ik was toch wel benieuwd hoe ze het los zou doen en dat kan daar, zonder gevaar dat ze wegloopt de straat op.
het ging prima, ze luistert steeds beter naar haar naam en ze houdt ook veel meer contact dan in het begin.
we moeten door een tunneltje als we verder die kant heen willen en dat vindt ze nog steeds wel spannend.
was het eerder de waterkant die haar gespannen interesse had, nu is het de kant van de muur waar nogal wat graffiti op gespoten is en daar moet ze toch steeds even naar kijken.
wat ze ook spannend vindt is het geluid in dat tunneltje en ik praat expres tegen haar en zing rare liedjes om haar er aan te laten wennen.
ik heb gemerkt dat bij rita gewenning heel erg doorwerkt, is ze door die eerste (spannende) fase heen vindt ze het later allemaal heel gewoon en kijkt niet meer op of om.
ik raakte op de terugweg bij het park in gesprek met een paar mensen en op zich ging dat ook wel goed.
toen ze me aanspraken was ze heel erg alert en ze gaf ook heel duidelijk aan tot hoe dicht ze bij ons mochten komen.
gelukkig waren die mensen dh's gewend en hadden er -voor engelsen- ook behoorlijk goede opvattingen over en respecteerden ze rita's grenzen.
heb zeker een kwartier staan praten en op het laatst ging ze uit zichzelf even kijken bij die mevrouw, die haar liet snuffelen en zelf verder niks deed en dat ging prima.
naar de man wilde ze niet, die was ook best groot en breed dus dat begreep ik wel.
merkte later dat er toch opgekropte spanning ontstaat bij rita door zo'n ontmoeting, want de rest van de weg naar huis bleef ze heel alert naar voorbijgangers, terwijl ze al tijden niet meer op ze reageert.
hopelijk nog een paar van die spontane ontmoetingen, dan is dat ook weer normaal in rita's ogen
foto's van bij het kanaal en jeetje wat een verschil met dat gedrukte hondje van een week of drie, vier geleden
leuk dat water:

lekker los:

bloemen én grasjes:

daar gaat ze...:

toch even checken:

en waar slaapt een rechtgeaarde dh na de wandeling?
niet op haar dure bed

en tot slot een echt engels plaatje: