Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rita week 5: woensdag blz. 5

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

rita week 5: woensdag blz. 5

Ongelezen bericht door renee-uk »

vandaag weer eens naar het kanaal geweest maar nu de andere kant uitgelopen.
ik was toch wel benieuwd hoe ze het los zou doen en dat kan daar, zonder gevaar dat ze wegloopt de straat op.
het ging prima, ze luistert steeds beter naar haar naam en ze houdt ook veel meer contact dan in het begin.

we moeten door een tunneltje als we verder die kant heen willen en dat vindt ze nog steeds wel spannend.
was het eerder de waterkant die haar gespannen interesse had, nu is het de kant van de muur waar nogal wat graffiti op gespoten is en daar moet ze toch steeds even naar kijken.
wat ze ook spannend vindt is het geluid in dat tunneltje en ik praat expres tegen haar en zing rare liedjes om haar er aan te laten wennen.
ik heb gemerkt dat bij rita gewenning heel erg doorwerkt, is ze door die eerste (spannende) fase heen vindt ze het later allemaal heel gewoon en kijkt niet meer op of om.

ik raakte op de terugweg bij het park in gesprek met een paar mensen en op zich ging dat ook wel goed.
toen ze me aanspraken was ze heel erg alert en ze gaf ook heel duidelijk aan tot hoe dicht ze bij ons mochten komen.
gelukkig waren die mensen dh's gewend en hadden er -voor engelsen- ook behoorlijk goede opvattingen over en respecteerden ze rita's grenzen.
heb zeker een kwartier staan praten en op het laatst ging ze uit zichzelf even kijken bij die mevrouw, die haar liet snuffelen en zelf verder niks deed en dat ging prima.
naar de man wilde ze niet, die was ook best groot en breed dus dat begreep ik wel.

merkte later dat er toch opgekropte spanning ontstaat bij rita door zo'n ontmoeting, want de rest van de weg naar huis bleef ze heel alert naar voorbijgangers, terwijl ze al tijden niet meer op ze reageert.
hopelijk nog een paar van die spontane ontmoetingen, dan is dat ook weer normaal in rita's ogen ;)

foto's van bij het kanaal en jeetje wat een verschil met dat gedrukte hondje van een week of drie, vier geleden :80:

leuk dat water:
Afbeelding

lekker los:
Afbeelding

bloemen én grasjes:
Afbeelding

daar gaat ze...:
Afbeelding

toch even checken:
Afbeelding

en waar slaapt een rechtgeaarde dh na de wandeling?
niet op haar dure bed :neenee: zo dicht mogelijk bij de baas, dát slaapt pas lekker:
Afbeelding

en tot slot een echt engels plaatje:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door renee-uk op 03 jul 2013 16:38, 6 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Re: rita week 5: donderdag

stomme honden :piew:

maar het gaat inderdaad goed, ik vind het zo'n verschil met eerdere foto's en daar ben ik zo blij mee :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Rita ziet er goed uit!
Fijn voor jullie samen!
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik word helemaal blij en vrolijk van je foto's en update :E:
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

ah zie dat bekkie dan :I: wat doen jullie het goed zeg :ok:
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ik kijk echt altijd uit naar je updates en geniet er intens van. Als ik er al zo van geniet, hoe moet jij (jullie) er dan wel niet van genieten, als je het ook nog face to face mag aanschouwen en gewoon de sfeer mag proeven. Ik vind het heerlijk gewoon, om te beseffen, dat Rita bij jullie zich mag ontplooien en herder mag zijn. Met de juiste begeleiding ontpopt ze zich als een zalige meid, waar je alleen maar weer veel van kunt houden. :I:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Helemaal tevreden, daar op haar plekje bij de baas :ok: . Verkopen, dat bed? ;)

Hier ben ik in de eerste week flink aan het slepen geweest met allerlei kussens en dekens haha. Waar eerst de (open) bench nog erg lekker was, moest later een kussen náást de bench komen, want daar scheen de zon.... En weer later moest er een kussen bij de bank, naast mijn voeten komen, want ja, als het zonnetje niet meer schijnt dan wil ze zo dicht mogelijk bij het vrouwtje liggen. Liefst óp de bank overigens, maar dat mag (nog?) niet. Ze windt me om haar kleine teentje :help: :vaag: .
renee-uk
Zeer actief

ik doe heel veel met liedjes en dat werkt prima
zo heb ik haar ook heel snel aan haar nieuwe naam gewend.
kan haar alleen nooit meer meenemen naar nederland heb ik me bedacht want ze reageert het beste op rietje-tietje :schrik:
Afbeelding

Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

renee-uk schreef:rietje-tietje :schrik:
:LOL: :LOL:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Jion schreef:
renee-uk schreef:rietje-tietje :schrik:
Bwahahahahaha!!! :LOL: :LOL: :LOL:

Ik weet niet of de vorderende leeftijd meespeelt, maar ik betrap mezelf erop dat het me ook niks meer kan schelen als mensen zo :denken: doen als ik met de honden loop en raar doe. Als je helemaal alleen of in mensen-gezelschap bent is dat toch anders, maar de honden zijn op zichzelf al zo raar dat het niet meer uitmaakt ofzo. :mrgreen:
Ze zijn wel een goed excuus om raar te doen ja, haha.

Ik voer en train met Laissah meestal in de zijtuin, want die is omheind. Maar dan sta ik dus heel achterlijk een feestje met haar te bouwen en dan denk ik soms toch wel even: oeps :oeps: , als er nú iemand langsgelopen was.... :LOL: .
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Heerlijk dat het zo goed gaat.. het viel me net op dat ze wel een hele lange staart heeft, of niet ?
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

oh dat had ik met jan, die heb ik zindelijk gemaakt in de zijtuin en ik heb de krantenbezorger 's morgens in alle vroegte menig schrik bezorgd als ie me daar zag staan in mijn slaapt-shirt en met al dat haar rechtovereind :mrgreen:

en een keer midden in de nacht stond er een stel te vrijen aan de andere kant van de heg, die sprongen ook een meter de lucht in toen ik daar met mijn 'liefste' stemmetje aan jan vertelde hoe geweldig ie was dat ie een plasje had gedaan :schrik:

eerlijk gezegd kan het me weinig schelen wat ze van me denken, goed is het toch nooit ;)
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

mariabel schreef:Heerlijk dat het zo goed gaat.. het viel me net op dat ze wel een hele lange staart heeft, of niet ?
die hoort zo lang ;)
De staart reikt minstens tot aan het spronggewricht, evenwel niet over het midden van de achtervoet. Ze is aan de onderzijde iets langer behaard en wordt in een licht afhangende boog gedragen, waarbij ze in opwinding en bij beweging meer opgeheven gedragen wordt, evenwel niet boven de ruglijn. Operatieve correcties zijn verboden.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 27 jun 2013 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

renee-uk schreef:oh dat had ik met jan, die heb ik zindelijk gemaakt in de zijtuin en ik heb de krantenbezorger 's morgens in alle vroegte menig schrik bezorgd als ie me daar zag staan in mijn slaapt-shirt en met al dat haar rechtovereind :mrgreen:

en een keer midden in de nacht stond er een stel te vrijen aan de andere kant van de heg, die sprongen ook een meter de lucht in toen ik daar met mijn 'liefste' stemmetje aan jan vertelde hoe geweldig ie was dat ie een plasje had gedaan :schrik:

eerlijk gezegd kan het me weinig schelen wat ze van me denken, goed is het toch nooit ;)
:LOL: :LOL: ik heb beeld .
Ben zó blij dat jullie elkaar gevonden hebben.
Hoe gaat ze trouwens met je vriend om?
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
renee-uk
Zeer actief

Ptje schreef: Hoe gaat ze trouwens met je vriend om?
als vriendje thuiskomt gaat ze op zoek naar iets in haar bek.
meestal is dat haar botje, soms haar zachte bal en als ze in de gauwigheid niks kan vinden mogen het ook mijn niet opgeruimde sokken zijn ;)
ze ligt ook vanaf een uur of 5 te wachten tot ze zijn auto hoort.
met andere woorden: ze is gek op vriendje :cheer:
Afbeelding

Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ai, beide voorgaande series met foto's gemist! Maar ik ben weer bij! Leuk dat er weer foto's zijn en wat gaat het goed met Rita! Lijkt het maar zo of wórdt ze al voorzichtig een tikje ondeugend? Ik ben vast raar maar ik vind dat altijd een goed teken. Enneh, zingen doe ik ook, als Bo ergens wat onzeker over is. Werkt als een tierelier!
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Wat klinkt het allemaal goed Renee :ok:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

wat lekker, zo lopen langs een kanaal! Ziet eruit als ene heerlijk gebied om te lopen met honden!
Zamunda
Zeer actief

Oh, wat moet dat een mooi gezicht zijn, hoe ze wacht op je vriend en hem begroet :I: .

Ik ben trouwens erg benieuwd of je weer een nieuwe foto van Rita in je OS gaat verwerken, volgens mij klopt ie niet meer?
renee-uk schreef:oh dat had ik met jan, die heb ik zindelijk gemaakt in de zijtuin en ik heb de krantenbezorger 's morgens in alle vroegte menig schrik bezorgd als ie me daar zag staan in mijn slaapt-shirt en met al dat haar rechtovereind :mrgreen:

Whahaha, met dat stelletje: 'goed zo, plasje gedaan!!!' :LOL:
renee-uk
Zeer actief

wat klopt er niet meer aan mijn osje?
Afbeelding

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Dankzij Rita ben ik nóg meer DH fan geworden! Qua karakter niks voor mij maar ik vind ze geweldig!
Afbeelding
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Ik geniet echt van je verhalen en foto's, kijk regelmatig of er al weer nieuwe zijn.
Is toch helemaal heerlijk zo'n band opbouwen met een slimme hond als Rita is.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

renee-uk schreef:wat klopt er niet meer aan mijn osje?
Volgens mij(n nederige mening) heeft ze alweer een heel andere blik/uitstraling inmiddels.
Connie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Connie »

Ik heb wel al je verhalen gevolgd maar nooit gereageerd maar je ziet haar opknappen :ok:
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

renee-uk schreef:foto's van bij het kanaal en jeetje wat een verschil met dat gedrukte hondje van een week of drie, vier geleden
:ok:
Inderdaad, wat een verschil.
Je mag trots zijn op Rita en op jezelf :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief

ranetje schreef:
renee-uk schreef:foto's van bij het kanaal en jeetje wat een verschil met dat gedrukte hondje van een week of drie, vier geleden
:ok:
Inderdaad, wat een verschil.
Je mag trots zijn op Rita en op jezelf :D
ben ik ook hoor, maar ik ben vooral heel erg blij dat het allemaal zo goed gaat en dat ze zich toch weer durft te geven en steeds meer zichzelf wordt.
Afbeelding

Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Rietje-tietje gaat goehoed :cheer:
Heerlijk om steeds te lezen hoe ze groeit en hoe jullie steeds meer een team worden :8):

Leuk dat ze iets in haar bek pakt als ze blij is (doen die van mij ook) doet ze dit ook om te voorkomen dat ze anders uit enthousiastme in je handen gaat happen?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
renee-uk
Zeer actief

Lunatic schreef:Rietje-tietje gaat goehoed :cheer:
Heerlijk om steeds te lezen hoe ze groeit en hoe jullie steeds meer een team worden :8):

Leuk dat ze iets in haar bek pakt als ze blij is (doen die van mij ook) doet ze dit ook om te voorkomen dat ze anders uit enthousiastme in je handen gaat happen?
nee, daar is ze nog niet vrij genoeg voor, maar misschien is dat wel zo gegroeid in haar eerdere leven hoor, dat weet ik niet.

de meeste van mijn honden deden het trouwens: jan zijn kong natuurlijk, cerva haar botje, luca wat ie maar kon vinden, jouster zijn bal en ook de honden daarvoor al weet ik niet meer precies wat die in hun bek namen.
maar geen van die honden was een handenhapper.
alleen gina deed het nooit, maar ja die was toch een beetje apart ;)
Afbeelding

Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Luna heeft het zichzelf aangeleerd als pup al, als ze enthousiast was hapte ze van blijdschap in je handen of mouw, dan draaide ik me om en kreeg ze geen aandacht meer :pffff: toen kwam ze ineens met een knuffel aanzetten en dat doet ze nog steeds, Doran en Zinzi hebben dat van haar afgekeken en doen het ook, Doran standaard z'n bal en Zinzi haar smurfje :F:
Max is de enige die het niet doet, die komt standaard tussen je benen staan om gekroeld te worden als je kom maar zegt, vind hij heerlijk :8):
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Zamunda
Zeer actief

Lunatic schreef:Luna heeft het zichzelf aangeleerd als pup al, als ze enthousiast was hapte ze van blijdschap in je handen of mouw, dan draaide ik me om en kreeg ze geen aandacht meer :pffff: toen kwam ze ineens met een knuffel aanzetten en dat doet ze nog steeds, Doran en Zinzi hebben dat van haar afgekeken en doen het ook, Doran standaard z'n bal en Zinzi haar smurfje :F:
Max is de enige die het niet doet, die komt standaard tussen je benen staan om gekroeld te worden als je kom maar zegt, vind hij heerlijk :8):
Wat een leuke begroetingen allemaal :I: .
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”