Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cy en Bambis pups zijn geboren :-(

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Re: Cy en Bambis pups zijn geboren :-(

Ongelezen bericht door Podenji »

bedankt voor de reacties
de pups zijn wat aangekomen inmiddels en Tinkerbell verzorgt ze alsof het de hare zijn.
Ze moeten wel bijgevoerd worden, want Tinkerbell had niet meer de eerste melk die zo vet is.
Tinkerbell geeft melk omdat zij oma geworden is en haar dochter niet genoeg melk had en zo is zij bijgesprongen en nu verpleegt ze Bambis pups :I:

het is nog allemaal erg spannend deze komende weken maar Trude ( de fokster ) doet haar uiterste best.
Ze voelt zich uiteraard erg kut en geeft zichzelf de schuld, want als ze geen nest had gewild dan had Bambi nog geleefd en ze wil er nu alles aan doen om deze pups te redden " I do not want to kill bambis pups also"
Ik kan me haar gevoel erg goed voorstellen, en ik hoop dat het zal slijten , dat ze snel kan relativeren en van de pups kan gaan genieten :-(
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wat een nachtmerrie.... :ugh:
Fijn dat ze in ieder geval een goede pleegmoeder heeft gevonden :roos:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Wat afschuwelijk zeg... Maar wat prachtig dat de dog ze zo opneemt alsof het haar eigen pups zijn!
christiane
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collies
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door christiane »

wat erg
Afbeelding
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door primera »

Wat erg zeg, hoop dat de pups gezond groot gaan worden. Heel veel sterkte met het verlies van Bambi
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

en het was zo'n mooi liefdesverhaal...
wat een nachtmerrie zeg...hopelijk gaat het nu verder goed...
mireille
Zeer actief
Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door mireille »

Wat een afschuwelijke nachtmerrie. Hier draaien de duimen dat de pups het allemaal halen
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ach Jee ...ik had dit helemaal gemist...
Wat erg voor je meis... :roos:
Sterkte met je verlies...
Hoe gaat het met d epups?
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

met de pups gaat het goed, ze zijn niet helemaal verdubbeld in geboortegewicht maar ze doen het super. PLeegmoeder verzorgt ze super en de fles willen ze niet meer :ok:

triest is dat Bambi is overleden omdat de dierenarts haar meteen gestirriliseerd heeft, wat niet eens noodzakelijk was :(
Trude wist niet dat dit eigenlijk een no go was ( en ik ook niet trouwens ) maar de dierenarts had dit moeten weten lijkt mij.
Afijn het verandert niets aan de situatie maar extra zuur vind ik het wel.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Podenji schreef:met de pups gaat het goed, ze zijn niet helemaal verdubbeld in geboortegewicht maar ze doen het super. PLeegmoeder verzorgt ze super en de fles willen ze niet meer :ok:

triest is dat Bambi is overleden omdat de dierenarts haar meteen gestirriliseerd heeft, wat niet eens noodzakelijk was :(
Trude wist niet dat dit eigenlijk een no go was ( en ik ook niet trouwens ) maar de dierenarts had dit moeten weten lijkt mij.
Ach wat maakt dat het nog extra verdrietiger, dat gevoel van 'onnodig'!

En of de DA het had moeten weten... Een vriendin van mij doet dat "altijd" als er bij haar honden een (2e) keizersnee nodig is, nooit problemen. Ook aan mij vroegen ze of ik Romy gelijk wilde laten steriliseren, ik heb nee gezegd. En aanvullend nog gevraagd 'Maar een sterilisatie tijdens de keizersnee geeft toch een verhoogt risico op bloedingen en beide DA aanwezig beaamden het volmondig. Maar op voorhand hadden ze me daar dus niet voor gewaarschuwd. Ik hoop dat ze dat wel hadden gedaan als ik 'ja' had gezegd, maar zeker weten doe ik het niet. Misschien vind de medische wereld het een aanvaardbaar risico? Ik weet het niet.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

MirandaH schreef:
Podenji schreef:met de pups gaat het goed, ze zijn niet helemaal verdubbeld in geboortegewicht maar ze doen het super. PLeegmoeder verzorgt ze super en de fles willen ze niet meer :ok:

Ach wat maakt dat het nog extra verdrietiger, dat gevoel van 'onnodig'!

En of de DA het had moeten weten... Een vriendin van mij doet dat "altijd" als er bij haar honden een (2e) keizersnee nodig is, nooit problemen. Ook aan mij vroegen ze of ik Romy gelijk wilde laten steriliseren, ik heb nee gezegd. En aanvullend nog gevraagd 'Maar een sterilisatie tijdens de keizersnee geeft toch een verhoogt risico op bloedingen en beide DA aanwezig beaamden het volmondig. Maar op voorhand hadden ze me daar dus niet voor gewaarschuwd. Ik hoop dat ze dat wel hadden gedaan als ik 'ja' had gezegd, maar zeker weten doe ik het niet. Misschien vind de medische wereld het een aanvaardbaar risico? Ik weet het niet.
ik heb geen idee, het waren ook 10 pups en een 8 jaar oude teef, lijkt me zoizo dus wel een verhoogd risico als je dat meeneemt. Maar goed ik ben geen dierenarts, ik weet wel dat ik hiervan leer mocht ik ooit zelf voor de keuze staan.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Ik lees het nu pas, wat vreselijk triest :(
Wel heel fijn dat het met de pups goed gaat!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Fokken zou leuk moeten zijn :(

Fijn om te lezen dat t ondanks alles goed gaat met de kleintjes.

Dat van gelijk steriliseren tijdens een keizersnede wist ik ook niet trouwens.
En met mij meer mensen niet , want ik ken toch een hoop fokkers die het altijd doen. ( of die willen bewust t risico lopen dat kan ook natuurlijk )
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Elien
Actief
Mijn ras(sen): American Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elien »

heel veel sterkte voor jullie en de eigenaar van de teef uiteraard.
Dit is het ergste wat je kan meemaken als je fokt.
vreselijk ...
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

dat van de keizersnede en steriliseren is een afweging die gemaakt moet worden, want doe je het niet tegelijk moet zo'n diertje later nogmaals onder narcose ( dus extra belasting)

aan de andere kant is door de dracht de baarmoeder extra rijk doorbloed en zal de da meer moeite hebben met de stompen goed af te binden en bloedingen te voorkomen. dit laatste zal bij bambi dus niet goed gegaan zijn.

fijn dat ondanks het verdriet de pups het goed doen en een goeie pleegmama gevonden hebben
Afbeelding
mireille
Zeer actief
Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door mireille »

Fijn om te horen dat haar pups het goed doen, zo leeft bambi ondanks de tragedie toch nog voort
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Soms is steriliseren de beste optie; het komt soms voor dat de baarmoederwand blijft bloeden op de plek(ken) waar de placenta(s) heeft gezeten, of krimpt de baarmoeder niet goed, waardoor er ook veel meer bloedverlies op kan treden en dan kan het gebeuren dat de beste keus toch is om de baarmoeder te verwijderen. De baarmoeder is dan wel sterker doorbloed, maar de ophangbanden zijn ook weker, waardoor de eierstokken makkelijker en verder uit de buik gehaald kunnen worden en er beter zichtbaar is waar afgebonden moet worden.
Bij Bambi vraag ik me af of het echt alleen aan de sterilisatie heeft gelegen, nabloeding en sterfte daardoor gebeurt meestal niet direkt na de operatie.
:roos: Niet dat dat het minder erg maakt, maar ik vermoed dat er tijdens de keizersnee toch al meer aan de hand was.
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Dat lijkt me nou een van de verschrikkelijkste dingen die je mee kan maken als fokker en is ook iets wat voor mij echt een drempel is om te gaan fokken. Het lijkt me fantastisch zo'n nestje (uiteraard niet met Boris, maar meer als ''ooit in de toekomst''). Maar als er dan zoiets gebeurt, vreselijk.
Wens de fokker van mij heel veel sterkte! Wat naar. :ugh:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”