Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sinds een tijdje haalt Beau af en toe heel rara adem, zijn een soort buien, maar ik vind het toch wel raar. Ik er nu een filmpje van gemaakt, want het zit me niet helemaal lekker, maar om hiervoor nou naar de da te gaan...
Weten jullie wat dit kan zijn en of het normaal is of niet. Kan namelijk ook dat ik me zorgen maak om niks
Het lijkt inderdaad op reverse sneezing. Die kleine van ons doet het ook af en toe.
Je hoeft je er verder geen zorgen om te maken als je merkt dat hij er verder geen last van heeft
oke, bedankt voor jullie antwoorden!
Ik heb het opgezocht en het lijkt er inderdaad wel op.
Ik zal het even aankijken, als het erger wordt ga ik voor de zekerheid toch maar even langs de da. Hij lijkt er trouwens weinig/geen last van te hebben.
Dat deed onze Duitse staander vroeger ook vaak.
Vaak na wat water drinken was het weg,wij dachten altijd dat hij een droge keel had.
Nooit verder geen probleem.
Tiny schreef:Het lijkt er wel op. Heeft hij het altijd zo kort?
Nee, sinds ongeveer anderhalve maand begon hij er opeens mee, het is maar af en toe en duurt niet zo heel lang. Verder ademt hij ook gewoon normaal. Hij snuffelt wel vaak aan allerlei dingen, dus ik dacht eerst dat hij gewoon een grassprietje o.i.d. in zijn neus had gekregen, maar het gebeurt nu ook gewoon uit het niets, dus vandaar dat ik wel wat ongerust was.
Tiny schreef:Het lijkt er wel op. Heeft hij het altijd zo kort?
Nee, sinds ongeveer anderhalve maand begon hij er opeens mee, het is maar af en toe en duurt niet zo heel lang. Verder ademt hij ook gewoon normaal. Hij snuffelt wel vaak aan allerlei dingen, dus ik dacht eerst dat hij gewoon een grassprietje o.i.d. in zijn neus had gekregen, maar het gebeurt nu ook gewoon uit het niets, dus vandaar dat ik wel wat ongerust was.
Het klink enger dan het is, mijn teefje had het een paar keer per dag en dan minuten lang Ik weet ook niet wat de oorzaak is dat ze het doen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau doet dit alleen niet een minuut lang achter elkaar ofzo, maar het is zoals op dat filmpje, dan gaat hij weer liggen en naar 5 secode weer een paar keer en dit herhaalt zich een paar keer en dan is het over. Bedoelde jullie dat of doen jullie honden het echt aan 1 stuk door?
Ik wrijf even over hun keel, dan gaan ze slikken namelijk en dan gaat het over. Eng he, ik had er een tijdje geleden ook bijna een topic over gemaakt. Tot ik hier las dat alle honden reversed kunnen sneezen, haha. Ik dacht dat alleen bepaalde kleine hondjes daar last van hadden. Maar zelfs Bruno doet het soms.
Ik heb wel het idee dat spanningen het doet toenemen, dan doen ze het vaker. Maar misschien speelt de luchtvochtigheid ook wel een rol, droge keel ofzo. Of hooikoorts. Honden kunnen trouwens zelf niezen, dus zonder dat het vanzelf gaat, zoals bij ons. Soms doen ze dat uit opwinding of plezier. Bruno gaat vaak op zijn rug liggen kronkelen en dan niest ie er heel hard bij, Shelly vindt dat helemaal geweldig en gaat hem dan 'opeten'. Ze niezen ook als we gaan wandelen.
Amy doet het ook soms een kwartier lang en echt heftig. Wrijven over haar keel of neusgaten dicht helpt niet wordt het alleen maar erger van bij Amy
Ik probeer haar af te leiden en dat lukt alleen als ik heel hard "Poes" roep
( tot zover mijn goeie opvoeding )
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..