Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarschuwingstekst bordje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ZomerStorm
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita, Akita
Aantal honden: 1

Waarschuwingstekst bordje

Ongelezen bericht door ZomerStorm »

Omdat er bij onze tuinpoort vaker kinderen langskomen, waarvan er meerdere, ondanks waarschuwingen, soms voor de poort blijven staan en een enkeling zelfs Zomer door de poort heen probeert te aaien, wil ik een bordje neerhangen met een waarschuwing. Zomer is vrij waaks en blijft ook blaffen tegen die kinderen, maar sommige kinderen willen haar ondanks dat, toch aaien. Nu zal ze niet zo snel bijten, maar ik vind het gewoon geen veilig idee en ik kan ook niet constant in de tuin aanwezig zijn, wanneer Zomer buiten is. Normaal laat ik haar vooral in de tuin tijdens schooltijden, maar nu heeft iedereen vakantie.

Ik heb inmiddels een site gevonden waar ik een bordje kan halen zonder foto en met eigen tekst. Denken jullie dat de volgende tekst voldoende/volledig en duidelijk genoeg is: "Waarschuwing! Hond NIET aaien!"? Daaronder komt nog in het klein "verboden toegang voor onbevoegden (art. 461 Wetboek van Strafrecht)" te staan, maar dat is niet echt op de kinderen gericht. De tekst zou dan felgeel op zwart gedrukt worden.

De poort zelf is altijd op slot, maar het is een poort met spijlen waar genoeg ruimte tussen zit om een hand of arm tussen te steken. Omdat het een huurwoning in een historisch pand is, mogen wij zelf geen andere poort plaatsen. Heeft iemand misschien een idee hoe ik de poort op een andere manier kindveilig zou kunnen maken? Misschien wat kippengaas aan één kant proberen te bevestigen, of is dat niks?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Re: Waarschuwingstekst bordje

Ongelezen bericht door renee-uk »

kun je niet van die rieten matten door de spijlen heen vlechten?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb altijd geleerd dat het woordje "NIET" eigenlijk altijd vergeten wordt door kinderen, en ze het dan juist wel doen. En niet alle kinderen kunnen al lezen natuurlijk.
Ik zou het dus eerder in een oplossing als die van Renee zoeken dan een bordje op te hangen.
ZomerStorm
Zeer actief

renee-uk schreef:kun je niet van die rieten matten door de spijlen heen vlechten?
Dat zou inderdaad ook nog een idee zijn. :ok:
jans&co
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door jans&co »

Ben je ook verplicht, het is zelfs zo krom als een inbreken door 1 van mijn honden wordt aangevallen hij mij kan aanklagen omdat hij niet gewaarschuwd werd.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

ZomerStorm schreef:
renee-uk schreef:kun je niet van die rieten matten door de spijlen heen vlechten?
Dat zou inderdaad ook nog een idee zijn. :ok:
Lijkt me beter :ok:
Als er gewaarschuwd wordt iets niet te doen willen kinderen dat soms wel graag even uittesten :mrgreen:
Misschien kan je een beetje stevige mat ook gewoon aan de binnenkant aan de spijlen vastmaken als dat niet te zwaar wordt voor de poort?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

jans&co schreef:Ben je ook verplicht, het is zelfs zo krom als een inbreken door 1 van mijn honden wordt aangevallen hij mij kan aanklagen omdat hij niet gewaarschuwd werd.
Daarom heb ik een bord zowel voor als achter geplaatst, heb je alleen een bord geplaatst aan de voorkant en een inbreker komt achterlangs binnen dan kan je alsnog aangeklaagd worden als je hond de inbreker aanvalt.
Afbeelding
jans&co
Zeer actief

Hoe groot of klein je hond is als je verstandig bent plaats je een bord om narigheid te voorkomen die andere zichzelf aanrichten
Afbeelding
Dragan2013
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cane Corso en franse bulldog

Ongelezen bericht door Dragan2013 »

Hier ook twee borden, op de schutting deur en bij de voordeur
Groetjes Claudia en een poot van Dragan & Raisa

Afbeelding
ZomerStorm
Zeer actief

Bedankt voor de antwoorden. Ik denk dat ik inderdaad zo'n rieten mat haal om door de poort heen te vlechten en dan verder twee standaard waakborden.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

ZomerStorm schreef:Bedankt voor de antwoorden. Ik denk dat ik inderdaad zo'n rieten mat haal om door de poort heen te vlechten en dan verder twee standaard waakborden.
hou er rekening mee dat je de wettelijke versie moet hebben zoals deze;
http://www.nicegift.nl/nl/product/verboden-toegang/
Afbeelding
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

dit is toch wel een grapje hoop ik...moet ik een bordje ophangen om de boven buiten de deur te houden...moet niet gekker worden.
Wat als een inbreker zich snijdt aan het glas van mijn ingeslagen ruit had ik dan ook veiligheid glas moeten hebben zodat meneer zich niet kan snijden.
Nou geloof ik niet dat takkii ook maar iets zal doen als er iemand ongevraagd binnenkomt maar alleen het idee al.

Dat je het doet om tere kinderhandjes te beschermen vind ik iets anders trouwens hoor. Dat zou ik ook niet op mijn geweten willen hebben
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

dretje schreef:dit is toch wel een grapje hoop ik...moet ik een bordje ophangen om de boven buiten de deur te houden...moet niet gekker worden.
Wat als een inbreker zich snijdt aan het glas van mijn ingeslagen ruit had ik dan ook veiligheid glas moeten hebben zodat meneer zich niet kan snijden.
Nou geloof ik niet dat takkii ook maar iets zal doen als er iemand ongevraagd binnenkomt maar alleen het idee al.

Dat je het doet om tere kinderhandjes te beschermen vind ik iets anders trouwens hoor. Dat zou ik ook niet op mijn geweten willen hebben
Is zeker GEEN grapje : de Rottw. van een kennis heeft een inbreker vast gehad toen die via het raam het huis wou binnen gaan ( hond kan tijdens de dag binnen/buiten lopen ) : inbreker had een gapende wonde aan 1 van zijn benen en moest daar voor naar het ZH . 2 dagen na het "incident" kreeg die kennis een brief dat hij aangeklaagd werd omdat zijn hond had gebeten : het is zelf tot een rechtszaak gekomen !! Na maanden heeft hij toch "gewonnen" en de politie heeft hem de raad gegeven om 2 borden te hangen met de waarschuwing dat er een hond rond liep .
jans&co
Zeer actief

dretje schreef:dit is toch wel een grapje hoop ik...moet ik een bordje ophangen om de boven buiten de deur te houden...moet niet gekker worden.

ieder mens weet dat glas scherp is dus daar hoef je geen stickers voor te gaan plakken op je raam met de waarschuwing dat bij breken glas jezelf kan verwonden
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

jans&co schreef:

ieder mens weet dat glas scherp is dus daar hoef je geen stickers voor te gaan plakken op je raam met de waarschuwing dat bij breken glas jezelf kan verwonden
Iedereen weet toch ook dat een hond tanden heeft en kan bijten? Ik vind het voor het eigen risico van een inbreker.
Eigenlijk zou ik dus, op een flat, ook een waakbord op mijn balkon moeten hebben?

Om kinderen buiten de poort te houden, zou ik er inderdaad iets tastbaars tussen zetten. Borden kunnen ze niet lezen, zien ze niet of negeren ze.
jans&co
Zeer actief

M@rleen schreef:
jans&co schreef:

Iedereen weet toch ook dat een hond tanden heeft en kan bijten? Ik vind het voor het eigen risico van een inbreker.
Eigenlijk zou ik dus, op een flat, ook een waakbord op mijn balkon moeten hebben?

Om kinderen buiten de poort te houden, zou ik er inderdaad iets tastbaars tussen zetten. Borden kunnen ze niet lezen, zien ze niet of negeren ze.
Jij mag dat vinden en als je voor de rechten komt zou je er ook af komen met een waarschuwing als de verwondingen niet te erg zijn maar of je daar zin aan hebt is vraag 2.Een waakbord is niet alleen handig voor inbrekers maar kan ook erg handig zijn voor hulpverleners. Laat staan dat er wat met jou is en met weet niet dat er een hond binnen is.
laat staan dat jouw hond erg beschermend is en direct de politie aanvalt als jij op de grond ligt en wilt aanraken.
Met een bordje gaan ze al anders te werk en er zijn ook bordje waarop hulpverleners worden gewaarschuwd.
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

jans&co schreef:
M@rleen schreef:
jans&co schreef:

Jij mag dat vinden en als je voor de rechten komt zou je er ook af komen met een waarschuwing als de verwondingen niet te erg zijn maar of je daar zin aan hebt is vraag 2.Een waakbord is niet alleen handig voor inbrekers maar kan ook erg handig zijn voor hulpverleners. Laat staan dat er wat met jou is en met weet niet dat er een hond binnen is.
laat staan dat jouw hond erg beschermend is en direct de politie aanvalt als jij op de grond ligt en wilt aanraken.
Met een bordje gaan ze al anders te werk en er zijn ook bordje waarop hulpverleners worden gewaarschuwd.
Ik denk weer veel te zwart-wit merk ik, sorry.
Bij inbrekers die ongewenst mijn huis binnen komen, denk ik niet aan hulpverleners. In dat opzicbt heb je gelijk. Ik vind het alleen van de zotte dat im aangeklaagd kan worden, omdat een inbreker, met de bedoeling om mijn spullen ongevraagd mee te nemen, gebeten wordt door mijn hond.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Volgens mij heb je gewoon een goed rechtvaardigheidsgevoel M@rleen :ok:

Alleen de wet lijkt iets weerbarstiger te zijn dat alleen maar rechtvaardig :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Ja wij hebben ook zo'n soort tuinpoort, Hajo is heel lief voor kinderen en ik zag pas heel toevallig dat er een klein jochie hem door de spijlen heen aan het aaien was. Hoe vertederend ik het ook vond (Hajo stond duidelijk te genieten), ik schrok er toch ook een beetje van. Ik heb zo'n hele grote tuinposter gekocht, deurformaat en op de poort bevestigd. De stukjes die nog open waren, daar heb ik inderdaad riet tussen gemaakt. Kinderen en dieren, het blijft toch altijd maar goed opletten hè.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Gat in de markt voor een verzekeringsmaatschappij?
Een speciale verzekering voor inbrekers om hen te beschermen tegen schade door beroepsrisico!

als hier iemand inbreekt is een waarschuwingsbord overbodig, het blaffen van mijn hond moet waarschuwing genoeg zijn!
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Idd maar proberen dat er geen handjes meer tussendoor kunnen :ok:

Bordje zou je natuurlijk evengoed op kunnen hangen, maar zoals gezegd. Veel kinderen lezen (als ze het al zien) dat niet eens.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

LongFields schreef:Ik heb altijd geleerd dat het woordje "NIET" eigenlijk altijd vergeten wordt door kinderen, en ze het dan juist wel doen. En niet alle kinderen kunnen al lezen natuurlijk.
Ik zou het dus eerder in een oplossing als die van Renee zoeken dan een bordje op te hangen.

eens
Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Ik heb van dat blokjes gaas aan het tuin hek.Is erg sterk.
Dat heeft wel een andere reden maar het werkt waarschijnlijk ook wel voor jou hond.

Bij mij kunnen kleine honden net hun koppie door de spijlen steken waardoor er een hondje al eens vast zat gelukkig kwam ze er zelf weer uit maar ik dacht als het koppie een klein stukje groter was geweest :80: .....

dit spul:

Afbeelding
billyboy2
Zeer actief

Ongelezen bericht door billyboy2 »

Ik vind dit echt een geniaal bord, maar zullen kinderen wel niet kunnen lezen:

Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

:LOL: :LOL:

Die wil ik hebben!
nathalie71

Die is gaaf!!!

Ook erg leuk als je een chihuahua hebt :goeie:
nathalie71

:goeie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:LOL: :LOL:
Afbeelding :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik zou het hek dicht maken, want kinderen lezen die bordjes waarschijnlijk toch niet. Maar die kan je nog wel ophangen, ik heb er 1 op de voordeur en 1 op de poort:

Afbeelding

Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

In ons vorige huis had ik een bordje laten maken met een foto van Kaya die haar tanden compleet ontbloot had en de tekst pas op ik bijt !
Vanaf het moment dat het bordje hing nooit geen kinderen meer die hun handen door de schuttingen staken :cheer:

En nee ze bijt niet (althans dat denk ik dan he :F: zeker weten doe je het nooit) maar ik was het spuugzat continu dat geklooi aan de schuttingen :ugh:
ZomerStorm
Zeer actief

Angelique. schreef:In ons vorige huis had ik een bordje laten maken met een foto van Kaya die haar tanden compleet ontbloot had en de tekst pas op ik bijt !
Vanaf het moment dat het bordje hing nooit geen kinderen meer die hun handen door de schuttingen staken :cheer:

En nee ze bijt niet (althans dat denk ik dan he :F: zeker weten doe je het nooit) maar ik was het spuugzat continu dat geklooi aan de schuttingen :ugh:
Kan ik me voorstellen. Ik vind het zelf zowel ergerlijk als akelig. Er zitten namelijk gewoon echt kleine onschuldige kinderen tussen (die dus inderdaad niks hebben aan een bord), maar ook van die etters van een jaar of 10 die juist uitdagend blijven staan. Eén kind heb ik al drie keer weggestuurd, maar die bleef maar komen, want hij wilde haar zo graag aaien. Ik ga ook altijd meteen naar buiten als ik Zomer hoor blaffen, maar ik wil ook dat zij gewoon in de tuin kan spelen, zonder dat er kinderen bij de poort aan het klooien zijn. Ik heb sommige ouders er al op aangesproken, maar misschien moet ik dat nog maar een keer doen, naast dat ik de poort verder probeer af te schermen en bordjes ophang. Ik zal wel een foto posten van het resultaat :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”