Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond van mijn ouders

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

hond van mijn ouders

Ongelezen bericht door Laura84 »

Bailey, 5.5 jarige intacte flatcoated. Weinig drinken, veel plassen, lusteloos, niet willen eten, vreemd zenuwtrekje op zijn linker schouderblad en hij is in 2 weken tijd best wat afgevallen.
Klachten zijn nu 1.5 dag bezig. Afgelopen maandag is hij naar de da geweest voor zijn apk en enting, verder geen vreemde constateringen. Temperatuur ga ik zo nog even meten.
Mijn moeder wil het nog even aankijken maar alvast wat advies inwinnen kan geen kwaad
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Re: hond van mijn ouders

Ongelezen bericht door Fizgig »

Het is warm weer dus het kan zijn dat ie daarom niet wil eten, hier eten ze dan ook veel minder dan normaal. En anderhalve dag niet willen eten vind ik niet zo erg, dat kan voorkomen. Lusteloos kan ook door het weer komen. Weinig drinken en veel plassen is wel een beetje vreemd, drinkt ie echt minder dan normaal dan? En een zenuwtrekje op het schouderblad, kun je dat iets meer uitleggen? Ik weet niet hoe dat eruit ziet. Zoiets als een trillende spier? En hoeveel is ie afgevallen? Eet ie dan al twee weken slecht?

Je zou een algemeen bloedbeeld kunnen laten maken, dan kijken ze naar de organen en het bloed, of de waardes goed zijn. Tegenwoordig kun je dat ook bij sommige dierenartsen laten doen, dan hoef je niet eens te wachten op de uitslag.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

***puppy*** schreef:Bailey, 5.5 jarige intacte flatcoated. Weinig drinken, veel plassen, lusteloos, niet willen eten, vreemd zenuwtrekje op zijn linker schouderblad en hij is in 2 weken tijd best wat afgevallen.
Klachten zijn nu 1.5 dag bezig. Afgelopen maandag is hij naar de da geweest voor zijn apk en enting, verder geen vreemde constateringen. Temperatuur ga ik zo nog even meten.
Mijn moeder wil het nog even aankijken maar alvast wat advies inwinnen kan geen kwaad

aanzien ?

dat is net als ik schreef in een ander topic , waarom steeds dat " aanzien " ?

ik zou naar de da gaan !

.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Fizgig schreef:Het is warm weer dus het kan zijn dat ie daarom niet wil eten, hier eten ze dan ook veel minder dan normaal. En anderhalve dag niet willen eten vind ik niet zo erg, dat kan voorkomen. Lusteloos kan ook door het weer komen. Weinig drinken en veel plassen is wel een beetje vreemd, drinkt ie echt minder dan normaal dan? En een zenuwtrekje op het schouderblad, kun je dat iets meer uitleggen? Ik weet niet hoe dat eruit ziet. Zoiets als een trillende spier? En hoeveel is ie afgevallen? Eet ie dan al twee weken slecht?

Je zou een algemeen bloedbeeld kunnen laten maken, dan kijken ze naar de organen en het bloed, of de waardes goed zijn. Tegenwoordig kun je dat ook bij sommige dierenartsen laten doen, dan hoef je niet eens te wachten op de uitslag.
hoezo is het warm? ik vind het helemaal niet war. het is niet koud/het vriest niet, maar warm vind ik het niet.

als je je zorgen maakt idd even langs de DA. mijn dierenarts kan dat nu ook, bloed onderzoeken en binnen een kwartiertje de uitslag.. heeft ons zondag veel geholpen toen sam ineens niks meer deed...
Afbeelding
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Misschien een bijwerking van de enting?
Entingen zijn niet zo heel goed, zeker niet als het elk jaar gebeurd!
Daarom titeren wij onze hond, want vaccinaties gaan langer mee dan een jaar.
Bovendien zitten er veel bijwerkingen aan een enting.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Fizgig
Zeer actief

Pakdebal schreef:
***puppy*** schreef:Bailey, 5.5 jarige intacte flatcoated. Weinig drinken, veel plassen, lusteloos, niet willen eten, vreemd zenuwtrekje op zijn linker schouderblad en hij is in 2 weken tijd best wat afgevallen.

aanzien ?

dat is net als ik schreef in een ander topic , waarom steeds dat " aanzien " ?

ik zou naar de da gaan !

.
Dat is echt overdreven hoor. Honden kunnen net als mensen ook wel eens een dagje misselijk zijn. Mensen hebben ook wel eens een buikgriepvirus wat in een paar dagen vanzelf over gaat, honden ook. En daar ga je toch niet voor naar de dierenarts? Een gezonde hond kan een gewoon virus prima aan hoor, heeft ie helemaal geen antibiotica voor nodig. Wij toch ook. Veel mensen denken dat het niet goed is als een hond een dag niet eet. Maar dat is een misvatting, ze kunnen soms best een dag niet eten, soms wel twee. Dan hoef je echt nog niet meteen naar de dierenarts te rennen. Honden zijn net ff anders dan mensen als het om energieverdeling gaat namelijk. Mensen kunnen trouwens ook prima twee dagen zonder eten hoor, maar wij stellen ons wat meer aan.

Ik vind het juist fijn dat je op dit forum een vraag kunt stellen als je twijfelt om naar de dierenarts te gaan. Dat kan best wat centjes schelen soms. Ik was een tijdje terug al bijna naar de dierenarts gegaan voor reversed sneezing. Dat is toch zonde van je geld? Dus ik vind het heel normaal dat je het even aankijkt, dat kan in veel gevallen prima, en dan vraag je hier alvast of iemand het herkent. Niks mis mee toch?
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

We zijn hier als de dood dat ie toch zonder dat we weer te maken krijgen met kanker zonder dat we het weten. Flatcoated is op dit vlak natuurlijk een gevoelig ras. Moeders wil na bailey ook geen flat meer.

Warm is het hier aan de kust niet, bewolkt met wind dus dat is het niet.

Ontlasting is ook goed, zenuwtrekje lijkt ook weg te zijn. Nog maar even in de gaten houden en anders morgen maar eens met de da bellen
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

massam schreef: hoezo is het warm? ik vind het helemaal niet war. het is niet koud/het vriest niet, maar warm vind ik het niet.
Eh..ben je soms geboren in de tropen dan? Het is toch echt flink warmer sinds een paar dagen hoor, heb je dat niet gemerkt? Het is zomer, gekkie! Hier merk ik het meteen als het warmer is dan 18 graden ofzo, eet men veel minder, de katten ook. Wij ook eigenlijk. Heb jij dat niet dan?
Pakdebal

Fizgig schreef:Ik vind het juist fijn dat je op dit forum een vraag kunt stellen als je twijfelt om naar de dierenarts te gaan. Dat kan best wat centjes schelen soms. Ik was een tijdje terug al bijna naar de dierenarts gegaan voor reversed sneezing. Dat is toch zonde van je geld? Dus ik vind het heel normaal dat je het even aankijkt, dat kan in veel gevallen prima, en dan vraag je hier alvast of iemand het herkent. Niks mis mee toch?

als het " een koudje" is , is dat best , maar ik zou niet eerst gaan vragen , als het iets ernstiger is , totdat er eindelijk wat antwoorden komen

dan ben ik al 10 maal naar de da geweest, in die tussentijd , dat bedoelde ik eigenlijk . :wink:
Fizgig
Zeer actief

***puppy*** schreef:We zijn hier als de dood dat ie toch zonder dat we weer te maken krijgen met kanker zonder dat we het weten. Flatcoated is op dit vlak natuurlijk een gevoelig ras. Moeders wil na bailey ook geen flat meer.

Warm is het hier aan de kust niet, bewolkt met wind dus dat is het niet.

Ontlasting is ook goed, zenuwtrekje lijkt ook weg te zijn. Nog maar even in de gaten houden en anders morgen maar eens met de da bellen
Als je daar bang voor bent, voor kanker, is een algemeen bloedbeeld misschien niet genoeg. Volgens mij kijken ze dan naar het bezinksel maar dat kan bij een tumor en bij een ontsteking verhoogd zijn, dacht ik, dat kun je daar niet direct aan zien. Dus dan zou je toch een plek moeten weten die je kunt onderzoeken, denk ik.

Ik kan het me goed voorstellen trouwens, wat voor soort kanker krijgen flatcoated vaak trouwens? Misschien zou je op die soort kanker kunnen onderzoeken, voor je geruststelling, als het niet te ingrijpend is.

Waarom vinden jullie het niet warm? Ik zit te puffen, hahaha. Ja, het waait wel wat harder nu maar als de wind wegvalt in de zon, warm hoor. Honden hebben gewoon eerder last van warmte dan wij.
Fizgig
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Fizgig schreef:Ik vind het juist fijn dat je op dit forum een vraag kunt stellen als je twijfelt om naar de dierenarts te gaan. Dat kan best wat centjes schelen soms. Ik was een tijdje terug al bijna naar de dierenarts gegaan voor reversed sneezing. Dat is toch zonde van je geld? Dus ik vind het heel normaal dat je het even aankijkt, dat kan in veel gevallen prima, en dan vraag je hier alvast of iemand het herkent. Niks mis mee toch?

als het " een koudje" is , is dat best , maar ik zou niet eerst gaan vragen , als het iets ernstiger is , totdat er eindelijk wat antwoorden komen

dan ben ik al 10 maal naar de da geweest, in die tussentijd , dat bedoelde ik eigenlijk . :wink:
Ja ik ben ook een stresskip maar dat kan duur worden hoor, hahaha. Daarom vraag ik ook als er iets is of iemand het herkent, of ik zoek gewoon in de oude topics. Als er echt iets ernstigs aan de hand is, staan mensen eigenlijk uit zichzelf al bij de dierenarts, is mijn ervaring. Ik ook hoor. Dan is het eigenlijk meer mededelen dan om advies vragen.
Pakdebal

Fizgig schreef:
Pakdebal schreef:

Ja ik ben ook een stresskip maar dat kan duur worden hoor, hahaha. Daarom vraag ik ook als er iets is of iemand het herkent, of ik zoek gewoon in de oude topics. Als er echt iets ernstigs aan de hand is, staan mensen eigenlijk uit zichzelf al bij de dierenarts, is mijn ervaring. Ik ook hoor. Dan is het eigenlijk meer mededelen dan om advies vragen.

was ook heel wat geld kwijt , maar niet voor niets , want hij had ook steeds wat , tot kanker aan toe .

zelfs 's nachts gegaan omdat hij kennelhoest had opgelopen, en dat arme beestje bleef maar kokhalzen . :(:

.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

semmyboy schreef:Misschien een bijwerking van de enting?
Dit dus, veel honden worden beroerd van de enting.
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb mijn ouders nog niet zo ver om te gaan titteren, ben er zelf groot voorstander van. Vind het al knap dat ze vers voeren
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Fizgig schreef:
massam schreef: hoezo is het warm? ik vind het helemaal niet war. het is niet koud/het vriest niet, maar warm vind ik het niet.
Eh..ben je soms geboren in de tropen dan? Het is toch echt flink warmer sinds een paar dagen hoor, heb je dat niet gemerkt? Het is zomer, gekkie! Hier merk ik het meteen als het warmer is dan 18 graden ofzo, eet men veel minder, de katten ook. Wij ook eigenlijk. Heb jij dat niet dan?

uhm nope.. warm is hier bij 25+ daarvoor is het gewoon uhm.. nou ja, niet koud :-)
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Lizzie. schreef:
semmyboy schreef:Misschien een bijwerking van de enting?
Dit dus, veel honden worden beroerd van de enting.
Kan idd gewoon een ent reactie zijn.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Pakdebal schreef:
Fizgig schreef:
Pakdebal schreef:

was ook heel wat geld kwijt , maar niet voor niets , want hij had ook steeds wat , tot kanker aan toe .

zelfs 's nachts gegaan omdat hij kennelhoest had opgelopen, en dat arme beestje bleef maar kokhalzen . :(:

.
Nou voor kennelhoest ga ik echt niet m'n DA snachts lastigvallen. Dat is echt niet levensbedreigend.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

crutz schreef:
Pakdebal schreef:
Pakdebal schreef: Ja ik ben ook een stresskip maar dat kan duur worden hoor, hahaha. Daarom vraag ik ook als er iets is of iemand het herkent, of ik zoek gewoon in de oude topics. Als er echt iets ernstigs aan de hand is, staan mensen eigenlijk uit zichzelf al bij de dierenarts, is mijn ervaring. Ik ook hoor. Dan is het eigenlijk meer mededelen dan om advies vragen.

.
Nou voor kennelhoest ga ik echt niet m'n DA snachts lastigvallen. Dat is echt niet levensbedreigend.

Nou inderdaad. Pak de bal zou weleens een zus van mijn man kunnen zijn die gaat ook voor elke scheet naar de dierenarts.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

***puppy*** schreef:We zijn hier als de dood dat ie toch zonder dat we weer te maken krijgen met kanker zonder dat we het weten. Flatcoated is op dit vlak natuurlijk een gevoelig ras. Moeders wil na bailey ook geen flat meer.
Dat was mijn eerste ingeving eigenlijk ook :schrik: Alhoewel de kans dat het een reactie op enting ook groot is
Perry en Noah

Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

***puppy*** schreef:We zijn hier als de dood dat ie toch zonder dat we weer te maken krijgen met kanker zonder dat we het weten.
Ik heb toch echt liever dat ze kanker hebben zonder dat ik het weet :denken:

De kans dat ze dood gaan aan kanker is best heel erg groot. En eigenlijk weet ik dat gewoon liever niet. Tot de dag dat we ze moeten (mogen!) laten gaan.
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
***puppy*** schreef:We zijn hier als de dood dat ie toch zonder dat we weer te maken krijgen met kanker zonder dat we het weten.
Ik heb toch echt liever dat ze kanker hebben zonder dat ik het weet :denken:

De kans dat ze dood gaan aan kanker is best heel erg groot. En eigenlijk weet ik dat gewoon liever niet. Tot de dag dat we ze moeten (mogen!) laten gaan.
De vorige had een maag tumor zonder dat we het wisten, ding is geknapt en binnen een uur was des dood. We weten niet of ie op het laatste uur na er last van heeft gehad. Stomme beesten zijn ook zo belachelijk hard voor zichzelf. Bailey zouden we niet zo zeer gaan opereren maar meer, mochten we iets signaleren, verzachten met medicatie.

Ik ga zo moeders Es' even bellen om te kijken hoe het gaat
Afbeelding
Pakdebal

Marion. schreef:De kans dat ze dood gaan aan kanker is best heel erg groot. En eigenlijk weet ik dat gewoon liever niet. Tot de dag dat we ze moeten (mogen!) laten gaan.
en als ze pijn hebben , ?..

wat een egoistische opmerking van jou, Marion . !!

.
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Volgens de laatste berichten gaat het wel redelijk, hij drinkt in ieder geval weer wat meer, ontlasting is nog steeds goed. Hoop eigenlijk dat ie gewoon een nawerking van de enting heeft gehad
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Pakdebal schreef:
Marion. schreef:De kans dat ze dood gaan aan kanker is best heel erg groot. En eigenlijk weet ik dat gewoon liever niet. Tot de dag dat we ze moeten (mogen!) laten gaan.
en als ze pijn hebben , ?..

wat een egoistische opmerking van jou, Marion . !!

.
Als ze pijn hebben merk je dat wel.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Pakdebal

Tara schreef: Hou toch je mond mens, Marion is stapelgek op haar honden en heel wel in staat om te signaleren wanneer ze pijn hebben.
Wat denk je wel zeg!

als je niet wilt weten OF je hond kanker heeft , wat Marion schrijft , denk ik niet , dat je er dan van bewust bent , of ze pijn hebben
geen kanker zonder de pijn
.
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 05 jul 2013 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Kanker doet in eerste instantie geen pijn, daarom is het ook zo'n sluipmoordenaar. Wat ben jij een irritant wezen PdeB, bah!
Pakdebal

rose schreef:Kanker doet in eerste instantie geen pijn, daarom is het ook zo'n sluipmoordenaar. Wat ben jij een irritant wezen PdeB, bah!

ik ben niet irritant naar jou, toch ?
ik ken Marion heel goed , en daar mag ik best een discussie mee beginnen

alleen jammer dat er zoveel leden zich mee bemoeien ., zonde van het topic , was niet mijn bedoeling
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Pakdebal schreef:
rose schreef:Kanker doet in eerste instantie geen pijn, daarom is het ook zo'n sluipmoordenaar. Wat ben jij een irritant wezen PdeB, bah!

ik ben niet irritant naar jou, toch ?
.
Klopt, dat ben je idd niet, maar in zowat elk topic wat ik open kom ik jou tegen. Het begint wat te vervelen eerlijk gezegd, jouw opmerkingen en die domme puntjes van je!
Pakdebal

rose schreef:
Pakdebal schreef: ik ben niet irritant naar jou, toch ?
.
Klopt, dat ben je idd niet, maar in zowat elk topic wat ik open kom ik jou tegen. Het begint wat te vervelen eerlijk gezegd, jouw opmerkingen en die domme puntjes van je!
kijk, dat vind ik nou niet aardig van je , en DAAR reageer ik dan weer op , op NEGATIEVE berichten over mij

en dat zijn er vele !

als ze nu eens ophouden er mee, he ?
..
Pakdebal

***puppy*** schreef:Volgens de laatste berichten gaat het wel redelijk, hij drinkt in ieder geval weer wat meer, ontlasting is nog steeds goed. Hoop eigenlijk dat ie gewoon een nawerking van de enting heeft gehad

goed nieuws , houen zo !

.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”