Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom? Wat ging hier verkeerd?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

littleminna
nieuw lid

Waarom? Wat ging hier verkeerd?

Ongelezen bericht door littleminna »

Een vriendin van mij had een kleine poedel van drie jaar oud, en die is vorige week woensdag overleden. Het was 4.00 uur s'middags en ze was in een park bij haar in de buurt haar hondje uitlaten. Gelukkig was ze niet alleen, maar een buurvrouw van haar (die als werk honden gaat uitlaten) en een aantal hondjes. Mijn vriendin zag een grote pitbull ietsje verder, die was gewoon los, dus niet aan de lijn, maar eerst geen probleem. Maar ineens gaat die hond tegen hun rennen, maar in aanval.... mijn vriendin ging als snelle reactie de lijn van Tommy, de poedel, naar zich toe te trekken. Maar het was te laat. Die hond ging meteen voor zijn keel. Heel even loslaten, maar meteen Tommy in zijn rug bijten. Die buurvrouw met de andere hondjes heeft meteen de politie gebeld en de dierenambulance. Maar er was gewoon niets te doen, Tommy de poedelhondje was dood. De politie heeft uiteindelijk de man met de pitbull meegenomen, wat er mee gaat gebeuren weet ik niet. Misschien krijgt die een spuitje? Veels te gevaarlijk! Ik snap het niet? Hoe kan nou de eigenaar die hond zo maar los in een park laten, niet aan de lijn? Zo'n hond moet toch tenminstens aan de lijn en zelfs met een zo'n ding voor zijn mond (ik weet niet hoe dat heet)? Het is toch ontzettend gevaarlijk! Er waren veel mensen in de park die dag, zelfs kleine kinderen. Mijn vriendin vreesde voor zijn leven, ze dacht dat die hond misschien haar ging aanvallen.

Ik vraag mij af, waarom? Waarom heeft die hond juist Tommy uitgekozen? Er waren veel andere hondjes daar. Gek toch? En ik ken Tommy, ik kan me niet voorstellen dat hij dat heeft uitgelokt. Tommy was geen dominante hond hoor. Hij was meer een "happy-go-lucky" (zoals het engelse uitdruk zegt) type hond. Tommy had die grote hond niet eens in de gaten, Tommy was gewoon aan het lopen op een beetje speelse manier met die andere hondjes, dat die andere vrouw mee zich had. Dit is toch raar?

Ik vind dit heel erg voor mijn vriendin, want ze is echt helemaal in een trauma na dit. Ze heeft dagen lang niet kunnen slapen, en wou niet eens eten. Ze heeft een aantal keer "panic attacks" gehad waar ze gewoon zat te trillen en dacht dat ze niet kon ademen. Haar man moest haar vrijdag naar de huisarts nemen, en ze heeft wat medicijnen gekregen om rustig van te worden. Ze kan niet eens alleen zijn zegt ze na dit, ik moest een hele dag met haar zijn en nog een dag was ze bij een andere vriendin want ze kan gewoon niet alleen zijn. En ze zit de hele tijd het hele gebeuren overna te denken. Ze zegt dat ze zich afvraagt, als ze iets had kunnen doen? Maar ik zei tegen haar dat dat helemaal niet mogelijk is, toch? Je kan toch niets doen in zo'n situatie?

Natuurlijk is ook iedereen verdrietig als je diertje overleden is, haar hondje was haar kind (ze heeft geen kinderen) en ze was gek op Tommy. Maar het manier van hoe dit is gebeurd en het geweld. Ja, dat zij ook vreesde voor haar leven. Ik kan me voorstellen dat je dan echt helemaal een trauma heeft na dit. Erg eh... Ik vind dit heel erg voor haar. Lijkt me ook heel eng om mee te maken.
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Re: Waarom? Wat ging hier verkeerd?

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Wat ontzettend vreselijk! Ben er helemaal stil van.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Ik zou willen dat ik een antwoord had voor je maar dat heb ik niet.

Wat een verschrikkelijke ervaring om dit mee te moeten maken. Dit en het zien dat 1 van mijn dames aangereden zou worden mijn grootste nachtmerrie
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat vreselijk en triest.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Wat erg zeg :(
Je kan niet veel doen in zo'n situatie, die pitbulls zijn vaak heel snel en wendbaar en je krijgt ze haast niet te pakken. Als je ze wel kan pakken; rustig vasthouden/ erop gaan zitten, zorgen dat hij niet kan scheuren. Niet schoppen want daar gaat de hond harder van bijten. En dan proberen die bek open te wrikken. Maar dat moet je maar allemaal net durven natuurlijk.
Mijn buurman is zelf gegrepen door een aantal pitbulls toen hij zijn hond wilde beschermen. Die kan nu niet meer lopen :ugh:
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Hier is geen antwoord op. Tommie was toevallig op de verkeerde tijd op de verkeerde plek.

Naar hoor, om zoiets mee te maken. Sterkte voor het baasje.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Wat verschrikkelijk, veel sterkte voor haar
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Och wat verschrikkelijk verdrietig, het is altijd heel erg om je dieren te verliezen, maar op deze manier hou je er echt een trauma aan over zeg. Veel sterkte voor je vriendin.
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Wat vreselijk zeg!

Ik denk niet dat er een verklaring is waarom Tommy werd aangevallen. Deze pitbull was duidelijk gevaarlijk én had nooit mogen loslopen. Anders gaat geen enkele ´normale´ hond zo enorm voor de kill ongeacht wat de andere hond doet of niet doet. Zeker niet bij gewoon lekker wandelen.

Heel veel sterkte gewenst voor je vriendin
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

wat een triest verhaal :jank:
Afbeelding
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Echt verschrikkelijk.. wat een traumatische gebeurtenis moet dit zijn.. heel veel sterkte voor je vriendin ... echt vreselijk..
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Bah, wat eng en akelig. Ik heb ook een poedeltje van 3,5 kilo en dit is een van mijn grootste angsten. Mijn Japie gaat gewoon bijna altijd op de arm, bij het tegenkomen van grote honden. Hij heeft geen enkele weerstand tegen zo'n beet, het is dan echt direct gebeurd, dus ik wacht niet af of het allemaal wel leuk en sociaal met elkaar om kan gaan. Er zijn veel meer bazen die helemaal niet weten hoe hun hond in elkaar zit en hun hond amper onder controle hebben dan bazen die een hond van dit kaliber hebben die de hond wel prima onder controle hebben en ook precies weten wat wel en wat niet kan. Die laatste soort zijn er wel, hoor, maar ze zijn toch echt in de minderheid. Ik neem de gok niet.

Bah, heel triest.
ZomerStorm
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita, Akita

Ongelezen bericht door ZomerStorm »

Afgrijselijk :ugh: Veel sterkte voor je vriendin.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Vreselijk! Ik heb het ook een keer zien gebeuren. Weliswaar van een afstand maar ik kon het precies volgen en het was echt vreselijk om te zien.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Gollum schreef:Wat erg zeg :(
Je kan niet veel doen in zo'n situatie, die pitbulls zijn vaak heel snel en wendbaar en je krijgt ze haast niet te pakken. Als je ze wel kan pakken; rustig vasthouden/ erop gaan zitten, zorgen dat hij niet kan scheuren. Niet schoppen want daar gaat de hond harder van bijten. En dan proberen die bek open te wrikken. Maar dat moet je maar allemaal net durven natuurlijk.
Mijn buurman is zelf gegrepen door een aantal pitbulls toen hij zijn hond wilde beschermen. Die kan nu niet meer lopen :ugh:
Toen Otto een keer door een bullterriër is gegrepen, hebben ze die uiteindelijk in zijn ballen geknepen, toen liet ie los.

Wat een ontzettend naar verhaal, arm poedeltje en zijn vrouwtje :roos:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Vreselijk zeg :ugh:
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Afgrijselijk om mee te maken.
Sterkte voor je vriendin!
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

wat een nachtmerrie! :cry: sterkte voor je vriendin
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Wat ontzettend erg, om zoiets met eigen ogen te aanschouwen en niets te kunnen doen. Ik kan me voorstellen dat dit echt heel traumatisch is. Heel veel sterkte gewenst voor haar. :roos:
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Wat erg, sterkte voor je vriendin.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Bah wat triest :ugh:
Ik houd mijn pittig mechels meisje overigens ook altijd weg bij dit soort honden.
Van het weekend kwamen er drie buurten :O:
Verder niks aan de hand maar luisteren ho maar...
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

DebbieZ schreef:Bah, wat eng en akelig. Ik heb ook een poedeltje van 3,5 kilo en dit is een van mijn grootste angsten. Mijn Japie gaat gewoon bijna altijd op de arm, bij het tegenkomen van grote honden. Hij heeft geen enkele weerstand tegen zo'n beet, het is dan echt direct gebeurd, dus ik wacht niet af of het allemaal wel leuk en sociaal met elkaar om kan gaan. Er zijn veel meer bazen die helemaal niet weten hoe hun hond in elkaar zit en hun hond amper onder controle hebben dan bazen die een hond van dit kaliber hebben die de hond wel prima onder controle hebben en ook precies weten wat wel en wat niet kan. Die laatste soort zijn er wel, hoor, maar ze zijn toch echt in de minderheid. Ik neem de gok niet.

Bah, heel triest.

Kan me dat heel erg goed voorstellen hoor.
Vlinder hoeft van mij ook echt niet met grote honden te spelen.Er zijn wat kleintjes die ze leuk vind ,nou prima toch.Waarom MOET je kleine hondje (van een ander vaak)op kunnen schieten met grotere honden?

Nee hoor als ik hier een grote hond los zie lopen til ik Vlinder op :tong: bekijk het maar.

het lijkt me meer dan verschrikkelijk om zo iets mee te maken.
Ik weet wat een trauma is(dan wel op ander gebied)maar ik kan me de reactie en na sleep van je vriendin me heel goed voorstellen.Dit is heel erg heftig!
En nee,dit gebeurde zo snel,zij is wel de laatste die zich daar schuldig om moet gaan voelen!

De enige die schuldig is is weer zo`n verdomde rot baas die zijn hond los laat daar waar meerdere honden lopen terwijl dat niet verantwoord is.Je zou die baas toch wat aan doen?Of niet soms. :boos:
Ze moet dat echt los gaan laten die gevoelens van had ik maar,kon ik maar,wat deed ik fout....NIKS!punt!

Bah,en je leest het weer zo vaak. :ugh:

En waar blijven wij als kleine hondjes liefhebbers dan nog?Straks kun je je hondje nergens meer uit laten.Zitten ze allemaal op de kattenbak. :cry:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Heftig. :( Wat een nachtmerrie.
Geen antwoord op jouw vragen, de antwoorden zijn er ook niet.
Kirry
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kirry »

Wat een vreselijke gebeurtenis. :ugh: Ik kan goed begrijpen dat het traumatisch is om zoiets te zien bij je eigen hondje. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Veel sterkte gewenst aan haar. Hopelijk worden de paniekaanvallen snel minder en kan ze de cyclus hiervan doorbreken.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Aaah, dan zitten ze allemaal op de kattenbak. Nou, niet wat mij betreft hoor. Mijn honden zijn nogal onzeker allebei en ik denk dat ze daarom goed met kleine honden overweg kunnen. Dat gaat meestal beter dan met grote honden. Maar ik hou Bruno altijd aan de lijn, ook al kent ie ze. Gewoon voor de zekerheid.

Wat een rotverhaal zeg. Ik denk trouwens dat je vriendin tekenen vertoont van ptss en ik zou haar willen adviseren om daar hulp voor te zoeken. Als je dat snel doet, helpt dat heel goed. Anders kan het een veel langere nasleep hebben. Als ze idd ptss heeft, heeft ze maar een paar maanden therapie nodig. Als ik hoor dat ze niet alleen wil zijn, niet wil eten en niet kan slapen, denk ik meteen: ptss, dat zijn klassieke symptomen. Echt mee uitkijken hoor. Ik weet er alles van want ik heb chronische ptss. Bij mij is het heel jong begonnen en is nooit opgemerkt door volwassenen. Daarom ben ik niet op tijd behandeld. Uiteindelijk heeft dat ervoor gezorgd, na jaren, dat ik nu afgekeurd ben. Ptss kan grote gevolgen hebben als je het niet laat behandelen. En dan gesprekstherapie, er is een methode die NLP heet die erg goed werkt. Niet alleen een oxazepammetje, want ze kan er langer last van houden als ze nu niet handelt.

En wat ze had kunnen doen? Niks. Een mens heeft nu eenmaal een volle seconde nodig om te kunnen reageren, sommige iets sneller, sommige iets langzamer. Maar je zit vast aan de beperkingen van ons brein en lichaam en de omstandigheid van een heel snel aan komen sprintende hond. Ik weet hoe hard Bruno kan rennen en daarom mag ie ook nooit zomaar zelf ergens heen rennen. Alles wat ie doet, hou ik in de smiezen. Dus wat een @#%$ baas, ik wil niet schelden. Hij geeft mensen met een klapkaak een slechte reputatie.

Hou idd je hond maar ver weg van dit soort mensen, je kunt beter goed naar de eigenaren kijken dan naar de honden, denk ik wel eens. Houden ze contact met hun hond? Kijkt ie wel eens naar zijn baas? Maken ze een indruk een team te zijn en bij elkaar te willen blijven? Daar zou ik naar kijken. Maar ja, als het een hoek om komt scheuren, doe je ook niks natuurlijk.

Truuks om een vastbijtende hond los te doen laten, ik wil ze wel noemen. Vinger in de anus, ballen knijpen, aan de achterpoten optillen, breakstick of harde tak en wrikken, strot dichtknijpen dus de luchtweg blokkeren, vinger in het oog. Maar uiteindelijk, het enige wat echt helpt, is wachten tot ze even loslaten om een betere grip te krijgen. En om even adem te halen. Dat doen ze altijd, alleen het kan even duren. En zodra ze willen 'overpakken' trek je ze snel weg. Ik weet die truuks omdat er een kans bestaat dat Bruno zoiets kan doen. Hij is nu eenmaal een patser en ik weet niet wat er in de mix zit.

Dus, heb je een klapkaak, zorg dan ook dat je wéét wat je moet doen, mocht het ooit gebeuren. Voorkomen is altijd beter natuurlijk maar je moet ook weten wat je moet doen als dat dus niet is gelukt. Het idee alleen al bezorgt me de rillingen en zorgt ervoor dat ik supervoorzichtig ben met Bruno en met wie hij omgaat. En hij loopt alleen los als ik precies kan zien wat er aankomt. Ik moet toegeven dat ik daar soms wel te streng mee ben, want hij is een stuk rustiger geworden, we hebben hem onder controle met veel training en het is al heel lang geleden dat hij een robbertje had.

Maar ja, dat komt ook een beetje door dit soort mensen en verhalen. Ik wil niet hebben dat Bruno een slechte reputatie krijgt in het park bijvoorbeeld, of erger, wij. Ik snap niet dat iemand het totaal niks kan schelen dat ie verantwoordelijk is voor de dood van andermans hond. Je bent er toch zelf ook gek mee? Ik vind het trouwens wel goed dat de man meteen is gearresteerd. Schrik maar even heel hard, denk ik dan, en ga er maar even over nadenken tussen vier muren. Ik weet eigenlijk niet wat er met de hond zal gebeuren, ik denk dat de rechter daarover beslist. Sterkte toegewenst aan je vriendin.
Fizgig
Zeer actief

Nanna schreef:
Fizgig schreef:Ik vind het trouwens wel goed dat de man meteen is gearresteerd. Schrik maar even heel hard, denk ik dan, en ga er maar even over nadenken tussen vier muren.
Waar lees je dat?
De politie heeft uiteindelijk de man met de pitbull meegenomen, wat er mee gaat gebeuren weet ik niet.
Klopt toch? Of bedoelt ze alleen de pitbull?
Fizgig
Zeer actief

O sorry, dubbel, dankjewel Tara. Tja, mensen kunnen altijd zulke vreselijke dingen bedenken wat ze met zo iemand zouden moeten doen, zelf een spuitje geven enzo. Maar in de werkelijkheid zal hij denk ik niet eens in een cel terecht komen. Ik denk zelf dat niet veel maatregelen er echt voor zullen zorgen dat die man nu ineens een hele verantwoordelijke, nette burger zal worden. En dat is eigenlijk wat ik wil.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Verschrikkelijk,.......dat kleine hummel,... :cry:
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Een hond die hondagressief is pakt gewoon de eerste de beste die hij kan pakken.

Heb er helaas ervaring in , want ik had zelf zo'n hond
2x heeft het kunnen gebeuren , de eerste keer wist ik niet eens dat mijn hond tot zoiets in staat was.

Die mensen lieten midden op een drukke weg hun hondje los en ik kwam daar toevallig met mijn kort aangelijnde hond aan de overkant langs fietsen.

Ik nam mijn maatregelen, hond ging alleen nog gemuilkorft de straat op

De 2e keer kon ze die muilkorf niet om ivm operatie aan haar keel.
De wond zat precies op de plek waar die muilkorf zou zitten, en zelfs een snuitje kon en mocht niet.

Ik liep daarom op de meest rare tijden, maar toch ging er achter mij een voordeur open en kwamen er 3 kleine hondjes al blaffend op ons af rennen.

Mijn hond pakte de eerste de beste die ze kon pakken.

Beide keren is er godzijdank geen aangifte gedaan. Maar ik heb kort na het 2e incident wel besloten om de hond te laten inslapen.

Ik heb hier ook dusdanig zo'n tik van gehad dat ik dus nooit in een losloop gebied kom.
Alleen op de sportvelden hier vlakbij , maar zie ik iemand met een hond dan draai ik om , gaan mn honden aan de lijn en ben ik weg.

Ze worden wel gesocialiseerd met andere honden , maar dan wel met honden van de hondenclub die ik goed ken en waarvan ik weet dat ze niets doen.

Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat je vriendin hier een behoorlijke trauma van heeft overgehouden.
Het is echt verschrikkelijk om zoiets te zien , die 2 keren dat mijn hond die andere hondjes pakte staan nog op mijn netvlies.
Ik heb er zelfs nog nachtmerries van , en t is toch alweer 3 jaar geleden dat het gebeurde.

Als ik me niet vergis , mag zij hiervoor slachtofferhulp inschakelen en ik zou haar toch wel aanraden om dat te doen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

2x een vreemde hond en de laatste keer was ze uit de kennel ontsnapt en op Kenji geklapt.

Dat was voor mij de limit, plus dat ze net voor de 3e keer haar kniebanden had gescheurd.
Achteraf is ze wrs toch wel ziek geweest. De laatste spuit was nog niet leeg en ze was al overleden :(
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”