Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rita week 4: woensdag blz 3 veel foto's!
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: rita week 4: woensdag blz 3 veel foto's!
ze doet het goed he mijn rietje 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- kipo
- Zeer actief
Heel goed, het is een knappe meid, maar ze heeft het ook wel enorm getroffen met haar nieuwe baasje.renee-uk schreef:ze doet het goed he mijn rietje
- renee-uk
- Zeer actief
maar als de hond niet mee wil werken doet baasje ook niet veel hoorkipo schreef:Heel goed, het is een knappe meid, maar ze heeft het ook wel enorm getroffen met haar nieuwe baasje.renee-uk schreef:ze doet het goed he mijn rietje

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Wat een mooie foto's en heerlijk dat het zo goed gaat
Ze treft het maar met jou als baas
Ze treft het maar met jou als baas
- kipo
- Zeer actief
Andersom hetzelfde, het samenspel en langzaam (nou ja, langzaam...) groeiende wederzijds vertrouwen, maken dat Rita het zo goed doet en daar mag je jezelf best eer van geven.renee-uk schreef:maar als de hond niet mee wil werken doet baasje ook niet veel hoorkipo schreef:Heel goed, het is een knappe meid, maar ze heeft het ook wel enorm getroffen met haar nieuwe baasje.renee-uk schreef:ze doet het goed he mijn rietje
Ja echt, ook al krijg je liever ongezouten kritiek, dan een compliment
- renee-uk
- Zeer actief
kipo schreef:Andersom hetzelfde, het samenspel en langzaam (nou ja, langzaam...) groeiende wederzijds vertrouwen, maken dat Rita het zo goed doet en daar mag je jezelf best eer van geven.renee-uk schreef:maar als de hond niet mee wil werken doet baasje ook niet veel hoorkipo schreef:Heel goed, het is een knappe meid, maar ze heeft het ook wel enorm getroffen met haar nieuwe baasje.renee-uk schreef:ze doet het goed he mijn rietje
Ja echt, ook al krijg je liever ongezouten kritiek, dan een compliment![]()

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja absoluut, maar ik begrijp wel wat Renée bedoelt.kipo schreef:Andersom hetzelfde, het samenspel en langzaam (nou ja, langzaam...) groeiende wederzijds vertrouwen, maken dat Rita het zo goed doet en daar mag je jezelf best eer van geven.
Ten eerste moet een hond je qua karakter liggen om écht iets te kunnen betekenen. En de hond moet het aankunnen om zich open te stellen voor jou. Dat is cruciaal, anders bereik je niet zo snel zo veel met een herplaatser.
Een beetje stomme vergelijking misschien, maar vergelijk het met een relatie. Daar moet je allebei energie in willen en kunnen steken, en je moet elkaar liggen qua karakter. Dán kun je spetteren. Is dat niet het geval, dan wordt het een beetje trekken aan een dood paard. Kun je nóg zo graag willen dat het werkt, en nog zo veel je best doen....het zit er dan gewoon niet in. Hoef je mekaar de tent niet uit te knokken, maar meer dan een vredig vriendschappelijk samenleven gaat het dan niet worden.
Met herplaatsers is het net zo. De hond moet óók willen en kunnen.
Mensen die veel met herplaatsers bereiken geven de hond net zo veel credit als zichzelf, en dat komt omdat die hond dat ook verdient. Je doet het sámen. Als een team. Je kunt in een team niet je eigen ego (of dat van de hond) voorop zetten.
Fijn om te lezen dat het zo lekker gaat, Renée
Ze ziet er een stuk ontspannener uit. Ze heeft nog wel een licht bezorgde blik, maar dat kan ook gewoon haar inslag zijn. Dat zie ik wel vaker bij Duitsers
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- kipo
- Zeer actief
Hartstikke duidelijk, maar ook wel hetzelfde als wat ik bedoel. Je doet het samen, niet jij alleen, maar ook niet de hond alleen.Miranda schreef:Ja absoluut, maar ik begrijp wel wat Renée bedoelt.kipo schreef:Andersom hetzelfde, het samenspel en langzaam (nou ja, langzaam...) groeiende wederzijds vertrouwen, maken dat Rita het zo goed doet en daar mag je jezelf best eer van geven.
Alleen is het wel lastig uitleggen merk ik nu ik dat wil gaan doen
![]()
Ten eerste moet een hond je qua karakter liggen om écht iets te kunnen betekenen. En de hond moet het aankunnen om zich open te stellen voor jou. Dat is cruciaal, anders bereik je niet zo snel zo veel met een herplaatser.
Een beetje stomme vergelijking misschien, maar vergelijk het met een relatie. Daar moet je allebei energie in willen en kunnen steken, en je moet elkaar liggen qua karakter. Dán kun je spetteren. Is dat niet het geval, dan wordt het een beetje trekken aan een dood paard. Kun je nóg zo graag willen dat het werkt, en nog zo veel je best doen....het zit er dan gewoon niet in. Hoef je mekaar de tent niet uit te knokken, maar meer dan een vredig vriendschappelijk samenleven gaat het dan niet worden.
Mensen die veel met herplaatsers bereiken geven de hond net zo veel credit als zichzelf, en dat komt omdat die hond dat ook verdient. Je doet het sámen. Als een team. Je kunt in een team niet je eigen ego (of dat van de hond) voorop zetten.
Kweenie of ik het nou duidelijker heb gemaakt of juist onduidelijker zo bij nalezen, maar ik kan het niet beter uitleggen dan zo, geloof ik.
Ze ziet er een stuk ontspannener uit. Ze heeft nog wel een licht bezorgde blik, maar dat kan ook gewoon haar inslag zijn. Dat zie ik wel vaker bij Duitsers
- renee-uk
- Zeer actief
je hebt het goed uitgelegdMiranda schreef:Ja absoluut, maar ik begrijp wel wat Renée bedoelt.kipo schreef:Andersom hetzelfde, het samenspel en langzaam (nou ja, langzaam...) groeiende wederzijds vertrouwen, maken dat Rita het zo goed doet en daar mag je jezelf best eer van geven.
Alleen is het wel lastig uitleggen merk ik nu ik dat wil gaan doen
![]()
Kweenie of ik het nou duidelijker heb gemaakt of juist onduidelijker zo bij nalezen, maar ik kan het niet beter uitleggen dan zo, geloof ik.
rita neemt het leven erg serieus en dat straalt ze ook uit, het is geen lang leve de lol dh zoals jan was, meer een gina.
bovendien is ze best nog wel eens onzeker zoals op de foto waar ze gras wil gaan eten en dat zie je aan de manier waarop ze daarheen loopt: beetje gedrukt omdat ze niet wist of dat mocht van me.
verderop in de bosjes weet ze dat ik het goed vind en op die foto's toont ze ook veel meer ontspannen.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja, klopt.kipo schreef:Hartstikke duidelijk, maar ook wel hetzelfde als wat ik bedoel. Je doet het samen, niet jij alleen, maar ook niet de hond alleen.
Is misschien wel een gevoeligheidje van mij hoor. Ik krijg zoveel complimenten over Cayuga, maar dat ligt echt niet aan mij alleen. Dat komt ook door hem. Maar ik schijn mensen dat niet altijd goed duidelijk te kunnen maken.
And few will ever climb
-
pepim
- Zeer actief
Dat zeker!kipo schreef:Heel goed, het is een knappe meid, maar ze heeft het ook wel enorm getroffen met haar nieuwe baasje.renee-uk schreef:ze doet het goed he mijn rietje
Ik geniet ook zo van alle updates
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Heerlijk wijfie, je Rietje grietje 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!