Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jeuk bij oude hond

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Stuff
nieuw lid
Aantal honden: 1

Jeuk bij oude hond

Ongelezen bericht door Stuff »

Hallo,

Sinds 2 weken heeft onze 12 jarige Jack Teckel veel last van jeuk, op 1 plek bij haar buik/zijkant/ achterpoot. Ze is een poosje geleden van voer gewisseld, eigenlijk uit gemakzucht, en daar had ze veel last van (diarree, spugen). Dus nu zijn we weer terug op haar oude voer (pedigree). Nu heb ik vast even wat gezocht, en dan vind ik meerdere mogelijkheden. Ten eerste vlooien, die heb ik vorige week dus ff vermoord met van dat anti vlooien spul. Ten tweede voer, dat leek me vreemd aangezien ze nu juist weer terug is op haar oude merk, maar het kan wel omdat ze dus laatst gewisseld is... Dan las ik nog schurft ofzo, maar ik zie er eigenlijk niks aan.. Als laatste nog iets van interne problemen, maar daar kan ik van buiten weinig van zeggen, alleen dat ze nu niet meer spuugt/diarree heeft, nu ze terug is op pedigree..

Ik lees hier wel dat pedigree niet zo'n geweldig merk voer is, maar eigenlijk wil ik nu liever niet weer van voer veranderen, omdat ze daar een poosje geleden zo op reageerde... Tenzij het idd niet anders kan, maar liever sluit ik nu eerst andere dingen uit, voordat ik hier weer aan ga sleutelen...

Hebben jullie ideeën??? Wat zouden jullie doen??? Ik heb telefonisch contact gehad met de da, maar vind het ook wel weer wat om hiermee meteen naar hun te rennen... Ze adviseerden trouwens hetzelfde als ik heb gedaan.. Anti vlooien spul en even dit voer alleen geven. Tot nu toe geen resultaat nog...
Stuff
nieuw lid

Re: Jeuk bij oude hond

Mjah, ik denk zelf van niet. Ze wordt regelmatig gedaan met advantage, van dat spul. Wij hebben ook twee katten en eigenlijk denk ik dat als ze vlooien had gehad, de katten ze dan ook wel hadden, of niet? Ik heb haar alleen opnieuw ontvlooit om zeker te zijn dat dat het niet is...
Stuff
nieuw lid

Re: Jeuk bij oude hond

Bedankt! Ze heeft het afgelopen week minder gehad, en nu sinds gisteren weer erger. Ze heeft ook weer diarree sinds gisteren, dus het lijkt wel een soort in combinatie te staan met elkaar. Ik heb ook een plekje ontdekt in haar lies/oksel van haar achterpoot. Niet echt een bult, meer een soort klein friemeltje van een cm ofzo. Nou ja, al met al een beetje gek en ze heeft er nu duidelijk last van, dus ik bel maandag meteen even. Gelukkig heeft onze DA vrijwel altijd dezelfde dag plek!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”