binkebobbel schreef:@ browny'.
Tuuuurlijk kan dat haha
Krijg je van die bordjes in het bos
"Als de Wolf komt stil gaan liggen en bidden voor
hulp, Als de hulp niet komt Sterkte
Ja verboden voor mensen en honden.. de wolven hebben voorrang
Moderator: moderatorteam
binkebobbel schreef:@ browny'.
Tuuuurlijk kan dat haha
Krijg je van die bordjes in het bos
"Als de Wolf komt stil gaan liggen en bidden voor
hulp, Als de hulp niet komt Sterkte

http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws ... -1303769W/Afschieten
In 2012 hebben jagers, natuurclubs, boeren en het ministerie van Economische Zaken – waar natuur onder valt – overlegd over wat er moet gebeuren als de wolf hier komt. Daar is niets uitgekomen. Een deel van de Tweede Kamer – waaronder de VVD-fractie - wil dat alle eventuele wolven worden afgeschoten, een ander deel – waaronder de Partij voor de Dieren - wil de wolf beschermen. Tweede Kamerleden van zowel de VVD als de Partij voor de Dieren vreesden – zeiden ze in 2010 tegen Elsevier - dat als er geen nieuw beleid komt, de auto de scherprechter wordt
wat levert dat op? ik wordt gek hier van alle reeënNanna schreef:Tara schreef:Ach kom, reeën sterven ook gewoon wel eens een natuurlijke dood hoor. Aaseters gaan vervolgens met de resten slepen, en die kom je dan wel weer ergens een keer tegen. Dat is namelijk ook natuur.binkebobbel schreef:Er worden regelmatig dode aangevreten reeen gevonden. Zelfs
mijn hond kwam een tijd terug ineens met een reeenpoot (half vergaan dat wel)
uit de bosjes.
Die reeen worden echt niet door onze huishondjes en schootkeffers verscheurd.
Denk dat het veel aannemelijker is dat er al langer wolven in nld zijn.![]()
Toevallig, steeds reeënpoten.
Zal ik iedereen even verlichten: die worden door stropers weggegooid. Omdat ze daar niks aan hebben.
Die nemen alleen maar de bruikbare delen van een gestroopte ree mee.

Dat is volgens mij geen saarloosmoosje schreef:Is het niet gewoon een Saarloos?Aan de Uiterdijkenweg te Luttelgeest is donderdagochtend 4 juli een doodgereden dier gevonden met duidelijke kenmerken van een Europese wolf. DNA is verzameld voor onderzoek. Als hieruit blijkt dat het een wolf is, dan is dit de eerste zekere wolf sinds anderhalve eeuw in Nederland.
Waarschijnlijk is het dier in de nacht van 3 op 4 juli doodgereden, omdat het dode dier er volgens getuigen de avond daarvoor nog niet lag. Experts in Nederland en Duitsland denken dat het een wolf is, maar kunnen een wolfshond niet helemaal uitsluiten. Dergelijke recente kruisingen tussen wolf en hond kunnen erg veel op een wolf lijken. DNA van het dier wordt naar Duitsland gestuurd om zekerheid te krijgen over zijn identiteit. Mocht uit DNA-onderzoek blijken dat het een Duitse wolf is, dan is dit de eerste zekere wolf sinds anderhalve eeuw in Nederland.
De Duitse wolvenpopulatie neemt de laatste 8 jaar sterk toe. Vorig jaar zijn de eerste jonge wolven geboren op de Lüneburger Heide. Dit jaar hebben zelfs twee roedels in Niedersachsen jongen gekregen. Opgroeiende jonge wolven verlaten met een leeftijd van 1 tot 2 jaar hun ouderlijk territorium en leggen dan grote afstanden af, gemiddeld 50km per nacht. Recent is zo’n jonge wolf in een militair oefengebied bij Meppen gefotografeerd, nog geen 15 km van de Nederlandse grens en circa 100km vanaf de Noordoostpolder. Niet meer als twee nachtjes lopen voor een wolf. Eerder waren er al waarschijnlijke wolvenwaarnemingen bij Duiven en in Zeeuws-Vlaanderen.
Zie www.wolveninnederland.nl voor meer informatie over wolven en de stand van zaken in het buitenland. WolvenInNederland.nl zet zich in om mensen en organisaties voor te bereiden op de komst van de wolf naar Nederland. WolvenInNederland.nl werkt mee aan het nationale wolvenplan dat Alterra in opdracht van het ministerie van Economische Zaken voorbereid.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Leo Linnartz via leo.linnartz@ark.eu of 06-51701307.
Foto's: J. van der Linde
http://www.wolveninnederland.nl/wolven/ ... -dode-wolf
Ik frons regelmatig als ik hoor wat die partij denkt en doet. Het lijkt wel of ze de ideeën van de gemiddelde burger die niks weet over de natuur, willen bevestigen. De Walt Disney visie, zeg maar. Het komt op mij nogal kinderlijk over vaak, kinderen snappen ook niet hoe het zit, die willen alleen dat Bambi gered zal worden en Stampertje ook. Wat nou hertjes kunnen niet overal overleven en wat nou konijnenplaag.Tara schreef:En dát is nou exact wat die verschrikkelijke partij voor dooie dieren nou zo kenmerkt. Tegen beter weten in.Fizgig schreef:Ik heb liever dat ze afgeschoten worden dan dat ze worden doodgereden, de partij voor de dieren blijkbaar niet, want ze laten het er liever op aankomen. Dan denk je toch niet in het belang van het dier, dan wil je gewoon alles beschermen, tegen beter weten in.
Van mij mocht die hele sekte van wereldvreemde 'dierenliefhebbers' gisteren nog opgedoekt worden.
Die hebben dierenwelzijn niet als prioriteit, dat dénken ze alleen maar.
ze zijn ingehuurd om publiek te trekken, zodat er meer toeristen komenRosita Compagner schreef:Wel handig hoor, dat wolven, poema's en andere faunavervalsing altijd in de vakantietijd ons land binnen komen

Inderdaaad een prachtig dier*tweety* schreef:Een echte wolf of niet, zonde wat het was een prachtig dier gezien die foto.

Dat gaat maar niet zo gebeuren gok ik... ze zijn niet zo vrolijk en vrij om je bewust op te zoekenmarian* schreef:Ik zou het prachtig vinden als het inderdaad een wolf zou zijn; ze zitten zo dichtbij over de grens dat het theoretisch mogelijk is.
Ben alleen bang dat ze hier geen lang leven beschoren is tenzij ze retourtjes naar Duitsland nemen.
Je zult er ineens tegenaan lopen als je lekker met je hond in het bos loopt

Nee dat weet ik ook, maar stel dat je een bocht om loopt en daar is op een of andere manier ineens een wolf.malinois schreef:Dat gaat maar niet zo gebeuren gok ik... ze zijn niet zo vrolijk en vrij om je bewust op te zoekenmarian* schreef:Ik zou het prachtig vinden als het inderdaad een wolf zou zijn; ze zitten zo dichtbij over de grens dat het theoretisch mogelijk is.
Ben alleen bang dat ze hier geen lang leven beschoren is tenzij ze retourtjes naar Duitsland nemen.

Ach je loopt nog altijd een grotere kans om een wild zwijn met jong tegen te komen,veel gevaarlijker als die wolf die per ongeluk om de hoek staat.Ik snap die grote boze wolf angsten niet hoor.marian* schreef:Nee dat weet ik ook, maar stel dat je een bocht om loopt en daar is op een of andere manier ineens een wolf.malinois schreef:Dat gaat maar niet zo gebeuren gok ik... ze zijn niet zo vrolijk en vrij om je bewust op te zoekenmarian* schreef:Ik zou het prachtig vinden als het inderdaad een wolf zou zijn; ze zitten zo dichtbij over de grens dat het theoretisch mogelijk is.
Kans van 1 op zoveel miljoen denk ik hoor, maar toch.
Hopen dat je een foto kan maken, voordat ie z'n weg weer gaat vervolgen.marian* schreef:Nee dat weet ik ook, maar stel dat je een bocht om loopt en daar is op een of andere manier ineens een wolf.malinois schreef:Dat gaat maar niet zo gebeuren gok ik... ze zijn niet zo vrolijk en vrij om je bewust op te zoekenmarian* schreef:Ik zou het prachtig vinden als het inderdaad een wolf zou zijn; ze zitten zo dichtbij over de grens dat het theoretisch mogelijk is.
Kans van 1 op zoveel miljoen denk ik hoor, maar toch.
Natuurlijk.Kells schreef:En dan moet je nog veel geluk hebben.Inge O schreef:als dat al gebeurt zal je alleen nog maar een rennende schim zien denk ik.marian* schreef: Je zult er ineens tegenaan lopen als je lekker met je hond in het bos loopt

Afschot is wel wreed als in dit geval een wolf zijn bestaansrecht niet wordt gegund. Daar wordt nu over gediscussieerd...wat als....en nu is tie dood...Tara schreef:Afschot is niet wreed.Goldendelicious schreef:Er werd al eerder dit jaar melding gemaakt dat er een wolf in de buurt van Meppen gesignaleerd was.
http://www.nojg.nl/Indexpagina/Archief% ... 20hoe.html
Lijkt mij niet onmogelijk dat zo'n dier nu in de Oostvaarders terecht is gekomen. Ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt. Onbewust overreden worden lijkt minder wreed dan bewust afschot.
Mmmm...zo'n kilometer of 70, lees ik? Gezien die open vlakte daar had die 'wolf' binnen notime in die Oostvaardersplassen terecht kunnen komen.Célie schreef:NOP is nog geen Oostvaardersplassen toch, luttelgeest is nog een eindje daarvandaan.Goldendelicious schreef:Er werd al eerder dit jaar melding gemaakt dat er een wolf in de buurt van Meppen gesignaleerd was.
Lijkt mij niet onmogelijk dat zo'n dier nu in de Oostvaarders terecht is gekomen. Ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt. Onbewust overreden worden lijkt minder wreed dan bewust afschot.
Ben ik helemaal met je eens, zoals je je opmerking bedoeld.Goldendelicious schreef:Afschot is wel wreed als in dit geval een wolf zijn bestaansrecht niet wordt gegund. Daar wordt nu over gediscussieerd...wat als....en nu is tie dood...Tara schreef:Afschot is niet wreed.Goldendelicious schreef:Er werd al eerder dit jaar melding gemaakt dat er een wolf in de buurt van Meppen gesignaleerd was.
Volgens deskundigen kan een wolf hier prima overleven.
Via de pond mee... <---- even correctie. Met de ponT mee.Cleva schreef:Tsss. Sterk!
Ik vind dat gewauwel van mensen die doen alsof ze tot op de kilometer exact in kunnen schatten waar ze wel of niet uithangen toch al gewauwel. Als ze aan de grens gezien zijn kunnen ze inmiddels ook op Terschelling zitten.
ze hebben hun eigen boot.. ivm de gevaren van mensen, echt onbetrouwbare wezensEllen. schreef:Via de pond mee?Cleva schreef:Tsss. Sterk!
Ik vind dat gewauwel van mensen die doen alsof ze tot op de kilometer exact in kunnen schatten waar ze wel of niet uithangen toch al gewauwel. Als ze aan de grens gezien zijn kunnen ze inmiddels ook op Terschelling zitten.

Ik denk dat het met een pont toch gemakkelijker zou gaanEllen. schreef:Via de pond mee?Cleva schreef:Tsss. Sterk!

Is zo, voor 't zelfde geld worden ze aangeredenBrowny schreef:ze hebben hun eigen boot.. ivm de gevaren van mensen, echt onbetrouwbare wezensEllen. schreef:Via de pond mee?Cleva schreef:Tsss. Sterk!