Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat kosten jullie honden per maand?
Moderator: moderatorteam
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Re: Wat kosten jullie honden per maand?
Zou het bijgod niet weten. Gaat allemaal gewoon mee tijdens de boodschappen en heb het nog nooit uitgerekend 
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Het wisselt hier een beetje. Maar even globaal voor 4 honden (hondjes):
Voer: 65
Verzekering: 40
hondenbelasting: 12,41
Speuren Penny: 45
Cursus Penny: 9
Behendigheid Floor en Chester: 20
Overig: 15
Dan kom ik op 206,41 per maand. Best een hoop, maar ik vind wat ik ervoor terug krijg onbetaalbaar.
Voer: 65
Verzekering: 40
hondenbelasting: 12,41
Speuren Penny: 45
Cursus Penny: 9
Behendigheid Floor en Chester: 20
Overig: 15
Dan kom ik op 206,41 per maand. Best een hoop, maar ik vind wat ik ervoor terug krijg onbetaalbaar.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
- Aantal honden: 1
Het voer en alle snacks gaat ook hier bij de boodschappen
DA-kosten, medicijnen, alles wat extra erbij komt dat betaalt Pepper van z'n "eigen spaargeld". Dan wordt iedere maand een bedragje voor die kostenpost geld op een rekening gestort. Zeg maar geld opzij leggen.
Alleen wat ook mij uitgave gedaan wordt en ik kom te letterlijk krap te zitten, dan gaat Pepper altijd voor. Dan vind ik dat moet ik het bezuren op huishoudgeld.
DA-kosten, medicijnen, alles wat extra erbij komt dat betaalt Pepper van z'n "eigen spaargeld". Dan wordt iedere maand een bedragje voor die kostenpost geld op een rekening gestort. Zeg maar geld opzij leggen.
Alleen wat ook mij uitgave gedaan wordt en ik kom te letterlijk krap te zitten, dan gaat Pepper altijd voor. Dan vind ik dat moet ik het bezuren op huishoudgeld.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden
Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Geen idee eigenlijk , vriendlief is van de afdeling financiën en we kopen altijd meteen groot in zodat we niet elke maand er om hoeven
Kivo is voor 3 honden €75
Koekjes doen we zeker meer dan n half jaar mee , zeg ong €5 pm
Rookworst voor t speuren ; €8
Medicijnen voor Kenji ; €15
Hondenbelasting weet ik niet , zitten iig goedkoper ivm kennelbelasting
Entingen zijn er nu maar 2 , dat is ong €100
Kenji word niet meer geënt
Dan tel ik niet alle kilometers mee die we rijden voor trainingen en om naar de renveldjes te gaan ,( grootste kostenpost ) dat is niet te doen en ik denk dat we daar heel verdrietig van worden
Kivo is voor 3 honden €75
Koekjes doen we zeker meer dan n half jaar mee , zeg ong €5 pm
Rookworst voor t speuren ; €8
Medicijnen voor Kenji ; €15
Hondenbelasting weet ik niet , zitten iig goedkoper ivm kennelbelasting
Entingen zijn er nu maar 2 , dat is ong €100
Kenji word niet meer geënt
Dan tel ik niet alle kilometers mee die we rijden voor trainingen en om naar de renveldjes te gaan ,( grootste kostenpost ) dat is niet te doen en ik denk dat we daar heel verdrietig van worden
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik heb geen idee... weet niet eens hoe lang ze met een zak brokken of een zak koekjes doen.. als het op is gaan we nieuwe halen...
járen terug heel goede halsbanden en riemen gehaald en die gaan nog wel 4 honden mee denk ik én we betalen geen hondenbelasting in ons dorp en we hebben geen verzekering voor ze.
niet veel in ieder geval. vroeger wel toen we nog tweewekelijks met sammemans een rondje dierenarts deden
járen terug heel goede halsbanden en riemen gehaald en die gaan nog wel 4 honden mee denk ik én we betalen geen hondenbelasting in ons dorp en we hebben geen verzekering voor ze.
niet veel in ieder geval. vroeger wel toen we nog tweewekelijks met sammemans een rondje dierenarts deden

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
V. ´t Brabantse Bont schreef:Ik heb geen idee, maar dat is ook maar beter ook.
- *tweety*
- Zeer actief
Vers vlees koop ik per maand in: ongeveer 30 euro
Verder een zak brokken daar doen we dan zo´n 3 maanden mee: 67 euro
Een grote pot thyrax van 55 euro daar doen we ong 4 maanden mee
Koekjes en hondensnoepjes, en kauwbotjes en bullenpezen: ong 20 euro
Dan kom ik ongeveer uit op zo ongeveer 55 euro per maand.
Verder een zak brokken daar doen we dan zo´n 3 maanden mee: 67 euro
Een grote pot thyrax van 55 euro daar doen we ong 4 maanden mee
Koekjes en hondensnoepjes, en kauwbotjes en bullenpezen: ong 20 euro
Dan kom ik ongeveer uit op zo ongeveer 55 euro per maand.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

-
nathalie71
Kom hier zo rond de 110 euro voor Vlinder per maand.
= 48 euro verzekering (Totaal Pakket )
= 25 euro voer
= 30 overig=verzorgingsproducten,oa Denticept,mineraalwater,kamillethee,kluifjes,knuffels,speeltjes etc.
= 5 euro reserveringen voor eigen bijdrage verzekering.
= 25 euro voer
= 30 overig=verzorgingsproducten,oa Denticept,mineraalwater,kamillethee,kluifjes,knuffels,speeltjes etc.
= 5 euro reserveringen voor eigen bijdrage verzekering.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Geen idee precies. Ik gok een euro of 30 aan voer en we sparen gezamelijk zo'n 60 euro per maand voor eventuele dierenartskosten (20 euro per hond).
En speeltjes, lekkers en alles zal op 15 euro komen? Dus 105 euro per maand well spent.
En speeltjes, lekkers en alles zal op 15 euro komen? Dus 105 euro per maand well spent.
-
nathalie71
Mit schreef:Geen idee precies. Ik gok een euro of 30 aan voer en we sparen gezamelijk zo'n 60 euro per maand voor eventuele dierenartskosten (20 euro per hond).
En dan zie ik een leuke knuffel in de winkel of een lekker bot.....
Voor je er erg in hebt heb je al snel aardig wat uit gegeven.
Pas draagtas gekocht.
Nu wil ik nog graag zo`n schaar met afgeronde punten om de voetjes te knippen en zo`n arteri klem voor de haartjes in de oren.
Nou als je die dan weer hebt gekocht ben je zo weer wat armer
- Leane
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 4
Ik weet het niet precies, voer en bezine zijn de grootste kosten, ze dragen allemaal gewoon een ketting waar ze een paar jaar mee doen. Dierenartskosten zijn er minimaal. De honden worden allemaal op heupen,ellebogen en rug gerontgend en geeent. Verder eens een kleinigheidje hier en daar bij de dierenarts.
- We trainen twee keer per week in Almere, Heerde Almere is 75 kilometer enkel dus komt uit op 1200 kilometer in de maand. We tanken denk ik voor 100 euro in de week voor trainen dus is 400 euro in de maand.
- Voer, Django staat op de Royal Canin 4800. 1 zak is 64 euro daar doet hij ong 1 maand mee. Mennox staat op de Royal Canin Rottweiler Junior daar betaal ik 58 euro voor, daar doet hij ruim een maand mee. De andere twee staan op de champ, 1 zak in de maand voor die twee samen is 35 euro. Dus kom ik uit op 157 euro aan voer in de maand.
- 1 hond in de verzekering 20 euro.
- Kluifjes, ook een 20 a 30 euro ? Koop ik meestal groot in..
- Elke maand lopen we wel een show met Django, 50 euro. Ik zal de bezine niet meerekenen
Dat zijn de kosten die er elke maand zijn, dan reken ik niet de dierenartskosten van bv entingen en worm/teek/vlooi middelen mee. En trainingsartikelen die er af en toe zijn enz. Dan kom ik op 657 euro in de maand op de gewone dingen zonder bijzonderhende.
- We trainen twee keer per week in Almere, Heerde Almere is 75 kilometer enkel dus komt uit op 1200 kilometer in de maand. We tanken denk ik voor 100 euro in de week voor trainen dus is 400 euro in de maand.
- Voer, Django staat op de Royal Canin 4800. 1 zak is 64 euro daar doet hij ong 1 maand mee. Mennox staat op de Royal Canin Rottweiler Junior daar betaal ik 58 euro voor, daar doet hij ruim een maand mee. De andere twee staan op de champ, 1 zak in de maand voor die twee samen is 35 euro. Dus kom ik uit op 157 euro aan voer in de maand.
- 1 hond in de verzekering 20 euro.
- Kluifjes, ook een 20 a 30 euro ? Koop ik meestal groot in..
- Elke maand lopen we wel een show met Django, 50 euro. Ik zal de bezine niet meerekenen
Dat zijn de kosten die er elke maand zijn, dan reken ik niet de dierenartskosten van bv entingen en worm/teek/vlooi middelen mee. En trainingsartikelen die er af en toe zijn enz. Dan kom ik op 657 euro in de maand op de gewone dingen zonder bijzonderhende.

- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Ik heb net ook even een schatting gemaakt en ik geef veel meer uit dan ik had verwacht.
Voer: 15,-
Beloningsbrokjes en snacks: 8,-
Cursussen en workshops: 50,-
Trimsalon: 15,-
Speelgoed, verzorgingsproducten en overige:12,50
Hondenbelasting: 6,25
Totaal:106,75
De da is een variabele kostenpost. Dit jaar zitten we toevallig al aan de 40,- gemiddeld per maand maar vorig jaar was dat maar iets van 10,-.
Oh en benzine heb ik niet meegerekend. Goed om het eens op een rijtje te zien.
Voer: 15,-
Beloningsbrokjes en snacks: 8,-
Cursussen en workshops: 50,-
Trimsalon: 15,-
Speelgoed, verzorgingsproducten en overige:12,50
Hondenbelasting: 6,25
Totaal:106,75
De da is een variabele kostenpost. Dit jaar zitten we toevallig al aan de 40,- gemiddeld per maand maar vorig jaar was dat maar iets van 10,-.
Oh en benzine heb ik niet meegerekend. Goed om het eens op een rijtje te zien.
-
nathalie71
Al met al;Als je een hond aanschaft ,moet je na de aanschaf kosten,eerste spullen eerste da bezoeken rekening houden met zo`n 100 euro per maand,per hond.(Of je nu gaat verzekeren of sparen per maand)
Natuurlijk eet een Shih Tzu niet veel,maar goed een klein hondje kan bijv.ook op speciaal voer moeten om gezondheidsredenen.
En spulletjes kopen is mijn eigen keus.Ik vind dat gewoon leuk
En voor een langhaar heb je meer verzorgingsproducten nodig dan een korthaar.
Maar ik denk dat als je een globaal beeld wilt hebben van wat je kwijt bent per maand dat je dan 100 euro apart kunt houden.
Eerste aanschaf alles inclusief,ligt aan herpaatser of pup;Tussen de 400 en 1300 euro incl,spullen en eerste da bezoek.etc.(asiel is gemiddeld ook 225 euro per hond aanschaf)
Daarna 100 euro per maand.
Ik denk dat je dan een redelijk beeld hebt van wat een hond kost.
Voor het geval iemand aan het sparen is voor een hond
Ik was al met al de eerste weken zo`n 580 euro kwijt aan Vlinder(herplaatser)
Natuurlijk eet een Shih Tzu niet veel,maar goed een klein hondje kan bijv.ook op speciaal voer moeten om gezondheidsredenen.
En spulletjes kopen is mijn eigen keus.Ik vind dat gewoon leuk
En voor een langhaar heb je meer verzorgingsproducten nodig dan een korthaar.
Maar ik denk dat als je een globaal beeld wilt hebben van wat je kwijt bent per maand dat je dan 100 euro apart kunt houden.
Eerste aanschaf alles inclusief,ligt aan herpaatser of pup;Tussen de 400 en 1300 euro incl,spullen en eerste da bezoek.etc.(asiel is gemiddeld ook 225 euro per hond aanschaf)
Daarna 100 euro per maand.
Ik denk dat je dan een redelijk beeld hebt van wat een hond kost.
Voor het geval iemand aan het sparen is voor een hond
Ik was al met al de eerste weken zo`n 580 euro kwijt aan Vlinder(herplaatser)
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Mika kost 35 euro aan verzekering, ik krijg iedere 4 weken een bedrag - eigen bijdrage terug.(medicijnen kosten 47 euro per 4 weken).
Verder qua voerkosten voor samen zo'n 2,5 euro per dag. Dus zo'n 75 euro per maand.
Wat extra speeltjes, koekjes enzenz. Zeg maar zo'n 10 euro per maand.
Verder qua voerkosten voor samen zo'n 2,5 euro per dag. Dus zo'n 75 euro per maand.
Wat extra speeltjes, koekjes enzenz. Zeg maar zo'n 10 euro per maand.
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Nou ik heb het niet echt uitgerekend, maar zo globaal denk ik dat we op 200,-- per maand uitkomen. Vers vlees, kvv, brokken van Orijen, gedroogde kipfilets als kluifje, en Orlando's (staafjes bij Lidl). Af en toe vis, eitje, wat groente. Heeel soms beetje slagroom. Over zijn voer wat Panzym en een capsule Symbiotic. Hij heeft nogal gauw last van zijn darmen, dus Finidiar forte wordt ook regelmatig gekocht. Verder gaat hij altijd mee op vakantie en weekendjes weg en daar moet je ook voor betalen
. Verschillende tuigjes en halsbanden, borstels en kammen. Koelmatje en een koelhalsband. Af en toe een nieuwe dekbedhoes voor zijn dekbed. Ik denk eigenlijk dat ik het niet haal met die 200,-- euro. Het zou best allemaal minder kunnen natuurlijk, maar dat hoeft niet en ik vind het leuk om dingen voor hem te kopen.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Voer rond de 100 euro per maand denk ik.
Trainingen rond de 150/200 per maand..nu nog iets minder, maar begin binnenkort nog met 2 nieuwe trainingen. ..
Dierenarts is verschillend, nu wat meer voor Ivy's entingen.
De rest ent ik niet elk jaar.
Hondenbelasting rond de 30 euro per maand.
Speeltjes enzo..tussen de 50 en 100 per maand.
En dan soms nog dagjes uit met de honden..ben je ook zo 50 euro kwijt.
En eigenlijk nog benzine, maar heb 1 tank per week gratis..dus dat tel ik niet mee.

Trainingen rond de 150/200 per maand..nu nog iets minder, maar begin binnenkort nog met 2 nieuwe trainingen. ..
Dierenarts is verschillend, nu wat meer voor Ivy's entingen.
De rest ent ik niet elk jaar.
Hondenbelasting rond de 30 euro per maand.
Speeltjes enzo..tussen de 50 en 100 per maand.
En dan soms nog dagjes uit met de honden..ben je ook zo 50 euro kwijt.
En eigenlijk nog benzine, maar heb 1 tank per week gratis..dus dat tel ik niet mee.
Laatst gewijzigd door _Jules_ op 02 jul 2013 16:05, 2 keer totaal gewijzigd.

- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Voer is ongeveer €15 per maand denk ik. Met een zak Farm Food doen we meer dan 6 weken en dan geven we nog Renske of Duck. Verder nog wat koekjes, snoepjes en botjes, maar da's ook niet zo veel. Grootste uitgave is speelgoed, denk ik
Zaterdag nog naar een grote dierenwinkel geweest en éigenlijk hadden we niets nodig (behalve een autogordel)... Kwamen we buiten met voor €60 aan speelgoed, tuigje, leiband, snoepjes... 

- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Hmm even kijken... Ik betaal voor 3 honden totaal 95kilo hond.
- voer 120,- (KVV en BARF alles eco en wild) straks goedkoper als ik weer bij bevriende jagers kan inkopen.
-royal green omega 3: 10,-
-ei, chlorella enz : gratis
- trainings koekjes: gratis (gewonnen voer)
- agility 2honden: gratis
- gehoorzaamheid: gratis
- sport en spel: gratis
- wedstrijden: volgend jaar pas weer
- knpv training : gratis
- knpv lidmaatschap: word voor mij betaald
- trainings attributen: heb ik genoeg voor de komende jaren en krijg ik vaak van andere om uit te proberen.
- benzine en km : gratis (trainings velden liggen hier op loop en fiets afstand net als het bos) of worden vergoed.
Ik geef les op twee hondenscholen vandaar dat ik gratis de bovenstaande cursussen volg.
Ook worden mijn km en benzine vergoed door de hondenschool die verder weg staat.
Het bos met zwemplekken ligt hier achter dus ik ga eigenlijk nooit met de auto.
M'n zusje woont op 6 min afstand van het strand waar ze KM kunnen loslopen en dat kombineer ik dus ook weer met elkaar.
- voer 120,- (KVV en BARF alles eco en wild) straks goedkoper als ik weer bij bevriende jagers kan inkopen.
-royal green omega 3: 10,-
-ei, chlorella enz : gratis
- trainings koekjes: gratis (gewonnen voer)
- agility 2honden: gratis
- gehoorzaamheid: gratis
- sport en spel: gratis
- wedstrijden: volgend jaar pas weer
- knpv training : gratis
- knpv lidmaatschap: word voor mij betaald
- trainings attributen: heb ik genoeg voor de komende jaren en krijg ik vaak van andere om uit te proberen.
- benzine en km : gratis (trainings velden liggen hier op loop en fiets afstand net als het bos) of worden vergoed.
Ik geef les op twee hondenscholen vandaar dat ik gratis de bovenstaande cursussen volg.
Ook worden mijn km en benzine vergoed door de hondenschool die verder weg staat.
Het bos met zwemplekken ligt hier achter dus ik ga eigenlijk nooit met de auto.
M'n zusje woont op 6 min afstand van het strand waar ze KM kunnen loslopen en dat kombineer ik dus ook weer met elkaar.
-
Angelique.
Ik weet het niet exact en ik wil het niet weten ook
Voer zit ik denk ik zo rond de 150,- per maand.
Mja dan de kluiven, koekjes, speeltjes, manden, tuigen, riemen, slee, kar, caravan, da, inschrijfgeld shows, wedstrijden, lidmaatschappen, benzine enz enz enz nog
*steekt kop weer in het zand*
Voer zit ik denk ik zo rond de 150,- per maand.
Mja dan de kluiven, koekjes, speeltjes, manden, tuigen, riemen, slee, kar, caravan, da, inschrijfgeld shows, wedstrijden, lidmaatschappen, benzine enz enz enz nog
*steekt kop weer in het zand*
Laatst gewijzigd door Angelique. op 02 jul 2013 14:21, 2 keer totaal gewijzigd.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
trouwens wel een gemeen topic net nu ik zondagavond even 105 euro mocht betalen aan tante DA voor sammes! haha (nu lach ik weer.. het arme schaap was zo ziek)

- Romy_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
lor1_1984 schreef:Wat een bedragen komen er voorbij!![]()
![]()
Ik schrok ook van mn eigen bedrag haha
Ik had van te voren uitgerekend rond de 50 euro per maand.. maar zit nu dus al rond de 120
Tis geen ramp.. had de cursus, verzekering, benzine , extra spulletjes etc eigenlijk nooit meegerekend..
Had ook de eerste 2 weken nadat ik Lotte had gelijk 280 dierenartskosten hahamassam schreef:trouwens wel een gemeen topic net nu ik zondagavond even 105 euro mocht betalen aan tante DA voor sammes! haha (nu lach ik weer.. het arme schaap was zo ziek)
Laatst gewijzigd door Romy_ op 02 jul 2013 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Haha, Lor, voor een logeerhond waarvoor jij zelfs het voer niet hoeft te betalen, is 20,- ook best veel.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Precies weet ik het nog niet omdat ie net een maand hier is.
Ongeveer tussen de 25 en 30 euries aan voer en snacks (veel gekregen).
Nog geen dierenartskosten gehad *klopt heftig af*
wel een paar extra dingen gekocht zoals 3 jachtlijnen met stop (bij de countryfair 2 voor 10 euro, zeg nou zelf dat laat je niet liggen) samen voor zo'n 35 euro maar dat telt niet echt want dat koop je niet iedere maand.
Oja voor 10 euro ongeveer aan poepzakjes (dus ga ik de volgende keer naar de action voor de goedkope)
De hondenbelasting is 48 euro per jaar.
Ongeveer tussen de 25 en 30 euries aan voer en snacks (veel gekregen).
Nog geen dierenartskosten gehad *klopt heftig af*
wel een paar extra dingen gekocht zoals 3 jachtlijnen met stop (bij de countryfair 2 voor 10 euro, zeg nou zelf dat laat je niet liggen) samen voor zo'n 35 euro maar dat telt niet echt want dat koop je niet iedere maand.
Oja voor 10 euro ongeveer aan poepzakjes (dus ga ik de volgende keer naar de action voor de goedkope)
De hondenbelasting is 48 euro per jaar.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Vicks
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Tricolor Cavalier King Charles Spaniel en Chocolade Labrador
Holly 20€ oogdruppels + 35€ voer voor 2-3 maand.
Maggy 70€ voed per maand
+ extraatjes snacks/training snufjes +- 10€ maand.
Ja een af en toe eens benzine in het weekend maar tijdens de week hebben we de velden hier op het eind van de straat. xx
Maggy 70€ voed per maand
+ extraatjes snacks/training snufjes +- 10€ maand.
Ja een af en toe eens benzine in het weekend maar tijdens de week hebben we de velden hier op het eind van de straat. xx
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Het scheelt natuurlijk ook wel heel veel of je je hond alleen als huishond hebt, of er ook aktief mee traint en mee naar shows gaat. Een dagje show kost makkelijk 100 euro. Inschrijfgeld 50-55 euro, benzine, vaak 15 euro parkeren, eten/drinken, winkelen. Ik neem meestal buiten het inschrijfgeld wat dan al betaald is, zo'n 100 euro mee..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Sita
- Zeer actief
Inderdaad, Taro kost bijvoorbeeld veel minder dan Sita en Rowan. Inschrijfgeld voor behendigheid valt nog mee ongeveer 16 euro per wedstrijd, maar 15 wedstrijden per hond per jaar, tikt toch lekker aan. Voor de jachtproeven en workingtest is het helemaal kassa, inschrijfgeld ligt tussen de 30 en 65 euro. En dan reken ik de benzine om er te komen niet mee, auto van de zaak en bijbehorende tankpas.nathalie schreef:Het scheelt natuurlijk ook wel heel veel of je je hond alleen als huishond hebt, of er ook aktief mee traint en mee naar shows gaat. Een dagje show kost makkelijk 100 euro. Inschrijfgeld 50-55 euro, benzine, vaak 15 euro parkeren, eten/drinken, winkelen. Ik neem meestal buiten het inschrijfgeld wat dan al betaald is, zo'n 100 euro mee..
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Dit dus. Miura kost ook een stuk minder dan de 2 shelties waar ik allerlei cursussen en wedstrijden mee doe. Maar goed de honden en het sportten en trainen ermee is ook mijn enige hobby, nou ja ik lees ook heel graag, maar het lidmaatschap van de bieb is niet zo duur.Sita schreef:Inderdaad, Taro kost bijvoorbeeld veel minder dan Sita en Rowan. Inschrijfgeld voor behendigheid valt nog mee ongeveer 16 euro per wedstrijd, maar 15 wedstrijden per hond per jaar, tikt toch lekker aan. Voor de jachtproeven en workingtest is het helemaal kassa, inschrijfgeld ligt tussen de 30 en 65 euro. En dan reken ik de benzine om er te komen niet mee, auto van de zaak en bijbehorende tankpas.nathalie schreef:Het scheelt natuurlijk ook wel heel veel of je je hond alleen als huishond hebt, of er ook aktief mee traint en mee naar shows gaat. Een dagje show kost makkelijk 100 euro. Inschrijfgeld 50-55 euro, benzine, vaak 15 euro parkeren, eten/drinken, winkelen. Ik neem meestal buiten het inschrijfgeld wat dan al betaald is, zo'n 100 euro mee..
- verkadej
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
vorig jaar was een duur jaar:
Beau (onze oudste) werd ziek en kost nu ongeveer 100 - 150 euro in de maand.
Onze jongste is momenteel lekker goedkoop op wat frisbee's en andere speeltjes na. Vorig jaar 1.000 euro aan pijnstillers, dokter bezoekjes enzo.
Voer, 50 euro in de maand.
Honden belasting is zo'n 20 euro in de maand
Oh umg net 2e auto voor de honden gekocht, telt dat ook mee? Das 4500 euro aanschafkosten en 250 euro belasting per jaar. (onderhoud zullen we niet erbij rekenen). Diesel zal zo'n 50 euro in de maand zijn.... tja het zal.
Onze jongste is momenteel lekker goedkoop op wat frisbee's en andere speeltjes na. Vorig jaar 1.000 euro aan pijnstillers, dokter bezoekjes enzo.
Oh umg net 2e auto voor de honden gekocht, telt dat ook mee? Das 4500 euro aanschafkosten en 250 euro belasting per jaar. (onderhoud zullen we niet erbij rekenen). Diesel zal zo'n 50 euro in de maand zijn.... tja het zal.
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Gossie wat veel geld aan hondenbelasting per maand.verkadej schreef:vorig jaar was een duur jaar:

Neeltje
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Hondenbelasting is hier 33,66 per maand.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl