Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rotkind!
Moderator: moderatorteam
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
- Aantal honden: 2
Re: rotkind!
Als het amoxicilline is kan je best verpulveren, kan geen kwaad alleen de "schil" krijg je niet helemaal fijn helaas.
Kun je dat niet stoppen in iets lekkers wat je zelf vanavond eet?
Kun je dat niet stoppen in iets lekkers wat je zelf vanavond eet?
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 1
Ha, zo'n hond heb ik ook. Als ze 't niet mot dan slikt ze het vast niet door. Mijn vriendin, zeer ervaren met honden en pilletjes, zou het wel eens even fiksen. Nou, mooi niet! Toen heeft ze een trucje bedacht, ze deed net of ze het pilletje zelf opat en het heeeeel erg lekker vond (mmmm, mjammmmm). En verdomd, dat werkte!
-
jans&co
- Zeer actief
Dan maakte dat bij deze pil dus blijkbaar niet uit. koop je kippen niertjes of hartjes en schuif je daar de pil in. slikken ze meestal met veel kwijl om de bek zo door.Inge O schreef:dat kan je niet zomaar zeggen want dat verschilt erg per pil - wat weet jij nu over welke soort pil het hier gaat?jans&co schreef:Onze da zei dat het niet uitmaakt of je de pil prakt of niet.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Was het maar zo simpeljans&co schreef:Dan maakte dat bij deze pil dus blijkbaar niet uit. koop je kippen niertjes of hartjes en schuif je daar de pil in. slikken ze meestal met veel kwijl om de bek zo door.Inge O schreef:dat kan je niet zomaar zeggen want dat verschilt erg per pil - wat weet jij nu over welke soort pil het hier gaat?jans&co schreef:Onze da zei dat het niet uitmaakt of je de pil prakt of niet.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
Pakdebal
.
in een stukje kaas, deed ik het , maar de kaas ging naar binnen , en dat kleine pilletje spuugde die weer uit .
je kan bij de dierenwinkel iets ervoor kopen nu .
.
in een stukje kaas, deed ik het , maar de kaas ging naar binnen , en dat kleine pilletje spuugde die weer uit .
je kan bij de dierenwinkel iets ervoor kopen nu .
.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Je kan allemaal met eten aan komen zetten, maar als een hond daar niet intrapt zoals ts aangeeft heb je er dus niks aan. Bij Bo is ook de enige manier het achter in zn bek duwen, bek dichthouden en neus omhoog, tot hij een paar keer echt goed geslikt heeft.
Op eten is hij sowieso niet zo gericht dat het hap slik weg is, ook als er tien honden om hem heen staan die het ook willen.
Op eten is hij sowieso niet zo gericht dat het hap slik weg is, ook als er tien honden om hem heen staan die het ook willen.

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Wat Jeannette idd zegt... Zometeen weer een poging, ik heb kippenhartjes, ik breek de pil maar in 2en ( zit een breuklijn op) en dan maar met grof geweld, zal ze me absoluut niet in dank afnemen, so be it
Ze krijgt trouwens stomorgyl 20
- Selene
- Zeer actief
Dat is een behoorlijk middel en die zou ik dus ook niet verpulveren, breken kan wel. Succes met het geven, dan idd maar op de katten manier van JeanetteKit schreef:Wat Jeannette idd zegt... Zometeen weer een poging, ik heb kippenhartjes, ik breek de pil maar in 2en ( zit een breuklijn op) en dan maar met grof geweld, zal ze me absoluut niet in dank afnemen, so be it![]()

- Jeannettebo
- Zeer actief
Is een hondenmanier bij mij hoorSelene schreef:Dat is een behoorlijk middel en die zou ik dus ook niet verpulveren, breken kan wel. Succes met het geven, dan idd maar op de katten manier van JeanetteKit schreef:Wat Jeannette idd zegt... Zometeen weer een poging, ik heb kippenhartjes, ik breek de pil maar in 2en ( zit een breuklijn op) en dan maar met grof geweld, zal ze me absoluut niet in dank afnemen, so be it![]()

- Kit
- Erelid
Selene schreef:Dat is een behoorlijk middel en die zou ik dus ook niet verpulveren, breken kan wel. Succes met het geven, dan idd maar op de katten manier van JeanetteKit schreef:Wat Jeannette idd zegt... Zometeen weer een poging, ik heb kippenhartjes, ik breek de pil maar in 2en ( zit een breuklijn op) en dan maar met grof geweld, zal ze me absoluut niet in dank afnemen, so be it![]()
Het zijn ook gigantische pillen
- Selene
- Zeer actief
Jeannettebo schreef:Is een hondenmanier bij mij hoorSelene schreef:Dat is een behoorlijk middel en die zou ik dus ook niet verpulveren, breken kan wel. Succes met het geven, dan idd maar op de katten manier van JeanetteKit schreef:Wat Jeannette idd zegt... Zometeen weer een poging, ik heb kippenhartjes, ik breek de pil maar in 2en ( zit een breuklijn op) en dan maar met grof geweld, zal ze me absoluut niet in dank afnemen, so be it![]()

- Kit
- Erelid
Het is gelukt!!!!
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ha, fijn!Kit schreef:Het is gelukt!!!!
Is ze nog boos op je?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Volgens mij heb ik bij de dierenarts wel eens speciale "pillenschieters" gezien waarbij je de pil in een soort spuit/buisje doet en die in de bek van de hond moet doen en dan de pil naar binnen "schieten". Misschien dat dat iets is voor Danne?
- Kit
- Erelid
LongFields schreef:Volgens mij heb ik bij de dierenarts wel eens speciale "pillenschieters" gezien waarbij je de pil in een soort spuit/buisje doet en die in de bek van de hond moet doen en dan de pil naar binnen "schieten". Misschien dat dat iets is voor Danne?
Dat zou idd wel eens een goed idee zijn, ik ga morgen meteen eens vragen
Danne is niet boos hoor, ik heb beide helften van die pil in een kippenhartje gefrunnikt en dat ging wel rap naar binnen, natuurlijk niet gedaan waar ze bij was hahahaha
- kipo
- Zeer actief
Ik had de makkelijkste hond, gewoon een pil op mijn hand, die onder haar neus schuiven en zeggen; "opeten". Als ze dan haar neus ervoor optrok, herhaalde ik dat "opeten" een keer en dan at ze de pil op. Zelfs vieze pillen pakte ze op die manier, daarna kreeg ze dan wel iets superlekkers.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Gelukkig!
Hier werkt pindakaas erg goed.
En als de dierenarts zegt dat je iets niet mag verpulveren dan ook niet doen. Er zijn pillen met een beschermlaag die oplossen op het juiste moment, ga je die verpulveren kan het zijn werking verliezen of bv maagproblemen veroorzaken.
Hier werkt pindakaas erg goed.
En als de dierenarts zegt dat je iets niet mag verpulveren dan ook niet doen. Er zijn pillen met een beschermlaag die oplossen op het juiste moment, ga je die verpulveren kan het zijn werking verliezen of bv maagproblemen veroorzaken.
- Kit
- Erelid
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ik dat dan morgen moet gaan doen en wat ze wel en niet mag eten, nou ja dat vraag ik morgen allemaal wel pffff
Ben echt op van de zenuwen, kan niet slapen en ik moet kappen met 'watals'en... Ik heb een zeer kundige da, dus geen gezeur Kit
Ben echt op van de zenuwen, kan niet slapen en ik moet kappen met 'watals'en... Ik heb een zeer kundige da, dus geen gezeur Kit
- Kit
- Erelid
De rest is hier ook supermakkelijk hoor, hop, pil in een beetje pate en hap slik weg, maar Danne???kipo schreef:Ik had de makkelijkste hond, gewoon een pil op mijn hand, die onder haar neus schuiven en zeggen; "opeten". Als ze dan haar neus ervoor optrok, herhaalde ik dat "opeten" een keer en dan at ze de pil op. Zelfs vieze pillen pakte ze op die manier, daarna kreeg ze dan wel iets superlekkers.
Draaamaaaaa
-
jans&co
- Zeer actief
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik weet wel, de eerste de beste die een oplossing weet te verzinnen voor dieren die hun medicatie weigeren, wordt schathemeltjerijk. Er is al een methode voor insuline om die door de huid heen toe te dienen zonder naald, en een creme voor in de oren voor dieren met een schildkliertumor. Nou alle andere aandoeningen nog, haha. Een antibioticum voor dieren graag die je niet oraal hoeft toe te dienen maar op een andere, makkelijkere en prettigere manier, dames/heren wetenschappers. Dank u. Dat zou mij liters zweet en uren werk besparen.
Ik heb bijvoorbeeld 6 konijnen die ongeveer 1,5 jaar lang antibiotica hebben gehad voor snot. De reden? Dat zijn altijd druppeltjes die je oraal toe moet dienen. En daarvan gaat altijd een deel verloren omdat ze het niet willen en uitspugen. En dan is de spiegel te laag, zucht. Ik heb het op zoveel manieren geprobeerd. Pas toen we ze gingen prikken met penicilline, ging het eindelijk over. Is toch lullig eigenlijk.
Ik heb bijvoorbeeld 6 konijnen die ongeveer 1,5 jaar lang antibiotica hebben gehad voor snot. De reden? Dat zijn altijd druppeltjes die je oraal toe moet dienen. En daarvan gaat altijd een deel verloren omdat ze het niet willen en uitspugen. En dan is de spiegel te laag, zucht. Ik heb het op zoveel manieren geprobeerd. Pas toen we ze gingen prikken met penicilline, ging het eindelijk over. Is toch lullig eigenlijk.