Waar staat ergens dat de aanpak van Milan van de malamute om dat aan te bevelen???? Dat was de aanpak voor DIE hond en dat wil zeer zeker niet zeggen dat dat ook voor een andere hond zal werken, want ieder wezen is anders en zal een andere aanpak nodig hebben. Als je voldoende naar de afleveringen had gekeken was zeker DAT je opgevallen. Je heb inderdaad de aflevering niet gezien waar hij het uitvalgedrag van een pitbull heeft omgedraaid met kaas?? Waar hij bij iemand was die totaal echt dacht dat haar hond agressief was, maar ze de allerliefste hond van de wereld had en hij dus gewoon niets heeft gedaan?? Heb je de aflevering van Gavin gezin of Baby Girl?jvanringen schreef: In veel plaatsen in de USA mag je niet met een intacte reu of een loopse teef naar het hondenpark en als je je hond in de dagopvang wil hebben, moet hij/zij gecastreerd zijn, geldt ook voor heel veel plaatsen in Canada. Milan is trouwens een groot voorstander van het castreren van reuen, want dan kan de hond beter focussen op de baas volgens hem.
Waar het om gaat en waar deze hele discussie over begon: is de aanpak van Milan van de malamute aan te bevelen en effectief om een hond van hondagressie af te helpen. Ik denk van niet - ik durf zelfs te zeggen dat ik zeker weet van niet.
Ik geef de voorkeur aan andere manieren en daar heb ik bepaalde argumenten voor, ik geef in het algemeen de voorkeur aan een andere manier van omgaan met honden dan die van CM, omdat mijn ervaring is dat die effectiever, veiliger en leuker voor hond en baas is. Dat mag jij uiteraard anders over denken, vind ik prima.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zo! nog meer gegadigden?
Moderator: moderatorteam
-
Neeltje
Re: zo! nog meer gegadigden?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja maar zet hem dn niet weg als mishandelaar en iemand die geen verstand van honde(gedrag) heeft want als er 1 iemand s die dat wel heeft is hj dat wel. DAt hij een andere manier vervolgens gebruikt om een probleem op te lossen staat daar compleet los van.dagopvang wil hebben, moet hij/zij gecastreerd zijn, geldt ook voor heel veel plaatsen in Canada. Milan is trouwens een groot voorstander van het castreren van reuen, want dan kan de hond beter focussen op de baas volgens hem.
Waar het om gaat en waar deze hele discussie over begon: is de aanpak van Milan van de malamute aan te bevelen en effectief om een hond van hondagressie af te helpen. Ik denk van niet - ik durf zelfs te zeggen dat ik zeker weet van niet.
Ik geef de voorkeur aan andere manieren en daar heb ik bepaalde argumenten voor, ik geef in het algemeen de voorkeur aan een andere manier van omgaan met honden dan die van CM, omdat mijn ervaring is dat die effectiever, veiliger en leuker voor hond en baas is. Dat mag jij uiteraard anders over denken, vind ik prima.
IK weet dat cm een voorstander is van castreren, in zijn situatie is dat ook een must met zo'n groot roedel en dagelijks vreemde honden erbij. IK heb geen 30 honden thuis lopen en in principe alleen eigen honden dus ik hou het liever zoals het is. Alles intact zolang het niet medisch noodzakelijk is. IK weet daarentegen wel zeker dat zijn manier EEN oplossing is voor dit probleem,zeker voor iemand als hij met die kennis.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
- Aantal honden: 1
En dit soort discussies.kipo schreef:Kijkcijfers. Ongeacht wat je van hem vindt, ik heb echt niet de illusie dat NatGeo zijn programma uitzendt omdat het zo leerzaam is voor de hondenbezitters.ranetje schreef: Als dat zo is, dan is dat toch gewoon alleen nog maar spectakel?
Dan blijft er weinig leerzaams over.
Wat is dan het doel van die filmpjes?
Ik vind dat Jaap het (weer eens) mooi verwoord heeft.
Waarschijnlijk niet bedoeld door de maker, maar het zet verschillende manieren van aanpak naast elkaar.
En ok, ook tegen elkaar, maar daar is iedereen toch weer zelf bij.
Nu nog een goede kruisbestuiving, krijgen we toch nog een De Methode.
Wiel
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
DE methode bestaat niet.Biet schreef:En dit soort discussies.kipo schreef:Kijkcijfers. Ongeacht wat je van hem vindt, ik heb echt niet de illusie dat NatGeo zijn programma uitzendt omdat het zo leerzaam is voor de hondenbezitters.ranetje schreef: Als dat zo is, dan is dat toch gewoon alleen nog maar spectakel?
Waarschijnlijk niet bedoeld door de maker, maar het zet verschillende manieren van aanpak naast elkaar.
Nu nog een goede kruisbestuiving, krijgen we toch nog een De Methode.
je kunt hooguit een basisbeginsel krijgen.
- Biet
- Zeer actief
Leek me wel makkelijk.ranetje schreef:DE methode bestaat niet.Biet schreef:En dit soort discussies.kipo schreef:Kijkcijfers. Ongeacht wat je van hem vindt, ik heb echt niet de illusie dat NatGeo zijn programma uitzendt omdat het zo leerzaam is voor de hondenbezitters.ranetje schreef: Als dat zo is, dan is dat toch gewoon alleen nog maar spectakel?
Nu nog een goede kruisbestuiving, krijgen we toch nog een De Methode.![]()
je kunt hooguit een basisbeginsel krijgen.
Pup kopen, gebruiksaanwijzing lezen en dan gewoon het zoveelstappenplan volgen, en ziedaar, de ideale hond.
En ook nog multi-inzetbaar.
Dan nog een aan/uit-knop, maar die is voor de fokkers.
edit: had vandaag mijn jongens (2 & 4) en de honden mee naar een begraasd terrein, waar ik productief wilde wezen.
Had ook een aanhanger mee, waardoor het vee ervan overtuigd was dat ik ze kwam bijvoeren.
Is leuk, maar de voordelen van een aan/uit-knop zag ik toch zeker wel.
Laatst gewijzigd door Biet op 27 jun 2013 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Wiel
-
63673J
Tussen duidelijk zijn en even doorpakken en de manier waarop de malamute werd aangepakt vind ik een groot verschil zitten.Nanna schreef:Voorbeeld van de agressieve Chi die geen mensen toelaat op de bank waar vrouwtje zit.
Ik vind CM's aanpak dan verre te prefereren boven steeds tien centimeter dichter naar de bank te schuiven en er maar koekjes in te douwen.![]()
Niks mis met duidelijk zijn en even doorpakken. Dat doen honden zelf ook.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
oh dus dan doet ie het wel goed?jvanringen schreef:Tussen duidelijk zijn en even doorpakken en de manier waarop de malamute werd aangepakt vind ik een groot verschil zitten.Nanna schreef:Voorbeeld van de agressieve Chi die geen mensen toelaat op de bank waar vrouwtje zit.
Ik vind CM's aanpak dan verre te prefereren boven steeds tien centimeter dichter naar de bank te schuiven en er maar koekjes in te douwen.![]()
Niks mis met duidelijk zijn en even doorpakken. Dat doen honden zelf ook.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
63673J
@Malinois
Hij heeft honden mishandeld, psychisch en lichamelijk. Als je dat nodig hebt om ze in het gareel te krijgen heb je geen verstand van honden vind ik. De kritiek op zijn programma en de juridische procedures hebben zijn populariteit en de kijkcijfers geen goed gedaan, dus heeft hij zijn aanpak iets aangepast. Dat jij vindt dat hij verstand van honden heeft begrijp ik. Maar ik heb een andere mening en ik heb nog niets gezien en gelezen van de man wat me van gedachten doet veranderen.Ja maar zet hem dn niet weg als mishandelaar en iemand die geen verstand van honde(gedrag) heeft want als er 1 iemand s die dat wel heeft is hj dat wel.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Als er een schimmelig suikerkorreltje zit in een.pak suiker daar in the usa heb je al een proces aan je broek dus dat zegt me niks. Ik lees heel veel van en over hem en.laat ik nu hele andere verhalen lezen. Wie heeft er dan gelijk? Nu doe je t weer... je beschuldigt hem van een feit wat geen feit is maar een mening. Ik vind dat bijv alles behalve mishandeling maar juist de duidelijkheid die die honden op dat moment nodig hebben.jvanringen schreef:@MalinoisHij heeft honden mishandeld, psychisch en lichamelijk. Als je dat nodig hebt om ze in het gareel te krijgen heb je geen verstand van honden vind ik. De kritiek op zijn programma en de juridische procedures hebben zijn populariteit en de kijkcijfers geen goed gedaan, dus heeft hij zijn aanpak iets aangepast. Dat jij vindt dat hij verstand van honden heeft begrijp ik. Maar ik heb een andere mening en ik heb nog niets gezien en gelezen van de man wat me van gedachten doet veranderen.Ja maar zet hem dn niet weg als mishandelaar en iemand die geen verstand van honde(gedrag) heeft want als er 1 iemand s die dat wel heeft is hj dat wel.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Asta
weet je jullie gaan zo op in voor en tegen, andere argumenten zien jullie niet eens, echt apart
-
63673J
Ik heb geen zin meer om er verder op door te gaan. Milan-discipelen en anderen worden het toch nooit eens. Wie zijn hond zo wil aanpakken staat het vrij dat zo te doen, ik doe het anders en ik zie vooralsnog geen reden om dat te veranderen.renee-uk schreef: oh dus dan doet ie het wel goed?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik ben helemaal geen milan discipel en ik doe dingen ook op mijn eigen manier.jvanringen schreef:Ik heb geen zin meer om er verder op door te gaan. Milan-discipelen en anderen worden het toch nooit eens. Wie zijn hond zo wil aanpakken staat het vrij dat zo te doen, ik doe het anders en ik zie vooralsnog geen reden om dat te veranderen.renee-uk schreef: oh dus dan doet ie het wel goed?
maar ik heb wel bewondering voor cm's manier van omgaan met honden, zijn rust en zijn kennis, ook al zou ik sommige dingen niet doen zoals hij dat doet.
maar ik moet zeggen dat ik je reactie op mijn vraag wel een beetje kinderachtig vind.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
63673J
Ik kan me de aflevering van een chi op de bank niet voor de geest halen, hij heeft een hele serie met chihuahua's gedaan en ik heb ze waarschijnlijk niet allemaal gezien. Wat ik bedoelde te zeggen is dat je ook zonder intimidatie kordaat en duidelijk kunt zijn. Als ik aan die aflevering met de malamute denk, dan vind ik dat gewoon heel erg triest. Ik heb veel meer gezien van hem waar ik niet vrolijk van werd, om meerdere redenen en ik ben erg blij dat hij wat dat betreft de laatste jaren is bijgedraaid.
-
63673J
Ja, en ik doe het nu nog een keer: ik heb meerdere afleveringen gezien waarin maar mijn mening sprake is van mishandeling. Daar blijf ik bij. De aanpak van de malamute vind ik mishandeling en ik heb het recht om dat te vinden. Als ik hij het had gedaan waar ik bij was had ik hem een rotschop verkocht en anders mijn man wel. Dat jij daar een andere mening over hebt is je goed recht, ik heb mijn mening.malinois schreef:Als er een schimmelig suikerkorreltje zit in een.pak suiker daar in the usa heb je al een proces aan je broek dus dat zegt me niks. Ik lees heel veel van en over hem en.laat ik nu hele andere verhalen lezen. Wie heeft er dan gelijk? Nu doe je t weer... je beschuldigt hem van een feit wat geen feit is maar een mening. Ik vind dat bijv alles behalve mishandeling maar juist de duidelijkheid die die honden op dat moment nodig hebben.jvanringen schreef:@MalinoisHij heeft honden mishandeld, psychisch en lichamelijk. Als je dat nodig hebt om ze in het gareel te krijgen heb je geen verstand van honden vind ik. De kritiek op zijn programma en de juridische procedures hebben zijn populariteit en de kijkcijfers geen goed gedaan, dus heeft hij zijn aanpak iets aangepast. Dat jij vindt dat hij verstand van honden heeft begrijp ik. Maar ik heb een andere mening en ik heb nog niets gezien en gelezen van de man wat me van gedachten doet veranderen.Ja maar zet hem dn niet weg als mishandelaar en iemand die geen verstand van honde(gedrag) heeft want als er 1 iemand s die dat wel heeft is hj dat wel.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat ik hem een goede hondenkenner vind en een aantal van zijn dingen prima kan gebruiken ben ik direct een Milan-discipel?jvanringen schreef:Ik heb geen zin meer om er verder op door te gaan. Milan-discipelen en anderen worden het toch nooit eens. Wie zijn hond zo wil aanpakken staat het vrij dat zo te doen, ik doe het anders en ik zie vooralsnog geen reden om dat te veranderen.renee-uk schreef: oh dus dan doet ie het wel goed?
Even een stukje tekst van mijn eigen site:
Zowel thuis als op het veld gebruik ik veel van de methodes die Cesar Millan hanteerd, dus rust en discipline.
......
Daarnaast heb ik ook heel veel geleerd van mijn instructeur Dave van Belzen, van Knut Fuchs en Bart Bellon. Ook van hen probeer ik toe te passen wat past bij mijn honden en bij mij.
Ben ik van hen allemaal discipel dan? Dan gaat er ergens wat verkeerd...
Ow ja, er zitten overeenkomsten in tussen deze mensen maar soms ook behoorlijke verschillen.
Ik probeer eruit te halen bij al deze mensen wat IK denk dat bij mijn honden past én bij mij...
Dus ik kopieer ze niet, dat kan ik niet want ik ben geen Cesar en geen Knut... ik heb zijn timing en zijn engelengeduld niet... dus ik moet er uit pikken wat wel bij mij past.
Ik krijg het idee dat jij denkt (en maar weer invult zoals in de hele discussie) dat wij een soort groupies zijn die blind na doen wat CM op tv doet...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nu pas breng je het ook als mening... daarvoor niet.. hier breng je het simpelweg als feit en dat is het niet.. het is jouw mening niks meer en niks minder:jvanringen schreef:Ja, en ik doe het nu nog een keer: ik heb meerdere afleveringen gezien waarin maar mijn mening sprake is van mishandeling. Daar blijf ik bij. De aanpak van de malamute vind ik mishandeling en ik heb het recht om dat te vinden. Als ik hij het had gedaan waar ik bij was had ik hem een rotschop verkocht en anders mijn man wel. Dat jij daar een andere mening over hebt is je goed recht, ik heb mijn mening.malinois schreef:Als er een schimmelig suikerkorreltje zit in een.pak suiker daar in the usa heb je al een proces aan je broek dus dat zegt me niks. Ik lees heel veel van en over hem en.laat ik nu hele andere verhalen lezen. Wie heeft er dan gelijk? Nu doe je t weer... je beschuldigt hem van een feit wat geen feit is maar een mening. Ik vind dat bijv alles behalve mishandeling maar juist de duidelijkheid die die honden op dat moment nodig hebben.jvanringen schreef:@MalinoisHij heeft honden mishandeld, psychisch en lichamelijk. Als je dat nodig hebt om ze in het gareel te krijgen heb je geen verstand van honden vind ik. De kritiek op zijn programma en de juridische procedures hebben zijn populariteit en de kijkcijfers geen goed gedaan, dus heeft hij zijn aanpak iets aangepast. Dat jij vindt dat hij verstand van honden heeft begrijp ik. Maar ik heb een andere mening en ik heb nog niets gezien en gelezen van de man wat me van gedachten doet veranderen.Ja maar zet hem dn niet weg als mishandelaar en iemand die geen verstand van honde(gedrag) heeft want als er 1 iemand s die dat wel heeft is hj dat wel.
Overigens is dat jouw probleem... ik zou exact hetzelfde gedaan hebben iig, ook bij mijn eigen honden indien nodig voor de duidelijkheid.Hij heeft honden mishandeld, psychisch en lichamelijk.

- Biet
- Zeer actief
Nou ben ik heel benieuwd naar een filmpje van iemand die het van zich afhouden van een aanvallende hond van zo'n 30kg er vriendelijk uit kan laten zien.
Wiel
- kipo
- Zeer actief
Hij had ook kunnen kiezen om die hond te muilkorven, dat ´ie beet, was op voorhand al bekend.
Ik vind trouwens helemaal niet dat Cesar zo´n enorme kennis heeft. Ik vind hem vooral instinctief met honden omgaan en ik vind persoonlijk, dat hij helemaal niet zo vreselijk verschilt van Martin Gaus *in de slipketting-periode, de illusion collar is imo niets beter dan een slipketting, alleen minder zichtbaar als correctiemiddel. Ik heb hem ook al een aantal keer een hond ´calm and submissive´horen noemen, waarbij ik de kalmte ver te zoeken vond, of ´calm´ moet een synoniem voor ´verstijfd van angst´ zijn.
*oké, CM is charismatischer dan MG en heeft betere 'dog-skills' maar de basis van zijn manier van werken vind ik echt niet zo heel anders.
Ik vind trouwens helemaal niet dat Cesar zo´n enorme kennis heeft. Ik vind hem vooral instinctief met honden omgaan en ik vind persoonlijk, dat hij helemaal niet zo vreselijk verschilt van Martin Gaus *in de slipketting-periode, de illusion collar is imo niets beter dan een slipketting, alleen minder zichtbaar als correctiemiddel. Ik heb hem ook al een aantal keer een hond ´calm and submissive´horen noemen, waarbij ik de kalmte ver te zoeken vond, of ´calm´ moet een synoniem voor ´verstijfd van angst´ zijn.
*oké, CM is charismatischer dan MG en heeft betere 'dog-skills' maar de basis van zijn manier van werken vind ik echt niet zo heel anders.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
MG is een blater imo en achterbaks... achter een muurtje de hond op zn flikker geven en voor de tv alles lief en aardig doen...kipo schreef:Hij had ook kunnen kiezen om die hond te muilkorven, dat ´ie beet, was op voorhand al bekend.
Vwb de slipketting, dat is simpelweg hetzelfde, de IC zorgt er alleen voor dat hij niet naar beneden zakt wat bij de ketting wel gebeurd en dat was voor mij wel de oplossing. Ik heb hem maar een paar keer gebruikt en had het het effect wat ik nodig had op dat moment... Nu ligt hij hij stof te happen en al die moeite om hem daar vandaan te halen voor een paar keer gebruiken
Om op die manier instinctief te kunnen handelen vergt imo iig juist enorm veel kennis... kennis van de manier van blaffen, kennis van de lichaamstaal van een hond, mensenkennis niet te vergeten... Voor de gemiddelde persoon die in zijn afleveringen te zien zijn, zit daar geen verschil in. Die zien niet het verschil tussen een oortje wat naar voren gaat, een sec. fixatie...
Zelfs hier op het forum zitten genoeg mensen die daar geen kaas van gegeten hebben, kijk alleen al naar de problemen die je voorbij ziet komen en die (wat ik dan soms denk) helemaal niet zo lastig te zien cq op te lossen zijn MITS je weet waar je op moet letten.
Een hond muilkorven dat laat soms een hele andere hond zien dan in werkelijkheid... Xito heeft een tijdje met korf gelopen maar hij was veel meer onder de indruk dan hij normaal gesproken was. Logisch ook natuurlijk want hij weet instinctief dat hij op dat moment niks kan... Ik ben daar dus zelf niet eigenlijk... in zijn geval had ik hem nodig ivm Xantos en de nieuwe pup. Hij was zo van het padje af door het geknok van Xantos dat ik hem niet terug kende en ik het dus niet vertrouwde met de pup. Maar ze toch wel direct bij elkaar wilde laten lopen vanaf dag 1 puppemans hier was.
Toen ik het vertrouwen weer had in hem toen Xantos weg was, heb ik hem ook direct afgedaan...

- kipo
- Zeer actief
Op dat gebied vind ik Cesar net zo achterbaks, ik heb nog hem nog nooit horen zeggen dat de illusion collar een correctiemiddel is of dat dat touwtje zo hoog achter de oren moet omdat het daar veel gevoeliger aankomt.malinois schreef: MG is een blater imo en achterbaks... achter een muurtje de hond op zn flikker geven en voor de tv alles lief en aardig doen...![]()
Vwb de slipketting, dat is simpelweg hetzelfde, de IC zorgt er alleen voor dat hij niet naar beneden zakt wat bij de ketting wel gebeurd en dat was voor mij wel de oplossing. Ik heb hem maar een paar keer gebruikt en had het het effect wat ik nodig had op dat moment... Nu ligt hij hij stof te happen en al die moeite om hem daar vandaan te halen voor een paar keer gebruiken, maar hij blijft hier altijd liggen voor het geval ik hem nog een keer nodig heb bij een volgende hond of wat dan ook.
Om op die manier instinctief te kunnen handelen vergt imo iig juist enorm veel kennis... kennis van de manier van blaffen, kennis van de lichaamstaal van een hond, mensenkennis niet te vergeten... Voor de gemiddelde persoon die in zijn afleveringen te zien zijn, zit daar geen verschil in. Die zien niet het verschil tussen een oortje wat naar voren gaat, een sec. fixatie...
Zelfs hier op het forum zitten genoeg mensen die daar geen kaas van gegeten hebben, kijk alleen al naar de problemen die je voorbij ziet komen en die (wat ik dan soms denk) helemaal niet zo lastig te zien cq op te lossen zijn MITS je weet waar je op moet letten.
Kennis door ervaring, gekleurd door zijn achtergrond (imo draait het bij hem nog steeds vrijwel alleen om overheersing, samenwerken met je hond lijkt hij niet te kennen). Theoretische kennis van bijvoorbeeld leerprincipes (die voor iedereen gelden, niet alleen voor honden), nee, heb ik nog niet of toch bitter weinig gezien.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Een halti is ook een correctiemiddel heb ik ook nog nooit van horen zeggen dat het een correctiemiddel is, zo ken ik er nog wel een paar...kipo schreef:Op dat gebied vind ik Cesar net zo achterbaks, ik heb nog hem nog nooit horen zeggen dat de illusion collar een correctiemiddel is of dat dat touwtje zo hoog achter de oren moet omdat het daar veel gevoeliger aankomt.malinois schreef: MG is een blater imo en achterbaks... achter een muurtje de hond op zn flikker geven en voor de tv alles lief en aardig doen...![]()
Vwb de slipketting, dat is simpelweg hetzelfde, de IC zorgt er alleen voor dat hij niet naar beneden zakt wat bij de ketting wel gebeurd en dat was voor mij wel de oplossing. Ik heb hem maar een paar keer gebruikt en had het het effect wat ik nodig had op dat moment... Nu ligt hij hij stof te happen en al die moeite om hem daar vandaan te halen voor een paar keer gebruiken, maar hij blijft hier altijd liggen voor het geval ik hem nog een keer nodig heb bij een volgende hond of wat dan ook.
Kennis door ervaring, gekleurd door zijn achtergrond (imo draait het bij hem nog steeds vrijwel alleen om overheersing, samenwerken met je hond lijkt hij niet te kennen). Theoretische kennis van bijvoorbeeld leerprincipes (die voor iedereen gelden, niet alleen voor honden), nee, heb ik nog niet of toch bitter weinig gezien.
Hij gebruikt open en bloot op tv prikbanden en TT's, niet achter een muurtje, niet stiekem gewoon eerlijk.
Als jij zijn boeken leest dan kom je alleen maar samenwerking tegen, maar met alleen samenwerking kom je er niet volgens hem en ook volgens mij. Je hebt 1 leider nodig... als je er 10 hebt, heb je oorlog en kom je geen stap verder. Hij is die leider en hij beslist wat er wel en niet gebeurd, duidelijk en consequent.
Bij angstige honden zie ik hem alleen het vertrouwen geven, laat de honden voor lopen, laat de honden trekken... maar schijnbaar zien jullie al die dingen niet of willen die niet zien... zien alleen overheersing... ik zie daarin dus vertrouwen en aandacht. Je kunt alleen vertrouwen krijgen van je hond als je zijn respect hebt. en dat heeft hij blijkbaar prima want ook die angstige honden trekt hij er doorheen.

- kipo
- Zeer actief
Dat iets anders ook niet deugt, maakt dit nog niet goedmalinois schreef:[
Een halti is ook een correctiemiddel heb ik ook nog nooit van horen zeggen dat het een correctiemiddel is, zo ken ik er nog wel een paar...
Hij gebruikt open en bloot op tv prikbanden en TT's, niet achter een muurtje, niet stiekem gewoon eerlijk.
Als jij zijn boeken leest dan kom je alleen maar samenwerking tegen, maar met alleen samenwerking kom je er niet volgens hem en ook volgens mij. Je hebt 1 leider nodig... als je er 10 hebt, heb je oorlog en kom je geen stap verder. Hij is die leider en hij beslist wat er wel en niet gebeurd, duidelijk en consequent.
Bij angstige honden zie ik hem alleen het vertrouwen geven, laat de honden voor lopen, laat de honden trekken... maar schijnbaar zien jullie al die dingen niet of willen die niet zien... zien alleen overheersing... ik zie daarin dus vertrouwen en aandacht. Je kunt alleen vertrouwen krijgen van je hond als je zijn respect hebt. en dat heeft hij blijkbaar prima want ook die angstige honden trekt hij er doorheen.
Respect en vertrouwen, daarin ben ik het met je eens, maar ik ben en word geen fan van Cesar.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar dat zeg ik toch ook niet, als je ergens niet achter staat (wat dan ook) moet je het niet doen. Zoals ik nooit achter de manier van Maart zou kunnen staan zou het dus ook nooit iets worden als ik het 'zou gaan proberen' als je iets doet moet je het doen met de volle 200% inzet en er ook voor 200% achter staan. Twijfel je of ben je het er niet mee eens, moet je er al helemaal niet aan beginnen. Er zijn toch manieren genoeg waar je je wel prettig bij voeltkipo schreef:Dat iets anders ook niet deugt, maakt dit nog niet goedmalinois schreef:[
Een halti is ook een correctiemiddel heb ik ook nog nooit van horen zeggen dat het een correctiemiddel is, zo ken ik er nog wel een paar...
Bij angstige honden zie ik hem alleen het vertrouwen geven, laat de honden voor lopen, laat de honden trekken... maar schijnbaar zien jullie al die dingen niet of willen die niet zien... zien alleen overheersing... ik zie daarin dus vertrouwen en aandacht. Je kunt alleen vertrouwen krijgen van je hond als je zijn respect hebt. en dat heeft hij blijkbaar prima want ook die angstige honden trekt hij er doorheen..
Respect en vertrouwen, daarin ben ik het met je eens, maar ik ben en word geen fan van Cesar.
Maar je gaat toch niet bij elk middel zeggen dat het een correctiemiddel is...

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hanteerd moet hanteert zijnmalinois schreef:Omdat ik hem een goede hondenkenner vind en een aantal van zijn dingen prima kan gebruiken ben ik direct een Milan-discipel?jvanringen schreef:Ik heb geen zin meer om er verder op door te gaan. Milan-discipelen en anderen worden het toch nooit eens. Wie zijn hond zo wil aanpakken staat het vrij dat zo te doen, ik doe het anders en ik zie vooralsnog geen reden om dat te veranderen.renee-uk schreef: oh dus dan doet ie het wel goed?![]()
Even een stukje tekst van mijn eigen site:
Zowel thuis als op het veld gebruik ik veel van de methodes die Cesar Millan hanteerd, dus rust en discipline.
......
Daarnaast heb ik ook heel veel geleerd van mijn instructeur Dave van Belzen, van Knut Fuchs en Bart Bellon. Ook van hen probeer ik toe te passen wat past bij mijn honden en bij mij.
Ben ik van hen allemaal discipel dan? Dan gaat er ergens wat verkeerd...![]()
Ow ja, er zitten overeenkomsten in tussen deze mensen maar soms ook behoorlijke verschillen.
Ik probeer eruit te halen bij al deze mensen wat IK denk dat bij mijn honden past én bij mij...
Dus ik kopieer ze niet, dat kan ik niet want ik ben geen Cesar en geen Knut... ik heb zijn timing en zijn engelengeduld niet... dus ik moet er uit pikken wat wel bij mij past.
Ik krijg het idee dat jij denkt (en maar weer invult zoals in de hele discussie) dat wij een soort groupies zijn die blind na doen wat CM op tv doet...
Nu ga ik weer verder lezen
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Wat ik bewonder in CM is zijn timing, ik zou willen dat ik die had.
Doordat (imo) zijn timing heel goed is, bereikt ie wat ie wil bereiken. Dat kan Jan met de pet niet, ik in ieder geval niet.
Ik zou willen dat ik die timing had, maar ondertussen loop ik met een mega-gesocialiseerde hond met toch een enorm moeilijk karakter. Hij wil geen andere honden om hem heen (behalve zijn teef), hij accepteert niet dat iedereen aan hem zit.
Ik ontwijk dus wat ik kan en gebruik hulpmiddelen als ik niet kan ontwijken. TT in het bos (puur ter controle voor het geval dát, ik wil absoluut niet dat ie het vechten ontdekt), prikband in de wijk. Dit gecombineerd met koekjes als ie op mij let ipv op die hond aan de overkant van de straat of die vreemde man die daar toevallig loopt.
Degenen die denken dat álle honden met alleen positieve methodes getraind kunnen worden mogen hem meenemen hoor, hij weet heel snel dat er koekjes te verdienen zijn, maar heb je toevallig geen koekjes bij je kan je kapot vallen maar is die hond aan de overkant net wat belangrijker dan jij.
CM pakt door, soms terecht, soms niet. Het lijkt wel een mens.
Doordat (imo) zijn timing heel goed is, bereikt ie wat ie wil bereiken. Dat kan Jan met de pet niet, ik in ieder geval niet.
Ik zou willen dat ik die timing had, maar ondertussen loop ik met een mega-gesocialiseerde hond met toch een enorm moeilijk karakter. Hij wil geen andere honden om hem heen (behalve zijn teef), hij accepteert niet dat iedereen aan hem zit.
Ik ontwijk dus wat ik kan en gebruik hulpmiddelen als ik niet kan ontwijken. TT in het bos (puur ter controle voor het geval dát, ik wil absoluut niet dat ie het vechten ontdekt), prikband in de wijk. Dit gecombineerd met koekjes als ie op mij let ipv op die hond aan de overkant van de straat of die vreemde man die daar toevallig loopt.
Degenen die denken dat álle honden met alleen positieve methodes getraind kunnen worden mogen hem meenemen hoor, hij weet heel snel dat er koekjes te verdienen zijn, maar heb je toevallig geen koekjes bij je kan je kapot vallen maar is die hond aan de overkant net wat belangrijker dan jij.
CM pakt door, soms terecht, soms niet. Het lijkt wel een mens.
Groetjes Inge

-
63673J
Milan heeft heel erg zijn best gedaan om zich door de hond te laten aanvallen, geen meelij met dobbelaars hoor, zei mijn grootmoeder dan.Biet schreef:Nou ben ik heel benieuwd naar een filmpje van iemand die het van zich afhouden van een aanvallende hond van zo'n 30kg er vriendelijk uit kan laten zien.
Ik zou om te beginnen een hond die zoveel problemen heeft met andere honden, niet plompverloren confronteren met een andere hond. Maar indien toch: dan zou ik de hond erkenning geven voor de momenten dat hij het gewenste gedrag vertoont, wat hij meerdere keren doet. Voor zó'n hond in zó'n situatie vind ik dat een prestatie die toch zeker een welgemeend woord van lof waard is. Ik zou de hond daarna niet elke keer weer gaan uitlokken net zolang tot hij opnieuw geïrriteerd en gestrest raakt. Het is zijn eigen schuld dat de hond "aanvallend" gedrag vertoont, want hij zit hem net zo lang te zieken tot het dier zich niet meer kan beheersen. En dat allemaal om zijn tv-show zo spectaculair mogelijk te maken. In deze aflevering vind ik dat er sprake is van dierenmishandeling. In het algemeen vind ik zijn methodes onnodig confronterend en intimiderend, vaak grenzend aan mishandeling en in een aantal gevallen ook daadwerkelijk mishandeling. De laatste twee jaar heeft hij zijn aanpak aangepast, maar aangezien de shows eindeloos herhaald worden betwijfel ik of dat ooit echt tot het grote publiek is doorgedrongen.
Dat je CM nodig hebt gehad om de waarde van discipline en rust in te zien vind ik eerlijk gezegd een gotspe. Maar discipline is niet hetzelfde als intimidatie. Discipline heeft alles te maken met zelfbeheersing, met de hond te leren zichzelf te beheersen, maar nog veel meer met zelfbeheersing van de baas.
Om zulke technieken toe te passen als Milan gebruikt in een amusementsprogramma voor het grote publiek vind ik zeer onverstandig. Je kunt op je vingers natellen dat mensen dat thuis ook gaan proberen, ondanks de disclaimer.
Laatst gewijzigd door 63673J op 28 jun 2013 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Ben ik toch blij dat mijn Shadow er misschien net zo eng uitziet als de hond bij CM maar gewoon de GVR is...
In opvoeden van honden (net als met kinderen) moet je keuzes maken. Je zult in al die tijd dat je een hond hebt ook dingen verkeerd doen. Ik ga niet uit van 'trainen' noch 'methodes'.
Ik kijk naar mijn honden en wat ik wel en niet van ze wil. En een holy grail voor een Malamute zit niet in speeltjes of snoepjes of een blije baas, de aard van het beestje is iets anders. Ze zijn veel minder hyper dan de hier beschreven herders en terriers, maar zijn veel dominanter.
In opvoeden van honden (net als met kinderen) moet je keuzes maken. Je zult in al die tijd dat je een hond hebt ook dingen verkeerd doen. Ik ga niet uit van 'trainen' noch 'methodes'.
Ik kijk naar mijn honden en wat ik wel en niet van ze wil. En een holy grail voor een Malamute zit niet in speeltjes of snoepjes of een blije baas, de aard van het beestje is iets anders. Ze zijn veel minder hyper dan de hier beschreven herders en terriers, maar zijn veel dominanter.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Weet je wat het is als je maar blijft hameren op dat het een mishandelaar is dan loop je ook ergens vast of eigenlijk je zit vast.
MG bestond ook uit meer dan zijn slipkettingen net als CM meer is dan wat hij op 1 hond laat zien.
Kijk en leer , want daar zit de insteek. Dat je meer van de koekkie en klikker aanpak bent ook goed maar geef jezelf de ruimte om verder te kijken dan je beperking en dat werkt ook anders om.
Ben het ook niet altijd eens met CM net zo goed dat ik het met de buurman of mijn relatie niet eens ben . Maar wat ik mooi vind dat hij oplossingen zoekt voor ieder geval op zich en creatief is daarin.
Het is namelijk geen eenheidskoek ,iedere hond en situatie is anders net als mensen dat zijn.
We wensen allemaal benaderd te worden zoals wij dat willen maar hé dat werkt meestal ook niet altijd en soms dan moeten we hoe onprettig ook met de neus even flink door je eigen stront worden geduwd en soms is een klop op de schouder weer de juiste oplossing en aanzet voor ander gedrag en inzicht.
Als je alleen maar positief werkt loop je ook ergens spaak en andersom net zo , je hebt altijd de balans nodig om te kunnen functioneren .
MG bestond ook uit meer dan zijn slipkettingen net als CM meer is dan wat hij op 1 hond laat zien.
Kijk en leer , want daar zit de insteek. Dat je meer van de koekkie en klikker aanpak bent ook goed maar geef jezelf de ruimte om verder te kijken dan je beperking en dat werkt ook anders om.
Ben het ook niet altijd eens met CM net zo goed dat ik het met de buurman of mijn relatie niet eens ben . Maar wat ik mooi vind dat hij oplossingen zoekt voor ieder geval op zich en creatief is daarin.
Het is namelijk geen eenheidskoek ,iedere hond en situatie is anders net als mensen dat zijn.
We wensen allemaal benaderd te worden zoals wij dat willen maar hé dat werkt meestal ook niet altijd en soms dan moeten we hoe onprettig ook met de neus even flink door je eigen stront worden geduwd en soms is een klop op de schouder weer de juiste oplossing en aanzet voor ander gedrag en inzicht.
Als je alleen maar positief werkt loop je ook ergens spaak en andersom net zo , je hebt altijd de balans nodig om te kunnen functioneren .
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Lever ook een keer een bijdrage aan dit oh zo maatschappelijk belangrijk hondenforum is het ook weer niet goed.Nanna schreef:Jesis Kees, wat ben jij zen op de vroege morgen. Zit je soms al te hummen op je Portugese berg?bouvierpoedel schreef: Als je alleen maar positief werkt loop je ook ergens spaak en andersom net zo , je hebt altijd de balans nodig om te kunnen functioneren .
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
63673J
Ik heb nergens gezegd dat ik "alleen maar positief" werk, wat dat dan ook mag zijn. Ik maak mijn hond ook duidelijk dat bepaalde dingen niet mogen, die mogen niet, punt. Maar dat doe ik niet met intimidatie en fysieke correcties. Toch begrijpt mijn terrier mij heel goed en gedraagt ze zich nu al beter dan veel honden die ik om me heen zie. En ja, we voeden haar wat bepaalde dingen betreft heel anders op dan onze vorige honden, want ze is een totaal andere hond. Ik weet ook dat elke hond en elke situatie anders zijn, dit is niet mijn eerste hond, ik ben opgegroeid met honden, zowel bij mijn ouders thuis en in de rest van de familie. En je kunt van veel mensen iets leren, ben ik ook met je met eens. Dat is ook de reden dat we de programma's van Milan lang gevolgd hebben. Maar ik vind in alle eerlijkheid dat CM ons weinig te leren heeft, naar mijn mening zijn er veel anderen van wie we veel meer kunnen leren. Dat rust, discipline en duidelijkheid belangrijk zijn wist ik al, als dat de oogst van Milan is vind ik dat nogal mager, er zijn anderen die ons meer te bieden hebben. Vind ik.bouvierpoedel schreef:Weet je wat het is als je maar blijft hameren op dat het een mishandelaar is dan loop je ook ergens vast of eigenlijk je zit vast.
En nu stop ik er echt mee.