Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vroeg ik mij af...
xavi lijkt heel erg op zijn tenen te staan. Smmige honden staan weer veel meer "op de poten" zegmaar. Zoals de labrador op deze foto.
Hoe staat jouw hond?
Zit hier overigens voor- en nadelen aan?
Thessa heeft platvoetjes en loopt dus ook dusdanig, plat op d'r voeten en vaak geslof als ze niet goed op d'r voeten let.
Freddy staat wat meer op zijn ballen, dus niet tenen, maar ballen van de voet. Hij trippelt meer maar tilt wel altijd mooi zijn pootjes op.
En zover ik begreep van de fysio is er idd wel een verschil in voetstanden en de beweging en spieropbouw van de hond.
Net als bij mensen eigenlijk.
Thessa heeft platvoetjes en loopt dus ook dusdanig, plat op d'r voeten en vaak geslof als ze niet goed op d'r voeten let. Freddy staat wat meer op zijn ballen, dus niet tenen, maar ballen van de voet. Hij trippelt meer maar tilt wel altijd mooi zijn pootjes op.
En zover ik begreep van de fysio is er idd wel een verschil in voetstanden en de beweging en spieropbouw van de hond.
Thessa heeft platvoetjes en loopt dus ook dusdanig, plat op d'r voeten en vaak geslof als ze niet goed op d'r voeten let.
Freddy staat wat meer op zijn ballen, dus niet tenen, maar ballen van de voet. Hij trippelt meer maar tilt wel altijd mooi zijn pootjes op.
Freddy staat wat meer op zijn ballen
Zijn die zo groot dan dat is ook niet fijn voor hem dan zou ik hem heel snel laten castreren hoor dat is vast niet gezond.
Groetjes Yvonne. "Kennis is macht, karakter is meer" Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞ Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Rana staat op mooie ronde voetjes (stond ... nu ze oud is zijn de voeten wat doorgezakt)
Ita heeft meer hazevoetjes, wat ovaal.
Rana's nagels hoefden nooit geknipt te worden (tegenwoordig wel) en die van Ita moet ik wel knippen.
Zou dat met de stand (rond of ovaal) te maken kunnen hebben?
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ik heb er werkelijk geen idee van... Ik heb alleen begrepen dat het toch wel erg gewild is deze stand van de voetjes.
Mij maakt het in principe geen fluit uit... het lijkt in mijn ogen nu alleen of mijn andere honden platvoeten hebben