Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoektand blijft zitten
Moderator: moderatorteam
- dogsonline.nl
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hoektand blijft zitten
Tara heeft sinds een maand of twee nu haar nieuwe hoektandjes gekregen , maar bij eentje zit nog steeds het puppytandje er vlak achter, Tandje zit ook nog steeds muurvast, weet iemand of dit vaker voorkomt dat het zo lang duurt eer dat puppytandje eruit gaat vallen. Het is erg vervelend voor d'r er blijft van alles tussen die twee hoektandjes zitten.

knuffeltje van Tara
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
qyan heeft 2 dubbele hoektanden gehad als pup, tot ie ongeveer 8 maanden was.
de da wilde het de tijd geven om ze er op een natuurlijke manier eruit te laten komen. als ie 9 manaden had geworden had de da ze opratief verwijderd, maar eerder wilde ze het niet doen vanwege zijn gezondheidsomstandigheden..
wat we wel moesten doen van de DA is een paar keer per dag aan de tanden wrikken om ze mogelijk los te krijgen.
qyan had verder geen last van die tanden en opeens waren ze eruit.
toch ff naar laten kijken door je DA, want ze kunnen ook op een manier zitten dat het hele gebit verkeerd gaat groeien, en dan moeten ze er wel uit. oppassen met trekspelletjes ed, veel kauwbottn geven en ene paar keer per dag ana de tanden wroeten.
de da wilde het de tijd geven om ze er op een natuurlijke manier eruit te laten komen. als ie 9 manaden had geworden had de da ze opratief verwijderd, maar eerder wilde ze het niet doen vanwege zijn gezondheidsomstandigheden..
wat we wel moesten doen van de DA is een paar keer per dag aan de tanden wrikken om ze mogelijk los te krijgen.
qyan had verder geen last van die tanden en opeens waren ze eruit.
toch ff naar laten kijken door je DA, want ze kunnen ook op een manier zitten dat het hele gebit verkeerd gaat groeien, en dan moeten ze er wel uit. oppassen met trekspelletjes ed, veel kauwbottn geven en ene paar keer per dag ana de tanden wroeten.
- Silv
- Vaste gebruiker
Vesta heeft ook nog steeds haar dubbele hoektand en ze is nu 10 mnd. de linker is nu wel weg door toch zelf een handje mee te helpen. maar de rechter zit muurvast. Ik laat Vesta steriliseren en dan trekt de da. hem er gelijk ook even uit. twee vliegen in een klap. nu poets ik haar tanden en doe extra mijn best op de dubbele hoektand. zo nu een dan probeer ik er beweging in te krijgen en geef haar een lekker bot. wie weet is trekken niet eens meer nodig.
Groetjes van Sylvia en Vesta
whaha, heb zelfs geflost tussen die 2 dubbele hoektanden van qyan, wat dara tussen bleef zittenSilv schreef:Vesta heeft ook nog steeds haar dubbele hoektand en ze is nu 10 mnd. de linker is nu wel weg door toch zelf een handje mee te helpen. maar de rechter zit muurvast. Ik laat Vesta steriliseren en dan trekt de da. hem er gelijk ook even uit. twee vliegen in een klap. nu poets ik haar tanden en doe extra mijn best op de dubbele hoektand. zo nu een dan probeer ik er beweging in te krijgen en geef haar een lekker bot. wie weet is trekken niet eens meer nodig.

Hoe oud is Tara nu? Als ze al ongeveer twee maanden haar nieuwe tanden heeft, ben ik bang dat je er niet meer vanuit hoeft te gaan dat dat ene tandje er alsnog 'spontaan' uitvalt, zeker niet als het nog zo vast zit. Dat hebben wij bij Cyntha ook gehad, ze had haar nieuwe gebit al maar bij twee tanden stonden de oude tandjes er nog muurvast achter. Uiteindelijk hebben we die twee tandjes door de dierenarts laten trekken omdat de nieuwe tanden er door in de verdrukking kwamen.
- annicka
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Scarlett
- Actief
Had Jody ook. Had er nog nooit van gehoort, maar was gelukkig wel gewaarschuwd. En ja hoor.... prompt bleef 1 hoektand zitten.
Is door de da verwijderd, moest helaas onder narcose. Ze heeft er geen centje pijn aan gehad.
Het is heel slecht voor het blijvende gebit. Het glazuur of wat er dan opzit kan er beschadigd van raken en daar krijgen ze weer problemen mee als ze ouder worden.
Dus echt naar de da gaan.
Is door de da verwijderd, moest helaas onder narcose. Ze heeft er geen centje pijn aan gehad.
Het is heel slecht voor het blijvende gebit. Het glazuur of wat er dan opzit kan er beschadigd van raken en daar krijgen ze weer problemen mee als ze ouder worden.
Dus echt naar de da gaan.

Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- dogsonline.nl
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Actief
- Contacteer:
Het komt vrij regelmatig voor en het slechtse advies wat je kunt krijgen is.....laat maar zitten kijken of het er nog vanzelf uitkomt.....dogsonline.nl schreef:Dank je wel, we gaan dus maar even langs de DA kijken wat die er van zegt.![]()
Ik had het nog nooit meegemaakt bij een hond, maar zo te horen komt het tegelmatig voor.
Als een tand er tot 10 maanden inzit gaat hij er zeker nooit meer vanzelf uitkomen,wat er al wel gebeurd kan zijn is dat het gebit verkeerd is gaan groeien door de weerstand van die melktand (duwt de goeie tand naar binnen) Als je hond een nieuwe hoektand krijgt en de oude valt er niet uit,voel dan verschillende keren per dag,zit er speling in probeer dan of je hem los kunt wrikken,geef je hond een lekker bot op op te kauwen en gaat hij er dan nog niet uit....dierenarts ..en laat je niet weg sturen want de melktand gaat later gewoon weer vast zitten en valt er zeker niet meer vanzelf uit.