Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer is een hondenbaas een goede hondenbaas

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix
Aantal honden: 1

Re: Wanneer is een hondenbaas een goede hondenbaas

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Inge schreef:
Pakdebal schreef:
Crista schreef: Heeft iemand die niet werkt wel de financiele middelen om een hond goed te kunnen onderhouden?
je weet niet hoeveel honden er pijn hebben bij het lopen en dat de baas niet naar de da gaat !.. :80: :80:

meer dan je denkt, zelfs hier lees ik wel eens " ik kijk het nog even aan "

nee, dan ben je geen goede baas, als je daar op bezuinigt , lees , dat je niet gaat voor het geld
Maar juist een goede , als je het goed bijhoudt !. :ok:
.
Na heel wat jaren honden in huis te hebben én met één van die honden de dierenarts flink te hebben gesponsord, heb ik inmiddels een aardig inzicht in wanneer ik dringend naar de dierenarts moet of wanneer ik het nog even aan kan kijken. Zo'n onderbuikgevoel, weet je wel? Ik ken mijn honden door en door en onthoudt ze geen medische zorg wanneer ze dat nodig hebben, maar ik ren ook niet voor iedere scheet naar de dierenarts. Als ik twijfel bel ik mijn dierenarts en overleg ik telefonisch met hem, regelmatig zegt hij dan zelf even af te wachten.
Pakdebal schreef:
V. ´t Brabantse Bont schreef:Liever een werkende baas die naast zijn/haar werk veel met de honden doet, dan een hondenbaas die altijd thuis is, maar vervolgens nooit iets met de honden onderneemt. :wink:

daar ben ik het niet mee eens, ik werkte niet , en kon daardoor met Bauke de hele dag zijn, en hij ook bij mij !
een hond is een roedel dier , en in die roedel zeggen ze ook niet .. : nou, tot vanavond maar weer " .. :D

we deden ELKE DAG wel leuke dingen , dat heb je nou eenmaal , als je het voordeel hebt niet te werken , en er voor de hond bent . ! :ok:

.
Er zijn zat mensen die niet werken en toch niets met de hond doen hoor. :19: Wat dat betreft ben ik het helemaal eens met V. ´t Brabantse Bont, dan zie ik liever een werkende baas zoals mezelf :pffff: die naast het werken gewoon zorgt dat de honden niets te kort komen. Want niet iedereen heeft de luxe thuis te kunnen blijven. En als je die luxe wél hebt is dat geen garantie dat je meer doet met je hond.
Dat jij een rijke achtergrond hebt of zo :denken: omdat je niet hoeft te werken maakt je een uitzondering hoor. De meeste mensen moeten nu eenmaal werken om de huur of hypotheek te kunnen betalen, het gas, water en licht, het eten, de kleren die je nodig hebt, de medische kosten van jezelf en je dieren.... Zeker de mensen die alleen zijn. Er is niemand die mij zomaar geld geeft.
Hier ook de luxe dat ik thuis kan zijn (hoewel ik zelf wel anders zou willen).
Dat betekent dat ik vee met Doerak kan doen maar er zijn ook dagen dat het er een beetje bij inschiet en we niet verder komen dan de 3 noodzekelijke rondjes.
Dit kan doordat ik ziek ben maar ook doordat andere dingen ook moeten gebeuren, zoals de zorg voor twee kinderen, naar clubjes en afspraken, boodschappen en andere dingen.
Of een hond het dus per definitie beter heeft als een baas de hele dag thuis is wil ik niet zeggen (misschien als de baas idd. alleen maar thuis is en er alleen uit hoeft voor een boodschap ofzo).

Vindt het een beetje een zelfde discussie als tussen werkende en niet werkende moeders (ouders), en dan zijn kinderen nog duurder in het onderhoud :lol1:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”