Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gebeten door hondsdolle hond
Moderator: moderatorteam
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
Re: Gebeten door hondsdolle hond
Voor zover ik uit het bericht begrijp dus wel. Hij is niet meteen behandeld.
Was er ook al niet een paar dagen geleden een hondsdolle hond ergens in spanje ofzo? Die is afgemaakt.
Was er ook al niet een paar dagen geleden een hondsdolle hond ergens in spanje ofzo? Die is afgemaakt.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Lijkt mij wel.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik hoorde het net ook op het nieuws en volgens mij rammelt er iets aan het bericht.Nanna schreef:Een Nederlandse man (52) die in Haïti door een hond is gebeten, ligt met hondsdolheid op de intensive care van het Academisch Medisch Centrum AMC in Amsterdam.
De man is in mei in Port-au-Prince in zijn rechterhand gebeten. Hij maakte de wond vervolgens schoon met water en alcohol. De Nederlander had zich niet laten inenten tegen hondsdolheid en ging na de beet niet naar de dokter.
Ruim een maand na de beet kreeg hij koorts, hoofdpijn en een pijnlijke rechterarm. Enkele dagen geleden is hij opgenomen in het ziekenhuis in Utrecht, waar artsen hondsdolheid constateerden.
De ziekte is dodelijk als het slachtoffer niet direct na de beet van een besmet dier medicatie krijgt toegediend.
Dat betekent dus dat hij stervende is?
Tenzij de man al sinds april behandeld wordt.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
http://www.wageningenur.nl/nl/show/Rabies.htm
maar dit heeft weer niks te maken met de rabies in Spanje.Ziekteverloop
Incubatietijd
Na een beet van een (geïnfecteerd) dier of de verzorging van een rabide persoon kan het rabiësvirus met het speeksel terechtkomen in het onderhuidse weefsel of in de spieren. Men neemt aan dat het virus zich in de spiercellen vermeerdert en als de concentratie hoog genoeg is, het zenuwstelsel binnendringt. De incubatietijd is bij de mens gemiddeld 20 tot 60 dagen, maar kan oplopen tot meer dan een jaar. De incubatietijd is vooral afhankelijk van de plaats waar men gebeten wordt, hoe verder van het centraal zenuwstelsel, hoe langer de incubatietijd. De diersoort die de beet heeft toegebracht, de aard van de beet en de hoeveelheid virus zijn medebepalend voor de incubatietijd.
Symptomen
De symptomen van rabiës zijn vooral in de eerste (prodromale) fase nogal wisselend en beginnen meestal vrij aspecifiek met een lichte koorts, algehele malaise, hoofdpijn, verminderde eetlust, keelpijn en misselijkheid. De plaats van de wond kan jeuken en pijnlijk zijn, mogelijk een gevolg van vermeerdering van het virus in de sensorische zenuwen.
In de neurologische fase doen zich symptomen voor als hyperactiviteit, nekstijfheid, stuiptrekkingen en verlammingsverschijnselen, vooral in het wondgebied. Bij ongeveer de helft van de patiënten treedt ook aërofobie of hydrofobie op. Het voelen van lucht of het zien van vloeistof lokt dan spasmen van de ademhalings- en slikspieren uit, die zo onaangenaam zijn dat de patiënt angst krijgt voor water (hydrophobia = watervrees).
Behandeling
Het slachtoffer kan beschermd worden door binnen de incubatietijd in een aantal sessies passieve (immuunglobulinen) en actieve immunisatie (rabiës vaccin) toe te passen. Indien een rabiësinfectie niet behandeld wordt dan is de afloop in alle gevallen dodelijk. Er is slechts één geval bekend van een persoon met symptomen van rabiës die de infectie heeft overleefd.
-
Goldendelicious
Hij lag eerst in het Diakonessenziekenhuis Utrecht en is overgebracht naar het AMC. Kansen zijn gering lees ik elders. Je bent er maar klaar mee.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Arme man
Ik ben benieuwd of men nu voor euthanasie mag kiezen. Overlijden aan rabiës is echt geen pretje. Mensen worden compleet agressief en draaien door, voordat ze verlammen en dood gaan 
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat rot voor die man. 
De rabiës in Spanje schijnt niet zo te zijn, was een hond uit Marokko.
Zal even kijken of ik het nog terug kan vinden.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Aan de andere kant... als je dus tegen de geldende adviezen in vooraf geen enting hebt gehaald EN niet naar het ziekenhuis aldaar bent geweest.... Of dat dan handig was?
Hoeft de man niet met zijn leven voor gestraft te worden uiteraard! Maar toch... dat is wat mij in de berichtgeving ook opviel.
Suzanne
Hoeft de man niet met zijn leven voor gestraft te worden uiteraard! Maar toch... dat is wat mij in de berichtgeving ook opviel.
Suzanne
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Klopt,stond in de krant dat de hond 4 maanden in Marokko is geweest en de eigenaar met de entingsdatum heeft gesjoemeld.moosje schreef:Wat rot voor die man.
Hond is ingeslapen.
Groetjes, Terry
-
linlin
gebeten worden door een hond op haiti: dan gaat elk weldenkend mensch echt als een haas naar een arts voor een rabiesvaccinatie en, ik meen een of ander immunoglobuline.
arme, onnozele man.
arme, onnozele man.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet niet hoe dat voor Haïti zit, maar een rabiës enting wordt bijna nooit aangeraden hoor.~Suzanne~ schreef:Aan de andere kant... als je dus tegen de geldende adviezen in vooraf geen enting hebt gehaald EN niet naar het ziekenhuis aldaar bent geweest.... Of dat dan handig was?
Suzanne
Mijn vriend en ik hebben ons tegen rabiës laten enten (moet 3x!) toen we naar Peru gingen om (naakt)honden te "bestuderen" daar. Rabiës komt daar voor maar bij de GGD moesten we helemaal uitleggen waarom we die enting wilden en de verzekering vergoedde het niet (andere entingen wel).
Ik kan me wel voorstellen dat je niet naar een arts gaat als de beet mee valt. Niet iedereen weet (misschien het meerendeel wel niet ?) dat je hondsdolheid kunt krijgen. De meeste mensen associeren dat met vleermuizen volgens mij.
Dit staat op de site van vaccinaties op reis:
Rabiës vaccinaties
De rabiës vaccinatie wordt aanbevolen als je meer dan drie maanden naar een land gaat waar de ziekte voorkomt. Ook als je meer risico loopt op rabiës (bijvoorbeeld als je op fietsvakantie gaat, waarbij je meer kans hebt om door honden gebeten te worden, of als je grottenonderzoeker bent, vanwege het risico op vleermuisbeten) is het zinvol om je te laten vaccineren tegen rabiës.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
dat dus. en dit:linlin schreef:gebeten worden door een hond op haiti: dan gaat elk weldenkend mensch echt als een haas naar een arts voor een rabiesvaccinatie en, ik meen een of ander immunoglobuline.
arme, onnozele man.
Ik weet niet hoe dat voor Haïti zit, maar een rabiës enting wordt bijna nooit aangeraden hoor.
Mijn vriend en ik hebben ons tegen rabiës laten enten (moet 3x!) toen we naar Peru gingen om (naakt)honden te "bestuderen" daar. Rabiës komt daar voor maar bij de GGD moesten we helemaal uitleggen waarom we die enting wilden en de verzekering vergoedde het niet (andere entingen wel).
Ik kan me wel voorstellen dat je niet naar een arts gaat als de beet mee valt. Niet iedereen weet (misschien het meerendeel wel niet ?) dat je hondsdolheid kunt krijgen. De meeste mensen associeren dat met vleermuizen volgens mij.
Dit staat op de site van vaccinaties op reis:
Rabiës vaccinaties
De rabiës vaccinatie wordt aanbevolen als je meer dan drie maanden naar een land gaat waar de ziekte voorkomt. Ook als je meer risico loopt op rabiës (bijvoorbeeld als je op fietsvakantie gaat, waarbij je meer kans hebt om door honden gebeten te worden, of als je grottenonderzoeker bent, vanwege het risico op vleermuisbeten) is het zinvol om je te laten vaccineren tegen rabiës.

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Als de man gaat sterven aan hondsdolheid, kun je ervan uitgaan dat ze hem gesedeerd houden. Niemand in Nederland verlaat schuimbekkend en stuiptrekkend het leven, als we het kunnen voorkomen, en dat kan in een ziekenhuis. En ik neem aan dat ze met medicatie het einde kunnen verzachten en/of versnellen. Wat erg zeg.
Ik denk eigenlijk dat het een indirect gevolg is van het feit dat mensen over de hele aardbol zwerven tegenwoordig. Vroeger kon je niet zo makkelijk overal heen vliegen. En dan moet je je wel goed voorbereiden. Ik ben zelfs eens naar de tropen geweest en dan moet je echt een hele batterij prikken en stempels in je paspoort. En medicatie innemen alvast tegen malaria, drie weken voordat je weggaat volgens mij. Die moet je de hele reis blijven slikken en nog een paar weken na de reis. Flink smeren met deet en alle lichaamsdelen goed bedekken met kleding.
Sommige mensen zijn zo dom om dat niet te doen, ai ai ai, slecht idee. Er gaan echt mensen aan dood, Westerlingen schijnen zelfs een iets hogere kans te hebben eraan te sterven omdat mensen in de tropen toch een soort weerstand schijnen op te bouwen. Reinout Oerlemans kan je er alles over vertellen, die ging voor een reportage naar de tropen, nam geen medicatie en beschermde zich niet tegen malaria, en ging vervolgens bijna dood aan malaria.
Het middel lariam, heette het dacht ik, kun je alleen niet te lang gebruiken. Als je dat langer dan 2/3 maanden gebruikt, heb je kans op allerlei psychische ellende. Psychoses en dergelijke. Dat wist mijn vriend dus niet, die ging voor een stage van zijn studie HBO-V naar Ghana voor 4,5 maand en heeft het zowat een half jaar geslikt. Dat vond ik dan weer dom van de dokters van het OLVG, die zouden dat toch moeten weten. Of de mensen die je inenten. Maar goed, niks gebeurd verder. Ik las wel over militairen die uitgezonden worden dat die er last van hadden gekregen. Zou kunnen dat het middel nu niet meer wordt voorgeschreven.
Zijn vriend, medestudent, had minder geluk. Geen malaria, maar die moest na aankomst in Nederland snel naar het ziekenhuis. Hij bleek een abces zo groot als een sinaasappel in zijn lever te hebben. Ze vonden een urinewegbacterie in zijn bloed, die daar niet hoorde. Daar kun je je niet tegen inenten natuurlijk, zoiets bizars. Hoe het precies is gekomen, weten ze nog steeds niet. Hij heeft drie weken aan een infuus gelegen. Er is verder niks geks in zijn bloed gevonden maar hij mag de rest van zijn leven niet teveel meer drinken, alcohol dan.
Zo zie je maar, je kunt maar beter lekker in Nederland blijven. Alhoewel, het leven heeft zoveel gevaren. Geen hondjes aaien in het buitenland, lijkt me een goed advies. Ik weet niet of de man dat aan het doen was maar hij werd wel in zijn hand gebeten. Honsdolheid zorgt namelijk voor onbetrouwbaar gedrag, plotselinge agressie dus.
Ik denk eigenlijk dat het een indirect gevolg is van het feit dat mensen over de hele aardbol zwerven tegenwoordig. Vroeger kon je niet zo makkelijk overal heen vliegen. En dan moet je je wel goed voorbereiden. Ik ben zelfs eens naar de tropen geweest en dan moet je echt een hele batterij prikken en stempels in je paspoort. En medicatie innemen alvast tegen malaria, drie weken voordat je weggaat volgens mij. Die moet je de hele reis blijven slikken en nog een paar weken na de reis. Flink smeren met deet en alle lichaamsdelen goed bedekken met kleding.
Sommige mensen zijn zo dom om dat niet te doen, ai ai ai, slecht idee. Er gaan echt mensen aan dood, Westerlingen schijnen zelfs een iets hogere kans te hebben eraan te sterven omdat mensen in de tropen toch een soort weerstand schijnen op te bouwen. Reinout Oerlemans kan je er alles over vertellen, die ging voor een reportage naar de tropen, nam geen medicatie en beschermde zich niet tegen malaria, en ging vervolgens bijna dood aan malaria.
Het middel lariam, heette het dacht ik, kun je alleen niet te lang gebruiken. Als je dat langer dan 2/3 maanden gebruikt, heb je kans op allerlei psychische ellende. Psychoses en dergelijke. Dat wist mijn vriend dus niet, die ging voor een stage van zijn studie HBO-V naar Ghana voor 4,5 maand en heeft het zowat een half jaar geslikt. Dat vond ik dan weer dom van de dokters van het OLVG, die zouden dat toch moeten weten. Of de mensen die je inenten. Maar goed, niks gebeurd verder. Ik las wel over militairen die uitgezonden worden dat die er last van hadden gekregen. Zou kunnen dat het middel nu niet meer wordt voorgeschreven.
Zijn vriend, medestudent, had minder geluk. Geen malaria, maar die moest na aankomst in Nederland snel naar het ziekenhuis. Hij bleek een abces zo groot als een sinaasappel in zijn lever te hebben. Ze vonden een urinewegbacterie in zijn bloed, die daar niet hoorde. Daar kun je je niet tegen inenten natuurlijk, zoiets bizars. Hoe het precies is gekomen, weten ze nog steeds niet. Hij heeft drie weken aan een infuus gelegen. Er is verder niks geks in zijn bloed gevonden maar hij mag de rest van zijn leven niet teveel meer drinken, alcohol dan.
Zo zie je maar, je kunt maar beter lekker in Nederland blijven. Alhoewel, het leven heeft zoveel gevaren. Geen hondjes aaien in het buitenland, lijkt me een goed advies. Ik weet niet of de man dat aan het doen was maar hij werd wel in zijn hand gebeten. Honsdolheid zorgt namelijk voor onbetrouwbaar gedrag, plotselinge agressie dus.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Hij word behandeld op de IC, ik ga er van uit dat hij daar in kunstmatige slaap word gehouden. Erg voor de man maar zeker ook voor de familie. Er word toch vaak gedacht, waar leven is is hoop, wat hier dus niet zo lijkt te zijn.Maeve schreef:Arme manIk ben benieuwd of men nu voor euthanasie mag kiezen. Overlijden aan rabiës is echt geen pretje. Mensen worden compleet agressief en draaien door, voordat ze verlammen en dood gaan
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
linlin
dat blijkt. nou weet ik per ongeluk dat je de meest idiote virusjes, bacterien, schimmeltjes en parasietjes als souvenir mee naar huis kan nemen dus voor mij is dat vanzelfsprekend, wat dus weer eens niks wil zeggen.sirene schreef:[Niet iedereen weet (misschien het meerendeel wel niet ?) dat je hondsdolheid kunt krijgen.
profylactisch inenten is ook wat overdreven als je niet van plan was je met honden en ander hapspul bezig te houden maar dan mot je wel acuut actie ondernemen als het wél gebeurt.
ik ben zelf overigens enorm laks met het nemen van malariaprofylaxe want ik blijf bezig met die rottige pillen maar sta dan wel meteen op scherp als ik ook maar het minste geringste grieperig symptoompje heb en doe spastisch ter plekke met muggen.
-
linlin
jawel, maar liever niet meer. de meeste profylaxe werkt overigens niet optimaal meer. aan malaria ga je niet dood als je reeds in goede gezondheid bent én er werkelijk bovenop zit. ik ken er werkelijk tientallen die malaria hebben gehad en allen lopen vrolijk zonder restverschijnselen rond.Fizgig schreef:Zou kunnen dat het middel nu niet meer wordt voorgeschreven.
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Deze vrouw heeft hondsdolheid overleefd. http://site.jeannagiese.com/
Men hoopte toen aan de hand van haar overleving een "behandeling" te hebben gevonden, maar ik geloof ('t is een jaar geleden dat ik dit allemaal opgezocht heb en heb geen zin alles opnieuw te lezen) dat ze nauwelijks tot geen nieuwe "succesverhalen" hebben bereikt.
Er zijn vreselijke filmpjes te vinden over hondsdolheid bij mensen. Bang, in de war en psychotisch. Doodsbang om te drinken. Het ergste is eigenlijk dat ze nog helemaal bij bewustzijn zijn tussen de aanvallen door. Heel verschrikkelijk want zij weten dus wat hen te wachten staat, wat ze overkomt.
Al vind ik de filmpjes van honden ook om te hartverscheurend. Dat jank/blaffen...brrrr. Vreselijke ziekte.
Ik ben overigens ook gevaccineerd, maar dat is alweer jaren geleden. Toen ik naar Afrika ging en het was niet eens 3 maanden. Maar ik had geen moeite met de enting krijgen, al werd hij inderdaad niet vergoed.
Ik hoop dat de man zich bij deze vrouw mag aansluiten als overlever. En anders dat ze hem "comfortabel" kunnen begeleiden...
Men hoopte toen aan de hand van haar overleving een "behandeling" te hebben gevonden, maar ik geloof ('t is een jaar geleden dat ik dit allemaal opgezocht heb en heb geen zin alles opnieuw te lezen) dat ze nauwelijks tot geen nieuwe "succesverhalen" hebben bereikt.
Er zijn vreselijke filmpjes te vinden over hondsdolheid bij mensen. Bang, in de war en psychotisch. Doodsbang om te drinken. Het ergste is eigenlijk dat ze nog helemaal bij bewustzijn zijn tussen de aanvallen door. Heel verschrikkelijk want zij weten dus wat hen te wachten staat, wat ze overkomt.
Al vind ik de filmpjes van honden ook om te hartverscheurend. Dat jank/blaffen...brrrr. Vreselijke ziekte.
Ik ben overigens ook gevaccineerd, maar dat is alweer jaren geleden. Toen ik naar Afrika ging en het was niet eens 3 maanden. Maar ik had geen moeite met de enting krijgen, al werd hij inderdaad niet vergoed.
Ik hoop dat de man zich bij deze vrouw mag aansluiten als overlever. En anders dat ze hem "comfortabel" kunnen begeleiden...
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- CKS
- Zeer actief
Hier staat er meer over.Inge O schreef:'...I was put into a coma to isolate my brain and allow my own immune system to fight off the virus. ...'Madelief schreef:Deze vrouw heeft hondsdolheid overleefd. http://site.jeannagiese.com/
Men hoopte toen aan de hand van haar overleving een "behandeling" te hebben gevonden,
wel een hele rare behandeling voor een virus dat al in de hersenen is. en hoe je door coma hersenen zou 'isoleren' is me ook niet duidelijk.
jammer genoeg voor alle patiënten nadien dacht het virus er ook zo over.
Er is dus wel en behandeling tegen rabiës tegenwoordig, en van de 37 patiënten die op (ongeveer) die manier behandeld zijn hebben het er 6 overleefd. Ok, blijven waardeloze statitieken maar vreoger ging je per definitie dood aan rabiës tenzij je op tijd een vaccinatie kreeg.
Ik ben trouwens wel ingeënt, ivm een practicum waarbij we vleermuisjes gingen vangen
C.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
De nu gegeven profylaxe (Malarone, werkzame stoffen proguanil en atovaquon) werkt prima mits consequent ingenomen. En aan malaria kan je wel degelijk overlijden. Van de 5 bestaande malariaparasieten is er maar eentje potentieel dodelijk: de malaria falciparum. Waar de andere parasieten stoppen met vermenigvuldigen bij een load van ongeveer 2% doet deze dat niet waardoor je echt wel kan overlijden. Ook als je er bovenop zit: het delen kan dusdanig snel gaan dat als ze het al in het ziekenhuis herkennen (veel met name kleinere perifere ziekenhuizen in Nederland herkennen het koortspatroon niet meteen als malaria) ze nog niet altijd op tijd zijn. Helaas een paar weken terug nog zo'n casus meegemaakt...linlin schreef: jawel, maar liever niet meer. de meeste profylaxe werkt overigens niet optimaal meer. aan malaria ga je niet dood als je reeds in goede gezondheid bent én er werkelijk bovenop zit. ik ken er werkelijk tientallen die malaria hebben gehad en allen lopen vrolijk zonder restverschijnselen rond.
Ik herken trouwens wel het verhaal van de rabiës enting, ik ben toen ook bezig geweest omdat ik plannen had om met honden in het buitenland te gaan werken. Stad en land afgelopen, veel verhalen gehoord en veel artsen die zeggen: "het loopt niet zo'n vaart". Dus preventief enten voor rabiës is een kunst apart... helaas. Deze man heeft het overigens wel stom gedaan: een hondenbeet moet je sowieso, ook in Nederland, altijd even laten controleren als het door de huid is. Hij heeft daar niet voor gekozen en zal nu gesedeerd op de ICU liggen. Heel erg voor de man zelf en ook voor de familie...
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
De VWA geeft een waarschuwing af voor Spanje:
http://www.vwa.nl/actueel/nieuws/nieuws ... -reizigers
http://www.vwa.nl/actueel/nieuws/nieuws ... -reizigers

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Katja-Jessie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie - Aantal honden: 2
De dochter van een collega van mij is verpleegkundige op de afdeling waar deze man lag.
De man is inmiddels overleden.
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.
-
linlin
prima maar niet waterdicht. bovendien heeft het me teveel ergerlijke bijwerkingen om dat jarenlang dag in dag uit te moeten slikken.Eilfy schreef: De nu gegeven profylaxe (Malarone, werkzame stoffen proguanil en atovaquon) werkt prima mits consequent ingenomen.
het zal me een zorg zijn of medisch personeel het koortspatroon tijdig herkennen want ik kan ook, jawel, zelf handelen. 'ze' hoeven niet op tijd te zijn, dat ben ik zelf middels een leuke voorraad malarone die ik altijd bij de hand heb. laatst nog, heel verhaal, een jochie met vrij evident malaria aangetroffen en er hopperdepop malarone ingepropt alvorens een kundige arts te raadplegen en het bleek dat ik zomaar dat goed had gedaan.En aan malaria kan je wel degelijk overlijden. Van de 5 bestaande malariaparasieten is er maar eentje potentieel dodelijk: de malaria falciparum. Waar de andere parasieten stoppen met vermenigvuldigen bij een load van ongeveer 2% doet deze dat niet waardoor je echt wel kan overlijden. Ook als je er bovenop zit: het delen kan dusdanig snel gaan dat als ze het al in het ziekenhuis herkennen (veel met name kleinere perifere ziekenhuizen in Nederland herkennen het koortspatroon niet meteen als malaria) ze nog niet altijd op tijd zijn. Helaas een paar weken terug nog zo'n casus meegemaakt...
maar enfin. waar hebben we het eigenlijk over. arme meneer hartstikke dood door oenigheid.
-
Goldendelicious
Poeh, dat zat er in, maar was er wel benieuwd naar.Katja-Jessie schreef:De dochter van een collega van mij is verpleegkundige op de afdeling waar deze man lag.