar weinig natuurgebieden in Nederland aan elkaar grenzen. Die kleine stukjes die wij hebben, die zijn veel te klein voor ze.Podenji schreef:ik vind niet dat Nederland geschikt is voor wolven maar goed, dat terzijde
Ik zit er trouwens ook niet op te wachten om ze tegen te komen in het bos hier, lijkt mij niet goed gaan met veel honden. Ik ken de verhalen vanuit o.a. Zweden ook wel dat wolven regelmatig honden aanvallen en doden. Ook regelrecht van boerenerven af.
Heb neits tegen die dieren, maar nederland is een groot park, geen wilde woeste natuur waar die dieren alle rust en ruimte hebben.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wolf doodgereden in Noordoostpolder?
Moderator: moderatorteam
-
Neeltje
Re: Wolf doodgereden in Noordoostpolder?
-
Veenmug
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
- Aantal honden: 1
Dit las ik elders:
en welke grapjurk is net op vakantie in een slavisch land geweest?
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Ik vind de wolf altijd al een fascinerend dier, maar ik zal ook niet blij zijn als hij b.v.b. mijn schapen en geiten uit de wei trekt. Dus dat de (hobby)boeren hem niet met open armen ontvangen kan ik mij nog wel iets bij voorstellen. Of Nederland de juiste leefomgeving voor hem is valt te bezien, maar ik denk niet dat hij zich met dit vraagstuk bezig houd. Voor het zelfde geld maakte de wolf? deel uit van een roedeltje die zich hier al ongezien heeft genesteld. Met mijn hart denk ik, leuk de wolf terug in Nederland, maar ik heb mijn twijfels over, of wij hem wel kunnen bieden wat hij nodig heeft, namelijk de ruimte.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ja ik dacht ook meteen, het kan een grap zijn. Maar dan hebben ze hem wel in een enorme koelbox moeten vervoeren als ie uit en slavisch land komt want hij ziet er erg 'vers' uit. Het is warm nu in Europa dus even in de auto vervoeren, dan glibbert ie je auto uit als je aankomt.Veenmug schreef:Dit las ik elders:
Ik kan nergens vinden hoe lang dat DNA onderzoek gaat duren. En Joswolf zegt dus dat het gewoon te zien moet zijn aan het dier, ook aan de sporen. Die dacht al dat er geen expert bij was geweest, maar in de krant staat van wel. Die wisten het ook niet zeker. Lekkere experts dan. Joswolf was toch de wolfman hier, de wolfexpert, of was dat iemand anders? Ik ben bang dat ik hem een beetje heb beledigd met mijn overpeinzingen, dat was niet de bedoeling. Joswolf, we willen graag meer weten! Sorry voor mijn onwetendheid.
Ik ben gek op dieren en ik vind het ook ergens wel een grappig idee dat je een hele kleine kans maakt om er eentje tegen te komen in Nederland. Ik zou het wel leuk vinden. Maar niet als ie toch geen schijn van kans maakt hier, dan vind ik het eigenlijk wreed. Maar ja, we hebben geen manier om ze terug te sturen, ze doen wat ze willen. En wij moeten afwachten. Het is ook wel weer grappig dat wij een keer onder de indruk zijn van de komst van een dier. Het is natuurlijk veel vaker andersom gegaan, dat wij het dierenrijk binnen walsten zonder te wachten op een uitnodiging.
-
Devel
Op de veluwe zou de wolf prima kunnen leven na mijn idee, het is hier overvol met reeën en wilde zwijnen. Dus wat te veel is lijkt me een prima prooi voor de wolf. Wat mij betreft mag de wolf naar Nederland komen, ze zijn nog schichter als wat de mens is, dus een boe of bah en de wolf is foetsie, ik vraag me dan alleen af wat zullen de honden doen als deze een loslopende wolf tegen komen?
-
Pakdebal
moosje schreef:Is het niet gewoon een Saarloos?
een saarloos was van iemand geweest, en was keurig aan de lijn mee uit wandelen genomen .
dus een huishond zal het echt niet zijn geweest, want die baasjes zijn daar verantwoordelijk voor
.
-
Pakdebal
Tara schreef:Honden lopen wel eens weg, of ontsnappen uit de lijn.Pakdebal schreef: een saarloos was van iemand geweest, en was keurig aan de lijn mee uit wandelen genomen .![]()
dus een huishond zal het echt niet zijn geweest, want die baasjes zijn daar verantwoordelijk voor
.
En hou je vast: ook Saarloos wolfhonden lopen wel eens gewoon los.
waarom hebben ze dan niet geroepen ? en gezocht en gevonden ?.
als ik mijn hond 1 minuut niet kon terug herleiden waar hij uitspookte was ik al in de stress
.
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 06 jul 2013 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Was jij niet degene die zich afvroeg waarom mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen?Pakdebal schreef:dus een huishond zal het echt niet zijn geweest, want die baasjes zijn daar verantwoordelijk voor
.
Het zou best een hybride kunnen zijn. Die zijn er zat, illegaal en wel.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Neen, Fizgig. Jij weet duidelijk NIET hoe boeren zijn.Fizgig schreef:ik weet hoe de boeren in Nederland zijn. Als er iets niet goed gaat, staan ze op de ring van Amsterdam met tractors. Het zijn eigenlijk de mensen die het meest protestbereid is in Nederland. Het zijn eigenwijze, koppige mensen, in mijn ogen, die het beter hebben dan ze steeds suggereren. Ze bungelen niet onderaan de sociaal-economische ladder maar blijven beweren van wel.
Protestbereid? Laat me niet lachen! Je weet niet half hoeveel stil leed er is op de boerenerven. Het zijn mensen die 24/7 werken voor een hongerloontje. Opdat jij kunt eten.
Ga je gauw schamen, met zulke onzin over boeren
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Fizgig
- Zeer actief
Tja, da' s mijn indruk van ze. Mag jij de jouwe houden, hou ik de mijne, goed?Miranda schreef:Neen, Fizgig. Jij weet duidelijk NIET hoe boeren zijn.Fizgig schreef:ik weet hoe de boeren in Nederland zijn. Als er iets niet goed gaat, staan ze op de ring van Amsterdam met tractors. Het zijn eigenlijk de mensen die het meest protestbereid is in Nederland. Het zijn eigenwijze, koppige mensen, in mijn ogen, die het beter hebben dan ze steeds suggereren. Ze bungelen niet onderaan de sociaal-economische ladder maar blijven beweren van wel.
Protestbereid? Laat me niet lachen! Je weet niet half hoeveel stil leed er is op de boerenerven. Het zijn mensen die 24/7 werken voor een hongerloontje. Opdat jij kunt eten.
- Miranda
- Erelid
Ik zit hier tussen de boeren. Jij in de stad.Fizgig schreef:Tja, da' s mijn indruk van ze. Mag jij de jouwe houden, hou ik de mijne, goed?Miranda schreef:Neen, Fizgig. Jij weet duidelijk NIET hoe boeren zijn.Fizgig schreef:ik weet hoe de boeren in Nederland zijn. Als er iets niet goed gaat, staan ze op de ring van Amsterdam met tractors. Het zijn eigenlijk de mensen die het meest protestbereid is in Nederland. Het zijn eigenwijze, koppige mensen, in mijn ogen, die het beter hebben dan ze steeds suggereren. Ze bungelen niet onderaan de sociaal-economische ladder maar blijven beweren van wel.
Het lijkt me dat ik er een realistischer beeld van heb dan jij.
Edit: Hier, een onafhankelijke impressie door Vrij Nederland (toch wel een gerenommeerd weekblad): Het einde van de kudde
And few will ever climb
- Fizgig
- Zeer actief
Da's waar. Toch mag ik er een eigen mening op na houden, volgens mij, ook al weet jij het waarschijnlijk beter.Miranda schreef:Ik zit hier tussen de boeren. Jij in de stad.Fizgig schreef:Tja, da' s mijn indruk van ze. Mag jij de jouwe houden, hou ik de mijne, goed?Miranda schreef:Neen, Fizgig. Jij weet duidelijk NIET hoe boeren zijn.Fizgig schreef:ik weet hoe de boeren in Nederland zijn. Als er iets niet goed gaat, staan ze op de ring van Amsterdam met tractors. Het zijn eigenlijk de mensen die het meest protestbereid is in Nederland. Het zijn eigenwijze, koppige mensen, in mijn ogen, die het beter hebben dan ze steeds suggereren. Ze bungelen niet onderaan de sociaal-economische ladder maar blijven beweren van wel.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Fizgig, dat is geen mening, dat is onzin 
- Miranda
- Erelid
Miranda schreef:Edit: Hier, een onafhankelijke impressie door Vrij Nederland (toch wel een gerenommeerd weekblad): Het einde van de kudde
And few will ever climb
- Fizgig
- Zeer actief
Nee, dat is mijn mening en jij vindt die mening onzin.Kit schreef:Fizgig, dat is geen mening, dat is onzin
- Miranda
- Erelid
Kijk maar eens op salarischeck. Je hoeft het niet eens van mij aan te nemen. Ze verdienen gemiddeld 300 euro per maand meer dan schoonmakers. Jaja. RIJK dat ze zijn!Nanna schreef:Voorlopig wonen die hongerloonboeren mooier dan ik
And few will ever climb
-
George..
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
haha! ik wandel ook zeer veel buiten de bebouwde kom en sta ook vaak vol bewondering te kijken naar die enorme kasten van huizen/boerderijen..Nanna schreef:Voorlopig wonen die hongerloonboeren mooier dan ik
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
George.. schreef:haha! ik wandel ook zeer veel buiten de bebouwde kom en sta ook vaak vol bewondering te kijken naar die enorme kasten van huizen/boerderijen..Nanna schreef:Voorlopig wonen die hongerloonboeren mooier dan ik
Ja ja die ze gewoon even van die dikke vette erfenis gekocht hebben
- Miranda
- Erelid
Ja, maar je mening is niet op feiten gebaseerd, Fizgig.Fizgig schreef:Nee, dat is mijn meningKit schreef:Fizgig, dat is geen mening, dat is onzin
Ik kan ook wel van mening zijn dat ik een gat van goud heb. Maar de meeste weldenkende mensen denken daar anders over omdat de feiten zeggen dat mijn gat gewoon van menselijk weefsel is. Botten, spieren en vet. Die feiten kan ik gewoon checken. En als dan blijkt dat ik er naast zit met mijn mening, dan stel ik mijn mening bij. Zo simpel is het
Edit, nog wat verduidelijken.
Mening: Ik heb een gat van goud.
Onzin of niet?
Laatst gewijzigd door Miranda op 06 jul 2013 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
And few will ever climb
- Miranda
- Erelid
We kunnen ons drie slagen in de rondte speculeren, totdat de uitslag van het dna onderzoek binnen is weten we helemaal niks. En die onzin over boeren maakt me echt kwaad.Cleva schreef:Ja. Over wolven dus.
And few will ever climb
- Fizgig
- Zeer actief
Ja. Ik vind die mening onzin. En toch is het een mening. Maar het spijt me dat ik je boos maak met mijn onzinnige mening. Ik ben ook maar een stadsmens natuurlijk, ik weet dat soort dingen ook niet. Ik zou best boerin willen zijn maar dat trekt mijn lichaam en geest niet. Arm of niet, het lijkt me wel een mooi leven.Miranda schreef:Ja, maar je mening is niet op feiten gebaseerd, Fizgig.Fizgig schreef:Nee, dat is mijn meningKit schreef:Fizgig, dat is geen mening, dat is onzin
Ik kan ook wel van mening zijn dat ik een gat van goud heb. Maar de meeste weldenkende mensen denken daar anders over omdat de feiten zeggen dat mijn gat gewoon van menselijk weefsel is. Botten, spieren en vet. Die feiten kan ik gewoon checken. En als dan blijkt dat ik er naast zit met mijn mening, dan stel ik mijn mening bij. Zo simpel is het
Edit, nog wat verduidelijken.
Mening: Ik heb een gat van goud.
Onzin of niet?
- Fizgig
- Zeer actief
Hoe zit het nou in Duitsland eigenlijk, ze mogen toch afgeschoten worden bij jullie? En volgens Joswolf is dat onzin omdat ze toch niet erg veel vee doden. Wat lees jij erover in de kranten, komt het veel voor dat ze vee doden dan?Cleva schreef:Ja. Over wolven dus.
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Mooi stukje Miranda!Miranda schreef:Ik zit hier tussen de boeren. Jij in de stad.Fizgig schreef:Tja, da' s mijn indruk van ze. Mag jij de jouwe houden, hou ik de mijne, goed?Miranda schreef:Neen, Fizgig. Jij weet duidelijk NIET hoe boeren zijn.Fizgig schreef:ik weet hoe de boeren in Nederland zijn. Als er iets niet goed gaat, staan ze op de ring van Amsterdam met tractors. Het zijn eigenlijk de mensen die het meest protestbereid is in Nederland. Het zijn eigenwijze, koppige mensen, in mijn ogen, die het beter hebben dan ze steeds suggereren. Ze bungelen niet onderaan de sociaal-economische ladder maar blijven beweren van wel.
Edit: Hier, een onafhankelijke impressie door Vrij Nederland (toch wel een gerenommeerd weekblad): Het einde van de kudde
Mijn "pseudo" familie woont in Wijhe. Al generaties lang boeren. Ik was daar een tijdje niet meer geweest. Maar in de veertig jaar dat ik daar kom is er binnenshuis helemaal niets veranderd. En dat is niet omdat ze het zo mooi vinden van binnen.
Het stuk uit Vrij Nederland verteld precies de dilemma's en problemen waar hun mee kampen.

Groetjes Marja
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Waarschijnlijk was het dus een wolf; honden eten over het algemeen geen bevers
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerkel ... t-een-wolf
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerkel ... t-een-wolf

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Cleva schreef:haha! vreten ze meteen de andere lieveling van de natuurbeschermers op.
Ze moeten toch wat

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Denk je?Inge O schreef:de grap is dat die zogezegde beschermers nu natuurlijk in gewetensnood komenmarian* schreef:Cleva schreef:haha! vreten ze meteen de andere lieveling van de natuurbeschermers op.
Ze moeten toch wat.
Die vinden vast wel weer een ander stokpaard.

-
Neeltje
Denk niet dat je daar persé voor op het platteland hoeft te wonen. Ieder weldenkend mens zou moeten weten dat de boeren werken van 's ochtends vroeg tot 's aonds laat voor een hongerloontje. En de gewassen en dieren houden geen vakantie.Miranda schreef:Ik zit hier tussen de boeren. Jij in de stad.Fizgig schreef:Tja, da' s mijn indruk van ze. Mag jij de jouwe houden, hou ik de mijne, goed?Miranda schreef:Neen, Fizgig. Jij weet duidelijk NIET hoe boeren zijn.Fizgig schreef:ik weet hoe de boeren in Nederland zijn. Als er iets niet goed gaat, staan ze op de ring van Amsterdam met tractors. Het zijn eigenlijk de mensen die het meest protestbereid is in Nederland. Het zijn eigenwijze, koppige mensen, in mijn ogen, die het beter hebben dan ze steeds suggereren. Ze bungelen niet onderaan de sociaal-economische ladder maar blijven beweren van wel.
- krullie
- Zeer actief
luttelgeest hoe verzin je het?
maandag is de dna uitslag.
dan komt ie uit de weerribben zeker want oostvaarders is nog een
end weg en dan moet hij over de ketelbrug, niet echt handig.
of overzwemmen natuurlijk.
arme wolf (als het dat is) helemaal hierheen en dan in luttelgeest worden dood
gereden.
maandag is de dna uitslag.
dan komt ie uit de weerribben zeker want oostvaarders is nog een
end weg en dan moet hij over de ketelbrug, niet echt handig.
of overzwemmen natuurlijk.
arme wolf (als het dat is) helemaal hierheen en dan in luttelgeest worden dood
gereden.
-
Veenmug
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
Beetje veel toeval:
zeldzame wolf vreet zeldzame bevers.
Ga toch geloven in die grapjas.
zeldzame wolf vreet zeldzame bevers.
Ga toch geloven in die grapjas.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Waarschijnlijk inderdaad een wolf.
Het dier dat donderdag dood werd gevonden langs de kant van de weg in Luttelgeest is vrijwel zeker echt een wolf. Dat blijkt uit onderzoek uitgevoerd op de stoffelijke resten.
Het beest werd donderdag aangereden en was op slag dood. Direct ging al het gerucht dat het beest een wolf was. Maar met zekerheid durfde niemand dat te zeggen, het kon ook nog een wolfshond zijn. Daar was eerst een grondig onderzoek voor nodig.
Bij autopsie is nu in de maag van het beest een bever aangetroffen. Volgens Jan Loos van de website welkomwolf.be is dat een sterke aanwijzing dat het beest een wolf is en geen hond. Maar definitief uitsluitsel zal DNA-onderzoek moeten geven dat in Duitsland wordt uitgevoerd.
Terugkomst bijzonder
De terugkomst van de wolf is bijzonder. Het dier is eind 19e eeuw uit Nederland verdwenen als gevolg van de jacht. De laatste wolf werd in 1869 gezien bij Schinveld. Mogelijk liepen er enkele decennia later ook nog wolven in de buurt van het Brabantse Heeze, maar dat is niet zeker.
De laatste jaren is de wolf vanuit Rusland via Oost-Europa en Scandinavië weer aan een opmars bezig en heeft nu dus hoogstwaarschijnlijk ook ons land weer bereikt.
RTL Nieuws

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort